Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2005 #1441 Del Skrevet 1. desember 2005 Skjønner godt at du gruer deg til julestyret jeg - jeg har hatt det sånn selv i årevis, men de siste få årene har vært bedre. Jeg har lært meg å senke kravene litt, og ta det i et tempo som passer meg. Jul blir det uansett, og det som er viktigst for meg er maten på julaften er god, at jeg ikke har vasket hver krik og krok hvor ingen ser allikevel, bryr jeg meg ikke om lenger. Alminnelig rengjøring. hjemmelagd sild og sånt har jeg heller ikke holdt på med på mange år - det blir altfor mye mat i jula, og altfor mye som bare kan kastes etter hvert, så nå kjøper jeg ikke inn like mye lenger heller - men mat har vi, og mette blir vi flere ganger om dagen, og ingen klager, så jeg tror det er greit jeg. Ikke slit deg ut så du blir liggende i jula, det er det ikke verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #1442 Del Skrevet 1. desember 2005 Torsdag 1.desember Hei Fakse Det er kloke ord du kommer med. Jeg driver og overtaler meg selv til å ta en litt enklere før jul enn tidligere. Det blir i hvert fall ikke sju slag i år, Fant noen fine bokser "hjemmebakt" på butikken. hallo Swan Jeg har fått lånt meg et bur til Vofsa. Det ser ut til at hun vender seg til å være der, Vi setter henne der når vi drar på jobb, og i ettermiddag gikk hun frivillig til biret og la seg der, Det blir litt mindre kaos i huset på den måten. Heisan Baby-E. Jeg er ganske utslitt når jeg har tatt en treiningsrunde i butikker, men jeg må bare fortsette. Titt-tei Bustetroll. Det er ikke det minste rart om man går surr i dagene, De løper så fort at man ikke klarer å fange dem bestandig Hei Cata Det er ikke det at lysten til å trene er overvettes stor, men jeg føler at jeg bare må gjøre det. Hallo ¤Escada¤. Vi håper dyret vil synes det er greit å være på et rom når vi ikke er hjemme. Prøvde badet, men der var det for mange ting å ødelegge. Skal kjøpe en slik ball, for da får hun noen utfordringer og vil ike kjede seg så veldig. Det er ikke lett å begrense seg, naturelle. Det er så mange oppgaver som bare må gjøres. Du har rett, mysan. Jeg bør kunne senke juleambisjonene noe. Tror ikke det er fordi huset er gullende rent og sølvet er nypusset at folk kommer til jul. Det har gått noen dager nå, siden jeg var her. Ikke det at det har skjedd så mye, men det er vel heller mangel på aktivitet som "feiler" meg. Tirsdag flyttet poden inn hos frøkna, så etter jobben hjalp jeg ham litt. Men jeg var trøtt ppå tirsdag, så på kvelden ble det gjort lite. Onsdag - altså i går, måtte jeg forberede meg til i dag, for da skulle jeg ha noen teoretiske innlegg på et stort møte i dag. Gruet meg litt til det, for det er utfordrende å stå foram så mange med et litt vanskelig tilgjengelig tema. Men det gikk bra. Så i dag har jeg altså vært leder for ledere i prosess. Det var spennende, men utmattende. Det var speilglatt ute på morgenen i dag. Jeg ramla en gang mens jeg gikk tur med Vofsa. Hedigvis slo jeg meg ikke så mye. På vei til møtet brukte jeg en time på noen få km. En trailer, en buss og to personbiler hadde kjørt av veien, så derfor sneglet trafikken seg fram. Men jeg er egentlig for trøtt til å sitte her, så jeg sier god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 2. desember 2005 #1443 Del Skrevet 2. desember 2005 Husk å ta deg tid til å slappe litt av innimellom Bettie. Det er viktig. Håper du får en fin dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 2. desember 2005 #1444 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei Bettie! Bare innom med en varm hilsen her fra "syden" Det gaar i juleforberedelser ser jeg, slapp av du det blir jo jul uansett hvor mye du gjör! Her er