Gå til innhold

Supporterfrue


Diamant

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Vipser skrev:

 

4 minutter siden, Emmelise skrev:

Neida, han smisker via facebookprofilen til Trine Grung på et innlegg angående Line's kronikk ;

https://www.facebook.com/trinegrung.no/posts/2381466475220296

 


Ikke lest kommentarfeltet hos Grung, men den media-gruppen.

Det som forbløffer meg er to ting:

1. Den manglende generelle interessen.

2. Den manglende evnen til å se de grunnleggende problemstillingene.


Det ser ser ut som om, for meg, hele debatten oppfattes som 'en kvinnedrama-greie' dessverre, så folk gidder ikke sette seg inn i det eller tenke over hva som egentlig foregår og konsekvensene i en større ramme.

For - som kommentaren hos Grung illustrerer. Dette er egentlig en regissert kampanje for å shame'e kvinner og minske deres ytringsrom. For - de innleggene og kommentarene som jeg har sett så langt, ser ikke ut til å være noe som er ulovlige ytringer. Det er faktisk også beskyttet av ytringsfriheten å ytre seg usaklig, flåsete, køddete, sarkastisk osv. 

Dernest - hvem skal bestemme hvilke ytringer som ikke er OK? Skal de mest lettkrenka få sette grensene for hva som er lov å si offentlig - og hva det er lov å mene noe om offentlig?

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Vipser skrev:

Haha! "det er som regel følgerne som drar hets/sjikanse/misunnelseskortet" 

Ja, det blir jo god stemning i kommentarfeltet av det! Skulle tro man ikke hadde noen mulighet til å si noen i mot, eller fjerne slikt, eller slå ned på den typen kommentarer.. 🤔

Ikkesant? Hvem i all verden er det som lar disse følgerne komme frem i kommentarfeltet med sine hets/sjikane og misunnelseskortet? Det er jo bloggerne selv! Som både slipper de gjennom, og som historien har vist, skriver dem i noen tilfeller selv! Hvis LKE virkelig mener dette er en utfordring så regner jeg med at ingen av disse vil slippe gjennom i kommentarfelt i egen blogg lenger! Og han burde også ta en liten titt på hvordan de selv møter spørsmål og kritikk i eget kommentarfelt samtidig? Der har de virkelig en lang vei å gå! Hvilken virkelighet er det disse bloggerne lever i egentlig? 🧐

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Skurketjukka skrev:

Hei! Jeg var ikke klar over at snappene mine med M tilstede ble oppfattet slik, og det tar jeg selvsagt til meg. De få gangene hun havner i snappene mine (ved at hun er i bakgrunn eller gjør noe gøyalt) pleier jeg å passe på at ansiktet hennes ikke er synlig ved at jeg ikke filmer ansiktet eller legger tekst over.. 

Men jeg hører hva du sier - og vil være mye mer forsiktig fremover - for jeg vil ikke at noen skal få noen uggen følelse av latterliggjøring som du sier...Det liker jeg ikke tanken på! 🥺

Jeg er ikke så ofte innom dette forumet, så beklager om jeg ikke svarer raskt nok - men jeg er definitivt åpen for kritikk og tilbakemeldinger både på snap, insta, face, blogg, Mail og telefon hvis dere mener jeg går over streken når det gjelder eksponering av barn. Og ingen trenger være redd for at jeg outer noen i sosiale medier (eller bok..!) som hatere og nettroll for å komme med konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger..! Jeg bør selvsagt påvirkes i riktig retning ved hjelp av følgere og lesere - og hvertfall når det gjelder eksponering av barn som har blitt utrolig viktig de siste årene med alle disse mulighetene for å dele med omverdenen.

tusen takk for at dere følger meg og takk for tankene deres omkring temaet - jeg får god nytte av debattene dere har om slikt - og diskusjonene her pleier i de fleste tilfeller å være nyttige, veldokumenterte med kilder og god tone, akkurat slik det bør være i diskusjoner! 

/Line Victoria (Supporterfrue) 

(beklager at nicket mitt ble Skurketjukka, det er et nick fra min tid som mIRC-surfer! #gammelnerd )

 

 

Du er god som gull, og Norge AS trenger deg❤️ 

Jeg koser meg veldig med snappene dine, selv om jeg av og til får den følelsen. Det er noe med at et uvitende barn blir brukt til å få frem noe morsomt, til «alle». Jeg hadde ikke reagert på samme måte, om det kom fra en ikke offentlig person. Det er rett og slett vanskelig å forklare 🤔

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Marthe75 skrev:

Du er god som gull, og Norge AS trenger deg❤️ 

Jeg koser meg veldig med snappene dine, selv om jeg av og til får den følelsen. Det er noe med at et uvitende barn blir brukt til å få frem noe morsomt, til «alle». Jeg hadde ikke reagert på samme måte, om det kom fra en ikke offentlig person. Det er rett og slett vanskelig å forklare 🤔

 

Nei, du forklarte det veldig fint og på en måte som jeg kunne relatere til! Og du har helt rett - for jeg vil jo ikke at andre skal få den følelsen..! 

Det er jo jeg som er den oppmerksomhetsyke i familien, og ikke greit at M blir ufrivillig en del av det, så det er bra med tilbakemeldinger på det når jeg ikke ser tømmerstokken i mitt eget øye..! ❤️

Og takk for tilbakemeldingene på svaret mitt, det var hyggelig! Selv om jeg forundrer meg hvorfor vi influensere ikke bruker denne arenaen til å forbedre oss fremfor å sette oss godt til rette i krenkestolen vår, hva slags meningsytrer er jeg om jeg avskjærer meg fullstendig fra å motta tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk...? Dette gjør jo min blogg og mitt ehh...univers (!) som jeg deler med så mange, mye bedre!  Merkelig at ikke flere bruker disse forumene som «følere» når man eksponerer seg slik vi gjør, men det kan kanskje ha noe med at mange har satt merkelapp på slike forumer som «hetsende, sjikanerende og hatske». (Med mindre man oppsøker de trollete diskusjonene riktignok, men som i alle forum og diskusjoner så må man faktisk skille litt mellom manglende folkeskikk og gode, konstruktive (kritiske) innspill...!) Forøvrig syns jeg modereringen har blitt adskillig bedre her enn den var for noen år siden, jeg tror at KG har et relativt ufortjent rykte til tider, som det kan være vanskelig å rette opp. Men disse diskusjonene i «min» tråd syns jeg er helt innafor!

Jøsses, to innlegg på under et døgn - har jeg blitt sånn KG-kjærring nå? 😂🙈

❤️

/Line Victoria

Endret av Skurketjukka
La til noen flere adjektiver for å presisere!
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Skurketjukka skrev:

Nei, du forklarte det veldig fint og på en måte som jeg kunne relatere til! Og du har helt rett - for jeg vil jo ikke at andre skal få den følelsen..! 

Det er jo jeg som er den oppmerksomhetsyke i familien, og ikke greit at M blir ufrivillig en del av det, så det er bra med tilbakemeldinger på det når jeg ikke ser tømmerstokken i mitt eget øye..! ❤️

Og takk for tilbakemeldingene på svaret mitt, det var hyggelig! Selv om jeg forundrer meg hvorfor vi influensere ikke bruker denne arenaen til å forbedre oss fremfor å sette oss godt til rette i krenkestolen vår, hva slags meningsytrer er jeg om jeg avskjærer meg fullstendig fra å motta tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk...? Dette gjør jo min blogg og mitt ehh...univers (!) som jeg deler med så mange, mye bedre!  Merkelig at ikke flere bruker disse forumene som «følere» når man eksponerer seg slik vi gjør, men det kan kanskje ha noe med at mange har satt merkelapp på slike forumer som «hetsende, sjikanerende og hatske». (Med mindre man oppsøker de trollete diskusjonene riktignok, men som i alle forum og diskusjoner så må man faktisk skille litt mellom manglende folkeskikk og gode, konstruktive (kritiske) innspill...!) Forøvrig syns jeg modereringen har blitt adskillig bedre her enn den var for noen år siden, jeg tror at KG har et relativt ufortjent rykte til tider, som det kan være vanskelig å rette opp. Men disse diskusjonene i «min» tråd syns jeg er helt innafor!

Jøsses, to innlegg på under et døgn - har jeg blitt sånn KG-kjærring nå? 😂🙈

❤️

/Line Victoria

Nå er du en av oss😂 Velkommen❤️

At du ikke skjønner hvorfor andre ikke tar til seg kritikken her inne, er den store forskjellen på deg og dem. Du er ikke sånn selv, og det er bra. 

Jeg skjønner det heller ikke, de får servert oppskrifter på forbrdring, men velger å se en annen vei. Det blir viktigere å vise fingeren til kritikerne, enn å ta til seg hva de kan forbedre. Å få rett trumfer å bygge videre på merkevaren sin, men det tror jeg ikke de skjønner🤷🏽‍♀️

Takk for svar, og to på en dag🍀🍾💐

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Supah skrev:

Bøyer meg i hatten. For en fin måte å ta tilbakemeldingen på. Jeg kjenner til et par andre influencere som hadde hatt godt av et kurs hos deg. Fortsett som du gjør! 

Haha, Villa Paprika-inspirert? 🤣

(Bøyer meg i støvet/tar av meg hatten)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Rubella skrev:

Haha, Villa Paprika-inspirert? 🤣

(Bøyer meg i støvet/tar av meg hatten)

Heidi Weng, vel? 

Godt at det finnes oppegående bloggere @Skurketjukka, håper de andre påvirkes, selv om jeg tror at mange forstår - det bare gjør for vondt i lommeboka å endre seg. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skurketjukka skrev:

Nei, du forklarte det veldig fint og på en måte som jeg kunne relatere til! Og du har helt rett - for jeg vil jo ikke at andre skal få den følelsen..! 

Det er jo jeg som er den oppmerksomhetsyke i familien, og ikke greit at M blir ufrivillig en del av det, så det er bra med tilbakemeldinger på det når jeg ikke ser tømmerstokken i mitt eget øye..! ❤️

Og takk for tilbakemeldingene på svaret mitt, det var hyggelig! Selv om jeg forundrer meg hvorfor vi influensere ikke bruker denne arenaen til å forbedre oss fremfor å sette oss godt til rette i krenkestolen vår, hva slags meningsytrer er jeg om jeg avskjærer meg fullstendig fra å motta tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk...? Dette gjør jo min blogg og mitt ehh...univers (!) som jeg deler med så mange, mye bedre!  Merkelig at ikke flere bruker disse forumene som «følere» når man eksponerer seg slik vi gjør, men det kan kanskje ha noe med at mange har satt merkelapp på slike forumer som «hetsende, sjikanerende og hatske». (Med mindre man oppsøker de trollete diskusjonene riktignok, men som i alle forum og diskusjoner så må man faktisk skille litt mellom manglende folkeskikk og gode, konstruktive (kritiske) innspill...!) Forøvrig syns jeg modereringen har blitt adskillig bedre her enn den var for noen år siden, jeg tror at KG har et relativt ufortjent rykte til tider, som det kan være vanskelig å rette opp. Men disse diskusjonene i «min» tråd syns jeg er helt innafor!

Jøsses, to innlegg på under et døgn - har jeg blitt sånn KG-kjærring nå? 😂🙈

❤️

/Line Victoria

For et fantastisk svar! Jeg digger deg :) Og å være KG-kjærring æ`kke så galt som de skal ha det til :ler: 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skurketjukka skrev:

Nei, du forklarte det veldig fint og på en måte som jeg kunne relatere til! Og du har helt rett - for jeg vil jo ikke at andre skal få den følelsen..! 

Det er jo jeg som er den oppmerksomhetsyke i familien, og ikke greit at M blir ufrivillig en del av det, så det er bra med tilbakemeldinger på det når jeg ikke ser tømmerstokken i mitt eget øye..! ❤️

Og takk for tilbakemeldingene på svaret mitt, det var hyggelig! Selv om jeg forundrer meg hvorfor vi influensere ikke bruker denne arenaen til å forbedre oss fremfor å sette oss godt til rette i krenkestolen vår, hva slags meningsytrer er jeg om jeg avskjærer meg fullstendig fra å motta tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk...? Dette gjør jo min blogg og mitt ehh...univers (!) som jeg deler med så mange, mye bedre!  Merkelig at ikke flere bruker disse forumene som «følere» når man eksponerer seg slik vi gjør, men det kan kanskje ha noe med at mange har satt merkelapp på slike forumer som «hetsende, sjikanerende og hatske». (Med mindre man oppsøker de trollete diskusjonene riktignok, men som i alle forum og diskusjoner så må man faktisk skille litt mellom manglende folkeskikk og gode, konstruktive (kritiske) innspill...!) Forøvrig syns jeg modereringen har blitt adskillig bedre her enn den var for noen år siden, jeg tror at KG har et relativt ufortjent rykte til tider, som det kan være vanskelig å rette opp. Men disse diskusjonene i «min» tråd syns jeg er helt innafor!

