Gå til innhold

Ny kjæreste, hva skal jeg ønske meg i bursdagsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har datet i et år, men nylig bestemt oss for at vi er et par. Jeg har snart bursdag. Han hadde for 7 mnd siden, og siden det var såpass nytt fikk han ingen gave av meg. Vi gav heller ikke julegaver. Nå har jeg bursdag, og han spør meg hva jeg ønsker meg eller trenger. 

Jeg trenger ingenting, og jeg ønsker meg heller ikke noe. En personlig gave hadde vært koselig, men han kjenner meg ikke så godt enda at jeg forventer noe sånt.

Hva synes dere er en passende gave? Eventuelt prismessig. Jeg vil ikke fornærme han ved å ønske meg noe som er for billig, men vil ikke ha noe dyrt heller. Vi er begge studenter med deltidsjobb i slutten av tyveårene. 

Takk!

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da umulig å si hva andre skal ønske seg. Du vet vel selv hva du liker og blir glad for. Ikke stress, han finner sikkert på noe fint. Du får bare si at du ikke ønsker deg noe hvis han spør og så får du se hva som skjer.

Anonymkode: 94e10...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe dere kan gjøre i lag? Så får du se da, om han kommer med kinobilletter eller glidemiddel :fnise:

Anonymkode: e2185...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har datet hverandre ett år før dere ble kjærester, men kjenner hverandre ikke så godt? :klo: 

Anonymkode: 2828f...00c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke er lett å vite hva andre skal ønske seg. Men siden jeg ikke trenger eller ønsker meg noe, er det en typisk "kjærestegave" jeg kan foreslå? Litt sånn for å gjøre det litt enklere for ham. Gaver er ikke så viktig for meg, men jeg tror kanskje han synes det er litt viktig å gi noe nå. 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med noe dere kan gjøre i lag? Så får du se da, om han kommer med kinobilletter eller glidemiddel :fnise:

Anonymkode: e2185...ea1

Haha! Kinobilletter var en god idé. Vi har faktisk ikke vært på kino sammen før. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere har datet hverandre ett år før dere ble kjærester, men kjenner hverandre ikke så godt? :klo: 

Anonymkode: 2828f...00c

Ikke godt nok til en veldig personlig gave. Det første halve året vi datet var sporadisk. Jeg bodde i en annen by, så vi så hverandre ca én gang i måneden. Det siste halvåret mye oftere. 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for det dyreste du finner. Det vil vise om denne fyren er verdt å satse på.

Anonymkode: 2fcdb...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlat det til ham. Han er vel ikke så tafatt så han ikke klarer å finne på en bursdagsgave? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si du ønsker deg en kveld hjemme med favoritt take-out, du får velge film, en god flaske vin og godteri.  Og kanskje en runde med personlige spørsmål slik at dere kan bli kjent, for det er sannelig på tide.

Anonymkode: ae78d...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Du vet vel selv hva du liker?? Er jo helt umulig for oss å vite.

Jeg vet hva jeg liker, men det er ingenting jeg trenger eller ønsker meg. 

Jeg trodde kanskje det fantes slike universelle smågaver man kan gi, før man kjenner hverandre så godt at man gir gaver av mer betydning. Litt som duftlys og skjerf i julegaver til slektninger man ikke kjenner så godt personlig :fnise:

Min forrige kjæreste var barndomskjæresten min. Jeg har rett og slett ikke vært i startfasen av et forhold før. 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva liker dere gjøre? hvem lager middag som regel osv - ta utgangspunkt i hva som definerer dere i dag og tenk ut fra det. Hvis det er slik at du alltid lager mat, hva med å si at det ville vært fint om han lagde middag den dagen? Eller om dere begge elsker gå på museum, kino eller slikt at en tur dit ville vært hyggelig.. Ellers er roser og håndlaget sjokolade / konfekt en klassiker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du ikke kjøpte han noe gave til hans bursdag, så hadde det vært koselig med en gave som begge kunne ha glede av. Kino, restaurant besøk eller noe lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva jeg liker, men det er ingenting jeg trenger eller ønsker meg. 

Jeg trodde kanskje det fantes slike universelle smågaver man kan gi, før man kjenner hverandre så godt at man gir gaver av mer betydning. Litt som duftlys og skjerf i julegaver til slektninger man ikke kjenner så godt personlig :fnise:

Min forrige kjæreste var barndomskjæresten min. Jeg har rett og slett ikke vært i startfasen av et forhold før. 

Anonymkode: be613...be7

La han bestemme gaven da, si at du vil bli overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå for det dyreste du finner. Det vil vise om denne fyren er verdt å satse på.

Anonymkode: 2fcdb...b9c

Enig med denne. Elsker han deg så beviser han det. 

Anonymkode: 2446b...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Svigermor skrev:

Overlat det til ham. Han er vel ikke så tafatt så han ikke klarer å finne på en bursdagsgave? 

Han er absolutt ikke tafatt. Jeg tenkte jeg kunne komme med et ønske for å hjelpe han litt på vei, siden han spurte om jeg ønsket meg noe. Jeg tror han evner helt fint å finne noe om ikke, jeg hadde bare tenkt å høre om noen hadde noen forslag. 

2 minutter siden, cmd skrev:

Du får si at han får lov til å bestemme om hva han vil kjøpe.

 

Det har jeg forsåvidt allerede sagt. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si du ønsker deg en kveld hjemme med favoritt take-out, du får velge film, en god flaske vin og godteri.  Og kanskje en runde med personlige spørsmål slik at dere kan bli kjent, for det er sannelig på tide.

Anonymkode: ae78d...52f

Dette gjør vi allerede mye av. Misforstå meg rett, vi kjenner hverandre, men jeg føler at en personlig gave er noe som kommer senere. Med min eks var de gjennomførte gavene noe som kom etter flere år og opplevelser sammen. 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal styre noe mer med dette når du ikke ønsker deg noe. Det blir da veldig rart å måtte få tips fra ukjente når det faktisk er han som skal stå for gaven. 

Anonymkode: 94e10...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carrot skrev:

hva liker dere gjøre? hvem lager middag som regel osv - ta utgangspunkt i hva som definerer dere i dag og tenk ut fra det. Hvis det er slik at du alltid lager mat, hva med å si at det ville vært fint om han lagde middag den dagen? Eller om dere begge elsker gå på museum, kino eller slikt at en tur dit ville vært hyggelig.. Ellers er roser og håndlaget sjokolade / konfekt en klassiker ;)

Takk! Hm, det er faktisk stort sett han som lager mat. Jeg bor hos foreldrene mine for tiden, så vi er mye i leiligheten hans. Da blir det naturlig at han lager maten. 

Men kino er et godt forslag. Vi har jo ikke vært på kino sammen før, så det kan bli en koselig ting å gjøre. Blomster tror jeg at jeg får :) 

Anonymkode: be613...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Elliespelli skrev:

Siden du ikke kjøpte han noe gave til hans bursdag, så hadde det vært koselig med en gave som begge kunne ha glede av. Kino, restaurant besøk eller noe lignende.

Det er litt det jeg også tenker. Det er den første gaven vi skal gi, så en opplevelse kan være veldig bra :) 

Anonymkode: be613...be7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...