Gå til innhold

Hvordan klare seg på 500 kr pr dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan klare seg på 500 kr pr dag når man MÅ bo på hotell og Må spise ute 2 ganger pr dag. Vi er 2 voksne og 2 store barn og en baby.

Anonymkode: 23e52...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klare seg på 500 kr pr dag når man MÅ bo på hotell og Må spise ute 2 ganger pr dag. Vi er 2 voksne og 2 store barn og en baby.

Umulig.

Anonymkode: 62ae0...39f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere bo på hotell?

Er boligen deres brannskadet, vannskadet el.l.? I så fall kan dere høre med forsikringsselskapet om de dekker noe av eller hele hotelloppholdet.

Er de 500,- penger dere har pr dag til å bruke til måltider?

Anonymkode: d42dd...bea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får dere varmmat på hotellet en eller flere ganger daglig?

Dere kan velge å kjøpe mat som billige brød/ rundstykker og pålegg og melk til de måltidene som ikke serveres på hotellet.

Har dere kjøleskap (eller minibar som mer kjølig) på hotellrommet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere bo på hotell?

Er boligen deres brannskadet, vannskadet el.l.? I så fall kan dere høre med forsikringsselskapet om de dekker noe av eller hele hotelloppholdet.

Er de 500,- penger dere har pr dag til å bruke til måltider?

Det er vel ferie det er snakk om. 

Anonymkode: ad5a1...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en vannkoker på hotellrommet og noen plastskåler kan man få til ganske mye av instant-produkter. Med godt brød og ferdigsalat til blir det billig og OK lunsj / middag som kan redusere behovet for å spise ute ganske kraftig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel ferie det er snakk om. 

Anonymkode: ad5a1...d7f

Tror du det, når ts skriver at de MÅ bo på hotell?...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Hvordan skal det la seg gjøres? Hva koster det pr.døgn der? Høres helt umulig ut i mitt hode. Eneste er at dropp måltidene ute! Kjøp brød/rundstykker og pålegg. Jeg skjønte egentlig ikke stort av dette jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frokost/lunsj; kjøp inn dagen før på f.eks kiwi, oppskjært brød og noe pålegg alle liker. Er det ikke kjøleskap på hotellet, så kjøp noe som tåler å stå i romtemperatur. Kjøp inn engangs tallerkner/bestikk. 

Middag; ferskvaredisken på meny/coop/spar har ofte tilbud, eller er det microbølgeovn i lobbyen/på rommet? Kjøp fjordland eller annet ferdigmat. Kanskje noen kan dele en porsjon? Vannkoker? Nudler osv.. Er det fint vær? Sjekk ut om det er noen parker som stiller med grill, eller kjøp engangsgrill og kjøp pølser ol. og f.eks potetsalat eller annet tilbehør. 

Kveldsmat; brød osv.

Dette burde ikke være vanskelig. Masse dere kan gjøre! 

Anonymkode: 25a75...f1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette i Norge eller i et annet land (i så fall hvor)? (med tanke på prisnivå)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du det, når ts skriver at de MÅ bo på hotell?...

Er IKKE ferie. Grunnen vil jeg ikke gå inn på her. Har begynt å "smugsmøre" lunch, men det er ubehagelig og varer nok bare en stund før det blir reaksjoner på 4 matpakker og 2 kokte egg pr frokost. På sikt vil det økonomisk gå, men det tærer på alt som ville ha vært ekstra de neste to til tre årene. Har minibar på rommet og vannkoker, stavmixer og frossen mat til babyen, men det holder hardt! Skriver mest for å klage min nød og få litt medfølelse. Nudler til fem kroner pakken og vannkoker går jo ikke over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal dere bo slik lenge (i flere uker), og det ikke er tilgang på mikrobølgeovn eller kokeplater på hotellrommet/ hotellet, ville jeg kjøpt en mikrobølgeovn (koster fra kr 300,- på el-butikker) og plassert denne på hotellrommet (hvis det er lov til det).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville heller leid en leilighet på air bnb istedenfor hotell. Samme pris eller rimeligere med eget kjøkken

Anonymkode: 66c77...49d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Dere bor altså på hotell og har 500 spenn til mat. Det går greit. Dere kan jo låne et kjøkken og lage hjemmelaget mat som dere fryser. Supper og lapskaus osv... sunt og næringsrikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er IKKE ferie. Grunnen vil jeg ikke gå inn på her. Har begynt å "smugsmøre" lunch, men det er ubehagelig og varer nok bare en stund før det blir reaksjoner på 4 matpakker og 2 kokte egg pr frokost. På sikt vil det økonomisk gå, men det tærer på alt som ville ha vært ekstra de neste to til tre årene. Har minibar på rommet og vannkoker, stavmixer og frossen mat til babyen, men det holder hardt! Skriver mest for å klage min nød og få litt medfølelse. Nudler til fem kroner pakken og vannkoker går jo ikke over tid. 

Spør heller om hva det koster pr matpakke å smøre matpakker av hotellets mat, og betal for det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kr 500 pr dag til mat til dere er MYE penger! Hvordan bruker dere pengene? Spiser dere på restaurant mange dager pr uke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kr 500 pr dag til mat blir jo ca kr 15000,- pr mnd! Og denne summen bruker dere på 2 måltider pr dag? Dere kan gjøre det mye rimeligere!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere bo på et bestemt hotell? Jeg bodde over tre mnd på et Clarion Collection hotell. Der er det frokost, jeg fikk smøre lunsj hvis jeg ville og om kvelden er det varm mat og brødmat. Jeg fikk 100 kr døgnet fra forsikringsselskapet til mat og det hadde ikke holdt til middag en gang ute i byen.(Hadde vannlekkasje.)  Sjekk med forsikringsselskapet om det er mulig å bo på et sånt hotell hvis det finnes. Forsikringsselskapet forventer at vi også bruker egne penger på mat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en av dere mulighet til å dra på handel i Sverige, kan dere spare mye penger på å handle inn matvarer (middager, pålegg, melk osv) der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handle i halv-pris-disken på KIWI og Bunnpris, dersom dere befinner dere i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...