Jøsses, to innlegg på under et døgn - har jeg blitt sånn KG-kjærring nå? 😂🙈

❤️

/Line Victoria

Jepp, nå er det ingen vei tilbake, du er blitt ei ekte KG-kjerring :velkommen:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rubella skrev:

Haha, Villa Paprika-inspirert? 🤣

(Bøyer meg i støvet/tar av meg hatten)

😅 Paprikafruen har noen virkelig festlige kombinasjoner, som jeg også kan la meg inspirere av, men denne er nok fra Heidi Weng ja. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...
Gjest CecilieX

Jeg falt innom bloggen hennes i dag. Tidligere var jeg fast leser og likte den utradisjonelle bloggingen, men barneeksponering gir meg fnatt og det følger jeg ikke rent prinsippmessig.

Leste gjennom 5-6 innlegg og registrerte to ting. Det er mye reklame og også utidige nærbilder av barn. 

Forøvrig gøy å være vitne til selvmotsigelsene i disse to reklameinnleggene:

28. Juni: Reklame for X-nettbutikk: oppramsing av ulike produkter til huden som er favoritter

https://supporterfrue.blogg.no/mine-fa-men-gullegode-sminketips-for-stressa-mamser.html

21. Juni: Reklame for kosttilskudd: 

sitat: «et kosttilskudd som skulle vise seg å bli min -eneste- lille hudpleierutine»

https://supporterfrue.blogg.no/mine-fa-men-gullegode-sminketips-for-stressa-mamser.html

Ja, ja, man er vel ikke ekte blogger før man er villig til å vri «litt» på «sannheten» mot betaling. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg falt innom bloggen hennes i dag. Tidligere var jeg fast leser og likte den utradisjonelle bloggingen, men barneeksponering gir meg fnatt og det følger jeg ikke rent prinsippmessig.

Leste gjennom 5-6 innlegg og registrerte to ting. Det er mye reklame og også utidige nærbilder av barn. 

Forøvrig gøy å være vitne til selvmotsigelsene i disse to reklameinnleggene:

28. Juni: Reklame for X-nettbutikk: oppramsing av ulike produkter til huden som er favoritter

https://supporterfrue.blogg.no/mine-fa-men-gullegode-sminketips-for-stressa-mamser.html

21. Juni: Reklame for kosttilskudd: 

sitat: «et kosttilskudd som skulle vise seg å bli min -eneste- lille hudpleierutine»

https://supporterfrue.blogg.no/mine-fa-men-gullegode-sminketips-for-stressa-mamser.html

Ja, ja, man er vel ikke ekte blogger før man er villig til å vri «litt» på «sannheten» mot betaling. 

 

 

Eksponerer hun barnet sitt da? Jeg leser ikke bloggen, men trodde hun gikk ut mot dem som gjorde det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg falt innom bloggen hennes i dag. Tidligere var jeg fast leser og likte den utradisjonelle bloggingen, men barneeksponering gir meg fnatt og det følger jeg ikke rent prinsippmessig.

Leste gjennom 5-6 innlegg og registrerte to ting. Det er mye reklame og også utidige nærbilder av barn. 

Forøvrig gøy å være vitne til selvmotsigelsene i disse to reklameinnleggene:

28. Juni: Reklame for X-nettbutikk: oppramsing av ulike produkter til huden som er favoritter

https://supporterfrue.blogg.no/mine-fa-men-gullegode-sminketips-for-stressa-mamser.html

21. Juni: Reklame for kosttilskudd: 

sitat: «et kosttilskudd som skulle vise seg å bli min -eneste- lille hudpleierutine»

https://supporterfrue.blogg.no/mine-fa-men-gullegode-sminketips-for-stressa-mamser.html

Ja, ja, man er vel ikke ekte blogger før man er villig til å vri «litt» på «sannheten» mot betaling. 

 

 

Hei!

