Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Said the troll, who wanted to be fed. 

Anonymkode: 8a0f8...1f1

Fiksa den for deg. Og nei jeg har ingen ønske om å bli mata.

Det "fuck off" innlegget fra TS er det første som ikke starter typisk slikt:

Å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, tankene går inn i hverandre og jeg sliter med å forstå, er det meg? Jeg har så vondt i kroppen og så få svar. Jeg vil bare være en perfekt kjæreste som tar vare på sin mann, men på en dag har alt rast sammen. De trygge rammene vi hadde bygget sammen er borte. Jeg sover så lite at hodet mitt er fylt av tåke, stormen har virkelig kommet.

Hvis du noensinne har møtt noen som er gode på å manipulere så kjenner du deg nok igjen. Seriøst, les tidligere innlegg? Er historien sann? Kanskje det men jeg sliter virkelig med å tro på det når TS skal skrive med maks dramatisk effekt.

Anonymkode: b6d34...eed

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer, og det er ikke for å trolle.. er det virkelig ingen på denne 28 sider lange tråden som har tenkt tanken på at det kan finnes dårlige energier i dette huset? At det ikke handler om en syk mann med uviss diagnose, men rett å slett noen som henger igjen der fra en annen tid? Spøkelse rett og slett? 

Anonymkode: 6bbe1...c98

Denne saken er rar nok i seg selv, om man ikke skal dra spøkelser inn i bildet også.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer, og det er ikke for å trolle.. er det virkelig ingen på denne 28 sider lange tråden som har tenkt tanken på at det kan finnes dårlige energier i dette huset? At det ikke handler om en syk mann med uviss diagnose, men rett å slett noen som henger igjen der fra en annen tid? Spøkelse rett og slett? 

Anonymkode: 6bbe1...c98

Nei. 

Anonymkode: 2bd43...13a

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satt opp kameraer for å se hvordan tilstand han er i når han gjør disse tingene...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt opp kamera uten at mannen visste det for å se hvordan det foregikk. Og så ville jeg vurdert muligheten for at svigermor har kopiert seg en nøkkel...

Anonymkode: a89fe...22f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville satt opp kamera uten at mannen visste det for å se hvordan det foregikk. Og så ville jeg vurdert muligheten for at svigermor har kopiert seg en nøkkel...

Begge to er i kontakt med lege for å finne ut av dette, det er ingen grunn til å sette opp kamera uten at mannen vet det. 
Hvis de derimot blir enige om å sette opp kamera kan de muligens finne ut i hvilken tilstand mannen gjør dette, om det bare er snakk om søvngjengeri f.eks. Men da må isåfall både TS og mannen sammen bli enige om at dette er greit. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte visst mannen gjorde dette bevisst og lot som han ikke husket. Hvis han vet om kamera kan han late som om han går i søvne. Hvis han ikke vet om kamera, vil han ikke gidde å late som.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Jeg tror nok jeg hadde satt opp kamera, slik at jeg faktisk fikk avklart at det var mannen, om han var "våken" osv. Jeg ville bekymret meg ihjel for mannens helse og ville gjort alt i min makt for å avdekke hvordan disse hendelsene fant sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts. Vil bare sende deg en klem:hug: Skjønner at du er sliten, bekymret og redd. Jeg syns du har reagert raskt og riktig. Du har IKKE laget drama hverken for han eller svigermor (hun bør ta seg en bolle!!). Jeg syns du virker rasjonell og fornuftig. En fredelig og alright "vanlig" jente som er strålende fornøyd med både mannen og livet ellers. Jeg håper det ordner seg for dere begge, og at du finner kreftene som skal til for å støtte han slik du ønsker. 

Det er tydelig at han selv er bekymret nok til å beskrive det som har skjedd slik at legen hans tar dette seriøst og alvorlig. Og godt er det. Jeg håper dere vet mer ganske raskt. God klem!🤗🌼 

Anonymkode: ef1dd...ba3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja og etter mitt innlegg (som jeg dessverre ikke får til å legge inn her) så hadde jo TS det fuck off innlegget + et par til, men nå er TS plutselig helt forduftet gitt... merkelig dette her altså 🤔:klo:😂

Anonymkode: 9bd89...ec8

Nå har hun forklart at de har fått prata sammen, at han har vært hos legen og skal utredes for diverse sykdommer. Så det tar vel litt tid før hun har noe nytt å oppdatere med til de som oppriktig bryr seg? Så driter hun kanskje i dere som i det siste har kommet med masse svada og rakker ned på troverdigheten hennes.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på bussen hjemover fra en helg hos mine foreldre. Det har vært virkelig godt for meg. Og jeg tror helt nødvendig. Jeg sliter fremdeles med de tankene at jeg burde oppdaget, jeg burde være mer støtte, jeg burde visst, jeg burde ikke bli så sliten osv. men jeg merker likevel at dette var viktig. Veldig viktig. Viktig å passe på meg selv for hvis ikke er jeg ikke nyttig for noen. Merker jeg holder på å grave med inn i tankene om jeg burde ditt og datt bare nå bare av å skrive det her men jeg prøver å bare tillate dem og la dem være. Jeg føler meg mer i stand til å komme hjem og være nyttig, støttende og positiv nå enn bare på fredag. Og så savner jeg mannen da. 

Jeg er ved bedre mot. Har fått sovet bedre de siste to nettene, men jeg skulle ønsket jeg var ved enda bedre i grunn. Men igjen er det vel forventningene til meg selv. Jeg merker at mannen er den sterke her. Det er ham det gjelder og likevel er jeg den som faller fra hverandre. Jeg synes det er litt flaut i grunn, føler meg patetisk. Men en ting jeg har gjort var som en av dere anbefalte å tillate følelsene. Jeg klarer det ikke særlig godt, men fant meg en bok om Mindfulness som jeg har prøvd å lese og prøver å bare akseptere. Vet ikke om det hjelper veldig, men prøver i alle fall å ikke være så streng med meg selv. Jeg føler meg helt nevrotisk og er fylt med mye skyldfølelse for at jeg ikke har oppdaget noe. 

Vi har en uke til på jobb før vi får ferie. Skulle egentlig til utlandet med fly, men siden legene ikke kunne vite sikkert at det ikke er hjernesvulst ble vi rådet til å la være. Fastlegen til mannen har sagt at han tviler veldig på at det er det, og er nok derfor mannen ikke fikk veldig hastetime på nevrologisk (om litt over 2 uker). Jeg tenker jo at selvsagt gjør vi ikke det da, men samtidig (og dette er enda en ting jeg klandrer meg selv for at jeg engang er lei for) synes jeg det er skikkelig kjipt.  Ferietur betyr ingenting opp mot å finne ut av dette. Men vi kommer ikke til å finne ut på en stund og jeg tror det hadde vært godt å komme seg vekk og slappe av, bruke tid sammen med mannen, i stedet for å gå hjemme og gruble og gruble. Jeg merker det er bra å gå på jobb, men jeg klarer samtidig etter hvert ikke å konsentrere meg godt nok. Og så hadde vi jo gledet oss veldig til turen også. Og så blir jeg i katastrofetenkemodus og hva om vi aldri kan dra på ferie igjen blablabla. Men det må jeg bare slutte med. I tillegg mener ikke reiseselskapet at dette går under akutt sykdom så er litt dritt mtp det. Mye styr. Men jeg håper vi kommer på noe annet lurt. 

Er i alle fall godt å ha lettet hjertet litt mer til de rundt meg. Hatt en god prat med mamma om det å bli hos en syk partner og sånn (og den setningen hørtes veldig dramatisk ut), for jeg ble liksom fylt med en sånn "nei, dette må jeg bare komme meg vekk fra! Dette kan ikke jeg fikse!" følelser liksom. Men selvsagt blir jeg og selvsagt er vi sammen i dette. Men det å liksom få litt forståelse på at jeg blir redd og det er naturlig, det var godt. Noen som vet min karakter og kan si med trygghet at de jo vet at dette ikke er fordi jeg er en sånn som bare gir opp. 

Det å skrive ned var skikkelig godt råd. Det har jeg gjort mye. Og kanskje det kan bli nyttig dersom mannen må ha en psykisk kartlegging av noe slag. Men uansett har det bare vært beroligende og en hjelp for meg selv. Når jeg skriver det ned merker jeg lettere hvor mye mer irrasjonelt tankene mine er. 

Familievernkontoret kunne jeg få samtaler hos, men de kunne ikke før i august pga ferieavvikling. Og fastlegen gikk ut på ferie nå på fredag. Han ga meg en gradert sykmelding, men ikke mer sovemedisin. Og nå kommer igjen tankene om at jeg er svak og patetisk siden det er JEG som får en sykmelding og ikke mannen. 

Sovesituasjonen har vi ikke funnet noen god løsning på. Mannen vil at vi skal sove sammen og jeg forstår godt at han føler at han trenger det. Jeg vil også ha nærheten og sånn. Men etter den gode natta på mandag så har jeg vært urolig og engstelig og sovet dårlig selv med sovemedisin. Denne delen er den skikkelige ekle for jeg vet jo at det går innpå mannen at jeg ikke føler meg helt trygg når jeg sover. Vi snakker godt sammen og jeg er hundre prosent på at vi tar dette sammen, men uansett så er det jo sårende og splittede på et vis at vi ikke fikser å sove sammen når det er det vi er vant med. 

Jeg skulle ønske jeg taklet dette bedre. 

Savner mannen. Savner ferie. Savner å være bekymringsløs. Savner å ikke føle meg sliten og på tuppa. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er lov å synes det er kjipt at ferieturen må utgå. Det har kanskje mer med ønsket om normalitet og at noe skal gå som planlagt å gjøre?

Anonymkode: ad741...ec0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg hadde reist på ferien når det ikke går an å få dette på avbestillingsforsikring. Men det kommer jo litt an på hvor langt dere skulle og hvor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at du oppdaterer TS, tar meg selv i å tenke på deg i blant og håpe det går bra med dere!:klem:

Kjipt at ferien må avlyses, men kan dere ikke gjøre noe annet litt nærmere,reise til en annen by eller noe slikt?
Skjønner godt at dere kunne hatt godt av å komme dere litt bort og få tankene på andre ting!

