Bettie Skrevet 9. november 2005 Forfatter #1361 Del Skrevet 9. november 2005 Onsdag 9. november Det er fler av den kategorien, Cata, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til å gå i hop. Men jeg regner med at en dag hvor forventninger kan avklares vil gjøre det lettere å være meg. Folk må faktisk prioritere det de mener er viktigst, for alt kan ikke være like viktig. Det kan bli en spennende dag. I dag måtte jeg tenke gjennom hva jeg har gjort, for dagen ble helt annerledes enn planlagt. Et møte ble avlyst, et måtte jeg avlyse og et nytt kom inn. Og så har jeg skrevet en rapport og jeg har begynt på budsjettet for neste år. Da er det kanskje ikke så rart om dagen blir oppstykket, da. Telefoner og mail har jeg ikke tatt med på lista. Det ble ikke studier i går, men i dag møttes vi og utvekslet litteratur, pluss at vi satt opp en plan for arbeidet fram til jul. Det er i hvert fall noe. Så dagen ble lang - var ikke hjemme før ved 7-tiden. Halvdelen spiller Risk med frøkna, så jeg tok meg en minisikringskost til middag. Både frøkna og poden er forelsket så det holder - i hver sin jente. Det er flott å se dem så lykkelige som man er i en nyforelsket periode. Det atr nok litt tid før vi får hilse på dem, men det gjør ikke noe. Det kommer når det kommer. Den første forelskelsestiden har de mer enn nok med å oppdage hverandre. I kveld får jeg finne fram kofferten og pakke. Vi drar tidlig i morgen og er ikke tilbake før seint lørdagskveld. Ser ikke akkurat fram til en så lang kjøretur, selv om jeg kommer til å kjøre ganske lite i forhold til Halvdelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 9. november 2005 #1362 Del Skrevet 9. november 2005 Tusen takk for besøket i dagboken. Det er så kjekt at du stikker innom meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #1363 Del Skrevet 9. november 2005 Hei.. Så fint at det er kjærlighet i luften hos dere om dagen. Skulle ønske det var meg, for den følelsen er så fin. Ha en fin kveld og natt, Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 9. november 2005 #1364 Del Skrevet 9. november 2005 hei hei For å klare den listen skulle det jo vært minst fem personer Så hyggelig at barna er forelsket. Det er jo så godt Takk for besøk i boken min, Bettie! Setter pris på at du stikker innom!! Håper Kvelden har vært bra, og natten blir likeså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 9. november 2005 #1365 Del Skrevet 9. november 2005 synes det var lit veel mye på den lista, til å bare være en person! tror jeg hadde lagt meg ned og grint! hjelpes altså.... ha en fin kveld videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. november 2005 #1366 Del Skrevet 10. november 2005 Dere får ha en god tur. Håper kjøringen går greit . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 10. november 2005 #1367 Del Skrevet 10. november 2005 Tror du faktisk må væra superkvinnen alt som du får gjort altså... Skulle hatt til-navnet SUPER BETTIE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. november 2005 #1368 Del Skrevet 10. november 2005 Får hale og dra litt i boka di, jeg, siden dere ikke er hjemme før i overmorgen. Har visst ikke fått med meg annet enn at dere skal avgårde. Håper det er en OK tur, hvor dere nå enn er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 11. november 2005 #1369 Del Skrevet 11. november 2005 Då går eg ut på arbeidshelg her... kan ik si at eg glede meg akkurat men.. Du får no slappe godt av så håper eg at du får ei kjempe flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 12. november 2005 #1370 Del Skrevet 12. november 2005 Ha en riktig fin helg, Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. november 2005 #1371 Del Skrevet 12. november 2005 Da er det lørdag og dere er kanskje på vei hjem. Får håpe turen går greit. *haler boka opp ett hakk sånn at du finner den i morgen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. november 2005 #1372 Del Skrevet 12. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 13. november 2005 #1373 Del Skrevet 13. november 2005 Innom med en søndagshilsen. Håper du får en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. november 2005 Forfatter #1374 Del Skrevet 13. november 2005 Søndag 13. november Hei Hope. Forelskelse er en flott følelse. Jeg unner alle å oppleve den - mange ganger. Det er ikke enkelt å skulle være en som dekker opp alle ønsker, baby-E. Men det tar jeg ikke mål av meg å gjøre heller. Setter pris på å se deg her, forresten. Jeg begynte ikke å grine, seroxata. Men jeg syntes at det fikk være måte på.... Turen gikk greit, Fakse. Jeg fikser jo ikke alt det der, ¤Escda¤, det er litt av problemet, så jeg er nok bare vanlig-Bettie, ikke super-Bettie. Håper jobbehelgen din går greit. Takk for at du har halt boka mi opp slik at jeg slapp å lete gjennom mange sider, Cata. Du er ikke bare trappedytter, men også dagbokhaler. Takk for helgehilsen, Swan Hei mysan. Takk for klem Så langt er ikke søndagen ille, Queenblue Vi kom hjem i går kveld, ganske møre i kroppen, men turen gikk greit. I løpet av helgen har vi kjørt rundt 170 mil. Men jeg er glad for at vi dro. Vi startet tidlig torsdag morgen, og heldigvis var ikke været for ille. Vi slapp unna snø, og selv om vi fant enkelte regnbyger, gikk det greit. Vi stoppet flere ganger underveis for å strekke litt på beina, men siden det var lite trafikk, gikk det raskt nordover. Jeg hadde tatt med meg strikketøy, så innimellom strikket jeg en rad eller to. Vi kom fram til kusinen min ved 7-tiden, og omtrent samtidig kom fetteren min fra Stockholm med sin kone. Så vi var tre fettere/kusiner med feller som møttes. Det er lenge siden vi hadde pratet med hverandre, så første kvelden gikk med på å høre hvordan det var med alle de andre i slekta. Kusinen min serverte en nydelig elgstek og is og multer til middag. Fredagen var det begravelse til tanten min. Det vare en nydelig dag, selv om snoen var iskald, så skinte i hvert fall sola. Vi hadde fått et rom med utsikt over en sjø, og rett mot soloppgangen. Vi hadde ikke trukket for gardinene da vi la oss for det var ingen hus mellom oss og sjøen, så da jeg våknet kunne jeg ligge å se på en vakker soloppgang. Det var en vakker begravelse også, med en flink prest som ikke ble for sentimental. Tanten min ble over 90 år, og var syk da hun døde, så selv om det er trist, er det på men måte riktig også. Dessverre var datteren hennes - en av mins kusiner- blitt veldig syk et par dager før begravelsen. Hun ble koblet fra drypp og intravenøs antibiotika om morgenen fredag, slik at hun kunne være tilstede. På kvelden var det oss tre kusiner/fettere m feller igjen, og vi pratet ikke mindre denne kvelden. Så vi ble enige om at vi må ha et fetter/kusine-treff. Har en tante som blir 95 til sommeren, så vi legger det til den tiden. Det betyr at Halvdelen og jeg vil arrangere det. Vel - den tid, den sorg/glede. Hjemturen gikk også greit, men vi pæra på det ene hovedlyset gikk. En mann på en bensinstasjon skulle hjelpe oss å bytte pære, men har greide bare å ryke ledningen slik at det ikke hjalp om vi byttet. Det var ikke bare ok å kjøre i mørket med bare et hovedlys. Halvdelen skal prøve å rette feilen i morgen. Hjemme var det to katter som var glade for at vi kom hjem. Frøkna hadde sett etter dem og gitt dem mat ute i boden, men de ville nå gjerne inn, da. I natt var det sterk vind, og det er et eller annet som slår - metall mot metall - når det er sterk vind. Ikke bare lett å sovne til dunk-dunk. Halvdelen for over grensa for å proiantere. Jeg har vært husmor og ryddet vekk koffert etc. Holder på å vaske klær, så jeg får henge opp den maskinen som er ferdig. Egentlig skal vi en tur til svigermor i dag. Hun har bursdag. Halvdelen har ikke så veldig lyst, så han drøyer den handleturen så lenge som mulig, ser jeg. Nei - henge opp klær, og så begynne på en dagbokrunde. Må jo se hva som har skjedd denne helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. november 2005 #1375 Del Skrevet 13. november 2005 Flinke husmor-Bettie. Her surrer også vaskemaskina. Må ha litt rene klær når jeg skal på jobbetur og deretter venninnebesøk til uka. Godt du fikk litt kusine-sladder. Husker fra den tid da besteforeldrene mine drev og døde som verst, så benyttet vi ungdommene kveldene til å spille kort og prate. Var ikke så ofte vi så hverandre allesammen, nemlig. Det ligger kanskje litt mentalhygiene i det etter et dødsfall: komme sammen og prate og friske opp gamle og nyere minner. Ha en fortsatt fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 13. november 2005 #1376 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Heisann, Bettie! Det var jammen litt av en smørbrødliste du har fått utlevert. Jeg sier som i Kindereggreklamen: "Det er jo tre ting på en gang - det er ikke mulig!" Mange av disse var jo direkte motstridende, og det trengs nok en nærmere spesifisering hvis du skal ha så mye som en sjanse i havet til å gjøre alle fornøyde her! Forresten; det vil du jo aldri kunne greie! Hallo: "Ikke ta opp touchy saker". "Ta opp vanskelige saker". Noen er livredde konflikter og hater problemer, mens andre gjerne vil vite det hvis