Gå til innhold

Supporterfrue

Diamant

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
17 timer siden, Skurketjukka skrev:

Hei igjen! Beklager sent svar!

Innlegget du refererer til med den terrorrulla er noen år gammel. Det er sånn sett ikke en reklame heller, for jeg fulgte aldri opp testen jeg gjorde med et nytt blogginnlegg. Ikke tok jeg betalt heller da det ikke ble noen oppfølging -  annet enn at jeg fikk produktet sendt hjem til meg. Måtte skatte av det også! 😂 Det var altså en test jeg fortalte at jeg skulle gjøre, men som jeg aldri kom tilbake til resultatene av. Jeg ser at du siterer meg på at "jeg aldri skal blogge om skjønnhet og sminke..." men jeg har faktisk skrevet at... "Jeg lovte meg selv en gang i tiden at jeg aldri skulle blogge om skjønnhet og sminke og sånt. Og det akter jeg forsåvidt å holde" (og det var altså over tre år siden jeg skrev det..!)

...med andre ord - "forsåvidt". Mye skjedde på de tre årene, ikke at jeg ble -mer- opptatt av skjønnhet og sminke, men heller at jeg i min situasjon nå søker mer mot tidsbesparende produkter for noen som egentlig ikke har tid til å bry seg om å bruke så mye tid på sminke...!  

Og tre år senere så tipser jeg da i forrige uke om hårbørste til 124,- som kan brukes av hele familien, en krem til trynet som både har faktor, farge og fukt for å spare tid, og en multikrem som kan brukes til kropp, romper, såre brystvorter og pakningen på båtmotoren. Jeg syns selv ikke jeg bidrar til noe økt skjønnhetspress når jeg i samme magadrag nevner at "de få gangene jeg sminker meg litt" og at jeg i utgangspunktet går med så lite sminke som jeg gjør til daglig. De fleste bildene av meg i sosiale medier har jeg ikke sminke på meg rett og slett fordi det er sannheten - jeg sminker meg kun ved de anledningene jeg har tid og lyst. Du nevner og at det kan være begrepsforvirring om fuktighetskrem er en hudpleierutine - vel, jeg bruker ikke fuktighetskrem hver dag og kan sånn sett ikke kalle det en rutine...! Men jeg har gått inn å skrevet om innlegget så det ikke skal være noen tvil! 🙂 

Jeg er lei meg hvis det oppleves som et skjønnhetspress å ha et samarbeid med en nettbutikk som tilbyr sminke og kremer for oss mamser i tidsklemma på bloggen min, hvertfall med tanke på at bloggen min er den den er -  en ikke-rosa blogg om mammalivet der jeg ikke skjønnmaler livet mitt som så mange andre i Blogglandia. Jeg skriver om mammapolitiet, fødselsdepresjon, hemoroider og andre relativt fraværende tabu-temaer på veldig mange andre influenseres sosiale medier. Ting normale folk kjenner seg igjen i vil jeg anta. Jeg håper ikke bloggen min bidrar til noe press på noe som helst måte, hvertfall når mottoet mitt er relativt gjennomgående(og har vært i hele min bloggkarriere) å være ærlig om livet. Det siste jeg vil er å "påføre noen skam over sin egen utilstrekkelighet" som du skriver, når mine 10 år som blogger har vært nettopp det motsatte og heller belyse hvor normale folk flest faktisk er. Jeg holder faktisk foredrag om nettopp det - at vi er gode nok i massevis i rollen vår som mamma. Jeg har også skrevet et og annet innlegg i aviser om det å stole på sin egen magefølelse når det kommer til mammarollen, 

Når det gjelder bilder av bakhuet til min datter som du opplever som eksponering og at hun er "i sentrum" så får vi enes om at vi kanskje er litt uenige der. I livet mitt nå er min datter mitt sentrum, og livet mitt dreier seg i høy grad om henne og tiden jeg har med henne. Ingen vet hvilken barnehage hun er i, ingen vet hvordan hun ser ut, og ingen bilder av henne i bleia eller i "ugreie" settinger (gråt, kommunikasjon og andre problemer man støter på som 2-åring) er lagt ut. Jeg er opptatt av å fortelle folk at det er JEG som er den oppmerksomhetssyke ekshibisjonisten i familien, frem til hun kan ta det valget selv. 

Hvis du blar litt forbi de siste innleggene med bakhuet hennes så vil du kanskje se at du havnet i en rekke av to-tre innlegg om tiden jeg har tilbragt med henne - hvilket er naturlig siden vi har ferie nå og jeg er med henne 24/7 siden bhg er stengt for sommeren. Da blir det et fort et par bilder av bakhuet hennes som spiser rips fra buskene i hagen når jeg skriver om dagen som gått..

