Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke du er spesielt vanskelig heller, Bettie! :wink:

Jeg har ikke angstproblemer å slite med, men likevel høres det ut som om du har hatt det litt "vel" sosialt i helgen. Så du har lov til å gi uttrykk for at litt tid for deg selv hadde vært godt! Skjønner deg veldig godt, jeg! Når man har vært sosial over lengre tid er det deilig å komme hjem og slenge beina på bordet og bare slappe av!

Vi har hatt en flott tur i marka i dag; var ute i 4 timer og kokte pølser i stormkjøkken. Hannsauen, de to minste lammene, en nabo / venninne av oss, yngste dattera hennes og jeg. Nyyyydelig vær og en flott tur!

Etter turen fikk vi ryddet vaskerommet vårt - har snakket om det lenge - og så laget jeg pizza til kveldsmat, siden middagen var såpass lettvint i dag.

I kveld har jeg unnet meg et glass rødvin - men filmen vi begynte å se, "The hours", den var for tungsindig, så vi skrudde av. Så havnet jeg her, i stedet! Mye bedre!

Håper du får en fin uke, Bettie!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-( Misunner deg "venninneskravlinga", jeg. (Må visst se til å få truffet noen av mine snart...) Men skjønner at det ble litt i meste laget i helga. Først bytur og så besøk kan få noen og enhver til å lengte etter littegrann "alenetid" før helga tar slutt.

Jeg brukte lørdagen til en utflukt til IKEA. Oppdaget der at jeg har for kort bil! Måtte åpne pakka med skapet jeg hadde kjøpt og legge delene på kryss og tvers i bagasjerommet. Et kunststykke i seg selv ettersom pakka var tung og IKEA trallen trillet lystig avgårde i ymse himmelretninger, mens jeg prøvde å få den til å holde seg i ro til jeg hadde fått pakke oppfra tralle og inn i bil. (Er det noen som vet om det er bremser på de tralle-greiene? Jeg klarte ikke finne noe slikt.) Men hjem kom jeg, med alle løse deler og skruer - og nå har jeg en langt ryddigere gang enn jeg hadde på fredag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fint du koste deg,selv om det var vanskelig :trøste:

Du imponerer stadig,og gjør meg stolt.

Hva så du på kino da?

jeg har ikke vært på kino på snart 3 år,men en vakker dag blir det igjen.

Håper jobbdagen var brukbar,og håper resten av uka blir fin :) det fortjener du virkelig.

Du er et flott og sterkt menneske Bettie, glem ALDRI det.

Mega bustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 28. februar

Koselig med skogstur, Væren. Det er vinterferie, det.

Du har nok rett i diagnosen "Sosiales formyes" i heglen.

Jeg ser for meg hvordan du stabler inn i bilen Cata. Et IKEA-skap består av veldig mange deler......

ja - hva var det jeg så, Bustetroll? Melinda og Melinda tror jeg filmen het. En vakker dag er det helt sikkert din tur.

I dag måtte jeg tidligere på jobb enn vanlig. Hadde lovet å ta "tidligvakta" ved telefonen for en kollega. Det er ikke ofte jeg gjør det, men av og til er det greit. Det var en rolig morgen, så det gikk greit.

Det har blitt mange tall denne dagen. Prøver å finne ut hvordan jeg skal klare de økonomiske målene, for de er ikke enkle. Må prioriere det arbeidet framover nå.

Men jeg dro på trening igjen i dag. Forrige uke hoppet jeg over treninga. Hadde så mange gode grunner så, men tok meg i nakken i dag. Det er jo fint når jeg bare kommer av gårde.

Jeg var nok sliten fordi helgen ble vel sosial. Jeg vil nok mer enn jeg har krefter til innimellom. Jeg driver å klatrer meg opp etter nedturen igjen. Liten framgang her - jeg begynte å klatre raskere denne gangen.

I dag har det snødd. og det snør litt fortsatt. Jeg liker ikke det NÅ. Det er mars i morgen, og da skal det være vår - basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det med snøen. Det snødde godt her også, i dag. Synes ikke det skal være snø nå! Det skal være vår!!!

Ha en fin uke videre, Bettie! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vår-tid nå! Bra jeg gikk innom her, trengte å bli minna på at det er 1.mars i morra, søknadsfrist på skole går ut da.

Vil ha vår! :evil: :sur::frustrert: (den siste er er så søt :ler: )

Ønsker deg en fin uke i alle fall, i drittværet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei på deg, Bettie. Det er alltid så koselig å åpne dagboken sin, for det ligger alltid noen kloke ord fra deg der :)

Jeg er bare innpå veldig kjapt i dag, ellers kommer jeg meg ikke ut. I går kom jeg ingen steder, fordi disse dumme forumene lokker med alle sine overskrifter. Men i dag skal jeg ikke inn på ett eneste forum, bortsett fra din og min dagbok, og så skal jeg kle på meg og gå ut. Det er jo nydelig vær ute i dag, solen skinner og alt mulig - jeg KAN ikke sitte her og råtne på rot.

Jeg har en lang tur foran meg, med diverse ærender, så jeg regner med at jeg er ute og trasker og går i et par timer. Tenk for en fantastisk god samvittighet jeg får etterpå! DET skal bli herlig det.

ha en super dag, Bettie - klem fra meg :klem:

PS. Jeg tar med litt av det fine været når jeg kommer tilbake, og sender deg litt over nettet. Be prepared!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 1.mars

Mars er vårmåned, Væren, så jeg lever i håpet.

Fikk du søkt, Aniola-Fisken?

Sola kom i hvert fall hit, mysan, så du sendte nok det som var viktig til meg.

Fysj - det har vært kaldt i dag. I går var det varmt på kontoret mitt, så jeg kledde meg etter det. Men i dag var det kaldt igjen. Det var levlig da jeg kom - nesten 18 grader, men jammen SANK innetemperaturen i løpet av dagen, så det ble bare 17 innen arbeidsdagen var slutt. Var på desperat jakt etter en varmeovn, men fant ingen. Måtte til slutt låne meg et pledd for jeg ble så kald. Er det kaldt i morgen også, så kjøper jeg en varmeovn.

I dag gjorde jeg noe jeg var redd for. Jeg holdt en tale. Det var en hos oss som gikk av med pensjon, så jeg var utskremt til å si noen velvalgte ord. Jeg gjennomførte det i hvert fall. Hvor bra det ble, vet jeg ikke.

Men nå er jeg trøtt. natti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg fikk søkt :)

Huff, i dag er det enda kaldere enn i går. -14 visste gradestokken da jeg dro hjemmefra. DEt er IKKE en passende tempratur i mars :evil:

Så bra at du holdt tale, Bettie! Du burde virkelig være stolt av deg selv. Å gjøre noe man egentlig ikke tørr - det er beundringsverdi :klem:

Håper du har en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som holder tale foran en hel masse mennesker. :klappe: Tror ikke du trenger bekymre deg for hvordan det gikk, så flink som du er til å uttrykke deg. Dessuten går det alltid mye bedre enn man selv føler.

Har du fått byttet ut vaktmesteren fra h**** ennå - eller i det minste investert i varmevifte på kontoret? Her på mine kanter er det også kaldt (hvor er det egentlig ikke kaldt hen akkurat nå???) og siden jeg har et lite kontor har jeg vært nødt til å sette varmevifta under skrivebordet. Så i dag advarte jeg mine kolleger og sa at de måtte ikke se rart på meg om de kom inn og fant meg under bordet. Da hadde jeg bare krøpet i ly for å tine meg opp litt...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 2.mars

Det er jammen kaldt, ja, Aniola-Fisken. Godt du fikk søkt innen fristen.

Har et vekselvarmt kontor nå, Cata. En dag iskaldt, neste dag varmt. Og de dagene det er varmt, har jeg selvfølgelig kledd meg til en kald dag, og omvendt. Nå har jeg tatt med et stort sjal som jeg kan pakke meg inn i hvis dette ikke gir seg.

I dag var det iskaldt ute. Det var hele 15 av de kalde da jeg sto opp. Det er for kaldt i mars. Men det har jo vært vakkert, da. Blå himmel og strålende sol. Et gnistrende vær med andre ord.

Surra bort litt tid på jobben i dag. Var ikke toppmotivert for å ta fatt i ubehagelighetene, så jeg gjorde unna en masse småsaker. Trøster meg med at de skal gjøres de også.

Hjemme har jeg sovet litt, vasket et par runde i vaksemaskinen, for jeg må jo få svigermors klær rene og tørre til helgen.

Pakket har jeg også gjort. Jeg skal på kurs med overnatting fra i morgen til fredag. DET er en utfordring det. Jeg har kjempemange strategier klare for å overleve. Men fy søren så lite lyst jeg har til å dra. Og fy søren som jeg gruer meg. Er kvalm alt nå.

Lillepusen er rar. For litt siden prøvde hun å klatre på fugleburet for å smake på fuglefrøene! Katter er kjøttetere, ikke fuglefrøspisere. Men kanskje hun ikke vet det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så flink du er! :klappe:

Lykke til på seminar, sikker på at du klarer deg veldig fint.

Stor :klem: til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempebra :)

Bare to netter, så er det helg og du kan slappe av og gjøre hva du vil :klem:

du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojoj....vekselvarmt kontor og vegetarpus. Hva blir det neste? :wink: Du får trøste deg med at så lenge lillepusen holder seg til vegetarkost, så blir ikke pip-pip'en aktuell som middag.

Ja, reise-bort-kurs kan være en prøvelse for noen og en hver, men du får ta deg en og annen pustepause på rommet innimellom slaga, så du får hamstret opp litt sårt tiltrengt ensomhet før neste økt. Og nå er det bare morgendagen igjen, så er det helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bettie. Takk for hilsen :-)

Hvordan har det gått på seminaret? Skjønner deg godt jeg, det er ikke alltid like gøy å måtte avgårde på slike ting. Så må man rollespille en eller annen teit situasjon eller leke løver og bananer..

Håper pusen din blir glad for å få deg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Titter innom for å ønske deg en God helg! :)

Selv skal jeg på hyttetur med en venninne,skal stå på snowboard og ha det gøy :D

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 4. mars

Titt-tei, bustetroll. Takk for klemmer, og takk til deg også Aniola-Fisken.

Du har rett, Cata. Vegetarpus er bra for fjærkres helse.

Hyggelig å se deg igjen, Vigfa.

Takk for helgehilsen, Anea.

Nå er jeg hjemme igjen. Vel - jeg har vært hjemme en stund, men jeg måtte roe meg ned.

Jeg har lært noe under seminardagene. Jeg takler ganske bra å sitte i en sal med en foreleser/innleder foran, og jeg takler ganske bra å diskutere i grupper. Begge steder kan jeg ta meg inn ved å sitte litt stille og kontrollere pusten, og det er greit å gå ut hvis/når jeg trenger det.

Men jeg fikk litt hetta da jeg oppdaget at jeg skulle dele hytte/leilighet med to ukjente damer. Heldigvis kjente jeg kurslederen, så jeg fikk hjelp av ham til å få et vanlig enkeltrom. Hadde ikke fikset å "bo" i et hus med bare ukjente damer.

Så før kunsj syntes jeg at jeg klarte meg bra.

Så kom lunsjen,og jeg fikk et kraftig panikkanfall. Runt 200 mennesker skulle inn i spisesalen samtidig, og alle stimlet rundt bordene med mat. Jeg måtte bare gå. Det var ikke lett å finne en skjermet krok, for jeg var så redd at tårene trillet. Nedtur. Det ble ikke lunsj på meg, men det var satt fram en del frukt, så jeg sultet ikke.

Gjett hvem som gruet seg til middagen.....

Jeg sto utenfor spisesalen ganske lenge før jeg turte gå inn. Det var litt lettere å få i meg middagen, for den ble servert ved bordene. Men det var en stor prøvelse. Jeg var helt utslitt etterpå, så da gikk jeg til rommet mitt, og hoppet over den sosiale kveldsdelen.

Men fikk jeg sove? Ikke på mange timer, og jeg våknet tidlig.

Jeg prøvde meg i spisesalen til frokost. Det gikk, for det var ikke så mange mennesker der. Jeg fikk i meg et rundstykke før rommet ble fullt og jeg gikk.

Jeg prøvde meg på lunsjen i dag også, og nå ventet jeg i utkanten til matkøen var redusert. Fikk i meg litt kjeks og ost før jeg hadde fått nok.

For å si det sånn. Det frister ikke til gjentagelse. Men det er en del av jobben min, så jeg må vel bare øve meg til jeg fikser det.

Men den panikken jeg fikk i går, den var kjempevond.

Jeg har brukt så mye krefter på dette seminaret, at jeg har vært helt utslitt i dag. Mentalt utslitt. Og så trøtt at jeg har sovnet i stolen flere ganger denne ettermiddagen.

Og trøtt er jeg nå også, så nå skal jeg legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du fikser folkemengder ganske bra, jeg, når du både klarer kurs, gruppearbeid og middag. :klappe: Men det er jo synd du ikke får i deg lunchen da - lurt triks å vente til køa har gitt seg litt.

Og veldig bra du fikk enerom. Er tøft å dele rom, og enda verre å dele med fremmede. Med egetrom har du et sted du kan trekke deg tilbake til sånn at du får en pustepause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...