Gjest Queenblue Skrevet 12. desember 2005 #1481 Del Skrevet 12. desember 2005 Deilig å nyte et ryddig og rent hjem. Håper du kom deg helskinnet igjennom maratonmandagen. Litt av et program. Ønsker deg ei fin uke Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 13. desember 2005 #1482 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei Bettie. Da har jeg fått oppdatert meg litt her også. Dårlig tid om dagen, selv om jeg ikke kan skryte på meg at jeg har begynnt å forberede jula, for det har jeg ikke. Med unntak av en Harrytur til sverige da.... Blir ikke bakt, lagd noe, eller vasket noe spesielt her før jul. Har nok med å hølde det daglige igang kjenner jeg....Men jeg har vel kommet frem til at det er viktigst å kunne være sammen, og kose seg... Det BLIR jul, og jeg skurer, baker, lager eller ikke...... og nærheten er det som blir prioritert her i huset. Men hadde jeg visst at du skulle ha juleverksted, hadde jeg vel innsistert på å få komme, for jeg er skikkelig glad i å få lov å holde på med hendene.......Neste år, kanskje? Kommer snart tilbake en tur.....Pass på deg selv, og halvdelen..(så han ikke faller ned trappen igjen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 13. desember 2005 #1483 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei Nå har jeg endelig fått oppdatert meg litt i dagboka di Så søøøt valpen høres ut hun må jo være veldig koselig selskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. desember 2005 #1484 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg har det travelt for tida, men ikke så travelt at jeg ikke kan legge igjen en liten til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. desember 2005 #1485 Del Skrevet 13. desember 2005 Bare innom med en litt småtrøtt tirsdagshilsen, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #1486 Del Skrevet 13. desember 2005 Heijo? Er du der? Håper du ikke har forsvunnet til skogs med Vofsa. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. desember 2005 #1487 Del Skrevet 13. desember 2005 Oj, ser for meg Vofsa styrte inn i ville skauen, med Bettie hengende etter i båndet..... Si at vi ikke har rett, da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #1488 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Tirsdag 13.desember Hei midnattsol. Godt at du lyser litt opp hos meg. Er ganske fornøyd med på-med-linse-farten, Swan. Det er ikke mange morgener jeg står og fomler, heldigvis, Swan. Finnes ikke husmoderlig, Cata. Mangler det genet, jeg. Men jeg har lært at man skal vaske og rydde til helgen, og med en hund og to katter er det ganske nødvendig å rufse litt med støvklut og andre husmorgreier. Mann ned trapp var ganske heftig nattlig greie. Han bråka jo så fælt. Mandagen var et mareritt, Hope. Men heldigvis har ikke dyret løpt løpsk med meg enda. Henger altså ikke fast i en grein inni skauen. Hei Queenblue. Jeg er ganske stolt av meg selv når huset er reint og ryddig, så det nyter jeg - til Vofsa får tak i et eller annet og river det i stykker. Liss - du har da så mye å tenke på at jeg setter veldig pris på at du tar deg tid til å komme innom her. Tenker mye på deg. Valpen er morsom og søt - og håpløs og umulig, Dagoberta. Men vi har det fint sammen når vi går tur og leker. Oppdragelsen får hun litt etter litt. Takk for klem, Fakse. Jeg vet du har det travelt nå. I går var jeg utslitt da jeg kom hjem. Det første møtet skulle være en blanding av alvor, informasjon og avslutning før jul. Og en type var leid inn for å inspirere oss. Han har vært med på for mange dramagreier. Tenk følgende syn: 30-40 mennesker - i alderen 40 - 60 år, mest menn som blir kommandert ut på gulvet for å stå i grupper på 7-9 stykker. Så bøyes knærne, og man klapser til sidemannen på hofta men man hyler. Kan tro jeg ble inspirert, ja. Var ferdig på det møtet ved halv-fire-tiden, så da rakk jeg å hente linser etc. før neste greie. Det var hyggelig, det, en slags avslutning på et prosjekt. Men jeg kunne jo ikke bli lenge i og med jeg hadde et kveldsmøte også. Det ble rimelig kort, for vi var bare to som møtte - og ingen andre hadde meldt forfall. Må si jeg var litt grinete da. Vi to som møtte fikk i hvert fall gjort litt og bestemte suverent når de andre ikke var tilstede. Det er lett å bli enig når det bare er to meninger. I dag har det vært litt roligere på jobben. Det stunder mot jul. Tradisjonen tro var det lussekatter på Luciadagen. En del av gutta rørte sammen en suppekjele som de serverte oss andre like før vi skulle hjem. Det var en god stemning rundt bordet. Halvdelen hentet meg på jobben, så vi fikk handlet en del julegaver, så nå har jeg bare tre-fire igjen. Får ta dem i løpet av uka, tenker jeg, for nå vet jeg stort sett hva jeg skal ha - bortsett fra til Halvdelen, da. Har ikke anelse om hva jeg skal finne på der. Kanskje jeg skal bestille billetter til et show