Gå til innhold

Stygg som gutt vs stygg som jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øynene og maskuline trekk. Han trenger ikke være modellpen.. faktisk så kan for pene gutter være uattraktivt da de vil se feminine ut...

De skal være litt røffe, kraftig hakeparti og pene, litt smale øyne, nesen kan godt være litt stor og rett... ikke liten oppstopper som jo er pen hos jenter... Sånn sett er gutta heldige her. Om en jente har kraftig kjeve og stor nese blir hun gjerne sett på som mindre pen. 

Anonymkode: ca99a...180

Det er helt sant, pene gutter har jeg aldri syntes har vært attraktive, jeg ligger maskuline og røffe trekk, det som gjør menn kjekke. Mange jenter som liker pene gutter da.

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Dette var rangering basert på bilder av hodet.

Det er jeg klar over. Jeg vet ikke med deg, men jeg kan hvert fall lese veldig mye ut av et bilde. Du ser holdningen, hvordan personen har hodet, hvordan smil, selvsikker/usikker, hvordan personen har valgt å stelle seg/mangel på stell osv. 

Anonymkode: 84296...8a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Så klart tilgang på sex er et privilegium, det er også hoveddelen i et romantisk forhold, hvis ikke kunne man like godt bare vært venner. Hvis jeg skulle valgt mellom forholdsløs sex med jenter og sexløst forhold med en jente er det helt åpenbart hva jeg og de fleste menn ville valgt

Sex er grunnen til at mennesker finner seg en partner i stedet for å bare bo med en god venn

Det er ikke mange jenter som trenger å være stygge, godt sminke og fit kropp og de fleste er mer enn ok for alderen

For øvrig er jenter like opptatt av utseendet  til menn, om ikke mer. Jenter mener dessuten de fleste menn er under gjennomsnittlig pen. Jenter er også mer opptatt av at venninner skal mene utseendet til typen er bra. Menn bryr seg ikke like mye om det, og menn kommenterer mindre negativt om utseendet til kameraters dame

Jeg aner ikke hvorfor du antar at "tilgang på sex" betyr det samme som "tilgang på sex i et forhold". Det er åpenbart at innlegget mitt handler om ONS.

Uansett, tilgang på sex er ikke et privilegium, rett og slett fordi økt tilgang på ONS hos kvinner sammenliknet med menn ikke gir samme økning i sannsynlighet for å finne seg en partner. For de aller, aller fleste vil det (i hvert fall etterhvert) være viktigere å ha en fast partner enn tilgang på tilfeldig sex.

Den siste påstanden din stemmer ikke. Faktisk viser en rekke studier (for eksempel Pamela C. Regan et al., Partner Preferences, Journal of Psychology & Human Sexuality, Volume 12, Issue 3, 2000) at kvinner bryr seg mindre om potensielle partneres utseende enn menn, men heller vektlegger ting som sosial status. Resten av resonnementet ditt gir ingen mening, i hvert fall ikke uten kilder. 

Anonymkode: aece3...23d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt sant, pene gutter har jeg aldri syntes har vært attraktive, jeg ligger maskuline og røffe trekk, det som gjør menn kjekke. Mange jenter som liker pene gutter da.

Det er jeg klar over. Jeg vet ikke med deg, men jeg kan hvert fall lese veldig mye ut av et bilde. Du ser holdningen, hvordan personen har hodet, hvordan smil, selvsikker/usikker, hvordan personen har valgt å stelle seg/mangel på stell osv. 

Anonymkode: 84296...8a9

Menn som blir rangert som pen er stort sett menn jeg selv kan se er pen basert på ansiktstrekk som kjevedefinisjon, leppestørrelse, øyenbryn, øyner, symmetri osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øynene og maskuline trekk. Han trenger ikke være modellpen.. faktisk så kan for pene gutter være uattraktivt da de vil se feminine ut...