det ikke lett aa tenke seg at det er desember allerede Naar en gaar i sandaler, det er ca +27 grader, blomstene blomstrer, det staar griller til salgs utenfor butikkene osv, blir det litt anderledes. Selvom det er fullt av nisser og engler i butikkene. Koselig aa se at dere er innom dagboka mi, det föles godt at en ikke blir helt glemt bort selvom avstanden er lengre og jeg er sjeldnere her inne. Trope ,- og slapp av litt ogsaa da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 2. desember 2005 #1445 Del Skrevet 2. desember 2005 Bare innom for å ønske deg en riktig god helg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. desember 2005 #1446 Del Skrevet 2. desember 2005 Bare innom for å ønske deg en fortreffelig helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 3. desember 2005 #1447 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) . Endret 31. mars 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 3. desember 2005 #1448 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg vil ønske deg en fortsatt flott helg, og minne deg på at du er ei fantastisk dame. Husk det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #1449 Del Skrevet 3. desember 2005 Lørdag 3. desember Det er ikke lett å finne å få tid til å slappe av, Queenblue. Det er så mye som skal gjøres nå. Så koselig at du tok deg tid til å komme innom, flowerpower. Det er godt å lese at du trives i varmen. Takk for helgehilsner Cata, ¤Escada¤ og Swan. I går fikk dagen en utventet start. Jeg var nesten framme på jobben da jeg fikk en telefon med forespørsel om jeg kunne ta en reprise på gårsdagens innlegg, for hun som skulle hatt det i går, var blitt syk. Jeg hadde ikke mer program på jobben enn at jeg kunne avse et par timer, så jeg tok oppgaven. Ellers var dagen nesten rolig i går. Ingen katastrofer, og tid nok til å få ryddet skrivebordet. Det var deilig. Gikk mine vanlige turer med vofsa også. Det ser ut til at hun snart er stueren. Det er stadig færre dammer å tørke. Ellers er hun en aktiv hvalp og hun trenger mye oppmerksomhet. I dag har jeg tatt meg i nakken og tatt huset skikkelig. har hatt noen helger hvor jeg bar tatt det litt lettvindt, og det straffer seg. Men nå er det rent og ryddig i ale kriker og kroker. Det blir litt mer nå som vofsa er her. Hun er en ugagnskråke - basta. I dag har hun "hjulpet" til med husvasken. Hun har glefset etter moppen. Jeg tok ikke den vanlige lange turen på morgenen i dag. Tok bare en halvtur. Men jeg tok det igjen seinere i dag. Vi var ute i nesten to timer og gikk gjennom skogen. Vofsa syntes det var topp, men hun har tatt det mer med ro i ettermiddag enn vanlig. Hun ble nok sliten - og det ble jeg også. I kveld kommer frøkna til middag. Hun kjører natta i natt. I morgen tidlig kommer hun og kjæresten og skal være hundevakt. Halvdelen og jeg skal en tur til foreldrene mine, og jeg tar ikke med meg vofsa dit før jeg har mer kustus på henne. Jeg har redd opp gjestesenga til hundevaktene, for de må sove litt etter nattejobbinga. I kveld skal jeg bare sløve. Ryggen min er ikke venner med meg i dag, og det er ikke moro. Det gir seg sikkert av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. desember 2005 #1450 Del Skrevet 4. desember 2005 Sjalabais! Er ryggen bedre? Går det mot valpekurs med Vofsa? Kan tenke meg at mopp er et strålendejaktbytte for en liten firbeint en, så det blir nok litt "hjelp" å få der ja. Du får klippe opp en mopp og lage "moppesko" som du fester til labbene hennes, så kan hun for alvor hjelpe til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #1451 Del Skrevet 4. desember 2005 Søndag 4.desember Strålende ide, Cata. Moppesko til Vofsa blir det til neste helg. Skal avtale kursstart onsdag, så