Gå til innhold

Gitt at helvete og himmelen finnes - kommer man til helvete om man lyver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en prest kan gi syndsforlatelse. Det er ikke noe du kan fikse selv!

Anonymkode: 9d059...61b

Hvor i alle dager har du dette fra? fra prester???

Bibelen sier: Om du bekjenner din synd er Gud trofast og rettferdig, og Hans Sønns blod renser deg fra all urettferdighet. Sånn fritt memorert Johannes 1 brev kapittel 1. No prester needed!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, omarel skrev:

Se den ferdig så kan du kommentere

Kan ikke du holde dette muslimtullet for deg selv. Ingen her er interessert i galskapen.

unnskyld tonen, men når du pusher poenget ditt så.....

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, debatant skrev:

Hvor i alle dager har du dette fra? fra prester???

Bibelen sier: Om du bekjenner din synd er Gud trofast og rettferdig, og Hans Sønns blod renser deg fra all urettferdighet. Sånn fritt memorert Johannes 1 brev kapittel 1. No prester needed!

Tull! Du kan ikke bare velge fritt hvordan du tolker alt. Det er lite kristelig.

Anonymkode: 9d059...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, debatant skrev:

Kan ikke du holde dette muslimtullet for deg selv. Ingen her er interessert i galskapen.

unnskyld tonen, men når du pusher poenget ditt så.....

Heldigvis er dette ikke et diktatorisk samfunn vi lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå eksisterer ingen av delene, men hvis de bibelske himmel og helvete hadde eksistert vil jeg heller brenne i helvete enn å være i himmelen.

Anonymkode: 9b93c...bcf

Du har allerede fått oppfylt ditt ønske. Dessverre står det ikke i din makt å kunne gjøre noe for å komme til det bedre stedet, om du så ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tull! Du kan ikke bare velge fritt hvordan du tolker alt. Det er lite kristelig.

Anonymkode: 9d059...61b

Mener du at en senil pave er mer egnet enn noen andre???

Hvor står det i bibelen?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, omarel skrev:

Heldigvis er dette ikke et diktatorisk samfunn vi lever i.

Slik som de muslimske. Ja heldigvis..

Du lyver og vrenger på ting hele tiden. Er det gøy?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Be om syndsforlatelse hos/av en prest. Da er du hvertfall sikret til du lyver igjen. Lese bibelen vil ikke funke. Men, om du er blitt fortalt om Gud og he's usikker og aktivt velger å ikke tro kommer du til helvete uansett.

Absolusjon eller syndsforlatelse er en formell uttalelse fra en biskop eller prest om at en personssynder er tilgitt. Den teologiske bakgrunnen er fullmakten til å løse og binde som ble gitt av Jesus Kristus (Joh 20,23).

Anonymkode: 9d059...61b

Å be en prest, biskop eller paven selv, om syndsforlatelse er helt ubibelsk. Det finnes ingen støtte for at et syndig menneske kan tilgi et annet menneske for sine synder. En slik teologi er på ingen måte forankret i Bibelen, selv om "Moderkirken" forkynner dette. Det er Jesus alene som kan tilgi synder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med syndstilgivelse er så enkelt som at det kun er kjærlighet som gir nåde og tilgivelse. Altså er det kun Jesu gjerning, som demonstrerte fullkommen kjærlighet, som kan gi tilgivelse for overtredelser.

Jesu kjærlighet til mennesker er både budskapet og nøkkelen til å forstå budskapet. Enklere kan det ikke gjøres når nøkkelen er budskapet og budskapet er nøkkelen. Da ligger det helt åpent.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Horten Market skrev:

Du har allerede fått oppfylt ditt ønske. Dessverre står det ikke i din makt å kunne gjøre noe for å komme til det bedre stedet, om du så ønsket.

For meg er det å tilbringe evigheten med deg, debatant og likesinnede, helvete, så for meg er det helt OK å ha brent den brua.

Anonymkode: 9b93c...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

så for meg er det helt OK å ha brent den brua.

Anonymkode: 9b93c...bcf

Du har ikke brent den brua, for den har aldri vært der. For du har aldri hatt muligheten til å forandre din skjebne ved egen innsats, som er den evige død i helvete. Det er din destinasjon. Men trist at du har et så uendelig hat til deg selv at du også ønsker det.

Den som elsker sitt liv vil også leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, debatant skrev:

Slik som de muslimske. Ja heldigvis..

Du lyver og vrenger på ting hele tiden. Er det gøy?

Du er så full av vranglære og hat til islam og muslimer. At du kaller fakta for løgn bekrefter din uvitenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Jeg lyver. Kommer man til helvete om man lyver med overlegg og nyter å se andre falle for det? 

Anonymkode: b728e...6ec

Du kan i praksis lyve så mye du vil, eller være så sadistisk du vil, bare så lenge du aksepterer Jesus før du dør.
Gud er med andre ord ganske lik Trump. Det han liker aller, aller best er skryt og dyrkelse av han selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at Gehenna egentlig er en søppelfylling utenfor Jerusalem. Er ikke Gehenna det som liksom er Helvete i Bibelen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kim skrev:

Du kan i praksis lyve så mye du vil, eller være så sadistisk du vil, bare så lenge du aksepterer Jesus før du dør.
Gud er med andre ord ganske lik Trump. Det han liker aller, aller best er skryt og dyrkelse av han selv...

Selv om jeg er aldri så glad i 'Prinsen av Egypt', synes jeg denne guden virker relativt sprøyte gal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kim skrev:

Du kan i praksis lyve så mye du vil, eller være så sadistisk du vil, bare så lenge du aksepterer Jesus før du dør.
Gud er med andre ord ganske lik Trump. Det han liker aller, aller best er skryt og dyrkelse av han selv...

Hva mener du med " aksepterer Jesus før du dør"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Mari Y skrev:

Selv om jeg er aldri så glad i 'Prinsen av Egypt', synes jeg denne guden virker relativt sprøyte gal. 

Jeg kunne ikke vært mer enig. Problemet er jo at forklaringen for kristne om hvem gud er, ikke henger sammen logisk.
Hvis gud er allmektig, hvorfor dør da folk i f.eks ulykker til tross for at de ber om å bli spart?
Det betyr enten at gud enten ikke bryr seg, eller at han ikke er allmektig. 
Djevelen har ofte blitt satt frem som forklaringen. For meg gjør dette bare poenget mitt enda tydeligere. Er ikke gud mektigere en djevelen? Hvis svaret er nei, så er han ikke gud, er svaret ja, så er vi  tilbake til forrige problemstilling. Fri vilje blir ofte kastet ut forklaringen. Fri vilje er ikke engang et argument, da vi åpenbart ikke har mulighet til å kontrollere omstendighetene våre, vi kan bare prøve å påvirke dem.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kim skrev:

Jeg kunne ikke vært mer enig. Problemet er jo at forklaringen for kristne om hvem gud er, ikke henger sammen logisk.
Hvis gud er allmektig, hvorfor dør da folk i f.eks ulykker til tross for at de ber om å bli spart?
Det betyr enten at gud enten ikke bryr seg, eller at han ikke er allmektig. 
Djevelen har ofte blitt satt frem som forklaringen. For meg gjør dette bare poenget mitt enda tydeligere. Er ikke gud mektigere en djevelen? Hvis svaret er nei, så er han ikke gud, er svaret ja, så er vi  tilbake til forrige problemstilling. Fri vilje blir ofte kastet ut forklaringen. Fri vilje er ikke engang et argument, da vi åpenbart ikke har mulighet til å kontrollere omstendighetene våre, vi kan bare prøve å påvirke dem.
 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal akseptere Jesus. Jeg synes det er vanskelig å tro på alt det der. Men jeg er  så redd for å ende opp i evig helvete. Evigheten i himmelen er nesten like skummel.  Tror du at det finnes helvete med evig pine? 

Ts

Anonymkode: b728e...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal akseptere Jesus. Jeg synes det er vanskelig å tro på alt det der. Men jeg er  så redd for å ende opp i evig helvete. Evigheten i himmelen er nesten like skummel.  Tror du at det finnes helvete med evig pine? 

Ts

Anonymkode: b728e...6ec

Nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror ikke evigheten i himmelen hadde vært så mye bedre. Hvordan tror du det måtte være i selskap av moren din for evig tid?
Jeg mener at religiøse mennesker forstår konseptet om evigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...