Mulig jeg har formulert meg feil i reklameinnlegget mitt om hudpleierutinene mine..! Hudpleierutiner ansér jeg som de rutinene jeg har for å ta vare på huden (i form av renseprodukter, skrubb, syrer, såper, vask, dermarull, gå til hudspesialist, kosttilskudd osv...

Sminkerutiner (ikke akkurat rutiner når man sminker seg litt innimellom slaga men dog..!) tenker jeg er en helt annen greie - da jeg ikke anser sminke som hudpleie...! Tar jeg kanskje feil og bruker feil ord? Da retter jeg opp umiddelbart, for det er i såfall klønete av meg..!

Hvis det kom utydelig frem så endrer jeg gjerne! 🙂

Når det gjelder «utidige nærbilder av barn»-kommentaren din, så forsøker jeg å ikke vise ansiktet til datteren min - og mitt ønske er at hun ikke skal kunne bli kjent igjen «på gata» som «datteren til hun derre bloggeren» om du hadde sett henne uten meg tilstede. Føler du at du kjenner datteren min godt til det nok utifra bildene så tar jeg gjerne imot tilbakemelding på det så jeg kan endre/ta bort bildene du ansér som «utidige»! 🙂 Ønsker ikke å gi noen «fnatt for barneeksponeringen» som du skriver..!

Du kan maile meg: [email protected], sende melding på Facebook, eller tilogmed ringe meg på nummeret jeg står oppført med i katalogen hvis det blir lettere å forklare på den måten - jeg er ikke så altfor ofte innom her, men skal forsøke å holde meg oppdatert!

/Line Victoria

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
5 timer siden, Skurketjukka skrev:

Hei!

Mulig jeg har formulert meg feil i reklameinnlegget mitt om hudpleierutinene mine..! Hudpleierutiner ansér jeg som de rutinene jeg har for å ta vare på huden (i form av renseprodukter, skrubb, syrer, såper, vask, dermarull, gå til hudspesialist, kosttilskudd osv...

Sminkerutiner (ikke akkurat rutiner når man sminker seg litt innimellom slaga men dog..!) tenker jeg er en helt annen greie - da jeg ikke anser sminke som hudpleie...! Tar jeg kanskje feil og bruker feil ord? Da retter jeg opp umiddelbart, for det er i såfall klønete av meg..!

Hvis det kom utydelig frem så endrer jeg gjerne! 🙂

Når det gjelder «utidige nærbilder av barn»-kommentaren din, så forsøker jeg å ikke vise ansiktet til datteren min - og mitt ønske er at hun ikke skal kunne bli kjent igjen «på gata» som «datteren til hun derre bloggeren» om du hadde sett henne uten meg tilstede. Føler du at du kjenner datteren min godt til det nok utifra bildene så tar jeg gjerne imot tilbakemelding på det så jeg kan endre/ta bort bildene du ansér som «utidige»! 🙂 Ønsker ikke å gi noen «fnatt for barneeksponeringen» som du skriver..!

Du kan maile meg: [email protected], sende melding på Facebook, eller tilogmed ringe meg på nummeret jeg står oppført med i katalogen hvis det blir lettere å forklare på den måten - jeg er ikke så altfor ofte innom her, men skal forsøke å holde meg oppdatert!

/Line Victoria

Som sagt ble jeg overrasket over hvor mye reklame du har og typen reklame. Den gang da jeg var fast leser synes jeg det var forfriskende at du nettopp ikke fokuserte på utseende og dertilhørende produkter. Du skrev feks i dette innlegget 

https://supporterfrue.blogg.no/1460493363_33_r_fremdeles_ikke_k.html

at du «lovet deg selv at du aldri skulle blogge om skjønnhet og sminke». Antar forøvrig at rullen du reklamerer for i innlegget ikke er i bruk lenger. 

Du har muligens rett i begrepsforvirring fra både min og din side, men fuktighetskrem et da vitterlig del av min hudpleierutine (den eneste for min del;)). Så jeg mener poenget mitt står seg. Men snodig likevel at du i løpet av en uke har såpass mye fokus på slike produkter, noe du altså hadde som prinsipp at du ikke skulle fokusere på. Da er spørsmålet hva som er grunnen til at du har fraveket prinsippet? 

Jeg er veldig opptatt av hvordan SoMe-aktører påvirker særlig kvinner i forhold til hvilke verdier som frontes. Jeg vet at mange kvinner føler på presset i forhold til perfeksjon. Din blogg var en motpol, der fokuset nettopp var mer ærlig. Og ikke påførte folk skam over egen utilstrekkelighet. 

Jeg sluttet å lese da du fikk barn, fordi du på det tidspunktet eksponerte. I innlegget fra denne uken er det to bilder der det eneste fokuset er barnet. Og det mener jeg er ugreit av prinsipp. 

Hvis du leser innleggene mine bakover i tråden så ser du resten av min argumentasjon i forhold til din blogg. 

Jeg var trofast leser, men valgte den bort på grunn av eksponering. Og visitten i går gjorde meg paff, fordi jeg trodde ikke du hadde fokus på den typen produkter. 

Men kudos til deg for å svare på kritikk og gå i dialog, altså😀

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2019 den 14.58, CecilieX skrev:

Som sagt ble jeg overrasket over hvor mye reklame du har og typen reklame. Den gang da jeg var fast leser synes jeg det var forfriskende at du nettopp ikke fokuserte på utseende og dertilhørende produkter. Du skrev feks i dette innlegget 

https://supporterfrue.blogg.no/1460493363_33_r_fremdeles_ikke_k.html

at du «lovet deg selv at du aldri skulle blogge om skjønnhet og sminke». Antar forøvrig at rullen du reklamerer for i innlegget ikke er i bruk lenger. 

Du har muligens rett i begrepsforvirring fra både min og din side, men fuktighetskrem et da vitterlig del av min hudpleierutine (den eneste for min del;)). Så jeg mener poenget mitt står seg. Men snodig likevel at du i løpet av en uke har såpass mye fokus på slike produkter, noe du altså hadde som prinsipp at du ikke skulle fokusere på. Da er spørsmålet hva som er grunnen til at du har fraveket prinsippet? 

Jeg er veldig opptatt av hvordan SoMe-aktører påvirker særlig kvinner i forhold til hvilke verdier som frontes. Jeg vet at mange kvinner føler på presset i forhold til perfeksjon. Din blogg var en motpol, der fokuset nettopp var mer ærlig. Og ikke påførte folk skam over egen utilstrekkelighet. 

Jeg sluttet å lese da du fikk barn, fordi du på det tidspunktet eksponerte. I innlegget fra denne uken er det to bilder der det eneste fokuset er barnet. Og det mener jeg er ugreit av prinsipp. 

Hvis du leser innleggene mine bakover i tråden så ser du resten av min argumentasjon i forhold til din blogg. 

Jeg var trofast leser, men valgte den bort på grunn av eksponering. Og visitten i går gjorde meg paff, fordi jeg trodde ikke du hadde fokus på den typen produkter. 

Men kudos til deg for å svare på kritikk og gå i dialog, altså😀

 

Hei igjen! Beklager sent svar!

Innlegget du refererer til med den terrorrulla er noen år gammel. Det er sånn sett ikke en reklame heller, for jeg fulgte aldri opp testen jeg gjorde med et nytt blogginnlegg. Ikke tok jeg betalt heller da det ikke ble noen oppfølging -  annet enn at jeg fikk produktet sendt hjem til meg. Måtte skatte av det også! 😂 Det var altså en test jeg fortalte at jeg skulle gjøre, men som jeg aldri kom tilbake til resultatene av. Jeg ser at du siterer meg på at "jeg aldri skal blogge om skjønnhet og sminke..." men jeg har faktisk skrevet at... "Jeg lovte meg selv en gang i tiden at jeg aldri skulle blogge om skjønnhet og sminke og sånt. Og det akter jeg forsåvidt å holde" (og det var altså over tre år siden jeg skrev det..!)

...med andre ord - "forsåvidt". Mye skjedde på de tre årene, ikke at jeg ble -mer- opptatt av skjønnhet og sminke, men heller at jeg i min situasjon nå søker mer mot tidsbesparende produkter for noen som egentlig ikke har tid til å bry seg om å bruke så mye tid på sminke...!  

Og tre år senere så tipser jeg da i forrige uke om hårbørste til 124,- som kan brukes av hele familien, en krem til trynet som både har faktor, farge og fukt for å spare tid, og en multikrem som kan brukes til kropp, romper, såre brystvorter og pakningen på båtmotoren. Jeg syns selv ikke jeg bidrar til noe økt skjønnhetspress når jeg i samme magadrag nevner at "de få gangene jeg sminker meg litt" og at jeg i utgangspunktet går med så lite sminke som jeg gjør til daglig. De fleste bildene av meg i sosiale medier har jeg ikke sminke på meg rett og slett fordi det er sannheten - jeg sminker meg kun ved de anledningene jeg har tid og lyst. Du nevner og at det kan være begrepsforvirring om fuktighetskrem er en hudpleierutine - vel, jeg bruker ikke fuktighetskrem hver dag og kan sånn sett ikke kalle det en rutine...! Men jeg har gått inn å skrevet om innlegget så det ikke skal være noen tvil! 🙂 

Jeg er lei meg hvis det oppleves som et skjønnhetspress å ha et samarbeid med en nettbutikk som tilbyr sminke og kremer for oss mamser i tidsklemma på bloggen min, hvertfall med tanke på at bloggen min er den den er -  en ikke-rosa blogg om mammalivet der jeg ikke skjønnmaler livet mitt som så mange andre i Blogglandia. Jeg skriver om mammapolitiet, fødselsdepresjon, hemoroider og andre relativt fraværende tabu-temaer på veldig mange andre influenseres sosiale medier. Ting normale folk kjenner seg igjen i vil jeg anta. Jeg håper ikke bloggen min bidrar til noe press på noe som helst måte, hvertfall når mottoet mitt er relativt gjennomgående(og har vært i hele min bloggkarriere) å være ærlig om livet. Det siste jeg vil er å "påføre noen skam over sin egen utilstrekkelighet" som du skriver, når mine 10 år som blogger har vært nettopp det motsatte og heller belyse hvor normale folk flest faktisk er. Jeg holder faktisk foredrag om nettopp det - at vi er gode nok i massevis i rollen vår som mamma. Jeg har også skrevet et og annet innlegg i aviser om det å stole på sin egen magefølelse når det kommer til mammarollen, 

Når det gjelder bilder av bakhuet til min datter som du opplever som eksponering og at hun er "i sentrum" så får vi enes om at vi kanskje er litt uenige der. I livet mitt nå er min datter mitt sentrum, og livet mitt dreier seg i høy grad om henne og tiden jeg har med henne. Ingen vet hvilken barnehage hun er i, ingen vet hvordan hun ser ut, og ingen bilder av henne i bleia eller i "ugreie" settinger (gråt, kommunikasjon og andre problemer man støter på som 2-åring) er lagt ut. Jeg er opptatt av å fortelle folk at det er JEG som er den oppmerksomhetssyke ekshibisjonisten i familien, frem til hun kan ta det valget selv. 

Hvis du blar litt forbi de siste innleggene med bakhuet hennes så vil du kanskje se at du havnet i en rekke av to-tre innlegg om tiden jeg har tilbragt med henne - hvilket er naturlig siden vi har ferie nå og jeg er med henne 24/7 siden bhg er stengt for sommeren. Da blir det et fort et par bilder av bakhuet hennes som spiser rips fra buskene i hagen når jeg skriver om dagen som gått..

Jeg tar gjerne imot forslag/kritikk og alt annet i mellom som gjør bloggen min bedre, og jeg er glad for de tilbakemeldingene jeg har fått fra de øvrige i tråden som tidligere også har kommet med gode innspill slik du gjør. Jeg svarer mer enn gjerne på kritikk og går i dialog hvis det er det som skal til for å bli bedre i det jeg gjør. 

Og merk deg forøvrig at jeg styrer fullstendig unna whataboutism, selv om det er veldig fristende i denne dialogen/diskusjonen! 🙂 

Kan jeg spørre deg hvilke livstilsblogger du faktisk leser/anbefaler som jeg kan lære litt av? For det høres ut som du har fornuftige krav til influenseren i utgangspunktet, derfor tenker jeg at det hadde vært spennende å se hva du ser for deg er en god blogg å følge! (Og litt fordi jeg er i beita på kvalitetsbloggere å følge, da jeg i utgangspunktet deler samme oppfatning som deg med henhold til innhold/barneeksponering/gode/dårlige verdier og holdninger...!) 

/Line Victoria 

 

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...