det er noe og få det fram i dagens lys. Kanskje det er noen andre her som må jobbe med seg selv; du kan umulig skåne alle mot alt mulig i slike saker. Sånne begravelser til gamle tanter kan være både på godt og vondt. Høres ut som om din opplevelse ble til noe positivt, ettersom du og halvdelen fikk litt kvalitetstid sammen med slekta. Da min bror og jeg kjørte sammen til sørlandet i tante-begravelse i sommer, fikk vi pratet helt alene og uten våre ektefeller tilstede. Det var skikkelig god kvalitetstid, og brakte oss nok enda nærmere sammen. Broren min takket meg for turen da vi var i 45 års dag til kona hans og han hadde drukket litt. Det var ikke måte på hvor kjekt vi hadde hatt det! Og det verste av alt; det var helt sant! Det var givende for oss begge. Så da jeg foreslo for ham at vi burde gjøre det snart igjen, var svaret: "Væren, vi har ikke flere gamle tanter på sørlandet!" Og da måtte vi jo le... Håper du får en fin søndagskveld og en uke med ikke altfor motstridende ønsker fra alle dine ansatte! fra meg! Endret 13. november 2005 av Væren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. november 2005 Forfatter #1377 Del Skrevet 13. november 2005 Fortsatt søndag Hei Cata. Det var koselig å treffe kusiner/fetter som jeg ikke har sett på lenge. Og det var fint å bli oppdatert på hvem som gjorde hva, hvem som hadde fått barn og alt det andre man kan få greie på. Hallo Væren. Vi skal ha et seminar til uken hvor vi skal gå gjennom dette og hvor vi skal sammen lage et oppsett på hva som er realistisk å forvente - og også over hva jeg kan forvente av alle andre. Det ble ikke noe besøk til svigermor i dag. Halvdelen ringte henne, og hun husket ikke at det var i dag hun hadde bursdag. Antagelig rotet hun med dagene slik at hun ikke var klar over hvilken dato det er i dag. De ble enige om at det var bedre vi tok en tur i morgen, så da gjør vi det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 14. november 2005 #1378 Del Skrevet 14. november 2005 Sikkert kjekt å møta familie du ik hadde sett på lenge då.. Håpe du har fått en fin start på uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. november 2005 #1379 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Heisann Bettie, har dere padlet dere avsted til svigers nå? Ja, for båt er visst det eneste som duger i kveld. Venter hvert øyeblikk å se et stort skip med "2 av hver" komme skvalpende forbi på veien her. Huttetu! Godt å ha tak over hodet. Ha en fin kveld, med eller uten vær . Endret 14. november 2005 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. november 2005 Forfatter #1380 Del Skrevet 14. november 2005 Mandag 14.november Fysj for et vær. Det blåser storm i kastene og det knaker i huset og piper rundt hushjørnet. Kattene beveger seg meget lavt og setter klørne godt ned i marken når de i det heletatt beveger seg ut. Lillepusen har snudd på trappa to ganger i kveld. Hei ¤Escada¤ Uka begynte med et maratonmøte, og resten av uka blir hektisk, men det er noen spennende prosjekter på gang. Svigermor er blitt besøkt og begavet, Cata. Hun fikk to kunstige blomster til vinduet, for hun tar knekken på ekte blomster. Hun glemmer at hun har vannet dem, så de drukner. Hun sier jo sjelden takk, men det får stå sin prøve. Har lovet å hjelpe henne å bytte gardiner en dag, så jeg får vel bare finne litt tid. Det blir ikke denne uka. Har lurt på om jeg skulle bygge meg en ark sjøl - sånn for sikkerhets skyld. Arbeidsdagen i dag var et laaangt møte. Det er så slitsomt å sitte time etter time og motta beskjeder. Hadde sovet dårlig i natt og var mør i hodet i utgangspunktet, så langmøte var absolutt ikke det jeg hadde mest lyst på. Men må man - så må man. Heldigvis var det ikke snakk om økonomi i dag, for det er alltid et deprimerende tema. I ettermiddag var det svigermorbesøk. Halvdelen orket ikke være der så lenge, så vi dro før jeg skulle på trening. Hadde en time med instruktør i dag, for jeg skal trene en kombinasjon av styrke og kondisjon, og da er det greit å ha en instruktør til å gå gjennom styrkeøvelsene og legge opp et program som passer meg. Det har jeg fått. Målet er ikke å bli så forferdelig sterk, men det er ikke dumt å få litt fart på muskelaturen, da. Jeg vet at jeg bør gjennomføre programmet en dag denne uka - slik at jeg er sikker på å huske alt, men ukas program er rimelig fullt. Det blir ingen korøvelser på oss før jul i hvert fall. Halvdelen trekker seg litt, så vi får satse etter jul. Det kan jo være greit, for det skjer alltid så mye nå før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå