Gå til innhold

Hva skjeer når jeg snakker norsk - ny innvandrer i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de samme problem. Når jeg kommet til Norge, mange års siden,  trengte jeg ikke å lærer Norsk, fordi jeg har funnet jobb i restaurantbranjen, og alle snakker Engelsk, Spansk eller Italiensk. Uansett, jeg gikk på 2  norskkurs. Hver gang jeg begynnt å snakker Norsk, det føltes så ubehagelig, at jeg bare fortsatt på Engelsk. 

Også, på samme måte som deg, jeg synes når vi snakker Engelsk, vi har en bedre opplevelser. Når vi snakker dårlig Norsk, vi sliter, og opplevelsen er ikke så positiv. 

Og etterhvert, vi har en tendens å og bli venner med de som kommer fra samme Land enn oss, og snakker samme språk, fordi det føles mer naturell. Nordmenn tror at vi vil ikke bli integrert...

Jeg kan ikke deg ingen råd, fordi det ser ut at du har lærte mye mer Norsk i 1,5 år enn jeg lærte i 9 . 

Ikke gi opp, hvis du vil bli en lege, bare fortsett med det du har gjørt til nå. Det kan ta 1 eller 5 års til, spiller ingen rolle. Norge er et bra Land. 

Anonymkode: 2981e...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare si stå på!! Hev deg over de som ler, du er bra nok og ikke bry deg om idiotiske folk som trykker andre ned. Du skriver utrolig bra for å ha vært her så kort tid. Jeg har norsk som morsmål og sliter med å bli forstått 😂

Anonymkode: 3535c...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også å si til de som switcher til engelsk at "jeg prøver å lære meg norsk, så ville blitt veldig glad om du kunne fortsatt på norsk til meg, slik at jeg lærer og får øvelse i det. Rett gjerne på meg". 

Grunnen til at vi switcher er gjerne fordi mange later som de forstår, også viser det seg at de ikke har forstått noen verdens ting etterpå, og da er det bedre å ta det på engelsk slik at man er sikker på at det man sier er blitt forstått. Selvom vi elsker å snakke engelsk, er vi også veldig glade i å lære bort vårt eget språk :)

Synes du har fått gode tips om å se masse på norsk TV og høre på radio, slik at du hører uttalen og forskjellige dialekter :)

Anonymkode: 03a28...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...