Gå til innhold

Gitt at helvete og himmelen finnes - kommer man til helvete om man lyver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det da? 

Ts

Anonymkode: b728e...6ec

Snakk til Han. Be Han om tilgivelse for alt du har såret Han med. Be Han å komme inn i ditt liv. Og lev for Han.

For den Sønnen får frigjort, blir virkelig fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, debatant skrev:

Snakk til Han. Be Han om tilgivelse for alt du har såret Han med. Be Han å komme inn i ditt liv. Og lev for Han.

For den Sønnen får frigjort, blir virkelig fri.

Men det er ingen som svarer. Jeg har prøvd å be før, jeg får bare enda mer tankespinn og plagsomme ideer. At jeg snakker med meg selv ogsånn. 

Anonymkode: b728e...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vet jeg ikke. Jeg er bare redd. Gjerne irrasjonelt. Sånn irrasjonell frykt. At man føler at man har gjort noe galt, og gjør gale ting, og kommer til å bli ferska og kommer til å få svi. 

Jeg klarer ikke å svare på spørsmålene dine. Jeg har ikke mye tro og ber ikke og sånt, men jeg er redd for å komme til helvete. Tror du man kommer til helvete?

Legen kommer til å si jeg er teit og ikke skal plage dem. Det er kjipt å finne ut at jeg høres helt tullete ut i hodet sånn at jeg faktsik høres ut som en som må ha lege. 

Ts

Anonymkode: b728e...6ec

Hvis legen sier noe slikt er han en uskikket og bør rapporteres til Fylkeslegen. Men jeg tror du kan slappe av når det gjelder legens reaksjon, han eller hun har garantert hatt sprøere folk enn deg på kontoret.

Angst og tvangstanker er ganske vanlig, og blir ofte verre hvis man ikke får snakket med noen om det. Og når man får snakket om det finner man ofte ut at man ikke er så gal som man trodde. Det kan uansett hjelpe å tenke gjennom hvor denne redselen kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er ingen som svarer. Jeg har prøvd å be før, jeg får bare enda mer tankespinn og plagsomme ideer. At jeg snakker med meg selv ogsånn. 

Anonymkode: b728e...6ec

Si til Jesus akkurat sånn det er. Jeg ville også fylt meg med bibelen. Gjerne en god gammel oversettelse. Er det tørt, så les bare mer. Kjødet elsker å stritte imot.

Begynn gjerne med Johannes evangeliet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, debatant skrev:

Si til Jesus akkurat sånn det er. Jeg ville også fylt meg med bibelen. Gjerne en god gammel oversettelse. Er det tørt, så les bare mer. Kjødet elsker å stritte imot.

Begynn gjerne med Johannes evangeliet.

Jeg har lest hele bibelen. Fant ingen svar likevel. 

Anonymkode: b728e...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest hele bibelen. Fant ingen svar likevel. 

Anonymkode: b728e...6ec

Be Jesus om å åpne bibelen for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, debatant skrev:

Be Jesus om å åpne bibelen for deg. 

Den står fremdeles i skapet. Jeg forstår ikke helt dette? Mener du det på seriøst? Det er religion ikke magi heller. 

Du virker nesten like forvirret som jeg er. 

Ts

Anonymkode: b728e...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den står fremdeles i skapet. Jeg forstår ikke helt dette? Mener du det på seriøst? Det er religion ikke magi heller. 

Du virker nesten like forvirret som jeg er. 

Ts

Anonymkode: b728e...6ec

Med åpne, mente jeg å åpenbare eller vise deg hva som står i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, debatant skrev:

Med åpne, mente jeg å åpenbare eller vise deg hva som står i den :)

Åja. Skal jeg si det høyt eller hva? Jeg føler meg teit når jeg snakker til meg selv. JEg blir også engstelig når jeg liskom snakker til meg selv og så er det ingenting som skjer. Tankene bare spinner. 

