Gå til innhold

Ny kjæreste, hva skal jeg ønske meg i bursdagsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk! Hm, det er faktisk stort sett han som lager mat. Jeg bor hos foreldrene mine for tiden, så vi er mye i leiligheten hans. Da blir det naturlig at han lager maten. 

Men kino er et godt forslag. Vi har jo ikke vært på kino sammen før, så det kan bli en koselig ting å gjøre. Blomster tror jeg at jeg får :) 

Anonymkode: be613...be7

Husk å si fra hvilke filmer du liker da slik at det ikke blir grøsser i stedenfor romantikk for eksempel :fnise: eller vær fornøyd med det du får om du velger "ta meg med på kino, du bestemmer filmen" tilnærmingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

La han bestemme gaven da, si at du vil bli overrasket.

Huff, er det bare meg som synes sånt er skummelt? Hvis jeg skulle gitt ham en gave nå, hadde jeg satt veldig pris på et dytt i riktig retning. Kanskje det er jeg som er litt tafatt :fnise:

 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrot skrev:

Husk å si fra hvilke filmer du liker da slik at det ikke blir grøsser i stedenfor romantikk for eksempel :fnise: eller vær fornøyd med det du får om du velger "ta meg med på kino, du bestemmer filmen" tilnærmingen..

Jeg var faktisk på en date for et par år siden, hvor daten hadde valgt kinofilmen "the boy". Jeg skvatt så fælt at jeg skrek høyt og falt på gulvet.

Så ja, tror kanskje jeg skal nevne sjanger eller filmer jeg kan tenke meg å se. Jeg tror vi har ganske lik smak i film, men til nå har det gått mest i dokumentarer. 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har datet i et år, men nylig bestemt oss for at vi er et par. Jeg har snart bursdag. Han hadde for 7 mnd siden, og siden det var såpass nytt fikk han ingen gave av meg. Vi gav heller ikke julegaver. Nå har jeg bursdag, og han spør meg hva jeg ønsker meg eller trenger. 

Jeg trenger ingenting, og jeg ønsker meg heller ikke noe. En personlig gave hadde vært koselig, men han kjenner meg ikke så godt enda at jeg forventer noe sånt.

Hva synes dere er en passende gave? Eventuelt prismessig. Jeg vil ikke fornærme han ved å ønske meg noe som er for billig, men vil ikke ha noe dyrt heller. Vi er begge studenter med deltidsjobb i slutten av tyveårene. 

Takk!

Anonymkode: be613...be7

Ville ønsket meg en hjemmelaget middag etterfulgt av massasje. evt med et ikke altfor dyrt smykke eller lignende. Med tanke på hva slags jobber dere har og slikt så kan dette være en god første gave til/fra. 

Anonymkode: fffaa...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville svart at jeg ønsket meg noe dere kan gjøre sammen. Så blir det opp til han hva han legger i det:) 

Anonymkode: 16488...23b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ønske deg en "date Night"? :-) at dere gjør noe sammen, noe annet en kino tenker jeg, da kino egentlig er ganske lite sosialt. Men noe småharry og morsomt som bowling etterfulgt av middag. Enten st han lager middag til deg eller st dere spiser ute? :-) selv tok jeg min kjære med på tur hvor jeg på forhånd hadde gjemt en piknikkurv, engangsgrill, teppe osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Test kjærligheten, ønsk deg noe dyrt i gave.

Anonymkode: 2446b...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ønsket meg en hjemmelaget middag etterfulgt av massasje. evt med et ikke altfor dyrt smykke eller lignende. Med tanke på hva slags jobber dere har og slikt så kan dette være en god første gave til/fra. 

Anonymkode: fffaa...7a5

Åh, massasje :ninuskapus: Han gir meg det relativt ofte helt ut av det blå da, men kan jo aldri få nok! 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville svart at jeg ønsket meg noe dere kan gjøre sammen. Så blir det opp til han hva han legger i det:) 

Anonymkode: 16488...23b

Jeg tror det blir noe sånt her jeg skal foreslå, kanskje med et par forslag etterpå som kino eller museum. 

3 minutter siden, Lill3My skrev:

Kan du ønske deg en "date Night"? :-) at dere gjør noe sammen, noe annet en kino tenker jeg, da kino egentlig er ganske lite sosialt. Men noe småharry og morsomt som bowling etterfulgt av middag. Enten st han lager middag til deg eller st dere spiser ute? :-) selv tok jeg min kjære med på tur hvor jeg på forhånd hadde gjemt en piknikkurv, engangsgrill, teppe osv

Jeg tror at grunnen til vi ikke har vært på kino, er fordi vi snakker så mye sammen at det hadde blitt vanskelig :laugh: Så du har et poeng om at det er litt lite sosialt. 

Bowling er KJEMPEGØY. Så det kan jeg definitivt foreslå. Det eller kanskje noe ute. Kubb i parken med litt felles venner, kanskje. Men det er vel egentlig ingen gave. Piknik hørtes kjempekoselig ut, men det er litt sånn dall jeg garantert kommer til å fikse for ham i sommer. Jeg synes sånt er så koselig. 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bowling er KJEMPEGØY.

Anonymkode: be613...be7

Bowling er overhode ikke kjempegøy med store bokstaver og punktum bak for alle altså :fnise: det er rett og slett vondt, spesielt neglene får hard medfart, man ser skikkelig teit ut der man prøver få til "schvungen på rumpa" og det er i beste fall en fin måte å drite seg ut på - anbefaler kun bowling til de som liker det..

Anonymkode: d653e...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bowling er overhode ikke kjempegøy med store bokstaver og punktum bak for alle altså :fnise: det er rett og slett vondt, spesielt neglene får hard medfart, man ser skikkelig teit ut der man prøver få til "schvungen på rumpa" og det er i beste fall en fin måte å drite seg ut på - anbefaler kun bowling til de som liker det..

Anonymkode: d653e...6b9

Haha! Skulle kanskje vært et utropstegn der.  Ånei, tenk hvis han ikke liker bowling. Jeg ser helteit ut når jeg spiller bowling, og får sjeldent poengsummen over 50. Men jeg koser meg så utrolig mye. Har bare spilt med småsøsken og kusiner, men hadde sikkert vært gøy med kjæresten min også. 

Jeg vet at en bowlinghall i Oslo har alkoholservering. Det kan jo hjelpe hvis han føler seg teit. 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bowling blir hva man gjør det til selv. Med sporty holdning og innstilling om å ha detngøy kan det være veldig artig. Med innstilling og forventning om at "dette er tåpelig" , blir det imidlertid fort en ganske kjip opplevelse...s det gjelder å kjenne dem man tar med seg, samt selv sørge for å senke skuldrene og gå inn for å ha det gøy. Samme gjelder for ting som "lazer tag", "escape room" og amdre sosiale aktivitrter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk ikke kommet med forslag til aktiviteter. Bare sagt at jeg ville gjøre noe sammen. Så fikk han finne ut hva:) 

Anonymkode: 16488...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nettopp blitt sammen og du vil kreve bursdagsgave? Jeg ville ikke engang turt å snakke om bursdagen med mindre han hadde spurt hva du ønska deg!
Hvis han spør si at du ønsker deg en middag, en bowlingkveld med han eller noe annet hyggelig dere gjør sammen,  eller evn et smykke, så kan han kjøpe et fra 170 kr (billigste på gullsmeden) eller mer om han har råd/hva han syns passer seg.

Anonymkode: 68595...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har nettopp blitt sammen og du vil kreve bursdagsgave? Jeg ville ikke engang turt å snakke om bursdagen med mindre han hadde spurt hva du ønska deg!
Hvis han spør si at du ønsker deg en middag, en bowlingkveld med han eller noe annet hyggelig dere gjør sammen,  eller evn et smykke, så kan han kjøpe et fra 170 kr (billigste på gullsmeden) eller mer om han har råd/hva han syns passer seg.

Anonymkode: 68595...a24

Nei. Jeg har ikke nevnt det utover at jeg sa "jeg har bursdag på XX, har du lyst til å henge med meg den dagen?" 

Så spurte han meg i går om hva jeg ønsket meg til bursdagen min. Jeg har aldri krevet noe eller engang nevnt noe om gave. 

Jeg tror jeg kommer til å si en opplevelse eller noe vi kan gjøre sammen dersom han spør igjen. Jeg sa at jeg skulle si ifra hvis jeg kom på noe jeg ønsket meg, men som jeg håper det har kommet frem her, så er jeg ikke så veldig opptatt av gaver. Synes imidlertid det er veldig hyggelig at han spør, og vil gjerne hjelpe litt til så han ikke skal stresse med å finne på noe til meg. 

Anonymkode: be613...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min samboer ble tidlig enige om å droppe bursdagsgaver og heller ha "datenight", konsert/show/restaurant. Så det har blitt en fast tradisjon, veldig hyggelig. I tillegg slipper vi å finne på noe, vi har jo alt vi trenger, det viktigste er å ta vare på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et Bonsaitre... 😊

Anonymkode: 3475f...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...