De skal være litt røffe, kraftig hakeparti og pene, litt smale øyne, nesen kan godt være litt stor og rett... ikke liten oppstopper som jo er pen hos jenter... Sånn sett er gutta heldige her. Om en jente har kraftig kjeve og stor nese blir hun gjerne sett på som mindre pen. 

Anonymkode: ca99a...180

Forstår ikke logikken her. Menn er heldige fordi menn med maskuline trekk er mer attraktive enn kvinner med maskuline trekk?  

Du sier jo selv at du ikke liker menn med feminine trekk. Da kan man jo like gjerne si at kvinner er heldige for de er populære om de har feminine trekk, mens menn som har det ikke er like populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er stygg som gutt er du fucked.  Om du er jente derimot, kan du rette opp veldig mye med sminke.  Ser ganske mange jenter som ser helt jævlige ut når de er usminket, mens de som sminket ser ganske bra ut.   

Tanker?

Anonymkode: 9fbce...3f0

Bestemmer du over hvem som er det? Hvordan ser du ut da? Har du bilde av deg selv?
Hva du mener er stygt, kan andre mene er pent. Du sitter ikke inne med noe fasitsvar på hva som er pent/stygt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvorfor du antar at "tilgang på sex" betyr det samme som "tilgang på sex i et forhold". Det er åpenbart at innlegget mitt handler om ONS.

Uansett, tilgang på sex er ikke et privilegium, rett og slett fordi økt tilgang på ONS hos kvinner sammenliknet med menn ikke gir samme økning i sannsynlighet for å finne seg en partner. For de aller, aller fleste vil det (i hvert fall etterhvert) være viktigere å ha en fast partner enn tilgang på tilfeldig sex.

Den siste påstanden din stemmer ikke. Faktisk viser en rekke studier (for eksempel Pamela C. Regan et al., Partner Preferences, Journal of Psychology & Human Sexuality, Volume 12, Issue 3, 2000) at kvinner bryr seg mindre om potensielle partneres utseende enn menn, men heller vektlegger ting som sosial status. Resten av resonnementet ditt gir ingen mening, i hvert fall ikke uten kilder. 

Anonymkode: aece3...23d

Studier som viser kvinner bryr seg mindre utseendet enn menn er basert på kvinners egenrapportering av hva de tror de selv vil ha.

 Nyere studier som ser på hva kvinner faktisk gjør viser at kvinner går like mye etter utseende

 

Eastwick and finkel 2008 f.eks

Du kan se en forelesning om temaet av Robb Willer ved UC Berkeley(rangert 2. i verden i psykologi)  her: Han nevner som du sier at tidligere studier feilaktig har indikert at kvinner er mindre opptatt av utseendet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Bestemmer du over hvem som er det? Hvordan ser du ut da? Har du bilde av deg selv?
Hva du mener er stygt, kan andre mene er pent. Du sitter ikke inne med noe fasitsvar på hva som er pent/stygt. 

Det er en hel del fasitsvar på hva som oppfattes som pent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er at uansett hvordan ei jente ser ut finnes det menn der ute som vil knulle henne.

Endret av MajorasMaske
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker nesten litt motsatt. En stygg mann med suksess på andre måter vil nok lettere kunne finne en noenlunde attraktiv kvinnelig partner, enn en stygg kvinne med tilsvarende suksess. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Menn som blir rangert som pen er stort sett menn jeg selv kan se er pen basert på ansiktstrekk som kjevedefinisjon, leppestørrelse, øyenbryn, øyner, symmetri osv

For meg er pene trekk feminine trekk, så muligens min definisjon som er litt rar bare.

Men Sylvetser Stallone for eksempel er jo ikke akkurat særlig pen, likevel er han veldig kjekk, samme med Tim Roth. Så mye annet som gjør en mann attraktiv. Kraftig kjeve og definerte trekk i ansiktet er så klart store pluss da. En mann med maskulin kjeve, men feminine uttrykk totalt syntes jeg ikke er attraktiv for eksempel, da liker jeg heller en mann med maskuline trekk selv om han ikke har så kraftig kjeve. Nå har jeg kanskej litt rar smak når det kommer til menn da. 

Anonymkode: 84296...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Det er en hel del fasitsvar på hva som oppfattes som pent


Det du kan mene er pent, trenger ikke andre mene er pent f.eks. Det kommer helt an på øyet som ser. Det kommer an på kulturer også. Det som var pent på 1900-tallet er ikke pent i disse dager vil nok mange mene. Jeg leste om en ekspert som mente at de fleste syntes mennesker med et proporsjonert utseende er pent, men der igjen så kommer det også helt ann på øyet som ser. 

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, herzeleid skrev:

Tenker nesten litt motsatt. En stygg mann med suksess på andre måter vil nok lettere kunne finne en noenlunde attraktiv kvinnelig partner, enn en stygg kvinne med tilsvarende suksess. 

Hva har det med saken å gjøre? Og hva definerer du som suksess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Det er en hel del fasitsvar på hva som oppfattes som pent

Nettopp. Det ER et visst fasitsvar. Men oppførselen kan ha mye og si og, man kan faktisk bli for mye av det gode også. Jeg er oppvokst i en av norges mindre byer, og en som er et år eldre enn meg var "byens kjekkeste gutt" i alle sine ungdomsår. Han kunne velge og vrake i damer. Han hadde særlig tre som han byttet på hele tiden, disse kvinnene bet på til hver gang. Vokste meg flottere med årene jeg også, men jeg mislikte playingen så sterkt, at jeg ikke klarte å se noen sjarm i ham. Snarere var han til irritasjon.. er vel sikkert slik for menn og? Ei dame som virkelig vet hun er pen, tror at alle ser på henne og tar alt som flørting er vel ikke så positivt. Kjente til to venninner av ei venninne som var veldig pene og populære. Jeg syntes og det, men de ble så høye på seg selv til slutt at jeg ble mer irritert på dem enn beundrende.. Brad Pitt er en som "alle" synes er kjekk, og jeg ser det jo.. han er ikke stygg, men han er absolutt ikke favoritten. Megan Fox var vel den peneste i alles øyne for noen år siden, før hun opererte seg, men tenker det finnes nok menn der ute som synes hun er litt vel mye av det gode..

 

Anonymkode: 9c2d4...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Fakta er at uansett hvordan ei jente ser ut finnes det menn der ute som vil knulle henne.

Det er bra du klarer å si i fra når det gjelder deg selv og dine ønsker angående kvinner. :smilbla: 
Snakker du for alle menn nå, eller snakker du for deg selv for jeg tror ikke det stemmer jeg. Jeg vet om ganske mange som ikke er sånn du mener de er. Dette sier veldig mye om deg altså. Hvordan dumper du de etterpå da? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:


Det du kan mene er pent, trenger ikke andre mene er pent f.eks. Det kommer helt an på øyet som ser. Det kommer an på kulturer også. Det som var pent på 1900-tallet er ikke pent i disse dager vil nok mange mene. Jeg leste om en ekspert som mente at de fleste syntes mennesker med et proporsjonert utseende er pent, men der igjen så kommer det også helt ann på øyet som ser. 

Symmetri har vært attraktiv blant alle i all historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Symmetri har vært attraktiv blant alle i all historie. 

Elvis hadde ikke symmetrisk ansikt.

Anonymkode: 9c2d4...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Symmetri har vært attraktiv blant alle i all historie. 

Nei - på 1800 taller var det attraktivt å være usymetrisk med små munner, bollekinn og ikke sånn som i disse dager da leppene må være store, høye kinnben og store øyne som er "pent" i disse dager. I hovedsak kommer det an på øyet som ser. For det som er vakkert for noen behøver ikke være vakker for noen andre. Sånn er det bare. 

Jeg ser jo det på noen venninner som har kjærester som de syntes er fantastisk kjekke, da jeg syntes de ikke er kjekke i det hele tatt og vice versa. :) 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Det ER et visst fasitsvar. Men oppførselen kan ha mye og si og, man kan faktisk bli for mye av det gode også. Jeg er oppvokst i en av norges mindre byer, og en som er et år eldre enn meg var "byens kjekkeste gutt" i alle sine ungdomsår. Han kunne velge og vrake i damer. Han hadde særlig tre som han byttet på hele tiden, disse kvinnene bet på til hver gang. Vokste meg flottere med årene jeg også, men jeg mislikte playingen så sterkt, at jeg ikke klarte å se noen sjarm i ham. Snarere var han til irritasjon.. er vel sikkert slik for menn og? Ei dame som virkelig vet hun er pen, tror at alle ser på henne og tar alt som flørting er vel ikke så positivt. Kjente til to venninner av ei venninne som var veldig pene og populære. Jeg syntes og det, men de ble så høye på seg selv til slutt at jeg ble mer irritert på dem enn beundrende.. Brad Pitt er en som "alle" synes er kjekk, og jeg ser det jo.. han er ikke stygg, men han er absolutt ikke favoritten. Megan Fox var vel den peneste i alles øyne for noen år siden, før hun opererte seg, men tenker det finnes nok menn der ute som synes hun er litt vel mye av det gode..

 

Anonymkode: 9c2d4...6f7

Såklart oppførsel har noe å si. Men også oppførsel blir vurdert basert på utseende

 

Hvis vi tenker skala. Noen som er 8'er i skala objektivt vil for noen være 7'er og for noen være 9'er. Men vil aldri bli 3'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Det er bra du klarer å si i fra når det gjelder deg selv og dine ønsker angående kvinner. :smilbla: 
Snakker du for alle menn nå, eller snakker du for deg selv for jeg tror ikke det stemmer jeg. Jeg vet om ganske mange som ikke er sånn du mener de er. Dette sier veldig mye om deg altså. Hvordan dumper du de etterpå da? :ler: 

Hæ, alle menn? Jeg snakker om alle kvinner jeg. :laugh: Så skal det sies at jeg dumper ikke, jeg ghoster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Det ER et visst fasitsvar. Men oppførselen kan ha mye og si og, man kan faktisk bli for mye av det gode også. Jeg er oppvokst i en av norges mindre byer, og en som er et år eldre enn meg var "byens kjekkeste gutt" i alle sine ungdomsår. Han kunne velge og vrake i damer. Han hadde særlig tre som han byttet på hele tiden, disse kvinnene bet på til hver gang. Vokste meg flottere med årene jeg også, men jeg mislikte playingen så sterkt, at jeg ikke klarte å se noen sjarm i ham. Snarere var han til irritasjon.. er vel sikkert slik for menn og? Ei dame som virkelig vet hun er pen, tror at alle ser på henne og tar alt som flørting er vel ikke så positivt. Kjente til to venninner av ei venninne som var veldig pene og populære. Jeg syntes og det, men de ble så høye på seg selv til slutt at jeg ble mer irritert på dem enn beundrende.. Brad Pitt er en som "alle" synes er kjekk, og jeg ser det jo.. han er ikke stygg, men han er absolutt ikke favoritten. Megan Fox var vel den peneste i alles øyne for noen år siden, før hun opererte seg, men tenker det finnes nok menn der ute som synes hun er litt vel mye av det gode..

 

Anonymkode: 9c2d4...6f7

Sjarm er viktig. Uten det så blir ikke noen attraktive. Dette fasitsvaret kommer jo i fra noen få eksperter - det er mange som mener noe annet også. Man må tenke på at det som vakkert i Thailand er ikke vakkert i Norge. Nå drar jeg den litt langt og kunne holdt meg til Norge, men... :) Da kan jeg si: Jeg syns ikke Brad Pitt er kjekk. Mange syntes det. Han har oppstoppernese, rar munn og nei - han er ikke attraktiv. Men han er en god skuespiller. 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...