Anonymkode: 18504...769

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS. Vil bare si at jeg har lest og fulgt med i tråden, og tenker på deg. Synes det virker som en umåtelig vanskelig situasjon, da det er så mange uvissheter og så mange litt voldsomme faktorer. Først visste du ikke hvem som gjorde "hærverket", så fant du ut av det, men nå vet du ikke om du skal forholde deg til om mannen din er fysisk syk, begynner å bli dement, er psykisk syk eller et han gjør disse tingene av en helt annen grunn.

Det er ikke rart at du grubler og bekymrer deg! Det er helt naturlig for oss mennesker i en sånn situasjon. Men det kan være lurt å prøve å sette rammer for bekymringen. F. Eks. Hver dag fra kl.17-1730. Resten av tiden lar du tankene gå videre, uten å gå inn i dem, og velger aktivt å utsette bekymringen til bekymringstiden kl.17. Det er virkelig vanskelig, men man blir bedre etterhvert.

Du kan evt. bruke mindfulness-øvelser via en mindfulness-app til å trene en aksepterende og ikke-grublende tilgang.

Mange tanker herfra

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Jabbadabbaduu skrev:

Men det kan være lurt å prøve å sette rammer for bekymringen. F. Eks. Hver dag fra kl.17-1730. Resten av tiden lar du tankene gå videre, uten å gå inn i dem, og velger aktivt å utsette bekymringen til bekymringstiden kl.17. Det er virkelig vanskelig, men man blir bedre etterhvert.

Det samme foreslo Kreftforeningen til meg, når jeg grublet over det som skjedde i livet mitt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem familievernkontoret og psykologer. Altså, det er viktig at DU får behandling hos psykolog, men det kommer ikke til å hjelpe å avklare mannen sin tilstand. Viktig å sette igang utredning hos spesialister, ta mr av hjerne osv. Fort.

dersom mannen gjør dette ubevisst regner jeg med han er sjokkert og vil kanskje óg ønske å ha kameraer for å kunne observere sin egen tilstand. Det kan hjelpe med å avklare. Og kan vises til spesialister. 

Dersom mannen skulle vise tegn på likegyldighet, han er ikke lei seg og ikke er desperat og interessert i å finne ut av det så kan det være mistenkelig: hvis han IKKE er desperat rundt å finne ut av det så tyder det på at han vet at det ikke er noe - fordi han gjør det bevisst. 

Den kan fortsatt være at han vandrer i søvn, eller etter å ha lagt seg å hvile på sofa på ettermiddagen. Ellers, hvis det skulle være Personlighetsforstyrrelse så ville jeg vært forsiktig, da det kan tyde på at en av personlighetene er aggressiv mot deg, har allerede ødelagt tingene, bannet på deg, da kan det være at du er i fare hvis den personligheten våkner igjen. 

Men det betyr ikke at DIN man ikke eksker deg fra hele ditt hjerte. Men

det er liksom flere ting som jeg ikke helt får til å gi mening: det han gjør ubevisst /i søvn er en ting, men st han går tur under regn i 4 timer og er taus om det er helt annet... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Liven_ skrev:

Glem familievernkontoret og psykologer. Altså, det er viktig at DU får behandling hos psykolog, men det kommer ikke til å hjelpe å avklare mannen sin tilstand. Viktig å sette igang utredning hos spesialister, ta mr av hjerne osv. Fort.

dersom mannen gjør dette ubevisst regner jeg med han er sjokkert og vil kanskje óg ønske å ha kameraer for å kunne observere sin egen tilstand. Det kan hjelpe med å avklare. Og kan vises til spesialister. 

Dersom mannen skulle vise tegn på likegyldighet, han er ikke lei seg og ikke er desperat og interessert i å finne ut av det så kan det være mistenkelig: hvis han IKKE er desperat rundt å finne ut av det så tyder det på at han vet at det ikke er noe - fordi han gjør det bevisst. 

Den kan fortsatt være at han vandrer i søvn, eller etter å ha lagt seg å hvile på sofa på ettermiddagen. Ellers, hvis det skulle være Personlighetsforstyrrelse så ville jeg vært forsiktig, da det kan tyde på at en av personlighetene er aggressiv mot deg, har allerede ødelagt tingene, bannet på deg, da kan det være at du er i fare hvis den personligheten våkner igjen. 

Men det betyr ikke at DIN man ikke eksker deg fra hele ditt hjerte. Men

det er liksom flere ting som jeg ikke helt får til å gi mening: det han gjør ubevisst /i søvn er en ting, men st han går tur under regn i 4 timer og er taus om det er helt annet... 

Vil bare si at "personlighetsforstyrrelse" er mange ting, men ikke det du skriver her. Det kaller man dissosiativ identitetsforstyrrelse.

Anonymkode: c4a6f...869

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...