Jeg tar gjerne imot forslag/kritikk og alt annet i mellom som gjør bloggen min bedre, og jeg er glad for de tilbakemeldingene jeg har fått fra de øvrige i tråden som tidligere også har kommet med gode innspill slik du gjør. Jeg svarer mer enn gjerne på kritikk og går i dialog hvis det er det som skal til for å bli bedre i det jeg gjør. 

Og merk deg forøvrig at jeg styrer fullstendig unna whataboutism, selv om det er veldig fristende i denne dialogen/diskusjonen! 🙂 

Kan jeg spørre deg hvilke livstilsblogger du faktisk leser/anbefaler som jeg kan lære litt av? For det høres ut som du har fornuftige krav til influenseren i utgangspunktet, derfor tenker jeg at det hadde vært spennende å se hva du ser for deg er en god blogg å følge! (Og litt fordi jeg er i beita på kvalitetsbloggere å følge, da jeg i utgangspunktet deler samme oppfatning som deg med henhold til innhold/barneeksponering/gode/dårlige verdier og holdninger...!) 

/Line Victoria 

Vi er nok uenige om eksponering, ja. Bildene jeg siktet til finnes i innlegg fra 22. juni, der det er to på rappen som definitivt ikke er «bare» bakhodet. 

Jeg har som sagt ikke noe annet grunnlag enn de 5-6 innleggene jeg leste og kjennskap til bloggen fra noen år tilbake. Og kommenterer på forskjellen mellom da og nå. Det kan være totalbildet er annerledes hvis jeg hadde fulgt deg over tid. 

Du spør om jeg kan anbefale noen blogger som ikke har problematisk innhold. Det kan jeg ikke. Jeg er ikke en typisk bloggleser, men leste blogg tidligere fordi det var mye fokus på det tidspunktet og jeg ville lære mer om det som medium. Til og med læreren til barnet mitt underviste i blogg som sjanger. Fenomenet begynte da å interessere meg. På et tidspunkt leste jeg en god del blogger, men etter hvert som jeg oppdaget hvor problematisk en del ting er, så velger jeg å ikke gi klikk til bloggere som eksponerer / har fokus på perfeksjonisme eller som er (over)kommersielle. Det var også forbausende å oppdage hvor ødeleggende det er for en blogg når klikk begynner å telle mer enn innhold. Klikk som genererer penger. 

Jeg synes content marketing er en uting. Og det har ødelagt en god del for hva blogging kunne ha vært. Stort sett finner jeg derfor ingen «anbefalinger» troverdig. Jeg fulgte noen interiørblogger tidligere, da av personlig interesse, men avfulgte dem da alle fikk de samme sponsorene. Det er lite inspirerende. 

I den medieverden vi lever i i dag så oversvømmes vi av folk som vil påvirke oss. Mange av dem ser ut til å ha et større fokus på hvordan de kan tjene penger på leserne sine, mer enn å produsere innhold som leseren kan ha nytte av. Jeg har ikke nytte av å passivt lese om hvordan andre mennesker lever livene sine, spesielt ikke kvinner som fremstiller «perfeksjon» via bilder eller tekst. Beint ut tror jeg det er direkte skadelig. Og jeg synes det er kynisk å spille på «kjære fine lesere» og venninnekortet, for så å pådytte dem produkter. Sammenlikningen jeg har brukt tidligere er venninna som utelukkende inviterer til salgskvelder ala Tupperware. Ikke mye til venninne det.  Verst er de bloggerne som bevisst fronter produkter som spiller på usikkerhet. 

Jeg har ikke egentlig noen råd til deg, annet enn å spørre deg selv hva du tilfører leseren av verdi. De selvironiske innleggene dine, synes jeg er topp. Da tilfører du noe positivt. Jeg ser at du skriver hva grunnverdiene dine er, så å revisitere dem fra tid til annen er sikkert ikke dumt, i alle fall når annonsører banker på døra.  

Beklager, dette ble en lang rant, jeg har som sagt hatt stor interesse for fenomenet.

Endret av CecilieX
La til en setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

• 10 måneder senere...
45 minutter siden, panfobi skrev:

Skuffa over at hun viser dattera mer og mer på bilder. 

Enig der. Synd, hun var et friskt pust.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2020 den 8.13, panfobi skrev:

Skuffa over at hun viser dattera mer og mer på bilder. 

Var ikke hun 100% imot eksponering? Trist å se at influensere som klarte å unngå eksponering plutselig gir seg på det. Ser hun bruker bilde av barnet i reklamepost også..  @Skurketjukka

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med henne og Nestle nå? Ser at Supporterfrue blir hengt ut  på SoMe for et innlegg på Instagram som nå er sletta 🤔

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Lilletulipan skrev:

Hva er greia med henne og Nestle nå? Ser at Supporterfrue blir hengt ut  på SoMe for et innlegg på Instagram som nå er sletta 🤔

Hvor blir hun hengt ut?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nettroll skrev:

Var ikke hun 100% imot eksponering? Trist å se at influensere som klarte å unngå eksponering plutselig gir seg på det. Ser hun bruker bilde av barnet i reklamepost også..  @Skurketjukka

Skuffende! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MarianneE skrev:

Hvor blir hun hengt ut?

Blandt annet ei Mari Kroghs har innlegg om det, samt at et av Lines innlegg på Instagram har kommentarer om det...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lilletulipan skrev:

Blandt annet ei Mari Kroghs har innlegg om det, samt at et av Lines innlegg på Instagram har kommentarer om det...

Hvor er det innlegget? Da jeg søkte opp Mari Krogh fant jeg en ei dame som liker friluftsliv, og riding, men det var lite skriving om influencere. 

Endret av Hjarte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener kritikken av Line Victoria fra Mari Kroghus ang Nestlé, så går den jo på en kontroversiell mening om at korn ikke er bra for barn. Mari Kroghus er i beste fall alternativ, i verste fall sprer hun feilinformasjon. Seriøse ernæringsfolk som Martin Norum og Maksprestasjon har flere ganger vært ute å kritisere slike utsagn fra henne. Så tror Line Victoria kan ta den kritikk helt rolig. 

1 time siden, Lilletulipan skrev:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hjarte skrev:

Hvor er det innlegget? Da jeg søkte opp Mari Krogh fant jeg en ei dame som liker friluftsliv, og riding, men det var lite skriving om influencere. 

Søk på Mari Kroghus på insta, så finner du det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dragonheart skrev:

Hvis du mener kritikken av Line Victoria fra Mari Kroghus ang Nestlé, så går den jo på en kontroversiell mening om at korn ikke er bra for barn. Mari Kroghus er i beste fall alternativ, i verste fall sprer hun feilinformasjon. Seriøse ernæringsfolk som Martin Norum og Maksprestasjon har flere ganger vært ute å kritisere slike utsagn fra henne. Så tror Line Victoria kan ta den kritikk helt rolig. 

Tror kritikken går på at hun fronter Nestle. Ikke nødvendigvis korn. Svært mange boikotter Nestle pga måten de markedsfører seg i u-land.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bypass skrev:

Tror kritikken går på at hun fronter Nestle. Ikke nødvendigvis korn. Svært mange boikotter Nestle pga måten de markedsfører seg i u-land.

I all fall ikke den som kommer fra Mari Kroghus. Hele innlegget handler om hva korn gjør med barns helse. 

Om kritikken hadde handlet om Nestle sin markedsføring i u-land hadde den vært grei, men dette er bare svada. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Dragonheart skrev:

I all fall ikke den som kommer fra Mari Kroghus. Hele innlegget handler om hva korn gjør med barns helse. 

Om kritikken hadde handlet om Nestle sin markedsføring i u-land hadde den vært grei, men dette er bare svada. 

Ok, men i innlegget som Line Victoria har slettet fra sin IG, var det det kritikken gikk på. Var bare negative tilbakemeldinger på samarbeidet, og det gikk ikke på korn. Men måten Nestle jobber og markedsfører seg i u land. Også en del kritikk for hvordan helsesøstere får opplæring av Nestle, og av den grunn «promoterer» ferdig grøt fremfor annen mat til babyer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bypass skrev:

Ok, men i innlegget som Line Victoria har slettet fra sin IG, var det det kritikken gikk på. Var bare negative tilbakemeldinger på samarbeidet, og det gikk ikke på korn. Men måten Nestle jobber og markedsfører seg i u land. Også en del kritikk for hvordan helsesøstere får opplæring av Nestle, og av den grunn «promoterer» ferdig grøt fremfor annen mat til babyer.

Det innlegget har ikke jeg fått med meg. Det er jo konstruktiv kritikk som en influenser bør ta til seg, slettet hun det bare? Synd, hadde litt troa på at hun av alle kunne ta kritikk på en ordentlig måte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Dragonheart skrev:

Det innlegget har ikke jeg fått med meg. Det er jo konstruktiv kritikk som en influenser bør ta til seg, slettet hun det bare? Synd, hadde litt troa på at hun av alle kunne ta kritikk på en ordentlig måte. 

Kan jo være at Nestle ba henne slette det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt fraværende pga ferie, men ser andre har tatt screenshot. Innlegget til Mari Kroghus (Jeg skrev bare Krogh, sorry) gjorde meg oppmerksom på at Supporterfrue hadde sletta noe. Men når jeg leser kommentarene til Mari Kroghus sitt innlegg skjønner jeg at hun har gått inn i et minefelt. Det snakkes om mom-shaming og uthenging. 

Jeg kjenner ikke saken rundt Nestle godt nok, men skjønner det er betent i begge leire. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...