Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, du får se hvor lenge du orker å jobbe så mye, da. Høre på kroppen veit du. Ellers er jo sånne små vofser utrolig søte, da. Akkurat som småunger. Skal røre på alt, tygge på ting, smake på det meste som ligger på gulvet og slikt. Du får rydde unna tøfler og annet som kan være uimotståelig.

Heldig er du også, som skal til optiker. Burde vært der jeg også. Har tenkt, når jeg får penger (alltid når jeg får penger.. hehe) å få både nye briller og linser, så kan jeg mikse litt. Jeg innbiller meg nemlig at man ser litt mindre trøtt ut når man har briller til å skjule posene under øynene. Så da kan jeg ha briller på dårlige dager, og linser de dagene jeg ser ok ut. Og snø på brillene er noe skikkelig dritt!

Håper du får slappet av litt i kveld foran boksen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis, Bettie. Hvordan går det med hodepinen? Er den bedre, eller må du vente til du får nye briller? Håper ikke Vofs har spist for mange tøfler i dag, forresten. Nå begynner det å bli skikkelig høstlig, så det er nok best å ha alle tøfler intakte.

Håper du har en fin fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveld i stua... Håper du har hatt ei fredelig helg, Bettie. Er det første adventslyset tent nå? Selv ligger jeg unna denslags. For det første har jeg ikke adventsstake og for det annet er det litt for vemodige minner - eller kanskje ikke. Kanskje jeg skal kvinne meg opp. Jeg har jo te-lysestaker og telys. 4 stk av dem kan vel gjøre nytten?

Jaja, uansett, ønsker deg en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Hei Bettie, har du det bra?

Håper hodepinen har sluppet taket nå. Den henger ofte sammen med feil styrke på sjåglassa.

Håper du får en fin adventskveld og at du har det bra.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 26. november

I dag er det første søndag i advent. Tiden går ganske fort.

Hei Cata.

Hodepinen ble litt mindre med nye øyne, ja. Vofsen har ikke spist noen tøfler - men ellers er hun absolutt altetende. Har litt advent i stua, men ikke så mye.

Hei på deg, blondinen

En hvalp er jammen en utfordring, Swan. Jeg skal medle oss på hvalpekurs, for hunden blir så stor at den må ha en skikkelig dressur. Snø har jeg ikke sett noe til her enda.

Akkurat nå må jeg bare jobbe så mye, Hope. Det er så mye som står og faller med meg for tiden. Jeg får ta en og en dag og håpe at det går.

Tusen takk for en helgehilsen, Fakse

Jeg får se hvordan det er å bruke linser, bustetroll. Det er så lenge siden jeg brukte det sist.

Hallo Queenblue. Riktig styrke er nok bra for vonde hoder, og jeg måtte ha litt mer enn før.

Hei ¤Escada¤ - hyggelig at du tar en tur innom

Det er noen dager siden jeg var her sist. Og ikke så mye har skjedd.

Fredag skulle jeg egentlig ha vært hos optiker, men på grunn av noe uforutsett på jobben kunne jeg ikke gå i fra, så jeg fikk utsatt timen til lørdag. Hjemme gikk jeg den obligatoriske turen med dyret, og lekte med henne inne etterpå. Frøkna kom innom på kvelden. Hun har tilbudt broren sin at han kan flytte inn til henne. Hun er så sjelden i leiligheten nå - og det er han også - så hvis de deler hennes leilighet har de begge en retrettmulighet dersom kjæresteforholdene tar slutt.

Men i går var jeg og sjekket synet, og det var blitt litt dårligere. Jeg har bestemt meg for å prøve linser igjen, og det var meget behagelig å gå ute med dem. Ulempen er at jeg må ha lesebriller for å se på nært hold. Sånn er det å være nærsynt på langt hold og langsynt på kort hold.

Jeg var også råtøff i går. Jeg var i butikker og handlet julegaver - på et kjøpesenter. En butikk måtte jeg gå ut av for der var det for mange folk og for uryddig. Men jeg fikk tak i fire genserjakker til fire barn i alderen 3 til 15 år, samt julegave til foreldrene deres. Fikk også tak i julegaver til foreldrene deres, så jeg er godt i gang med julegavehandel. Men jeg ble på kjøpesenteret litt for lenge. Folk kom ganske seint for å handle, så på slutten var det for mye av det gode for meg. Jeg kom meg hjem og var bare kvalm og utafor. Ja - jeg vet det er dumt å presse meg så mye, men det ble nå bare sånn.

I dag har jeg vært litt husmor, og har funnet fram litt adventstæsj. Ikke så mye, men litt.

Vofsen hadde hatt fest i natt. En kartong med karamellpudding - uåpnet, og en plate sjokolade - også uåpnet. Det havnet alt i en liten hvalpemage, så hvalpens mage var ganske ille i dag - noe selvfølgelig gulvene også bar merke av. Det var derfor jeg måtte være litt ekstra husmor. Bortsett fra det, hadde hun revet ned en kopp og funnet et garnnøste som hun hadde tatt med på tur. Hun kjedet seg sikkert i natt.

Kattekrekene foretrekker en utendørs tilværelse, men lillepusen er modig nok til å nærme seg uhyret på fire, så vi får se hvordan det går.

I går og i dag har jeg hatt deppedager. Jeg føler at jeg ikke strekker til. Jeg skulle vært sterkere på jobben. Det er enkelte deler som ikke fungerer nå, og jeg må ta tak i det. Samtidig må jeg vise at jeg står stødt - at jeg er sjefa. Jeg må på en måte være litt mer av alt. Jeg har måttet jobbe drøyt 100% for å få det til, men likevel er jeg redd for at det glipper, for jeg strekker ikke til føler jeg.

Og jeg strekker ikke til hjemme. Huset så ikke ut i går. Oppvask på kjøkkenet og overfyllt skittentøyskurv. I tillegg var det støv og hundehår og rot over alt. har rett og slett latt det skure et par dager, for jeg har ikke orket gjøre noe. Glefset til Halvdelen gjorde jeg også, for jeg forsto ikke at han fleipet.

Jeg får heller ikke fulgt opp hvalpen som jeg bør. Vel går jeg et par lange turer med henne hver dag, og leker med henne, og prøver å oppdra henne etter beste evne, men jeg ser at det ikke er nok. Hun skulle hatt mer oppdragende trening.

Jeg er skikkelig sliten, og har ikke lyst på jul. Jeg gruer meg. Vi skal ha huset fullt juleaften, men jeg har ikke lyst. Har ikke lyst til å bake kaker eller lage sild eller noe av det som jeg har pleid å gjøre. Jeg gruer meg til å styre og ordne og pynte.

Jeg har i grunnen bare lyst til å stikke av, eller gjemme meg, gå i hi til alt styret er over. Bare det å få sove skikkelig en natt hadde vært deilig. Jeg er ikke uthvilt når jeg skal stå opp. Jeg er trøtt, og det er jeg gjennom hele dagen.

Jeg vet jeg hverken kommer til å stikke av eller gå i hi. Jeg kommer til å bite tenna sammen og holde det gående, for jeg kan ikke gi meg nå. Det er et for stort nederlag.

Uka som kommer blir ikke fullt så hektisk som denne har vært, men den er hektisk nok. Jeg tror jeg må få en legeattest på at jeg må utsette studiene, for jeg klarer ikke få tid til å lese, og uten nok teori vil jeg ikke kunne skrive en oppgave jeg står for. Ikke ville den bli godkjent heller. Jeg hater å ha det sånn som nå - energiløst.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunnen bare lyst til å stikke av, eller gjemme meg, gå i hi til alt styret er over. Bare det å få sove skikkelig en natt hadde vært deilig. Jeg er ikke uthvilt når jeg skal stå opp. Jeg er trøtt, og det er jeg gjennom hele dagen.

Vi kan stikke av og gå i hi sammen. Jeg har også lyst til å skulke jula i år. Men alvorlig talt, ikke slit deg helt ut nå da. Aktiviser mann og barn og sørg for å få avlastning med julestria. Og ta det litt enklere enn du pleier. Min mor var utearbeidende i en tid der man jobbet til utpå julaften (joda, noen gjør det nå også) og det medførte en del innstramminger på julefeiringa etterhvert. Min ganske så kloke mor var nemlig ganske klar på at hun ikke gadd styre seg i hjel. Jul ble det likevel, selv om jeg syntes det var litt vel mye forenkling den ene julaften da hun stilte med pølser og potetmos (fra pose) til middag. :ler: Men vi hadde f.eks. aldri noen stor middag på julaften. Den tok vi første juledag i stedet.

Nå er vel ikke det gangbar vare hos folk flest, men poenget mitt er at du kan sikkert forenkle en del ting og det vil bli jul allikevel. Tror nok familie og venner heller vil ha en sprek Bettie, enn hjemmelaget sild. ;)

Ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 28. november

Takk Cata. Du sier mye klokt. Jeg har tenkt å forenkle jula noe. Da jeg sa at i år ble det ikke hjemmebakte julekaker, protesterte Halvdelen - han som ikke spiser kaker en gang. Han var villig til å stille som kjøkkenhjelp hvis jeg bakte litt - eller laget litt sild.

