Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

HVOR ER SOMMEREN???????

Etterlysning: Sommer forsvunnet. Sist sett for snart et år siden. Var ventet tilbake omtrent på denne tiden.

Spesielle kjenneteg: Varme dager, sol og fløyelskvelder.

Snekkelyder, fuglesang og latter.

Dusør utloves til den som kan finne den igjen.

Ja, her er den ikke. For her har det vært regn og surt og blåsende i hele helga. Æsj!

Gratulerer som Mercedes-eier, selv om det ikke ser ut til at dere får brukt soltaket med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med Mercedes! Håper dere blir fornøyd! :P

Så bra at du ikke gir deg, Bettie. Halvdelen vet nok inderlig vel at du står på fordi du bryr deg. Ellers var det vel liten vits. Håper det kommer seg litt nå som dere har fått pratet litt om det. Klart han føler seg ferska og dum. Trenger ikke ha store fantasien for å kunne sette seg inn i det.

Her regner det; finnes ikke antydning til sommer her, heller. Vi snakket om det her en dagen - om ikke vi har pleid å ha noen fine sommerkvelder på terrassen i mai? Jeg mener bestemt vi har hatt det! Men i år har mai vært sær og sur! Som om selve "fellesregnet" har satt inn, allerede! :ler:

I dag reiste hannsauen, som du vet. Takk for trøst i dagboken min! :wink: Det er nå rart hvor avhengige man blir av disse gutta. Liker meg best når jeg hører ham tusle rundt, jeg. Men i kveld kom SMS fra rivieraen: 24 grader kl. 21.30. Var kommet vel fram!

Jeg unner ham turen, men gleder meg som et barn til han kommer hjem! :ler:

Håper du får en fin uke, Bettie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bettie - du må legge inn link til dagboken din i signaturen din, sånn at jeg kan gå rett til boken din fra min. Ikke sant?

Takk for besøk og at du holder boken min på de to første sidene når jeg selv glimrer med mitt fravær i perioder!

Skal lese og oppdatere meg igjen snart i boken din, men akkurat i dag må jeg printe og lese business. Nå skal det kjøres vet du!

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :P

Takk for hilsen i dagboka mi :bukke:

Koselig at det stikker innom noen nye også, og så ser jeg jo at du er kattemenneske du også,jo :hoppe:

Jeg har dessverre ingen nå, etter at jeg måtte ta med perseren min til dyrlegen for 3-4 år siden. Men, jeg savner pels, så jeg hiver meg over det jeg treffer av pels på fire bein :wink: Dessuten passer jeg dyr for en venninne om sommeren, og den ene perseren hennes kommer til å ha unger på den tiden, gjett om jeg gleder meg ! (Håper ikke hun teller kattungene før hun drar... :plystre: )

Ser du har litt av hvert å jobbe med, men håper du har det bra? Og sommeren kommer nå den, vettu :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 30.mai

Takk for gatulasjoner for ny bil. Kan tro jeg syntes det var deilig å kunne dra fra jobb når det passet meg, uten å gjøre en masse avtaler på forhånd.

Vi satser på en topp juni, dark angel.

Jeg også bruker bilen til litt vrine samtaler, for som du sier Swan, det er ikke mulig å stikke av da.

Koselig at du er innom, Dagoberta.

Fikk testet soltaket litt i dag, Cata. Det var sol en liten stund mens jeg kjørte.

Kan ikke gi meg, vet du Væren. Er for glad i Halvdelen til å gi opp selv om jeg blir frustrert innimellom.

Godt å se deg, mysan. Får se om jeg kan få til en link. Er ikke akkurat toppers på det området.

Hei maisen, så kos å se deg her. Jeg leser litt her og der, og boka di har jeg sneket meg til å lese litt i.

I dag har det vært en liten avveksling på jobben. Vi har jo holdt på med et tilbygg, og i dag skulle gardiner bestemmes. Vi var en del damer som hadde litt å si i sakens anledning. Det beste var at vi var veldig enige. Så det blir lyse gardiner med noen freske fargeklatter, og ensfargede gardinpaneler som tar opp fargeklattende sjatteringer. tror det blir spennende.

Ellers har jeg vært flink svigerdatter i dag. Halvdelen og jeg kjøpte planter og plantet i balkongkassen og blomsterpottene på verandaen til svigermor. Hun kommer til å drukne dem, men de holder en stund. Svigermor fikk tilbake fuglen i dag også. Hun savnet selskapet sterkt, så vi prøver og ser om hun kan klare å stelle den. Hvis ikke får vi ta den tilbake igjen.

Jeg er stolt av Halvdelen i dag. Han hadde vært hos legen i dag, og fortalt at han trengte mer hjelp. Så han skulle få en, for ham, ny type medisin. Det synes jeg var godt gjort. Han er ferdig med å være sint og sur nå, så vi er tilbake til normalen. Men han var jammen tøff i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei Bettie - innom og vinker til deg. Kommer tilbake og leser om hva som har skjedd siste uken, i morgen. Har absolutt ikke glemt deg og dagboken din!!!