da er vi virkelig i gang med hvalpeoppdragelse. Har fått tips om en dame som driver individuell trening, for det er ikke kurs før etter jul ellers. Skal se at både hvalpen og jeg blir dressert. I dag gikk Vofsa og jeg vår vanlige morgentur, og den gikk greit, bortsett fra at hun krøp under et gjerde der det bar hester på andre siden, - for å hoppe over tilbake igjen. Resultat - bånd som surret seg rundt gjerdet. Og selvfølgelig kom det en mann bak oss, så Vofsa styrtet ellevill av glede mot mannen - og rev opp tre meter av gjerdet før jeg fikk sukk for meg. Siden hestene var på innsiden, kunne jeg ikke la gjerdet ligge nede, så jeg har vært gjerdereperatør om morgenen. Det har jeg ikke vært før. Men Vofsa skulle ikke gjøre fra seg nei. Så da vi kom hjem og jeg hadde tørket av henne, for hun rett opp trappa og dreit inne. Flin hund det. Frøkna har vært hundevakt i dag, så Vofsa har vært ute i skogen sammen med to andre hunder og hatt det kjempefint. Halvdelen og jeg var hos foreldrene mine. De hadde invitert til middag. Koselig det, bortsett fra at samtalen dreide seg mye om en annen i familien (ikke nærmeste, men dog) som er i ferd med å drikke seg i hjel. Fortsetter han som han gjør, vil han klare det - men det kan ta tid. Jeg poengterte at det er ingentin andre kan gjøre, det er han selv som må erkjenne at han har et problem, og det vil han ikke erkjenne. Han har forsøkt behandling, men den vil ikke virke så lenge han mener at han ikke har noe problem - det er alle andre som er problemene. Jeg høres veldig hard ut når jeg sier dette, men jeg mener det. Ingen andre enn alkoholikeren kan redde en alkoholiker, og redningen består i å erkjenne problemet. I kveld må jeg prøve å få lagt meg tidlig. Har en ganske tett arbeidsdag i morgen. Starter med et kurs innenfor økonomiområdet. Stadig nye rutiner. Så på jobb, vofstetur og trening. Deretter er det et møte på kvelden. Like hektisk er det på tirsdag, bortsett fra kveldsmøtet. Skal i steden handle inn til juleverkstedet vårt med frøkna. Onsdag er det juleverksted hjemme på ettermiddagen/kvelden- og det er Halvdelens bursdag, så vi kan bli mange rundt bordet. Torsdag ser rolig ut hittil, men fredag skal jeg først på jobb, og så skal jeg være leder av en prosess i en annen virksomhet enn min. Jeg ser virkelig fram til denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #1452 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei og hopp og god førjul eller hva det nå enn er det kalles nå. Advent er det vel kanskje... hehe.. Vofsa høres ut som et herlig lite dyr! Liten urokråke, men det er et emne man kan snakke med de fleste om. Rett og slett en liten icebreaker den hunden der, ja. Uka di høres ganske koselig ut den, da. Juleverkested og greier. Jeg vil også på juleverksted! Det er så koselig å sitte og dille og dulle og lage ting og tang, mens man prater og drikker gløgg. (Helst med rødvin i... ) Håper mandagen har vært ok, og ha en fin kveld i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. desember 2005 #1453 Del Skrevet 5. desember 2005 For ei uke... Jeg blir svett bare av å lese om den, jeg. Kunne godt tenkt meg noen av de aktivitetene der altså, men å få alle inn på en uke - phu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 5. desember 2005 #1454 Del Skrevet 5. desember 2005 Du får virkelig ting unna deg, Bettie. Ikke slit deg ut, husk å tenke litt på deg selv også. Vofsa høres morsom ut. Pusen min kommer springende inn og tisser i kassa si. Men det andre gjør han stort sett ute. Heldigvis. Ønsker deg en fin mandagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 5. desember 2005 #1455 Del Skrevet 5. desember 2005 Heisann, Bettie! Høres ikke ut som om julefreden er klar