Gå til innhold

Stygg som gutt vs stygg som jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Ja jeg mener selvfølgelig ikke at det er sånn at alle jenter vil ha typisk feminin-rikbygutt-pen, men at utseendet er viktig

Utstråling og utseendet går litt inn i hverandre og påvirker hverandre, en med godt utseendet gir automatisk lettere bedre inntrykk av utstråling og vice versa

Det er jeg enig i, og utseendet er så klart viktig. Det mest forferdelige jeg ser nå om dagen er gutter som bruker sminke, farger håret blondt i tuppene, tar masse solarium og jeg vet ikke hva.., uff og uff!

Anonymkode: 84296...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i, og utseendet er så klart viktig. Det mest forferdelige jeg ser nå om dagen er gutter som bruker sminke, farger håret blondt i tuppene, tar masse solarium og jeg vet ikke hva.., uff og uff!

Anonymkode: 84296...8a9

Ja blir litt oppgitt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rufino skrev:

Jeg er enig i at sosiale ferdigheter har mye å si, men er ikke sikker på om de driter i karriere.

For å ta min historie så kort som jeg klarer:
Ikke populær i tenårene, verken hos kvinner eller blant gutta. Gjorde det meget godt på skolen.
Tok mastergraden på Stanford, og var med på en startup i Silicon Valley. Tok et par år med fast jobb i Norge, før jeg selv begynte å bygge opp et selskap fra scratch. Er i dag gründer og daglig leder for et selskap med åtte ansatte i to land, som er i vekst. Ikke noe fantastisk lønn enda, da vi fremdeles er i oppbyggingsfasen, men over snittet og med gode fremtidsutsikter. 
Jeg er i dag i starten av tredveårene, sosial og omgjengelig, og har langt bedre selvtillit. Fremdeles middels pen, og ikke spesielt godt trent. Likevel: De siste årene før jeg fant min bedre halvdel, så hadde jeg draget på imponerende vakre kvinner gang på gang. 

Tenker du at kvinnene driter i karrieren, og at grunnen til at jeg ble så mye mer populær var sosiale ferdigheter? For greit jeg er en hyggelig og omgjengelig kar, men føler liksom ikke at jeg har helt ekstraordinære sosiale ferdigheter sammenlignet med andre. 
 

Det er jeg enig i. Det er uansett viktig for livskvaliteten å ha gode sosiale ferdigheter. 
 

Tror det er flaks for meg at jeg hadde funnet min bedre halvdel før Tinder kom, den gang mer av sjekkingen foregikk live. Godt mulig det er blitt mer utseendefokus nå, også blant kvinner - slik at mennene også i større grad er "fucked" dersom de ikke ser bra nok ut.
 

Hvordan møtte du din bedre halvdel?:)

37 minutter siden, Minesveiper skrev:

Stilig :) Stå på!

Det vil nok alltid være en gruppe damer som finner den type mann du er (suksessfull grunder) veldig attraktiv, men at damer generelt blir tiltrukket av den type mann i et mer likestilt samfunn tror jeg ikke. Utseende og personlighet vekter mer, noe undersøkelsene som gjøres i moderne tid viser. Hvis du går tilbake 20 år + eller bare drar til Usa egentlig så er det klart at du er populær der. Usa har en helt annerledes kultur enn hva vi har i Norge.

Det er litt feil å si at kvinner driter i karriere, men det er ikke så viktig som mange menn skal ha det til. Det forskningen viser er egentlig at man ikke må være en "taper mann". Dvs er man syk eller uføre og ikke i arbeid så er ikke det attraktivt, men det å ha et fagbrev eller en normal jobb er helt innafor.

Det kan godt hende at det at du er populær er en kombinasjon av flere faktorer. Det at du har driv, og at du har lykkes med din bedrift kan ha gitt deg kunnskap, mestringsfølelse, selvtillit, livsglede osv og det er veldig tenkelig at det har overført seg til andre områder som for eksempel det å snakke med damer. Hadde du tatt vekk karrieren din, og fremdeles hatt de positive egenskapene som du har (sosiale ferdigheter) hadde du vært like populær hos damene, men ikke for den gruppe damer som absolutt skal ha menn med driv og ambisjoner. Det er en grunn til at en del vellykkede intelligente menn sliter med damer på tross av sin gode karriere, og det er fordi de har dårlige sosiale ferdigheter. De er introverte, vet ikke hva de skal si til damer, og er rett og slett lite sjarmerende. 

Introvert har INGENTING med å "vet ikke hva de skal si til damer, rett og slett lite sjarmerende". Skam deg.

Anonymkode: f8ce9...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan møtte du din bedre halvdel?:)

Introvert har INGENTING med å "vet ikke hva de skal si til damer, rett og slett lite sjarmerende". Skam deg.

Anonymkode: f8ce9...a71

Står det spesifikt at introverte menn som gruppe ikke vet hva de skal si til damer generelt? Kanskje du skal tenke deg om før du skriver. Skam deg.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2017 den 15.20, Hermine Grang skrev:

Tror ikke jeg kan huske å ha sett en person jeg vil betrakte som stygg. Alle kan i tillegg påvirke utseendet sitt. Hygiene, kosthold, hårklipp, osv

I tillegg til å smile og oppføre seg bra som påvirker hvordan en blir oppfattet. 

Ikke at utseende betyr alt eller trenger å bety noe.

Enig med deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Minesveiper skrev:

Står det spesifikt at introverte generelt som gruppe ikke vet hva de skal si til damer? Kanskje du skal tenke deg om før du skriver. Skam deg.

Det du skriver gir ikke mening. Les gjennom det du skriver her, så ser du hvor dumt det er. Tenker spesielt på det du skriver om introverte, for der er du ihvertfall langt på bærtur

Anonymkode: f8ce9...a71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innlegg med hetsende innhold og kommentarer og vurderinger av andres kropp, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2017 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Om du er stygg som gutt er du fucked.  Om du er jente derimot, kan du rette opp veldig mye med sminke.  Ser ganske mange jenter som ser helt jævlige ut når de er usminket, mens de som sminket ser ganske bra ut.   

Tanker?

Anonymkode: 9fbce...3f0

Ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...