Anonymkode: b728e...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Skal jeg si det høyt eller hva? Jeg føler meg teit når jeg snakker til meg selv. JEg blir også engstelig når jeg liskom snakker til meg selv og så er det ingenting som skjer. Tankene bare spinner. 

Anonymkode: b728e...6ec

Du kan be inni deg eller høyt. Du snakker ikke til deg selv om du snakker til Han. Guds Ord er forøvrig Guds ord til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, debatant skrev:

Du kan be inni deg eller høyt. Du snakker ikke til deg selv om du snakker til Han. Guds Ord er forøvrig Guds ord til deg.

Nå har jeg prøvd å spørre Jesus om å åpne bibelen for meg. Men jeg skjønte ingenting. Følte ingenting. Og nå er jeg mer stressa. Nå må jeg avlede meg selv litt. Jeg klarer ikke tenke mer på dette. 

Anonymkode: b728e...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg prøvd å spørre Jesus om å åpne bibelen for meg. Men jeg skjønte ingenting. Følte ingenting. Og nå er jeg mer stressa. Nå må jeg avlede meg selv litt. Jeg klarer ikke tenke mer på dette. 

Anonymkode: b728e...6ec

Hva som skiller deg fra Jesus er din synd. Om du bekjenner og omvender deg fra dine synder, og tar et valg om å følge Han, vil Han svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 22.40, debatant skrev:

Du aner ikke hvem Jesus eller Moses er, Hvordan an du referere til Han?

Muslimene ble kasta ut av Europa i middelalderen. Forhold deg til virkeligheten..

Hørte på denne i går og tenkte tilfeldig på deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Wednesday, June 21, 2017 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Jeg lyver. Kommer man til helvete om man lyver med overlegg og nyter å se andre falle for det? 

Anonymkode: b728e...6ec

Be om syndsforlatelse hos/av en prest. Da er du hvertfall sikret til du lyver igjen. Lese bibelen vil ikke funke. Men, om du er blitt fortalt om Gud og he's usikker og aktivt velger å ikke tro kommer du til helvete uansett.

Absolusjon eller syndsforlatelse er en formell uttalelse fra en biskop eller prest om at en personssynder er tilgitt. Den teologiske bakgrunnen er fullmakten til å løse og binde som ble gitt av Jesus Kristus (Joh 20,23).

Anonymkode: 9d059...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, debatant skrev:

Hva som skiller deg fra Jesus er din synd. Om du bekjenner og omvender deg fra dine synder, og tar et valg om å følge Han, vil Han svare. 

Kan du være mer spesifik? Hvordan tar jeg dette valget? Sånn i praksis? 

Anonymkode: 9d059...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du være mer spesifik? Hvordan tar jeg dette valget? Sånn i praksis? 

Anonymkode: 9d059...61b

Sier til Jesus at du har syndet mot Han (vi har alle brutt de ti bud). Be Jesus om tilgivelse. Og at du ønsker å følge Han. Be Han om at Hans blod renser deg for all synd. Og bli kjent med Hans vilje gjennom Hans ord (bibelen). Finn mennesker du stoler på og la dem hjelpe deg å forstå bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå eksisterer ingen av delene, men hvis de bibelske himmel og helvete hadde eksistert vil jeg heller brenne i helvete enn å være i himmelen.

Anonymkode: 9b93c...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, debatant skrev:

Sier til Jesus at du har syndet mot Han (vi har alle brutt de ti bud). Be Jesus om tilgivelse. Og at du ønsker å følge Han. Be Han om at Hans blod renser deg for all synd. Og bli kjent med Hans vilje gjennom Hans ord (bibelen). Finn mennesker du stoler på og la dem hjelpe deg å forstå bibelen.

Bare en prest kan gi syndsforlatelse. Det er ikke noe du kan fikse selv!

Anonymkode: 9d059...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, omarel skrev:

Hørte på denne i går og tenkte tilfeldig på deg. 

 

really

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...