Gå til innhold

Sønn på 13 år mobbet da han ikke har kommet i puberteten, trenger gode råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, deedee_ skrev:

Nok en grunn til at jeg syns fellesdusj på skoler er skikkelig unødvendig og et merkelig norskt fenomen. Så mye hadde vært unngått hadde de bare fått hengt opp en jævla gardin.

Enig. Eventuelt bare at foreldrene rett og slett oppdrar ungene sine til å ikke mobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke

Ta opp mobbingen med skolen. Han har krav på et mobbefritt miljø. Krev at de setter i gang tiltak. Begynn med å sende Mail til kontaktlærer og rektor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her går 12 åring naken inn og ut fra badet. Bader naken på hytta. Helt naturlig i vår familie. 

Synes det hørtes spesielt ut med familie medlemmer som gjemmer seg for hverandre i sitt eget hjem. Men men. Dere om de5!

Anonymkode: 2ab8a...ff2

omg 😂😂jeg sier ikke at det er galt jeg bare sier det er en naturlig ting å ville ha litt privatliv vi er ikke imot nakenhet men barna får være seg selv og bestemme over egen kropp og hvordan dem vil ha det :) 

Vil de springe nakne rundt så må de gjerne det,vi har et helt avslappet forhold til kropp og nakenhet,men som sagt vi lar ting bare gå seg til helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
13 minutter siden, Sugemerke skrev:

Ta opp mobbingen med skolen. Han har krav på et mobbefritt miljø. Krev at de setter i gang tiltak. Begynn med å sende Mail til kontaktlærer og rektor.

 

dette er rette veien å gå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lipgloss skrev:

omg 😂😂jeg sier ikke at det er galt jeg bare sier det er en naturlig ting å ville ha litt privatliv vi er ikke imot nakenhet men barna får være seg selv og bestemme over egen kropp og hvordan dem vil ha det :) 

Vil de springe nakne rundt så må de gjerne det,vi har et helt avslappet forhold til kropp og nakenhet,men som sagt vi lar ting bare gå seg til helt naturlig.

Du fikk med deg at guttens far gikk bort når gutten var 6 år?! Og TS er alenemor? Gutten merker at han ikke er lik alle andre og da er det naturlig å gå til det eneste menneske som gir betingelsesløs kjærlighet og ikke dømmer. Det at nakenhet er unaturlig i din familie må du nesten ta på din egen kappe. Jeg syns det er flott at gutten turte å fortelle sin mamma om dette, alt for mange barn knekker under kropspresset. I Trondheim ble det blant annet sendt ut brev om unormal selvmordsrate blant ungdom. Veien ut av det er kommunikasjon og snakke om sine problemer. Syns det er trist at du er så dømmendes, flere gutter burde tørre å snakke med sine foreldre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde min mor diskutert min kuk str når jeg var 13 så hadde jeg død litt på meg

Anonymkode: 4ec05...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.5.2017 den 18.14, QueRilja skrev:

Det er særere at hun vet om kameratenes penis- og pubesutvikling...

Leser dere ikke? Hvis kompisene hans snakker om dette , og at det plager han så sier jo han dette til moren. 

Det samme som at jeg skulle grått for at jeg ikke har tegn til hår i underlivet og blitt mobbet av de sndre jentene pga det, så hadde jeg jo sagt det hjemme. Spurt hvorfor jeg ikke har fått hår enda. Da hadde han jo visst om det.

Anonymkode: cc2b1...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lipgloss skrev:

selvfølgelig mener jeg ikke det,jeg mener det finnes bedre måter og gripe ann denne saken på,enn å diskutere sønnens penis på KG.Det syns jeg er meget spesielt.

Så du mener hva da? At hun bare skal la han bli mobbet? At hun skal bare la han gå rundt og ha det vondt? Bryr du deg ikke det spor om de som blir mobbet og sliter med ettervirkningene av dette i lang tid? Forsvarer du nå mobbingen fordi at dette var noe du drev med på skolen?

Anonymkode: b4868...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EllaMa skrev:

Du fikk med deg at guttens far gikk bort når gutten var 6 år?! Og TS er alenemor? Gutten merker at han ikke er lik alle andre og da er det naturlig å gå til det eneste menneske som gir betingelsesløs kjærlighet og ikke dømmer. Det at nakenhet er unaturlig i din familie må du nesten ta på din egen kappe. Jeg syns det er flott at gutten turte å fortelle sin mamma om dette, alt for mange barn knekker under kropspresset. I Trondheim ble det blant annet sendt ut brev om unormal selvmordsrate blant ungdom. Veien ut av det er kommunikasjon og snakke om sine problemer. Syns det er trist at du er så dømmendes, flere gutter burde tørre å snakke med sine foreldre. 

Et fantastisk godt innlegg! 

Anonymkode: b4868...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener hva da? At hun bare skal la han bli mobbet? At hun skal bare la han gå rundt og ha det vondt? Bryr du deg ikke det spor om de som blir mobbet og sliter med ettervirkningene av dette i lang tid? Forsvarer du nå mobbingen fordi at dette var noe du drev med på skolen?

Anonymkode: b4868...dce

følg med i timen.Hadde du lest hva jeg skriver så hadde det vært en fordel

Men nå gidder jeg ikke svare på dine ab innlegg :) 

 

Endret av lipgloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente og husker jeg ble mobba fordi jeg kom for tidlig i puberteten. Hadde pupper og hår på tissen når jeg var 9 liksom. 

Helt ærlig, jeg skjønner at det er jævelig å oppleve at barnet ditt blir mobbet. Jeg har barn selv og er livredd for at han skal måtte gjennomgå mobbing slik jeg gjorde. 

Jeg aner virkelig ikke hva man skal gjøre, jeg vet ikke om det bare gjør vondt verre og snakke med foreldrene til disse andre guttene. Og lærere får ikke gjort mye. Det eneste du kan gjøre er å prøve å få sønnen din til å forstå at det egentlig er ganske synd på de som mobber og at han må heve seg over det og kanskje smelle med noe tilbake om det blir for ille. Jeg har erfaring med at om man etter lang tid med mobbing hvor ingenting hjelper, så må man til slutt bare gi tilbake med samme mynt. Finne et svakt punkt hos en av de andre og la han kommentere det. Ofte er det først da mobberene innser hva de egentlig driver med. 

Anonymkode: 659fc...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst han med at når de er 40 kommer alle de andre til å være misunnelige på han fordi ham fortsatt vil være kjekk og se ut som 30 når de andre begynner å bli grå og bitre :)

Anonymkode: 7c8d8...cc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, lipgloss skrev:

følg med i timen.Hadde du lest hva jeg skriver så hadde det vært en fordel

Men nå gidder jeg ikke svare på dine ab innlegg :) 

 

Jeg har lest alt hva du har skrevet og syns det er meget spesielt. Slutt å forsvare mobbing!

Anonymkode: b4868...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...