eller noe sånt. Endret 13. desember 2005 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #1489 Del Skrevet 14. desember 2005 Nå har jeg bilder i hodet av menn i førtiåra som står i ring med bøyde knær og klapser til hverandre på hoftene mens de hyler... og jeg sitter her og ler helt for meg selv.. Det må ha vært et syn. Hva skal det egentlig inspirere?? Titter meg rundt i stua og ser at det er på tide og tenne telysene.. det er mørkt ute, og kaldt inne. Den ene ovnen satte jeg inn på soverommet igår kveld, med det resultat at det er bikkjekaldt i stua istedet. Hjelper ikke å bo i blokk når man har kjelleren rett under... brrrrr Lysrunde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #1490 Del Skrevet 14. desember 2005 Onsdag 14. desember Det var litt av et syn, mysan, det er sikkert. Hva vi skulle bli inspirert til - det er jeg ikke sikker på. Sov litt lenger enn jeg burde i dag, så Vofsa ble avspist med en litt kortere morgentur enn vanlig. Vofsa har fått sitt eget bur, nå, og det er stort, så hun har god plass til seg selv. Jeg leter etter en mulighet til å ommøblere stua, nå, slik at jeg kan få fjernet det store buret litt. Jeg har plass på "biblioteket" - hvis jeg snur litt på tingene. Vi går fra den ene utfordringen til den andre på jobben. For en uke siden sjekket jeg regnskapet, og da lå vi an til et overskudd på rundt 300 000 kr. I dag er det satt ned til 35 000 - uten at jeg har funnet ut hva som har skjedd med resten av pengene - så nå er det finlesing av regnskapet som står for tur. I tillegg ser det ut til at jeg må gjøre mange omdisponeringer av folk, for vi har en god del på langtidssykemeldingslista. Muligheten til å sette inn vikar er ikke så stor. Og jeg må finlese 40-50 rapporter som gir innspill i forhold til neste års budsjett. Godt å ha noe å holde på med fram til jul slik at jeg slipper å kjede meg. Men dette er jobb jeg kan gjøre i arbeidstiden, så da er det ikke så farlig. Juleforberedelser skal jeg ta neste uke, for da skal jeg avspasere noen dager. Har bestemt meg for å ikke ha juletre inne i år. Jeg ser for meg Vofsa jage kattene i toppen av treet og julepynt i alle retninger. Rene Pluto, Snipp og Snapp scenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. desember 2005 #1491 Del Skrevet 14. desember 2005 . Har bestemt meg for å ikke ha juletre inne i år. Jeg ser for meg Vofsa jage kattene i toppen av treet og julepynt i alle retninger. Rene Pluto, Snipp og Snapp scenen. ← Snille Bettie. Juletre inne i år OG fotoapparatet klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 14. desember 2005 #1492 Del Skrevet 14. desember 2005 Heisann, Bettie! Det er en stund siden sist jeg var innom hos deg (og alle andre...) og det slår meg hver gang at her skjer det stadig noe! Her er det mannfolk som klapser hverandre på lårene og hyler! Var det inspirasjon til SM lek? Sikkert inspirerende for arbeidsmiljøet og mere til det, selv om det riktignok ikke er min greie... Uffda, stakkars Halvdelen. Han ble visst ganske mørbanket. Håper det går fort over! Husmorgenet har heller ikke jeg fått utlevert; jeg vanner blomster når de er i ferd med å spasere ut av pottene sine for å lete etter vann, og tørker støv når det er grått på alle overflater. Litt overdrevet, men ikke langt fra sannheten! Er flink til å rydde, men ikke til å vaske. Stort sett ser det ganske bra ut her, likevel. Utrolig nok! Har heldigvis et ryddig interiør med få flater og lite krimskrams og nips å holde styr på! Jeg skjønner hva du mener med dette med juletreet; den første katten vår var halvveis oppe i treet og holdt på å velte det da han var halvvoksen. Måtte feste treet til drageren i stuetaket med en fiskesen. Kanskje du kan pynte et tre utenfor vinduet eller på trappa eller terrassen i stedet? Ønsker deg en fin uke med forhåpentligvis ikke altfor mye mas. Godt at du finner roen foran TV'n om kvelden - det gjør jeg også. En dyd av nødvendighet for å overleve. Og så trener jeg på å puste med magen og ikke høyt oppe i brystet mens jeg ligger der og glor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #1493 Del Skrevet 15. desember 2005 40-50 rapporter? Milde himmel... Jaja.. Det er vel en del av jobben. jeg hadde krepert etter ti stk og nekta å sette min fot på den jobben mer. Eventuelt hadde det blitt hundretusen røykepauser, kaffekopper, brusflasker og sjokolader. Godt at Vofsa har fått eget bur, da. Katten vår hadde hundekurv fordi han var så feit. Nå er det ikke mange dagene til jul. Jeg regner med at det er en del stress for folk som jobber nå for tida, for å få ting unna før ferier og slikt. Kan slite ut noen og enhver. Men sånn er det å være karriærekvinne, Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #1494 Del Skrevet 15. desember 2005 Traff en gammel venninne i dag som fortalte om sin lille valp, Rottweiler, som er femten uker og veier 21 