Gå til innhold

Supporterfrue


Diamant

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina
18 minutter siden, Orly skrev:

Det er jo det hun har, mange mener man ikke har vært på ferie før man er i syden , derfor bare være hjemme.

vi gjør masse ting på sommeren og selv når vi har vært i Sverige og Danmark får man høre , åh bare vært hjemme for vi har ikke vært i Sydenog da er det ikke bra nok.

Feriepresset har blitt helt latterlig i grunn

Jeg mener hun faktisk forveksler det med de som faktisk ikke er noe som helst annet sted enn hjemme. Altå ikke noe lekeland, båtur, strand sikkert knapt nok en lekeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Keikolina skrev:

Jeg mener hun faktisk forveksler det med de som faktisk ikke er noe som helst annet sted enn hjemme. Altå ikke noe lekeland, båtur, strand sikkert knapt nok en lekeplass.

Ja, og de barna synes jeg faktisk synd på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
37 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Det er jo nettopp det jeg sier også, at det ikke er noe «bare» over feks en telttur i fjellet og at man kan ha fantastisk flotte ferier her i Norge. Og det er sikker noen som mener det, men jeg nekter faktisk å tro at flertallet mener man MÅ dra til syden for å få en ordentlig ferie.

Nja det kommer kanskje an på hvor man også bor i landet. Her hvor jeg bor er det helt ekstremt på at man faktisk har nesten ikke en vellykka ferie før man drar til utlandet og man kan dokumentere på insta, face og snap om det gode liv.....
Her kan man ha litt ovenfra og ned holdning på at åja skal bare være hjemme i år - nesten til de grader at oss som ønsker en Norgesferie må forsvare det. Tragisk, men sant. Sier ikke det gjelder alle andre steder, men det forekommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
Akkurat nå, Fluffe skrev:

Når er dette berømte innlegget dere snakker om lagt ut? :)

i går på bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Nja det kommer kanskje an på hvor man også bor i landet. Her hvor jeg bor er det helt ekstremt på at man faktisk har nesten ikke en vellykka ferie før man drar til utlandet og man kan dokumentere på insta, face og snap om det gode liv.....
Her kan man ha litt ovenfra og ned holdning på at åja skal bare være hjemme i år - nesten til de grader at oss som ønsker en Norgesferie må forsvare det. Tragisk, men sant. Sier ikke det gjelder alle andre steder, men det forekommer.

Så merkelig, slik er det ikke her! Her er det alle slags ferier, alt fra fjelltur med telt, båttur, campingvogn og sydentur. Og i den grad det er noe prestisje involvert tror jeg nesten sydenferie er nederst på rangstigen. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Nja det kommer kanskje an på hvor man også bor i landet. Her hvor jeg bor er det helt ekstremt på at man faktisk har nesten ikke en vellykka ferie før man drar til utlandet og man kan dokumentere på insta, face og snap om det gode liv.....
Her kan man ha litt ovenfra og ned holdning på at åja skal bare være hjemme i år - nesten til de grader at oss som ønsker en Norgesferie må forsvare det. Tragisk, men sant. Sier ikke det gjelder alle andre steder, men det forekommer.

Sånn er det mange steder i landet dessverre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Er nok en del bloggere som føler seg truffet. 

Noen som vet hvilken blogg hun kommenterte på om bilkjøring og mobilbruk? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
5 minutter siden, Sanandrea skrev:

Er nok en del bloggere som føler seg truffet. 

Noen som vet hvilken blogg hun kommenterte på om bilkjøring og mobilbruk? 

Det var selvsagt ABD og Pizzaboy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt innlegg, hun virker som en oppegående dame. (Har bare lest dette innlegget.)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying

Interessant at man trenger bare skrive et innlegg som «taler kvinneguidens kamp» mot en annen blogger så blir man unnskyldt for egen eksponering av barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line-Viktoria er ei bra dame!! Hun er ekte, ærlig og har et veldig smittende humør. 

Endret av Perle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Justsaying skrev:

Interessant at man trenger bare skrive et innlegg som «taler kvinneguidens kamp» mot en annen blogger så blir man unnskyldt for egen eksponering av barn. 

Hvem har skrevet det, da? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justsaying skrev:

Interessant at man trenger bare skrive et innlegg som «taler kvinneguidens kamp» mot en annen blogger så blir man unnskyldt for egen eksponering av barn. 


Å si at ett innlegg er bra, betyr hverken at en har lest bloggen i sin helhet, følger bloggeren eller unnskylder eventuelt andre ting. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan eksponerer LV barnet sitt? Hun legger ikke ut bilder. Å skrive/formidle rollen som foreldre kan og må ikke blandes med eksponering av barn. Hun skriver om daglidagse problemer, utfordringer og gleder i småbarnslivet. Uten å utlevere barnet på en negativ måte. Jeg er sterkt imot eksponering av barn, men mener også at det må skilles mellom barn avbildet i reklame for feks vortekrem og uskyldig fotobok reklame. LV tjener ikke penger på sitt mindreårige barn, vi hadde heller ikke kjent igjen barnet på åpen gate, slik vi i mange andre tilfeller hadde gjort. Skal debatten være saklig og konstruktiv, må vi sette fokus på de som faktisk gjør det skammelige og tar fra barna sine privatlivet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
20 minutter siden, Nordlys89 skrev:

Hvordan eksponerer LV barnet sitt? Hun legger ikke ut bilder. Å skrive/formidle rollen som foreldre kan og må ikke blandes med eksponering av barn. Hun skriver om daglidagse problemer, utfordringer og gleder i småbarnslivet. Uten å utlevere barnet på en negativ måte. Jeg er sterkt imot eksponering av barn, men mener også at det må skilles mellom barn avbildet i reklame for feks vortekrem og uskyldig fotobok reklame. LV tjener ikke penger på sitt mindreårige barn, vi hadde heller ikke kjent igjen barnet på åpen gate, slik vi i mange andre tilfeller hadde gjort. Skal debatten være saklig og konstruktiv, må vi sette fokus på de som faktisk gjør det skammelige og tar fra barna sine privatlivet.

Nja, hun startet ut med ganske mye deling av privat info om barnet. Da sluttet jeg å lese. Så skrev hun dette innlegget:

https://supporterfrue.blogg.no/1495825689_jeg_m_ta_bilde_av_babyen_din.html

der hun gjorde seg noen refleksjoner rundt eksponering. Jeg vet ikke hvordan utviklingen har vært etter det, men når jeg nå lette etter det nevnte innlegget fant jeg dette: 

https://supporterfrue.blogg.no/1505214274_det_er_ikke_noe_galt_med_maren_nei.html

Så hun har tatt et standpunkt selv om hun vakler litt. Likevel; eksponering er ikke bare bilder, det er deling av informasjon i tekst også. Å bli brukt i reklame er bare en del av problematikken. Små innblikk i småbarnsperioden fra tid til annen kan gi leserne relativt mye informasjon det også.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...