Gå til innhold

Dere som ikke har sparekonto,men kun bufferkonto. Og dere som ikke har bufferkonto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg heller vasket klærne for hånd. Tenk om det var noe galt med maskinen, eller en ekkel sprøytespisse oppi, eller at tidligere eier har vasket masse bæsjetruser i den?

samme måten tenker jeg om brukt seng/sofa. Tenk om enn har sovet naken, spydd, eller pult der? Heller en billig madrass på gulvet inntil videre.

Anonymkode: 765cc...9cf

Seriøst?

en sprøytespiss ville ødelagt maskinen

Om du er redd for hva som er vasket i den før så kjør noen runder med eddik eller klor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, amativeReflection skrev:
 
(in a non-religious context) having a doubtful or non-committal attitude towards something.

Så det du sier i innlegget er altså: "Så det fantastiske da er at det er en tvilende holdning ovenfor hvordan jeg betaler?" 

Og det betyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, asterix skrev:

Så det du sier i innlegget er altså: "Så det fantastiske da er at det er en tvilende holdning ovenfor hvordan jeg betaler?" 

Og det betyr?

non-comittal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, amativeReflection skrev:

non-comittal

Skjønner at du har lest ordboka og funnet et morsomt ord, men det brukes ikke slik du gjør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får det man betaler for, og kjøper man dritt, må man skifte ut oftere, og det blir faktisk dyrere i lengden. 

Er selv lavtlønnet, og nesten alle sparepengene mine har gått til hvitevarer, kjøkkenutstyr, og møbler. må spare opp buffer på nytt nå, og det jeg har kjøpt, vet jeg er kvalitet, så det er lenge til jeg må skifte ut der. Kjøpte alt nytt, så det var dyrt, men det vil lønne seg på sikt. Er takknemlig for at jeg hadde muligheten til det. Skal spare opp en buffer på nytt nå, og da skreller jeg vekk alle unødvendigheter. Ikke dumt å lære seg forskjellen på trenger og lyst på, men synes ikke at man ikke skal kunne unne seg noe av og til heller. Kredittkort og avbetaling, styrer jeg langt unna.

Anonymkode: 765cc...9cf

Det der er tøys, det er ikke alltid et likhetstrekk mellom prisen på merket og kvalitet. Jeg har akkurat byttet ut en miele komfyr som var syv år mens den gamle var en electrolux som ble 12 for eksempel.. :P Vaskemaskinen en gammel AEG ble nesten 20 år mens mielemaskinen har hatt fire reperasjoner alt og er 8.. 

Anonymkode: a6dcc...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er vanligvis oppblåste rotehuer som ikke skjønner at det er både oversiktlig og smart å sortere pengene sine, for best mulig oversikt.

Med forskjellige kontoer som har blitt tildelt hvert sitt navn i nettbanken, kan jeg på to sekunder se hvor mye jeg har til hvert formål, på hver konto.

Istedenfor å trøkke sammen én stor sum på én konto, der ingenting er skilt ut, alt er bare stuet sammen. Da må man jo sette seg til å regne etter hvor mye man har i hver kategori, hver gang. Det gidder iallfall ikke jeg.

Jeg sier jatakk til oversikt og penger sortert på ulike kontoer for raskt overblikk og kontroll.

Anonymkode: 9a6e8...72a

Helt enig med deg.  Snakket med banken på fredag,da jeg var innom. Mens vi satt der,spurte jeg om akkurat det temaet her. Det er helt vanlig at folk har flere kontoer. Og det er uoversiktlig om du kun har en

 

Anonymkode: 5f01e...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6/23/2017 den 23.16, AnonymBruker skrev:

Usikker på om innlegget ditt er et trollesvar, men uansett.. 

Det er ikke alt som er så forutsigbart som du mener her. Jeg måtte nettopp bytte varmtvannsberederen og i tillegg måtte ha rørlegger på vaktutrykking i en helg for å fikse septiktanken. Alt på en måned, glad jeg har bufferkonto.

Anonymkode: c03dd...028

Ingen ting er forutsigbart.  Min søster eks. En komfyr som var veldig dyr røyk 1 mnd etter garantien. Samme med tv. Jeg har samme komyr og den er 11 år.

Nå har hun brukt 60 tusen på reise og hotellopphold pga alvorlig sykdom ved sin mann. 

Så kom det en stor utgift på en bil som er 5 år. 

Anonymkode: 5f01e...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2017 den 20.41, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg heller vasket klærne for hånd. Tenk om det var noe galt med maskinen, eller en ekkel sprøytespisse oppi, eller at tidligere eier har vasket masse bæsjetruser i den

Anonymkode: 765cc...9cf

Du har god fantasi ihvertfall :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke to separate kontoer. Jeg har sparekonto og bufferkonto i ett. Jeg bruker sjelden noe fra den, da jeg heldigvis sjelden har uforutsette utgifter. 

Anonymkode: 0c669...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...