kilo!!!??? Som en middels førsteklassing? Juletre og katter og hunder ja. Jeg har lurt litt på det med juletreet selv. Det gikk bra i fjor, med én katt, som da var åtte måneder. I år har jeg fire katter, og to av dem er fem måneder. Jeg får gjøre et forsøk, og så får jeg heller sette det ut på balkongen hvis det går i gulvet for mange ganger. Vurderte å ha ekte tre i år, etter å ha hatt Jerniatre i noen år nå, men jeg tror jeg drøyer det et år til jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. desember 2005 #1495 Del Skrevet 15. desember 2005 Tips til mysan: Ta de uknuselige julekulene nederst. Er ellers enig med de andre her, Bettie 40-50 rapporter til finlesing høres ut som et mareritt. (Hos oss er det jeg som skriver dem -mye bedre å være på den siden). Håper du begynner å komme ned i haugen. Godt det er jobb du får gjøre på jobben for å si det slik. Tror ikke det hadde vært spesielt god nattbordlektyre. Eller kanskje det hadde vært det? Ville muligens sovnet veldig raskt da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #1496 Del Skrevet 15. desember 2005 Torsdag 15. desember Det kunne ha blitt årets blinkskudd med katter, hund og juletre, men - nei, Cata, det bråker så fælt når tre med kuler og lys og glitter går over ende. kanskje jeg skulle tatt med meg rapportene hjem - for jeg har litt problemer med å sove. De ville sikkert gjort susen. Da vi bare hadde katter, festet vi juletreet med fiskesnøre, for de klarte selvsagt ikke dy seg, Væren. I fjor hadde jeg heller ikke juletre inne, men jeg pyntet palmen min litt. I år tror jeg det er kaktusen som skal få litt julepreg. Den er jo godt over meteren høy - og grønn - så...... Det er kjedelig å lese rapporter, Swan, men heldigvis er de ikke så lange. Jeg fikk skummet gjennom ganske mange i dag, så i morgen kan jeg sortere dem i hauger. Vofsa trives i buret sitt. Hun har ikke gnagd på sko og støvler enda, men papir - det er moro å rive i stykker, og briller er flott å gnage på. Mobiltelefonen smakte heldigvis ikke. Det går med noen kopper kaffe mens jeg leser, Hope. Ellers hadde det vært håpløst å komme gjennom. Det er ikke ofte det er slik. men nå er det snart slutt på året, og da er det mye som skal rapporteres. Vofsa er ganske stor til å være så liten, mysan. Stor kropp - og liten i hodet. Det er ikke helt enkelt å være valp. I dag har jeg som sagt lest mange av rapportene, og har laget et system for å samle dem i emnehauger. Etter jobben møtte jeg en venninne i byen. Vi hadde avtalt å møtes for å ta en liten matbit sammen. Et av utestedene har skiftet ham, så vi fant ut at vi ville prøve oss der. Det var en positiv opplevelse. Etterpå møtte jeg frøkna. Hun skulle ha noen julegaver, og det skulle jeg også, så vi tok en rask handlerunde. Nå mangler jeg bare en gave, så er jeg i mål. Skal kjøpe en bok til søsteren til Halvdelen. Ellers er alt på plass. I dag kjøpte jeg gaven til Halvdelen også. Har bestilt biletter på et show i Oslo - til oss begge. har kjøpt en film til ham også, da. Da jeg kom hjem gikk jeg måneskinnstur med Vofsa. Månen var så klar og lyste så sterkt at jeg ikke behøvde hodelykta. Vofsa og jeg kastet faktisk skygge i månelyset. Det var en ganske fin tur. Siden Vofsa vil ut i morgen tidlig også, er det best jeg krabber i seng nå. Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 15. desember 2005 #1497 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Dyr og juletrær passer ikke så godt sammen, nei. En høy kaktus hørtes ut som en god løsning. :-D Endret 15. desember 2005 av Smurf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. desember 2005 #1498 Del Skrevet 16. desember 2005 Det kunne ha blitt årets blinkskudd med katter, hund og juletre, men - nei, Cata, det bråker så fælt når tre med kuler og lys og glitter går over ende.← Bu-hu-hu - vil se biiiiiilde. Kan dere ikke kjøpe ørepropper, sånn at dere ikke hører braket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2005 #1499 Del Skrevet 16. desember 2005 Du får fore "ihjel" voksa da veit du, så orker hun ikke å hoppe og leke så fælt. Katten vår var en smule overvektig for å si det sånn, så han gadd ikke engang å prøve. Bare snuste litt og la seg av og til oppå pakkene han. Han likte best å krypen under papiret etter at gavene var åpnet. Det var trist da han tok kvelden, for jeg fikk alltid julegave av ham.. hehe. Han var en jævel til å kjøpe gaver skal jeg si deg. Men, men. Kaktus med pynt på er vel ikke så verst det heller. Du må ta bilde av Vofsa en dag, da Bettie. Så vi får se på (u)dyret! Ha en fin fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. desember 2005 #1500 Del Skrevet 17. desember 2005 Nei nå var du havnet på side 2. Det går ikke. Haler deg opp litt og benytter samtidig anledningen til å ønske deg en riktig fin lørdagskveld og helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå