Gå til innhold

India blir støttet av Trump for ulovlig okkupasjon av Kashmir


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.7.2017 den 9.12, AnonymBruker skrev:

For det første må jeg dessverre skuffe deg og fortelle at jeg er ingen norsk-pakistaner. Jeg er etniske nordmann som bryr meg om den urettferdigheten som India driver med mot Kashmirere, og noe de har holdt på med i de siste 70 årene.  

Vi Nordmenn er flinke til å misbruke begrepet terrorister og frihetsforkjempere. Max Manus blir sett på som en helt, mens en muslim som arbeider for å løsrive seg fra et terroriserende regime som India, blir stemplet som en terrorist. Er ikke det dobbeltmoral.

Det er den indiske staten som driver med etniske rensning av Kashmirer, som dessverre er muslimer.

Anonymkode: 5947f...d2d

Det har seg slik at engasjement i konflikter i forskjellige land har et utgangspunkt. Hva fikk deg til å bli engasjert i Kashmir-konflikten? Du er uten tvil ekstremt skeptisk til indere og veldig positiv til pakistanere og muslimer. Du sier du er etnisk norsk. Hvor etnisk? Har du konvertert? Selv sonush har sagt at hun snakker ikke om dette med sine pakistanske venner. Et veldig ømtålig tema. Ikke bra og er bare nok et kokelokk vi som nordmenn ufrivillig har fått i fanget. Takk for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎12‎.‎07‎.‎2017 den 23.25, Z.Z skrev:

Det har seg slik at engasjement i konflikter i forskjellige land har et utgangspunkt. Hva fikk deg til å bli engasjert i Kashmir-konflikten? Du er uten tvil ekstremt skeptisk til indere og veldig positiv til pakistanere og muslimer. Du sier du er etnisk norsk. Hvor etnisk? Har du konvertert? Selv sonush har sagt at hun snakker ikke om dette med sine pakistanske venner. Et veldig ømtålig tema. Ikke bra og er bare nok et kokelokk vi som nordmenn ufrivillig har fått i fanget. Takk for det.

Kjenner du Sonush personlig? Hvordan vet du at vedkommende er han eller hun?

Er du sikker på at vedkommende er inder, eller kanskje bare tar parti til indere fordi vedkommende har indiske venner?

Hvordan vet du at indere og pakistanere ikke snakker om Kashmir konflikten?

Jeg engasjerer meg for denne saken, fordi jeg så et dokumenter på BBC, og satte meg inn i temaet, og fant ut om den barbarismen India driver med mot Kashmirer i det ulovlige okkuperte området.

 

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎07‎.‎2017 den 22.00, Example skrev:

Jeg synes det er litt komisk hvordan du prater mot deg selv her. Først angriper du indere for primitiv kultur pga. hindu- og kastesystemet, i en diskusjon med pakistansk islam og stammesamfunn. Det gir ingen mening. Jeg har ingen formening om at noen av de to kulturene er spesielt bra, eller lite primitive, men det er noe man har til felles i det minste.

Selvfølgelig kan man sammenlikne Kina og India. Rett og slett fordi de er de to desidert største landene i verden i folketall. Du skriver også: "Kina er verdens største millitæret, og de utfordrer USA. De har forbigått USA på mange områder. India er ikke i nærheten av de to nasjonene". Ja, det stemmer at Kina har verdens største stående hær, det som dog er interessant, er at India har verdens nest største, foran både USA og Russland. 

Det er lett å glemme at Kina for svært få år siden var langt mer tilbake enn de er nå, og det er nettopp deres enorme fremgang som er interessant. India følger noe av det samme eksempelet, med økonomisk fremgang som overordnet mål for å bedre situasjonen for sine innbyggere. Det har Kina klart på en svært god måte, men det er ikke lenge siden sultkatastrofer tok livet av millioner på millioner i Kina. Også verdt å nevne at India er demokrati, verdens største sådan. Kanskje ikke like effektivt som en ettpartistat som Kina, når man skal kjøre langtidsplaner, men de sivile rettighetene er i langt større grad ivaretatt. 

India har også sine skampletter og problemer, men faktum er at de er land i fremgang. Det samme kan ikke sies om Pakistan. Sistnevnte bør også gjøre ting på hjemmebane, før man ser ned på India i Kashmir. Før man ber om folkeavstemning, bør man også tenke på hva man skal gjøre i eget land. Dette er en stor prestigesak for Pakistan, som er lei av ydmykende militære og andre nederlag mot India.

India er ingen demokrati. India er verdens største hypokrati. Hvis India er et demokrati, hvorfor får ikke Kashmirer få velge hva de ønsker å gjøre. Hvorfor foregår det ikke rettferdig folkeavstemning i Jammu og Kashmir? Fordi India er ingen demokrati.

Å sammenlikne Kina med India er akkurat som å sammenlikne løve med ulv. India er den sorte ulven, som selv har satt kjetter over sine bein. De gjør brudd på menneskerettigheter ved å drepe uskyldige kashmirer, og de selv har laget denne konflikten med Pakistan. Jeg så dokumentar på BBC, og etter å ha studert nøye den konflikten åpnet det mine øyner. Jeg trodde også at India var en fredelig nasjon, før jeg satte meg inn i Kashmirkonflikten.

India vil aldri klare å bli en supermakt så lenge de er i konflikt med sin nabo Pakistan. For å utvikle seg må India slutte å innblande støtte fra Trump for å angripe uskyldige sivile i Kashmir. I tillegg har de nå inngått avtale med Israel om å bruke kjemisk våpen mot sivile folk i Kashmir.

Pakistan er et mye mindre nasjon enn India, men for det så klarer de å motsto den og sette den på plass. Tenk om India og Pakistan var like store, da hadde India blitt knust. Hvorfor tør ikke India å kødde med Kina, og oppfører seg på samme måte mot dem. Det er ingen konkurranse mellom India og Pakistan. Med tanke på be

India har ikke baller til å messe med Kina, og de må ikke glemme alle nederlag mot Kina.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

India er ingen demokrati. India er verdens største hypokrati. Hvis India er et demokrati, hvorfor får ikke Kashmirer få velge hva de ønsker å gjøre. Hvorfor foregår det ikke rettferdig folkeavstemning i Jammu og Kashmir? Fordi India er ingen demokrati.

Å sammenlikne Kina med India er akkurat som å sammenlikne løve med ulv. India er den sorte ulven, som selv har satt kjetter over sine bein. De gjør brudd på menneskerettigheter ved å drepe uskyldige kashmirer, og de selv har laget denne konflikten med Pakistan. Jeg så dokumentar på BBC, og etter å ha studert nøye den konflikten åpnet det mine øyner. Jeg trodde også at India var en fredelig nasjon, før jeg satte meg inn i Kashmirkonflikten.

India vil aldri klare å bli en supermakt så lenge de er i konflikt med sin nabo Pakistan. For å utvikle seg må India slutte å innblande støtte fra Trump for å angripe uskyldige sivile i Kashmir. I tillegg har de nå inngått avtale med Israel om å bruke kjemisk våpen mot sivile folk i Kashmir.

Pakistan er et mye mindre nasjon enn India, men for det så klarer de å motsto den og sette den på plass. Tenk om India og Pakistan var like store, da hadde India blitt knust. Hvorfor tør ikke India å kødde med Kina, og oppfører seg på samme måte mot dem. Det er ingen konkurranse mellom India og Pakistan. Med tanke på be

India har ikke baller til å messe med Kina, og de må ikke glemme alle nederlag mot Kina.

Anonymkode: 5947f...d2d

Norge er også et demokrati, men vi avstår heller ikke landområder ved hjelp av folkeavstemninger. Det ville vært brudd på grunnloven. Så Norge er dermed ikke et demokrati?

Demokrati innebærer også å ta hensyn til flertallet. Vil flertallet av indere slippe Jammu og Kashmir til Pakistan? Det har jeg vanskelig for å se for meg. 

Alt det andre du sier henger egentlig ikke på greip. Annet enn jeg forstår at du er indoktrinert til å hate India. Det er greit, men det vinner ikke så lett frem i en saklig debatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Example skrev:

Norge er også et demokrati, men vi avstår heller ikke landområder ved hjelp av folkeavstemninger. Det ville vært brudd på grunnloven. Så Norge er dermed ikke et demokrati?

Demokrati innebærer også å ta hensyn til flertallet. Vil flertallet av indere slippe Jammu og Kashmir til Pakistan? Det har jeg vanskelig for å se for meg. 

Alt det andre du sier henger egentlig ikke på greip. Annet enn jeg forstår at du er indoktrinert til å hate India. Det er greit, men det vinner ikke så lett frem i en saklig debatt.

 

Si meg en ting, er du for at India skal nå bruke kjemisk våpen mot Kashmirer, og syns du det er riktig av Trump å si at de støtter Indias ulovlig okkupasjon av Kashmir.

 

Hvis jeg er indoktrinert til å hate India, da er du indoktrinert til å hate Kashmir - muslimer og Pakistan. Du har så mye negativt å si om Pakistan, selvom du kanskje aldri har vært i det landet. Du vet kanskje ikke hvor Pakistan ligger på kartet, hvorfor har du så mye hat mot det landet? Er det fordi det er bygget for muslimer, som ble kastet ut av det britiske imperiet???