Krapylene mine blåser antagelig i hvordan det er her i jula - bare det er omtrent som det pleier.....

Jeg er i litt bedre humør i dag. Antagelig tok butikkrunden vel hardt på, oppå alt stresset som er på jobben. Men å si at jeg sprudler av entusiasme og energi - det vil være å dra det for langt.

I dag har det bare vært møter + at PC'n på jobben bestemte seg for å ikke ville samarbeide. (ikke akkurat en nyhet). Fikk ryddet pulten min om ikke annet - og det trengtes.

Vofsen hadde vært flink i natt. Ingen dammer inne, og ingenting revet i stykker. Og i dag har hun gitt tydelige tegn på at hun måtte ut - to ganger.

Vi hadde en interessant ettermiddagstur, for halsbåndet røk. Gjett hvem som syntes det var en spennende lek å løpe rundt meg - akkurat utenfor rekkevidde for meg. Jeg fikk tak i henne til slutt, og halvdelen kjøpte nytt halsbånd slik at hun ikke blir borte for meg. Har ikke fått henne til å forstå at hun skal komme når jeg kaller på henne. Hun kommer etter innfallsmetoden, bare.

Ettermiddagsturen var en oppvarming for treninga i dag. Mandag er dagen i styrkerommet. Det var meg, smålubben og med noen valker her og der - og fire store, muskuløse, hardttrenende, vektløftende menn der. Jeg følte meg litt puslete der jeg tok av vekter og hadde på småtterier i forhold til dem. Men det var hardt nok for meg, og jeg var fornøyd da jeg var ferdig med programmet. Det gikk litt bedre i dag.

Hentet inn begge kattene i dag også, så de har fått varme seg i 2. etg. Jeg skal slippe dem ut ganske snart, for jeg skal legge meg. Tidlig opp og gå morgentur i morgen, nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krapylene mine blåser antagelig i hvordan det er her i jula - bare det er omtrent som det pleier.....

I såfall synes jeg krapylene dine bør stille opp litt for å sørge for at ting blir "omtrent som de pleier". De er tross alt voksne unger, og kan gjøre en innsats for at ikke mamman skal bli helt utslitt. Og om de ikke gjør såpass kan de heller ikke forvente at du skal stå på hodet for at tradisjonene skal holdes. Tenk grundig gjennom hvilke tradisjoner dere har "bare fordi det alltid har vært sånn" og hvilke dere har fordi det faktisk betyr noe for dere. Og for all del, lag små porsjoner av julekakene, det er "litt" lettere enn å stå der i evigheter med kjempeporsjoner som skal bakes ut.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei Bettie!

Det er stund siden jeg har vært her inne nå!

Må si jeg er imponert over at du tok tyren til kjøpesenteret. Bare ikke press deg selv for hard da, kjære deg :klem:

Ang hunden, er jeg enig med Swan. Å ha den i bur om natten er ikke dumt! Pappas hund ligger i bur om natten, å det virker ikke som om den har noen problem med det. Går å legger seg der frivillig når pappa hopper i seng!

Håper du har en bra dag i dag, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mandagen din har vært god. Eller er det tirsdag i dag?

Ja, det er vel kanskje det. For det er onsdag i morgen.

Håper onsdagen din har vært god da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:(Unnskyld Bustetroll, måtte bare flire av de to siste innleggene dine.)

Tøff du er som kommer deg ut på trening, Bettie. Skulle ønske det var meg. Kanskje etter nyttår...? (Lår og skuldre kunne trengt noen vekter nå.) Og så får du litt ekstratrim når du skal fange inn halsbåndløs Vofs (eller - egentlig er det vel Vofsa?)

Synes du har fått mange gode råd i dag. Swan sitt forslag om bur til Vofsa virker smart. Ikke nok med at du kan stenge henne inne i kjente og trygge omgivelser hvis det blir påkrevd, - i tillegg er hun vant til buret hvis dere skal på tur. Og Fakse sitt forslag om å sette hele familien i arbeid med juleforberedelser høres også bra ut. Det er jo koselig å gjøre ting sammen.

Håper du har en bra kveld og at ikke jobben helt har tatt piffen fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Sikkert ik dumt med sånt bur til hunden nei.. ;) Vår hund bodde på kjøkkenet om natten el hvis vi var ute.. å så var d sånn barne-grind foran døråpniga.. :ler: Så der låg den å hørte på radio mens alle var på pbb... å så hadde vi et spes sånt leketøy som hundene kan ha når de kjeder seg... en gummi sak som spretter rundt.. og som man kan legge en godbit inni.. Er visst bevist at en sånn leke hjelper mot "ødeleggelser i hjemmet" :sjenert: Håper ellers at du har d bra.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...