Sees

AnnKristn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at Halvdelen har "tøffet seg opp" og snakket med legen. De tar gjerne til vettet når de bare får litt tid på seg, disse gutta. :wink: Håper medisinen kommer til å virke godt på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode nyheter, Bettie. Sikkert litt av en terskel for Halvdelen å gå til legen og innrømme at han trengte mer hjelp. Synes det var veldig bra gjort av ham!

Så godt at tingene er litt mer på skinner igjen!

Ønsker deg en fin tirsdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, Bettie, du kan da ikke forsvinne ned på side 2??? *haler opp Bettie-boka*

Håper du har en fin kveld.

Jeg har vært flink bilvaskedame i kveld så nå skal jeg stikke ned på butikken og kjøpe meg en is. (Hysj, ikke fortell det til badevekta....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 2. juni

Hei AnnKristn - hyggelig at du har tid til å stoppe innom litt.

Jeg håper også medisinen har ønsket effekt, Cata. Takk for at du halte meg opp fra den mørke andresiden. Lover deg at jeg ikke skal sladre til badevekta.

Det var litt av en terskel Halvdelen gikk over, ja, Væren. Jeg er stolt av ham.

Hei Swan. Jeg er nå oppegående i hvert fall.

Det er bare 10 grader ute. Det var faktisk varmere i januar, for da hadde vi en dag med 12 varmegrader. Jeg VIL ha sommer - NÅÅÅÅÅÅÅÅ

Jeg har hatt et lite dypdykk i den mørke delen av livet mitt. Det er slitsomt å føre kamper på to fronter, både hjemme og på jobben. Nå har jo det på hjemmefronten løst seg. Halvdelen er ferdig med å være sur og ser at jeg gjorde det eneste jeg kunne gjøre. Så det har løst seg.

Jeg er på jobben og jeg oppfører meg pent, men jeg trives ikke. Jeg har ikke lyst til å gå på jobb rett og slett. Men det går vel over etter hvert.

Jeg har mest av alt lyst til å være hjemme og bare sitte i stolen min og la verden gå sin skjeve gang. Jeg behøver ikke være med egentlig, for jeg tror verden klarer seg godt uten min innblanding - eller kanskje det er jeg som klarer meg uten at verden skal blande seg inn.

Så akkurat nå er dagene mine mørke, og består av at jeg er på jobb - og jeg jobber mye. Hjemme ligger jeg enten på sofaen eller sitter her, tom for energi og lyst til å gjøre noe. Skal prøve å ta meg sammen til helgen, for huset bærer preg av at jeg ikke akkurat er oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest av alt lyst til å være hjemme og bare sitte i stolen min og la verden gå sin skjeve gang. Jeg behøver ikke være med egentlig, for jeg tror verden klarer seg godt uten min innblanding - eller kanskje det er jeg som klarer meg uten at verden skal blande seg inn.

Skjønner deg godt. Jeg har det sånn jeg også, nå for tida. Ikke lyst til å gå ut av døra - jobben er et ork. Men jeg tror nok deler av verden hadde merket det etterhvert om vi hadde holdt oss i våre respektive go' stoler. Så vi får nok pusle oss ut av døra om morra'n enn så lenge. Etterhvert får vi nok lyst til å passere dørterskelen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å gjøre noe med jobbsituasjonen, da, Bettie? Jobbe litt mindre? Det høres ut som et skikkelig rotterace på den jobben din; tror ikke jeg hadde taklet det!

Nå er det i alle fall snart helg - og godt er det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Endelig fant jeg dagboka di! :P

Jeg tror øynene mine har stått i veien, for jeg har ikke funnet den de siste dagene.. :ler:

Uff, ånei, gruer deg til å gå på jobb..?

Det må være vondt. :klem:

Håper dagene dine blir lysere.. :kyss:

Kanskje du kan søke på andre jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke trives på jobben for tida, når det både er personalkonflikt og mye å gjøre. Det høres ihvertfall for slitsomt ut over tid.. kan du vente deg mindre arbeidspress i løpet av den nærmeste tida, eller kan det være en ide å be om å få minsket byrdene en periode, mens du henter deg litt inn og får opp motet igjen?

Håper du får en fin helg og at sommeren snart dukker opp hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

heisann,

nå synes jeg du fortjener en skikkelig opptur!

Her har du en :blomst_opp:, håper du kan slappe av og finne igjen det positive i livet ditt snart!

Nå er det ihvertfall helg, nyt den så godt du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

[ url=http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=110989&postdays=0&postorder=asc&start=0]Bettie: Opus3

Her har jeg laget link til deg, som du kan kopiere og legge inn i signaturen din på "Profil", men du må fjerne mellomrommet jeg har lagt inn mellom [ og url=

Jeg måtte bare lage et mellomrom der for at det skulle komme frem på denne måten, og ikke bare som selve linken....

Ellers er det stille og rolig hos meg ikveld. Tjueåringen er på tur på en av øyene i Oslofjorden med fotogruppa på skolen, som avslutning på tre års skolegang, og Liten som er hjemme på perm, er ute med venner. Klokken 23 skal hun inn igjen, så da henter jeg henne..

Ha en supergod helg, Bettie! (Håper været snur... dette er bedrøvelig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredag 3. juni

Dørstokkmila er rimelig lang nå, Cata, men jeg krysser den fortsatt hver dag, og fortsetter vel med det. Den blir nok kortere etter hvert.

Har prøvd å gjøre noe med jobbsituasjonen, Væren. Jeg jobber nå 80% og ikke 100. Det betyr i realiteten at jeg jobber 110% og ikke 150. Det er et rotterace, fordi det er krav til streng økonomistyring og litt for lite folk til å gjøre alt som skal gjøres. Effektivisering kalles det.

Jeg hadde gjemt meg på side 2, dark angel, men ble heldigvis halt fram til side 1 igjen. Jeg gruer meg til å gå på jobb fordi det er konflikter der, men jeg gir meg ikke før konfliktene er løst. Da skal jeg gå i tenkeboksen for å se om jeg vil fortsette med deg jeg gjør, eller om jeg skal bytte beite.

Arbeidspresset vil gi seg om tre-fire uker, for da er det ferietid, Dagoberta. Jeg skal ikke ha ferie da, så da får jeg noen rolige og fine uker på jobben. Håper jeg holder så lenge.

Takk for blomst Naturelle. Jeg skal prøve å nyte helgen, ja.

I dag har jeg en skikkelig nede-dag. Egentlig har jeg lyst til å krype ned i en hule og gjemme meg der. Jeg er sliten av å være sterk og klare alt, så hvis noen spør meg hvordan jeg har det, eller sier bø, begynner jeg å grine, kjenner jeg.

Jeg er på vei til å møte veggen igjen. Men jeg kan ikke gi opp nå. Jeg skal klare å hale konfliktsituasjonen i land og stabilisere situasjonen. Det har jeg bestemt meg for, koste hva det koste vil. Heldigvis er jeg sta.

Men det koster meg masse. Jeg bruker opp alle krefter på jobben og når dagen er slutt, har jeg ingenting å gå på.

Det er ingen som ser på meg på jobben at jeg sliter. Jeg prater og smiler og jobber, men det er skuespill fra ende til annen. De skulle bare sett innsiden min, de som er rundt meg, men den har jeg nå gjemt så godt at den er helt usynlig.

Men jeg har mistet gleden igjen. Det er vondt. Det er faktisk så vondt at kniven igjen ligger klar. Det er den eneste måten å få det vonde til å slutte å gjøre vondt.

Jeg må holde i tre uker til. Det bare må jeg. Men jeg vet ikke hvordan....Det letteste hadde vært å bare gi opp alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da. Det høres vondt ut, ja. For det første skal vi ikke ha noen kniver her. For det annet....man holder ut, fordi man må, men også fordi at når man har vært nede i bunnen av kjellertrappa noen ganger, så vet man at man kommer opp igjen.

Det er lov å gråte og banne og hyle og slå i veggen (ikke vinduet!), men det er ikke lov å gi opp - uansett hvor mye lyst man har til det. Nemlig! (Men jeg skjønner at av og til er det en trøst å tenke på at man kunne hvis....dersom.... Men man gjør det ikke. Før eller senere blir verden bedre igjen.

Ønsker deg en avslappende helg, sånn at du får restituert deg litt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie...

Vær så snill og la kniven ligge. Vær så snill, kjære deg!

Velg alle andre utveier enn det å skade deg selv!!!

Hva er prisen du må betale for å holde ut til konfliktene er løst og alt går på skinner på jobben din igjen? At du selv har kjørt deg helt i grøfta og ikke har mer å gi - verken for deg selv eller for noen andre?

Kjære, kjære Bettie'en vår!!! :klem:

Kan du ikke i det minste være LITT mindre sta, og prøve å tenke på at livet faktisk er så mye, mye mer enn det å gjøre en god jobb; livet er å leve for deg selv og dem du er glad i! Det skal faktisk kunne være litt igjen av deg til dem og deg selv når arbeidsdagen er over!!!

Hvem takker deg når du er utslitt - om du har gjort en aldri så god jobb? Dessverre ingen!!! :-(

Du er nødt til å gjøre noe og ta grep nå - før du smeller i bakken igjen med et brak! Svaret er ikke å finne fram kniven og skade deg selv. Da er de fleste andre utveier bedre; sykmelding, en dag eller tre med egenmelding så du får stikke hodet over vannet og puste, eller gudene vet hva... Kanskje er ikke denne jobben nettopp det du trenger. Kanskje du må orientere deg på nytt og finne noe helt annet. Det virker beintøft!!!

Kjære, kjære deg: Lov meg at du prøver å tenke på deg selv, og ikke bare på at du skal få kjørt dette løpet ut. Når alt kommer til alt, betyr det egentlig så fryktelig lite, selv om det er viktig for deg å få fullført konfliktløsningen osv...

Jeg håper du klarer å mobilisere litt egoisme midt oppi dette, og at du kan prøve å tenke litt på DEG SELV!

Jeg vet du er sta, så jeg kan ikke annet enn å oppfordre deg til å se det hele litt fra oven...

Varme klemmer fra meg til deg! :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...