Jeg bryr meg lite om hva du har vanskeligheter for å se for deg ang. folkeavstemning, men du har jammen ikke kjennskap til hva demokratiske prosesser innebærer. Det var det britiske imperiet som kom fram til forslaget om å lempe Jammu og Kashmir (flertalls muslimer) med Pakistan. Alle muslimer skulle sammenslåes, akkurat slik hinduer ble sammenslått. Det at India sviktet her, og ikke fullførte denne prosessen på ærlig og oppriktig måte har ført til at flere 100.000-talls liv gått tapt. Det har blitt en konflikt som skaper problemer for både India, Pakistan og Kashmir.

 

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Si meg en ting, er du for at India skal nå bruke kjemisk våpen mot Kashmirer, og syns du det er riktig av Trump å si at de støtter Indias ulovlig okkupasjon av Kashmir.

 

Hvis jeg er indoktrinert til å hate India, da er du indoktrinert til å hate Kashmir - muslimer og Pakistan. Du har så mye negativt å si om Pakistan, selvom du kanskje aldri har vært i det landet. Du vet kanskje ikke hvor Pakistan ligger på kartet, hvorfor har du så mye hat mot det landet? Er det fordi det er bygget for muslimer, som ble kastet ut av det britiske imperiet???

Jeg bryr meg lite om hva du har vanskeligheter for å se for deg ang. folkeavstemning, men du har jammen ikke kjennskap til hva demokratiske prosesser innebærer. Det var det britiske imperiet som kom fram til forslaget om å lempe Jammu og Kashmir (flertalls muslimer) med Pakistan. Alle muslimer skulle sammenslåes, akkurat slik hinduer ble sammenslått. Det at India sviktet her, og ikke fullførte denne prosessen på ærlig og oppriktig måte har ført til at flere 100.000-talls liv gått tapt. Det har blitt en konflikt som skaper problemer for både India, Pakistan og Kashmir.

Det at India bruker kjemiske våpen, er det først og fremst Pakistan som påstår. Ikke den mest troverdige parten i denne konflikten.

Jeg er opptatt av historie og samfunn, og leser mye, derfor opptar dette også meg. Jeg hater ikke Pakistan, selv om jeg synes deres politikk overfor India er håpløs, og skadelig for egne innbyggere. Det er først og fremst et spill, som gjør at militæret kan sitte med masse makt i landet. 

Du fremstiller det som at Storbritannia brydde seg voldsomt om hvor grensene skulle gå. Det er langt fra sannheten. De brydde seg i svært liten grad, og derfor ble også grensene dårlige, og det endte med full krig. Jinnah var bedre til å prate med britene enn hans indiske motparter, det er sant, men Storbritannias førsteprioritet, var å bli kvitt India fra sitt imperie så fort som mulig når avgjørelsen først var tatt. 

Pakistan burde først og fremst fokuserer på å reformere sitt eget land, fremfor fokus på India. Akkurat nå seiler India i fra, mens Pakistan kan bli stående igjen med skjegget i postkassa. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Example skrev:

Det at India bruker kjemiske våpen, er det først og fremst Pakistan som påstår. Ikke den mest troverdige parten i denne konflikten.

Jeg er opptatt av historie og samfunn, og leser mye, derfor opptar dette også meg. Jeg hater ikke Pakistan, selv om jeg synes deres politikk overfor India er håpløs, og skadelig for egne innbyggere. Det er først og fremst et spill, som gjør at militæret kan sitte med masse makt i landet. 

Du fremstiller det som at Storbritannia brydde seg voldsomt om hvor grensene skulle gå. Det er langt fra sannheten. De brydde seg i svært liten grad, og derfor ble også grensene dårlige, og det endte med full krig. Jinnah var bedre til å prate med britene enn hans indiske motparter, det er sant, men Storbritannias førsteprioritet, var å bli kvitt India fra sitt imperie så fort som mulig når avgjørelsen først var tatt. 

Pakistan burde først og fremst fokuserer på å reformere sitt eget land, fremfor fokus på India. Akkurat nå seiler India i fra, mens Pakistan kan bli stående igjen med skjegget i postkassa. 

Jeg er enig i at Pakistan har flere fronter der de bør bli bedre på, men det rettferdiggjør ikke Indias barbariske handlinger mot Kashmir folk. Det at de har ulovlig (ifølge FN) okkupert et landområdet, og i tillegg behandler folk som dyr og ikke gir dem fulle rettigheter slik resten av Indias befolkning har det, er ikke akseptabelt.

Storbritiania er egentlig årsaken til at det har oppstått konflikter i subkontinentet. Pakistan fordømmer alle brudd på menneskerettigheter i det indiske okkuperte Kashmir.

Personlig syns jeg at India og Pakistan bør samarbeide, for begge landene har stort potensial, og et godt samarbeid mellom naboer kommer godt med for utvikling av landene og deres befolkning.

Det er fakta at India kommer til å bruke kjemisk våpen mot Kashmirere.......

Anonymkode: 5947f...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fakta at India kommer til å bruke kjemisk våpen mot Kashmirere.......

Anonymkode: 5947f...d2d

Hvordan kan du hevde at noe som har til gode å skje er fakta?
Er du synsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2017 den 11.30, Example skrev:

Det at India bruker kjemiske våpen, er det først og fremst Pakistan som påstår. Ikke den mest troverdige parten i denne konflikten.

Pakistan burde først og fremst fokuserer på å reformere sitt eget land, fremfor fokus på India. Akkurat nå seiler India i fra, mens Pakistan kan bli stående igjen med skjegget i postkassa. 

India hadde kjemiske våpen, deklarerte de, og destruerte de i 2009. 

1. http://indiatoday.intoday.in/story/India+destroys+stockpile+of+chemical+weapons/1/41917.html

2. https://en.wikipedia.org/wiki/Chemical_weapon#India

3. http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/367830.stm Pakistan har ikke levert noe som helst bevis for at dette har skjedd, og ev. hvilket type kjemiske våpen er blitt brukt. 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fakta at India kommer til å bruke kjemisk våpen mot Kashmirere.......

Anonymkode: 5947f...d2d

Det er Pakistan som påstår dette. https://tribune.com.pk/story/1451555/pakistan-raises-concern-indias-use-chemical-ammunition-held-kashmir/ 

Enda bedre, det er den kjente millitante gruppen LET (lashker e Toiva) som skylder på India

1. http://www.greaterkashmir.com/news/kashttps://en.wikipedia.org/wiki/Lashkar-e-Taibahmir/chemical-weapons-used-in-kashmir-let/253966.htmlhttps://tribune.com.pk/story/1451555/pakistan-raises-concern-indias-use-chemical-ammunition-held-kashmir/

2. https://en.wikipedia.org/wiki/Lashkar-e-Taiba

3. Drevet flere terroraksjoner nasjonalt og internasjonalt https://en.wikipedia.org/wiki/Lashkar-e-Taiba#Notable_incidents

The organization is banned as a terrorist organization by India, the United States, the United Kingdom, the European Union, Russia, and Australia. Though formally banned by Pakistan the general view of India and the Western countries, including of experts such as former French investigating magistrate Jean-Louis Bruguière and New America Foundation president Steve Coll is that Pakistan's main intelligence agency, the Inter-Services Intelligence (ISI), continues to give LeT help and protection.[

 

På 17.7.2017 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Kjenner du Sonush personlig? Hvordan vet du at vedkommende er han eller hun?

Er du sikker på at vedkommende er inder, eller kanskje bare tar parti til indere fordi vedkommende har indiske venner?

Hvordan vet du at indere og pakistanere ikke snakker om Kashmir konflikten?

Jeg engasjerer meg for denne saken, fordi jeg så et dokumenter på BBC, og satte meg inn i temaet, og fant ut om den barbarismen India driver med mot Kashmirer i det ulovlige okkuperte området.

 

Anonymkode: 5947f...d2d

Vedk. kjenner meg helt sikkert ikke, men det står kvinne ved brukernavnet mitt, så antagelsen hans (ja, jeg tror det er en mann, da det er det som står ved brukernavnet hans) er riktig. Jeg er inder, fordi bare en inder ville forsvart landet sitt, med den entusiasmen, som JEG har gjort. På samme måte som du en AB ...d2d har vist for Pakistan. Den eneste forskjellen er at jeg tørr å stå for mine meninger og er ikke redd for å gi ut info om brukernavnet mitt, jeg gjemmer meg ikke bak en AB.....

Jeg kan ikke snakke for alle andre, men jeg snakker ikke om denne politikken og konflikten med MINE pakistanske venner og bekjente. Hadde JEG gjort dette, så ville det ha påvirket vennskapet vårt, da begge partier elsker landet sitt, like høyt.  Les om Let-gruppen, så vil du se hvilke terroristiske aktiviteter de har drevet med i verden generelt, og India spesielt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sonush skrev:

 

Jeg kan ikke snakke for alle andre, men jeg snakker ikke om denne politikken og konflikten med MINE pakistanske venner og bekjente. Hadde JEG gjort dette, så ville det ha påvirket vennskapet vårt, da begge partier elsker landet sitt, like høyt.  

 

India har nylig skrevet en avtale med Israel for bistand til å få avansert kjemisk våpen som skal brukes på sivile mennesker i Kashmir. Hele verdenssamfunnet fordømmer dette.

Du nevner motstandsbevegelser som kjemper mot Indias barbarisme mot Kashmirer. Problemet ditt er at du ser på dem som terrorister, fordi du står i samme situasjon som nazistene. Max Manus var også fredsforkjemper, og arbeidet mot Nazistene. Han blir dyrket som helt, hvorfor blir da ikke Kashmirere som kjemper mot terrorisme fra India blir dyrket som fredsforkjempere. Det er Indias propaganda å erklære disse bevegelsene som terrorister, og få støtte fra USA og Russland. I realiteten er hele USA bygget på terrorisme mot Indianere, som ble slaktet som dyr av hvite okkupanter. Hvordan kan en forvente å få noe rettferdig behandling fra amerikanere, når hele økonomien deres er bygget på å selge våpen og sørge for å ha konflikter rundt omkring i verden. På den ene siden snakker de dritt om muslimer, mens på den andre siden er deres største kunder muslimer (King Salman). Dette kaller jeg for dobbeltmoral. Vi vet godt historien til Russland, et skittent regime som er tuftet på kommunisme, der deres egne borgere ble slaktet av Stalin for at han skulle sitte på makt.

 

India er et godt eksempel på barbarisk nasjon, som ulovlig okkuperer Kashmir, og dreper sivile Kashmirer, bare fordi de er muslimer. Dere driver med organisert terrorisme, og når deres agenter blir henrettet så skriker dere. Minner deg om å heller lese om Kulbhushan, som har innrømmet at India står bak all terror aktivitet i Pakistan. Skam over India.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kulbhushan_Jadhav

Jeg tror ikke du har noen pakistanske venner. Slik jeg har forhørt med alle pakistanere og kashmirere, så hater de India. Spesielt hinduer, for de er de største terrorister, som har drevet med terrorisme mot Kashmirere ved å voldta deres kvinner og barn, og slakte deres menn.

 

Anonymkode: 5947f...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

India har nylig skrevet en avtale med Israel for bistand til å få avansert kjemisk våpen som skal brukes på sivile mennesker i Kashmir. Hele verdenssamfunnet fordømmer dette. 

Hvor står det, har du link til det. Jeg har googlet, og ikke funnet noenting. Skal du påstå noe, så må du vise til dokumentasjon. Det er ikke nok at du har DRØMT om det. Jeg drømte her om dagen at jeg hadde vunnet storpremie i Eurojackpot, da jeg våknet, så var dessverre ikke pengene der. 

Du nevner motstandsbevegelser som kjemper mot Indias barbarisme mot Kashmirer. Problemet ditt er at du ser på dem som terrorister, fordi du står i samme situasjon som nazistene. Max Manus var også fredsforkjemper, og arbeidet mot Nazistene. Han blir dyrket som helt, hvorfor blir da ikke Kashmirere som kjemper mot terrorisme fra India blir dyrket som fredsforkjempere. Det er Indias propaganda å erklære disse bevegelsene som terrorister, og få støtte fra USA og Russland. I realiteten er hele USA bygget på terrorisme mot Indianere, som ble slaktet som dyr av hvite okkupanter. Hvordan kan en forvente å få noe rettferdig behandling fra amerikanere, når hele økonomien deres er bygget på å selge våpen og sørge for å ha konflikter rundt omkring i verden. På den ene siden snakker de dritt om muslimer, mens på den andre siden er deres største kunder muslimer (King Salman). Dette kaller jeg for dobbeltmoral. Vi vet godt historien til Russland, et skittent regime som er tuftet på kommunisme, der deres egne borgere ble slaktet av Stalin for at han skulle sitte på makt.

Hvordan tørr du å sammenligne den norske motstandsbevegelsen, som kjempet aktivt og passivt mot nazistene, for å frigjøre landet sitt, med en verdenskjent terrororganisasjon? De var helter, de utførte ikke terroraksjoner internasjonalt, de  mål var ikke å ramme sivilbefolkningen. 

India er et godt eksempel på barbarisk nasjon, som ulovlig okkuperer Kashmir, og dreper sivile Kashmirer, bare fordi de er muslimer. Dere driver med organisert terrorisme, og når deres agenter blir henrettet så skriker dere. Minner deg om å heller lese om Kulbhushan, som har innrømmet at India står bak all terror aktivitet i Pakistan. Skam over India.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kulbhushan_Jadhav

ALL TERROR I PAKISTAN, altså. Det var sterke ord. Har du dokumentasjon på at ALL TERROR I PAKISTAN ble utført av India. Noen andre, enn en enslig inder, som kan ha blitt banket? NOE SOM HELST ANNET DOKUMENTASJON. 

Jeg tror ikke du har noen pakistanske venner. Slik jeg har forhørt med alle pakistanere og kashmirere, så hater de India. Spesielt hinduer, for de er de største terrorister, som har drevet med terrorisme mot Kashmirere ved å voldta deres kvinner og barn, og slakte deres menn.

Du har forhørt deg med ALLE PAKISTANERE OG KASHMIRERE. Si meg har du evner vi vanlige folk ikke har? De du ev. har pratet med, må sannsynligvis være dine likesinnende. Du snakker ikke om ALLE PAKISTANERE, og slettes ikke om mine venner og bekjente. Heldiigvis for pakistanere, så er de fleste slettes ikke sånne som deg. En av våre familievenner, inviterte oss for litt siden til feiring av eid, med de. De serverte god mat, søt ris, og barna der fikk gaver av oss, fordi det var EiD. 

Anonymkode: 5947f...d2d

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/367830.stm

Det har skjedd, og de har planer om å gjenta det. Skam over India.

FREE KASHMIR !!!!!!

Anonymkode: 5947f...d2d

BBC linken din er fra JUNI 1999, så du ikke det? Midt i den verste Kargil krigen som Pakistan initierte fra MAI til Juli 1999 .https://no.wikipedia.org/wiki/Kargilkrigen , Veldig riktig tid for Pakistan å beskylde India, liksom. Hvor ble det av denne nylige krigen?? BEVIS

 

Bare så det er sagt, jeg er fullstendig imot bruk av kjemiske våpen, uansett om det er India eller andre land. Hvis det er noe som helst snev av sannhet i det du sier, så bør alle, fra den som ga ordre, og til de som utførte, gå - med uære. 

Endret av sonush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakistan er konkurs (kan ikke betale kreditorene sine), India er ikke konkurs. Pakistan greier ikke gi vann til folkene sine, og politiet har mistet kontroll over landsbyene der folk og moskene har tatt over kontrollen. Indiske barn blir tvang konvertert til islam i Pakistan. Pakistan har støttet radikale grupper som de har intensjon til å bruke mot India, men har ført til radikalisering og mindre kontroll ifra juntaen og stats ledere. Punjab er privilegert og tar alle pengene ifra de andre distriktene.  

Pakistan har atomvåpen og er en feilet stat, uten Kina så bryter Pakistan sammen dog jeg er ikke ekspert.                  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎20‎.‎07‎.‎2017 den 11.48, ElinX0Xpoliti skrev:

Pakistan er konkurs (kan ikke betale kreditorene sine), India er ikke konkurs. Pakistan greier ikke gi vann til folkene sine, og politiet har mistet kontroll over landsbyene der folk og moskene har tatt over kontrollen. Indiske barn blir tvang konvertert til islam i Pakistan. Pakistan har støttet radikale grupper som de har intensjon til å bruke mot India, men har ført til radikalisering og mindre kontroll ifra juntaen og stats ledere. Punjab er privilegert og tar alle pengene ifra de andre distriktene.  

Pakistan har atomvåpen og er en feilet stat, uten Kina så bryter Pakistan sammen dog jeg er ikke ekspert.                  

Du har virkelig røyket for mye pott og ikke fulgt med i timene. India er mer i krise enn Pakistan, pga den vekst boomen.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎07‎.‎2017 den 10.31, sonush skrev:

Bare så det er sagt, jeg er fullstendig imot bruk av kjemiske våpen, uansett om det er India eller andre land. Hvis det er noe som helst snev av sannhet i det du sier, så bør alle, fra den som ga ordre, og til de som utførte, gå - med uære. 

Du må godta den urettferdige behandlingene minoriteter får i India. Modi regjeringen er noe av det verste som har skjedd i Indias historie, etter Indra Gandhi som slaktet sikher.

 

Nylig leste jeg at en muslim ble slaktet i India. Det ligger video ute som viser hvor brutalt han blir myrdet av hinduer. Jeg ble veldig kvalm av å se på den videoen og kan ikke forstå at hvordan mennesker kan oppføre seg på denne måten. Dette er et eksempel på hvordan muslimer blir behandlet i India.

https://tribune.com.pk/story/1464797/brutal-lynching-india-muslim-bodybuilder-killed-faith-gang-rivalry/

 

http://www.valuewalk.com/2017/07/muslim-genocide-india-naveed-pathan/

 

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må godta den urettferdige behandlingene minoriteter får i India. Modi regjeringen er noe av det verste som har skjedd i Indias historie, etter Indra Gandhi som slaktet sikher.

Anonymkode: 5947f...d2d

Minoriteter får ikke urettferdig behandling. De har rettigheter, som sikrer at de blir ivaretatt. Indisk konstitusjon sikrer dette.

http://lawmin.nic.in/coi/contents.htm Se Article 25 til 29

https://blog.ipleaders.in/indian-constitution-protect-minority-rights/

25: This Article provides every person the right to the freedom of conscience and the right freely to profess, practice and propagate religion

26: Subject to public order, morality and health, every religious denomination or any section thereof shall have the right

27: No person shall be compelled to pay any taxes, the proceeds of which are specifically appropriated in payment of expenses for the promotion or maintenance of any particular religion or religious denomination.

28: Freedom as to attendance at religious instruction or religious worship in certain educational institutions

29: Protection of interests of minorities.......No citizen shall be denied admission into any educational institution maintained by the State or receiving aid out of State funds on grounds only of religion, race, caste, language or any of them.

30: Right of minorities to establish and administer educational institutions -

a) All minorities, .....have the right to set up and administer educational institutions of their Choice.

b) ...

c) The State shall not......... discriminate against any educational institution on the ground that it is under the management of a minority, whether based on religion or language

350 a - b: minoritetene innenfor språk i enhver stat.

Minoriteter er både for hele India, men også innen hver enkelt stat. Dvs Hinduer, kristne og muslimer er minoriteter i Nagaland og Mizoram, Hinduer, sikher og kristne er minoriteter i Kashmir, og muslimer, kristne og hinduer er minoriteter i Punjab. Dette er eksempler. Slik er det over hele landet.

DETTE er hva LOVEN sier. Men ALLE har rettigheter, og India som seculer stat ivaretar ALLE. Hadde ikke loven vært slik, så hadde vi ikke hatt SIKH statminister Manmohan Singh i 10 år (2004-2014) og MUSLIM president A.P.J Abdul Kalam i 5 år (2002-2007)

Idioter finnes overalt, også i India. Det finnes riktignok fanatiske enkeltpersoner og grupper (LES - Mob), som kan finne på å gjøre slike ting, som du nevner. Dette er ikke lov, og de sjelden gangene det oppstår, så er det forferdelig. DU SOM MUSLIM BURDE (ENN NOEN ANDRE) VITE AT DU KAN IKKE SKYLDE EN HEL GRUPPE, GJERNINGEN TIL NOEN FÅ.  Jeg kjøper ikke, og det tror jeg ingen andre heller gjør, at du er etnisk norsk.

Alle personer har rett til å ha sine meninger, men INGEN inkl politikere er hevet OVER loven.

Endret av sonush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, sonush skrev:

Minoriteter får ikke urettferdig behandling. De har rettigheter, som sikrer at de blir ivaretatt. Indisk konstitusjon sikrer dette.

http://lawmin.nic.in/coi/contents.htm Se Article 25 til 29

https://blog.ipleaders.in/indian-constitution-protect-minority-rights/

25: This Article provides every person the right to the freedom of conscience and the right freely to profess, practice and propagate religion

26: Subject to public order, morality and health, every religious denomination or any section thereof shall have the right

27: No person shall be compelled to pay any taxes, the proceeds of which are specifically appropriated in payment of expenses for the promotion or maintenance of any particular religion or religious denomination.

28: Freedom as to attendance at religious instruction or religious worship in certain educational institutions

29: Protection of interests of minorities.......No citizen shall be denied admission into any educational institution maintained by the State or receiving aid out of State funds on grounds only of religion, race, caste, language or any of them.

30: Right of minorities to establish and administer educational institutions -

a) All minorities, .....have the right to set up and administer educational institutions of their Choice.

b) ...

c) The State shall not......... discriminate against any educational institution on the ground that it is under the management of a minority, whether based on religion or language

350 a - b: minoritetene innenfor språk i enhver stat.

Minoriteter er både for hele India, men også innen hver enkelt stat. Dvs Hinduer, kristne og muslimer er minoriteter i Nagaland og Mizoram, Hinduer, sikher og kristne er minoriteter i Kashmir, og muslimer, kristne og hinduer er minoriteter i Punjab. Dette er eksempler. Slik er det over hele landet.

DETTE er hva LOVEN sier. Men ALLE har rettigheter, og India som seculer stat ivaretar ALLE. Hadde ikke loven vært slik, så hadde vi ikke hatt SIKH statminister Manmohan Singh i 10 år (2004-2014) og MUSLIM president A.P.J Abdul Kalam i 5 år (2002-2007)

Idioter finnes overalt, også i India. Det finnes riktignok fanatiske enkeltpersoner og grupper (LES - Mob), som kan finne på å gjøre slike ting, som du nevner. Dette er ikke lov, og de sjelden gangene det oppstår, så er det forferdelig. DU SOM MUSLIM BURDE (ENN NOEN ANDRE) VITE AT DU KAN IKKE SKYLDE EN HEL GRUPPE, GJERNINGEN TIL NOEN FÅ.  Jeg kjøper ikke, og det tror jeg ingen andre heller gjør, at du er etnisk norsk.

Alle personer har rett til å ha sine meninger, men INGEN inkl politikere er hevet OVER loven.

Jeg er etnisk norsk, inntil det motsatte er bevist. Uansett om jeg var en muslim, så ville jeg fortsatt ikke godta at noen mennesker blir behandlet på denne måten. Uavhengig om de er kristne, jøder, hinduer, muslimer, ateister, budhister etc. Alle mennesker er like, og skal behandles med lik respekt.

Hvordan kan du si at Abdul Kalam er en muslim, når han har sagt at Pakistan bør bombes ned til steinalderen. Ingen oppegående person snakker slikt nedlatende om et annet land. Dette viser mangel på respekt, og minner om de samme uttalelsene som den hindu konservative terrorist ministeren pandit Yogi Adityanath uttalte om at muslimske kvinne bør graves ut av sine grav og voldtas. http://thelondonpost.net/rape-dead-muslim-women-said-yogi-adityanath-modi-made-chief-minister-india/

Ingen autoriteter har rett til å drepe sivile mennesker, når de ønsker å leve et liv som muslimer i det indiske okkuperte Kashmirer. Den loven du snakker om, handler kun for rike folk. Har du ikke sett på youtube, der fattige mennesker blir behandlet som rotter i India.

 

Vet du hva Modi står for = Murder of Democracy in India.

 

India er ingen demokrati, men hypokrati....

 

 

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er etnisk norsk, inntil det motsatte er bevist. Uansett om jeg var en muslim, så ville jeg fortsatt ikke godta at noen mennesker blir behandlet på denne måten. Uavhengig om de er kristne, jøder, hinduer, muslimer, ateister, budhister etc. Alle mennesker er like, og skal behandles med lik respekt.

Sa ikke du for noen innlegg siden (mulig at moderatoren har slettet det) hvor du ba hinduene gå og henge seg. Hvor ble det respekt for hinduer da?

Hvordan kan du si at Abdul Kalam er en muslim, når han har sagt at Pakistan bør bombes ned til steinalderen. Ingen oppegående person snakker slikt nedlatende om et annet land. Dette viser mangel på respekt, og minner om de samme uttalelsene som den hindu konservative terrorist ministeren pandit Yogi Adityanath uttalte om at muslimske kvinne bør graves ut av sine grav og voldtas. http://thelondonpost.net/rape-dead-muslim-women-said-yogi-adityanath-modi-made-chief-minister-india/

Bombe Pakistan ned til steinalderen!! Det ble riktignok sagt det, men det var Bush adminstrasjon som sa det, hvis ikke Pakistan samarbeidet med USA mot Afganistan gr. 9/11. https://www.theguardian.com/world/2006/sep/22/pakistan.usa Ikke noe India kan og bør ta ansvar for. DU beskylder FEIL president. Du har imidlertid jugd så det renner av deg (noe ALLE som har lest dine kommentarer fra første kommentar, inkl de slettede, vil være enig med meg i), så denne beskyldningen kommer ikke akkurat som en bombe

Ingen autoriteter har rett til å drepe sivile mennesker, når de ønsker å leve et liv som muslimer i det indiske okkuperte Kashmirer. Den loven du snakker om, handler kun for rike folk. Har du ikke sett på youtube, der fattige mennesker blir behandlet som rotter i India.

 

Vet du hva Modi står for = Murder of Democracy in India.

 

India er ingen demokrati, men hypokrati....

 

 

Anonymkode: 5947f...d2d

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er etnisk norsk, inntil det motsatte er bevist. Uansett om jeg var en muslim, så ville jeg fortsatt ikke godta at noen mennesker blir behandlet på denne måten. Uavhengig om de er kristne, jøder, hinduer, muslimer, ateister, budhister etc. Alle mennesker er like, og skal behandles med lik respekt.

Hvordan kan du si at Abdul Kalam er en muslim, når han har sagt at Pakistan bør bombes ned til steinalderen. Ingen oppegående person snakker slikt nedlatende om et annet land. Dette viser mangel på respekt, og minner om de samme uttalelsene som den hindu konservative terrorist ministeren pandit Yogi Adityanath uttalte om at muslimske kvinne bør graves ut av sine grav og voldtas. http://thelondonpost.net/rape-dead-muslim-women-said-yogi-adityanath-modi-made-chief-minister-india/

Ingen autoriteter har rett til å drepe sivile mennesker, når de ønsker å leve et liv som muslimer i det indiske okkuperte Kashmirer. Den loven du snakker om, handler kun for rike folk. Har du ikke sett på youtube, der fattige mennesker blir behandlet som rotter i India.

 

Vet du hva Modi står for = Murder of Democracy in India.

India er ingen demokrati, men hypokrati...

Anonymkode: 5947f...d2d

Du har helt rett i to ting:

ALLE skal behandles med respekt, uavhengig av religion

INGEN oppegående person snakker nedlatende om et annet land, det viser mangel på respekt. 

MEN følger DU det du preker?

·         India er roten til alt ondskap

·         Hinduer er veggis og lever i en primitive tankegang, der kua er deres gud. 

·         De drikker urinen til kua

·         Største problem med India er hinduisme

·         Han er heller ikke å betrakte som muslim, og er en rotte som skal råtne i helvete (om en muslimsk indisk president)

·         Du har sikkert anti-Pakistan propaganda i pensumet ditt. Skam ta deg!!! (om en etnisk norsk historielærer som sa at anti-India propaganda er heldigvis ikke pensum)

Disse er eksempler (jeg har bevis) på dine kommentarer, som viser at DU respekter ikke, verken land eller personer, eller religioner. Ikke en gang etnisk norske som ikke er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...