Gå til innhold

Litt oppgitt over skolen. Ang sykt barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.5.2017 den 7.06, Belima skrev:

Seriøst?
Hvis barn blir syke på skolen så bør foreldre/familie komme på skolen, hente ungen og bli hjemme med ungen.

Det avhenger av så mangt. 

Der vi bodde før tok det tre minutter å gå hjem fra skolen. Skulle vi kjøre tok det mer enn ti. 

Så det hente at sykt barn gikk hjem. Da var hun hjemme på tre minutter. Jeg dro selvfølgelig hjem også. Men med en kjøretur på en halvtime til skolen og ti til hjem, ville det tatt en liten time. 

Men det har også med barnets modenhet å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville hørt med ungen hvordan "sykdommen" hadde utartet seg fra klasserom til kontordamen og hjem. Han var jo tydeligvis i grei form når han kom hjem, men det betyr ikke nødvendigvis at han var dårligere på skolen. Det kan også hende at han hadde vondt i hodet først og så kom kvalmen etterhvert og så hadde kontordamen feil på temp (eller hun tolker over 37,5 som feber). Og så ville jeg evt. hørt med lærer om hva som egentlig skjedde, og hvorfor hun ikke sendte hjem barnet som avtalt, og om hun avtalte noe annet med kontordamen siden du fikk kjeft i telefonen av henne. Det er også lett å tolke ting som kjeft som egentlig ikke er det.

Angående voksne som stikker på ting etter jobb etter at de har hatt betalt sykedag hjemme, det synes jeg er dårlig. Er de så friske at de kan dra på cafe, så kunne de heller holdt ut noen timer til på jobb, og droppet cafeen på ettermiddagen. De får betalt for å gå på jobb, ikke for å lade opp til kveldsaktiviteter (viktige aktiviteter med barna blir litt annerledes om de er alene om omsorgen og ikke er smittsomme)

Anonymkode: 5a20d...aab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: men det betyr ikke nødvendigvis at han IKKE var dårligere på skolen

Anonymkode: 5a20d...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...