til å senke seg hos deg ennå. Du verden, for en agenda. Det er litt vel mye på en og samme uke. Jeg blir i alle fall stresset når det er noe jeg SKAL eller MÅ flere kvelder på rad. Håper det er en rolig og avslappende helg som venter i "andre enden" av uka! Jeg har også begynt å legge lista rimelig lavt mht. julefeiringen. Kjøper gavene så tidlig at jeg ikke rekker å bli stressa, baker et minimum av julekaker og prøver ellers å kose meg mest mulig. Jeg synes også at det viktigste er at man får en koselig julekveld, med god mat og drikke og god tid til å nyte julestemningen. Jeg er ikke av typen som skurer golv og tak og vegger før jula setter inn, og jeg tror ikke det har avgjørende betydning, heller! Man må stikke fingeren i jorda og finne ut hva som virkelig betyr noe! Nemlig! Håper du finner tid til noen små "pustehull" i løpet av resten av uka, Bettie! En liten "premie" i form av et varmt bad, et nytt ukeblad, en time i sofaen med TV på og beina høyt, kanskje til og med et glass rødvin... Et lite friminutt helt for seg selv kan gjøre underverker! God klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. desember 2005 #1456 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei der. Siden du har en hektisk uke så haler jeg opp boka di litt, sånn at du finner den når du får tid til en KG runde igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1457 Del Skrevet 6. desember 2005 Tirsdag 6.desember Takk, Cata. Det var godt å slippe å lete etter meg selv. Hallo Væren. Hyggelig å se deg her. Savner dagboka di. Vofsa er morsom, Queenblue. En morsom ugagnskråke. Sånn - nåe er jeg hjemme igjen. Mandag og tirsdag har bare forsvunnet. Kurset jeg var på i går var bra - bortsett fra at systemet lå nede en stund, så vi fikk litt mer pause enn beregnet. Det var ikke så mye nytt, for jeg kjente jo det gamle systemet, men det var faktisk litt enklere, og med litt flere funksjoner. På jobben var det kø av henvendelser, så jeg var sliten da dagen var slutt. Dårlig vær var det også. Vått og grått og kaldt. Det som kom ned var våtere enn snø, men tjukkere enn regn. Dyret hadde ikke lyst til å gå tur - og det hadde ikke jeg heller. Men når jeg må - skal søren meg dyret også ut og gå - og se ut som hun liker det! Så jeg droppet treningen i går, for jeg hadde over hodet ikke lyst til å forflytte meg mer enn jeg måtte den dagen. Møtet på kvelden gikk greit. Stemningen var positiv. Men det er noe herk med møter på kvelden. I dag måtte jeg også tidig opp og gå tur i regnværet, for jeg hadde en avtale i byen kl. 8.30. Jeg skulle hjem og plukke opp Halvdelen etterpå - før jeg dro på jobb, men han hadde forsovet seg. Skal si han var rask da jeg kom inn døra for å hente ham. Det var ganske rolig på jobben i dag, så jeg fikk unna litt papirarbeid. I kveld har jeg altså vært på julebord. Nydelig mat og godt drikke. Nå kjørte jeg, for jeg ville bestemme selv når jeg skulle hjem, så det ble uten alkohyler på meg. Skal ta en liten runde her etterpå - før jeg legger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2005 #1458 Del Skrevet 6. desember 2005 Det er travelt å være voksen skjønner jeg... Fint at julebord var koselig, da! Det var nok lurt å klare seg uten alkohylene i dag kanskje. Jeg får litt panikk av slikt selv, for man er så avhengig av andre for å komme seg hjem. (eller buss/tog/trikk ol.) Håper du får sove godt i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 6. desember 2005 #1459 Del Skrevet 6. desember 2005 Så koselig med julebord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. desember 2005 #1460 Del Skrevet 7. desember 2005 Du skal se du ender opp med å bli i god form av den hunden . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå