AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #41 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trodde politiet tok sånt på alvor jeg? Anonymkode: f34d1...581 Politiet tar sånt på alvor. Men noen i tråden har egeninteresse i at politiet ikke blir kontaktet, derfor dukker det opp slike svar. Anonymkode: a21a9...8d7 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #42 Skrevet 6. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde politiet tok sånt på alvor jeg? Anonymkode: f34d1...581 Nei, ikke små brukerdoser. Det blir et lite forelegg, mye tid og papirarbeid for veldig lite. De er pressa og må bruke ressursene effektivt. At to politifolk kjører hjem til typen hennes og beslaglegger hva, 1g kokain, og så må gjøre papirarbeidet, blir veldig dyrt. De prioriterer nok heller salg. Hvis du bor på et lite tettsted, kanskje lensmannen har tid til å ta seg en tur. Ellers tviler jeg på at det blir prioritert med mindre du enten ringer når han er rusa sammen med barnet (de tar blodprøve og derfra melde bekymring til BV) eller om du ringer og sier at du også mistenker videresalg. Anonymkode: 83544...315 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #43 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er greit at du er imot dop, bruker ikke dop selv. Men dette er kjæresten din, og da synes jeg du går bak ryggen hans. Ta det opp med han! Hvis han ikke vil høre, vet du hva du må gjøre. Dårlig stil å kontakte politiet. Illojalt! Anonymkode: 88bdb...cbf Han har fått bak ryggen på meg også. Eneste mulighet for han er å falle ned. Jeg har tatt opp så mye med han i det siste,men han blir bare sint. Er ikke til å snakke til. Ellers vil jeg støtte han hvis han virkelig søker hjelp. Anonymkode: f34d1...581 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #44 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, Sh999 skrev: Jeg kjenner meg veldig igjen her. Har en eks som er rusmisbruker, og gud bedre så mange løgner og manipulasjoner og egoisme det har vært. Han hadde til slutt null respekt for meg og gjorde som han selv ville rusen og kompiser betydde mer, enda vi har et barn sammen. Han reiste og jeg hørte ikke fra han på en mnd, da hadde han kjørt seg selv sånn på ræv at han ble innlagt på rusakutten og videre til dps. Kokain og amfetamin fucker hjernen og de blir alt annet enn kjærlighetsfull av det stoffet der. Om du klarer så ville jeg sagt klart fra at dette gidder du ikke finne deg i, og be han ta kontakt hvis han innser at han har et problem. Ikke gjør samme feil som meg, jeg har brukt årevis på og prøve å løsrive meg psykisk fra han, jeg ble medavhengig og like avhengig av han som han var av rusen sin til slutt. Håper det ordner seg. Lykke til. Takk for et fint svar Skal gjøre det jeg kan. Anonymkode: f34d1...581
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #45 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, Evilposelos skrev: Si hva som skjedde etterpå Det skal jeg. Anonymkode: f34d1...581
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #46 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Politiet tar sånt på alvor. Men noen i tråden har egeninteresse i at politiet ikke blir kontaktet, derfor dukker det opp slike svar. Anonymkode: a21a9...8d7 På min hjemplass tar de hvert fall slikt på alvor. Kanskje større politidistrikt prioriterer annerledes. Anonymkode: 39a86...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #47 Skrevet 6. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: På min hjemplass tar de hvert fall slikt på alvor. Kanskje større politidistrikt prioriterer annerledes. Anonymkode: 39a86...d8c Det kan nok stemme. For å si det sånn, hvis politiet her i Oslo var opptatt av brukerdoser kunne de jo bare stikki i sofienbergsparken en solskinnsdag. Er glad de bruker tid på viktigere ting som forebygging og "ordentlig" kriminalitet, egentlig. I mindre byer kan nok små beslag ha en forebyggende eller strupende effekt, da er det verdt innsatsen. Anonymkode: 83544...315
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #48 Skrevet 6. juni 2017 Han er syk og dere sitter som en heiagjeng bak et tastatur. Forteller bare mer om dere en om han karen som har mistet seg selv og behøver hjelp. Anonymkode: 205d3...81f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #49 Skrevet 6. juni 2017 Han trenger ikke dra med seg flere ned i søpla. Greit han bare har seg selv å ta ansvar for i denne situasjonen. Levd i hus med en misbruker (søster) ikke jævlig kult med rassia om natta og et jævla styr med naboer bestandig. Voksne folk får ta ansvar for seg selv. Anonymkode: 1035d...daf
Charlotteul Skrevet 6. juni 2017 #50 Skrevet 6. juni 2017 Herregud for noen ynkelige quitters dere er! Håper for Guds skyld at deres menn/kjærester ikke møter en motbakke en dag, for da er det ikke noe tvil om hvem som stikker av. Hva skjedde med å faktisk støtte opp og hjelpe partneren sin? Ja TS har prøvd forsiktig tidligere, hun skal ha for det, men mannen sliter åpenbart her, og dere oppfordrer henne til å løpe og aldri se seg tilbake? Dere er jaggu meg frekk. Til TS: har han noen "rene" kompiser du kan prate med? Familie? Noen andre som står han nær, feks kollega? Prøv å få han med til en legetime og/eller psykolog, som kan nøste opp i hva enn som plager han. Dette ligger dypere enn det å bare ville "sniffe seg i god stemning". Masse lykke til, håper det ordner seg for dere begge.
AnonymSjiraff Skrevet 6. juni 2017 #51 Skrevet 6. juni 2017 11 minutter siden, Charlotteul skrev: Herregud for noen ynkelige quitters dere er! Håper for Guds skyld at deres menn/kjærester ikke møter en motbakke en dag, for da er det ikke noe tvil om hvem som stikker av. Hva skjedde med å faktisk støtte opp og hjelpe partneren sin? Ja TS har prøvd forsiktig tidligere, hun skal ha for det, men mannen sliter åpenbart her, og dere oppfordrer henne til å løpe og aldri se seg tilbake? Dere er jaggu meg frekk. Til TS: har han noen "rene" kompiser du kan prate med? Familie? Noen andre som står han nær, feks kollega? Prøv å få han med til en legetime og/eller psykolog, som kan nøste opp i hva enn som plager han. Dette ligger dypere enn det å bare ville "sniffe seg i god stemning". Masse lykke til, håper det ordner seg for dere begge. Synes det bare er postivt å være en quitter når det kommer til kjærester med rusproblemer. Vil heller si at man i de tilfellene har viljestyrke. Fyren har fått sine sjanser og misbrukt dem. Kjipt for han og det er ikke lett det han går gjennom, men dummeste man kan gjøre er å la seg dra ned sammen med han. Ikke var han en god kjæreste heller, han er jo kald og lite kjærlighetsfull som ikke er så uvanlig for folk med rusavhengighet. Respekt til TS som kutter han ut og ikke bruker mer tid på en som bare kommer til å gjøre livet hennes kjipere. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #52 Skrevet 7. juni 2017 Hvis du likevel skal gå fra han, la han i det minste få ha stæsjet. Ikke vær kjip og meld i fra til snuten. Anonymkode: af9ce...8db
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #53 Skrevet 7. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke små brukerdoser. Det blir et lite forelegg, mye tid og papirarbeid for veldig lite. De er pressa og må bruke ressursene effektivt. At to politifolk kjører hjem til typen hennes og beslaglegger hva, 1g kokain, og så må gjøre papirarbeidet, blir veldig dyrt. De prioriterer nok heller salg. Hvis du bor på et lite tettsted, kanskje lensmannen har tid til å ta seg en tur. Ellers tviler jeg på at det blir prioritert med mindre du enten ringer når han er rusa sammen med barnet (de tar blodprøve og derfra melde bekymring til BV) eller om du ringer og sier at du også mistenker videresalg. Anonymkode: 83544...315 Så klart vil de heller ta de store bakmennene, men de reagerer på slike tilfeller også. Politiet har tatt naboen min for å røyke hasj flr liksom. Da hadde han og kjæresten sittet ute på balkongen go røyket hasj, en annen nabo hadde ringt inn, politiet hadde en "ledig" patruljebil i nærheten så da kom de innom med en gang og tok dem til og med i fersk gjerning på balkongen. Anonymkode: 25eac...624
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #54 Skrevet 7. juni 2017 5 timer siden, Charlotteul skrev: Herregud for noen ynkelige quitters dere er! Håper for Guds skyld at deres menn/kjærester ikke møter en motbakke en dag, for da er det ikke noe tvil om hvem som stikker av. Hva skjedde med å faktisk støtte opp og hjelpe partneren sin? Ja TS har prøvd forsiktig tidligere, hun skal ha for det, men mannen sliter åpenbart her, og dere oppfordrer henne til å løpe og aldri se seg tilbake? Dere er jaggu meg frekk. Til TS: har han noen "rene" kompiser du kan prate med? Familie? Noen andre som står han nær, feks kollega? Prøv å få han med til en legetime og/eller psykolog, som kan nøste opp i hva enn som plager han. Dette ligger dypere enn det å bare ville "sniffe seg i god stemning". Masse lykke til, håper det ordner seg for dere begge. Har du noe erfaring med dette? Ellers så syntes jeg i grunn du ikke skal "åpne" munnen din i det hele tat... Eksen min dopet seg også, vi hadde vært sammen i 3 år, så begynte han med steroider, og etter det begynte han med litt av vært annet også. Jeg burde reist dagen han satt den første sprøyten, men jrg er lojal, jeg elsket han og jeg ville støtte han. Jeg ble ved hans side i to år til, to forferdelige år! Det er ikke noe kunne gjøre for å hjelpe han, da folk må ønske hjelp selv for å være mottakelig for hjelp. Jeg satt igjen med en voldelig og aggressiv mann som jeg til slutt med så redd for at det var mange ting jeg ikke turte å gjøre mens hans var der. Han ble for eksmepel trigget av at jeg dusjet mens han var hjemme, så jeg måtte time det til at han ikke var hjemme når jrg skulle dusje, eller helst ikke var hjemme i det hele tatt når jeg skulle bruke badet... Han slet åpenbart ja, men vet du hva, det var ikke min jobb å fikse han. Jeg prøvde, men det var ikke noe å fikse, istedenfor prøvde han å ødelegge meg også. Om en partner sliter med sykdom, psyken etc. skal man så klart støtte partneren, men når det kommer til dop og hva det gjør med kroppen så er det ikke bare å bli der. Jeg håper jeg aldri opplever noe slikt igjen, men om jeg skulle gjøre det kommer jeg til å kontakte familien hans om hva som skjer, så reise på dagen. Anonymkode: 25eac...624 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #55 Skrevet 7. juni 2017 6 timer siden, Charlotteul skrev: Herregud for noen ynkelige quitters dere er! Håper for Guds skyld at deres menn/kjærester ikke møter en motbakke en dag, for da er det ikke noe tvil om hvem som stikker av. Hva skjedde med å faktisk støtte opp og hjelpe partneren sin? Ja TS har prøvd forsiktig tidligere, hun skal ha for det, men mannen sliter åpenbart her, og dere oppfordrer henne til å løpe og aldri se seg tilbake? Dere er jaggu meg frekk. Til TS: har han noen "rene" kompiser du kan prate med? Familie? Noen andre som står han nær, feks kollega? Prøv å få han med til en legetime og/eller psykolog, som kan nøste opp i hva enn som plager han. Dette ligger dypere enn det å bare ville "sniffe seg i god stemning". Masse lykke til, håper det ordner seg for dere begge. Jeg har pratet med en veldig "ren" og god kompis flere ganger. Midt oppi alt så har det også kommet frem at han er/var utro. Vet at solen gjør mye vondt med et menneskesinn,men jeg kan ikke bo med han nettopp fordi jeg blir psykisk sliten av det hele. Men for all del, søker han hjelp og virkelig angrer for alt han har gjort, så skal ikke jeg slå beina under han. Men dette må han ønske selv. Jeg kan ikke ønske for han, noe jeg hadde gjort hvis det var mulig. Anonymkode: f34d1...581
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #56 Skrevet 7. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har pratet med en veldig "ren" og god kompis flere ganger. Midt oppi alt så har det også kommet frem at han er/var utro. Vet at solen gjør mye vondt med et menneskesinn,men jeg kan ikke bo med han nettopp fordi jeg blir psykisk sliten av det hele. Men for all del, søker han hjelp og virkelig angrer for alt han har gjort, så skal ikke jeg slå beina under han. Men dette må han ønske selv. Jeg kan ikke ønske for han, noe jeg hadde gjort hvis det var mulig. Anonymkode: f34d1...581 Vet at stoffet gjør mye vondt, Skulle det stå. Anonymkode: f34d1...581
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #57 Skrevet 7. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du likevel skal gå fra han, la han i det minste få ha stæsjet. Ikke vær kjip og meld i fra til snuten. Anonymkode: af9ce...8db Han har mye vondt i brystet om dagen,er redd han faller om snart og rett og slett dør av bruken. Vet noen om politiet kan bytte ut innholdet med lurestoff? De får den orginale dritten, og han en kopi som ikke skader . Anonymkode: f34d1...581
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #58 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har mye vondt i brystet om dagen,er redd han faller om snart og rett og slett dør av bruken. Vet noen om politiet kan bytte ut innholdet med lurestoff? De får den orginale dritten, og han en kopi som ikke skader . Anonymkode: f34d1...581 Sjansen for det er nok lik null. Hvis jeg har forstått deg riktig så er det en voksen person. Ville tatt sakene mine og gått fra han og så får han gjøre hva han vil med livet sitt. Ikke meld han. Hans liv hans valg. Kan bli problemer for deg siden hvis du melder han. Er vel bare deg og han som har tilgang til private saker i hjemmet. Anonymkode: 1035d...daf
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #59 Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjansen for det er nok lik null. Hvis jeg har forstått deg riktig så er det en voksen person. Ville tatt sakene mine og gått fra han og så får han gjøre hva han vil med livet sitt. Ikke meld han. Hans liv hans valg. Kan bli problemer for deg siden hvis du melder han. Er vel bare deg og han som har tilgang til private saker i hjemmet. Anonymkode: 1035d...daf Har tenkt på det. Hvis jeg fjerner stoffet så går det utover meg. Anonymkode: f34d1...581 1
linsejesus Skrevet 7. juni 2017 #60 Skrevet 7. juni 2017 Et forhold der den ene lyver om rusbruk må fikses eller avsluttes. Det høres ut som om det beste er at du kommer deg vekk. Men det er virkelig ikke noe poeng å gi ham ekstrastraff ved å kaste dopet eller kontakte politiet? Hva mener dere hun skal oppnå med det? Det gir ham bare mer stress og frustrasjon, som igjen kan gå ut over henne. Man hjelper ikke rusavhengige ved å stjele stoffet eller melde dem til politiet. De søker kanskje hjelp når de møter veggen, men det skjer som regel uansett. Hvis det ikke er nok at hun går fra ham, hjelper det ikke å kødde med stashet hans i tillegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå