Gå til innhold

"Barnslige" menn har skyld i at kvinner får barn sent i livet


hocane

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Snuppi skrev:

Dette henger da ikke på greip og du generaliserer noe vanvittig her altså.

Ja jeg generaliserer. Men tror de fleste ikke er så keen på at dama feks tjener mer. Bare så det er nevnt så jobber jeg 80% deltid og er ikke karriereorientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, herzeleid skrev:

Tviler på at mange synes det er negativt om en har en god jobb, men om man nedprioriterer andre områder drar det selvfølgelig ned. 

Men hvor mange er det som egentlig nedprioriterer andre områder? Og når er man for "gammel" før man må ta til takke med "restene" som du så fint omtaler andre menn som?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, SunnivaOslo skrev:

Ja jeg generaliserer. Men tror de fleste ikke er så keen på at dama feks tjener mer. Bare så det er nevnt så jobber jeg 80% deltid og er ikke karriereorientert.

De fleste bryr seg vel egentlig ikke om damen tjener bedre enn de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Silfen skrev:

Det er da ikke er ukjent fenomen. Det er ikke kjønnskrig, kun fakta. 

Hva med å selv ta ansvar for alle avkommene du vil sprute ut?

Anonymkode: e28b0...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Snuppi skrev:

Men har de barn? Det er veldig mange som er i forhold / samboer. Nå er ikke jeg på jakt da jeg har samboer men ser jo at alle ikke er like heldige.

Jeg har en venninne som kommer inn under denne "klage kategorien" da ingen er god nok for henne. Hun stiller krav som hun ikke kan oppfylle selv og alderen har tatt henne igjen.  

Et par har det, men de fleste har nok ikke det enda nei, men har inntrykk av at det ikke er noe jentene har noe hastverk med heller i disse tilfellene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, herzeleid skrev:

Et par har det, men de fleste har nok ikke det enda nei, men har inntrykk av at det ikke er noe jentene har noe hastverk med heller i disse tilfellene. 

ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Men hvor mange er det som egentlig nedprioriterer andre områder? Og når er man for "gammel" før man må ta til takke med "restene" som du så fint omtaler andre menn som?

Det vet jeg ikke. Tror ikke det finnes noen aldersgrense, men i slutten av tyveårene og i tredveårene vil jeg tro veldig mange av de "beste emnene" er opptatt, og at man kanskje sitter igjen med en større andel "barnslige menn" og de som har blitt funnet for "lette" av andre kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok mye av dette har med hvordan denne kategorien kvinner er. De har blitt vant til å få viljen sin gjennom ambesiøs skolegang og tunge studier. De er vant til å stå opp for seg selv, og vil ofte dominere i hjemmet. I tillegg er de ofte usikre på rollen sin i samliv og familie, og kalibrerer seg mot kjendikvinner, kvinneblader og stå på krava- retorikk, hvor mantraet er at når noe er galt i, er det mannens feil. Dette er jo også budskapet i artikkelen, at svakheten ligger hos menn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snuppi skrev:

Hvor finner dere alle disse artiklene?  Og hvorfor søker du så aktivt etter dem?

Kvinner får barn senere i livet grunnet utdanning og vil vente med familien til de er ferdig utdannet. Så har du også de som er sammen med menn som vil vente lengst mulig med barn da de ikke føler seg klar til å bli far. 

Men kvinner bør være forsiktig, får de barn for sent kan barnet være utviklingshemmet.

Anonymkode: e28b0...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Men hvor mange er det som egentlig nedprioriterer andre områder? Og når er man for "gammel" før man må ta til takke med "restene" som du så fint omtaler andre menn som?

Hvem regner dere som restene?

Anonymkode: e28b0...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men kvinner bør være forsiktig, får de barn for sent kan barnet være utviklingshemmet.

Anonymkode: e28b0...ef2

Nyere forskning viser det motsatte.

http://www.side2.no/helse/fder-du-i-30-arene-far-du-smartere-barn/3423173635.html

Litt mer generell info her:

http://www.klikk.no/foreldre/graviditet-ved-20-30-og-40arsalderen-1474840.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem regner dere som restene?

Anonymkode: e28b0...ef2

Nå var det strengt talt en mannlig bruker som valgte å omtale menn som "restene". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg tenkte på 40-årene. Artiklene dine nevner at 25-27 og 30-årene er gode. Så er enig i artiklene.

Anonymkode: e28b0...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
20 minutter siden, Lurium skrev:

Tror nok mye av dette har med hvordan denne kategorien kvinner er. De har blitt vant til å få viljen sin gjennom ambesiøs skolegang og tunge studier. De er vant til å stå opp for seg selv, og vil ofte dominere i hjemmet. I tillegg er de ofte usikre på rollen sin i samliv og familie, og kalibrerer seg mot kjendikvinner, kvinneblader og stå på krava- retorikk, hvor mantraet er at når noe er galt i, er det mannens feil. Dette er jo også budskapet i artikkelen, at svakheten ligger hos menn.

 

Hvem er "de"? 

Det høres ut som du har sett en episode for mye av Keeping up with Kardashians. Jeg kjenner ingen voksne kvinner som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kvinner bør være forsiktig, får de barn for sent kan barnet være utviklingshemmet.

Anonymkode: e28b0...ef2

Dette gjelder da også menn. Også menn har en biologisk klokke og bør få barn før de kommer i 40-årene. Faktisk er sjansen for utviklingshemming og andre defekter hos barnet større når barnet har en eldre far enn når mor er eldre.

Anonymkode: b5d60...87e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, squidboy skrev:

Selvfølgelig vil kvinner både få barn og gifte seg, da dette kun er til fordel for kvinnen og ulempe for mannen.

Lite sex, sur og grinete kjerring, lite frihet, dårligere økonomi og mye mas og styr er an av grunnen til at menn venter med barn og ekteskap

Det er en trend som virkelig har snudd seg de siste årene . For 20 år siden var det vanligere å få barn tidlig og gifte seg tidlig. Kvinner har seg selv å takke for at menn ikke gidder styret dems lengre

😞😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte på 40-årene. Artiklene dine nevner at 25-27 og 30-årene er gode. Så er enig i artiklene.

Anonymkode: e28b0...ef2

Kvinner lever lengre i dag og det er ikke uvanlig å få barn i 40-årene. Vi er sunnere og har "sunnere egg" enn det som var vanlig før i tiden. 

Jeg leste en artikkel, husker ikke helt hvor, men det handlet om kvinner som føder barn sent i livet skrevet av en mannlig gynekolog. Han hevdet at mange gravide kvinner i 40-årene var "yngre" i kroppen enn antall år. Den ene kvinnen som var omtalt var 43 år men kroppen og eggene hennes tilsvarte en kvinne på 34 år.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, herzeleid skrev:

Hun forteller i stor grad om venninner som satset på karriæren frem til de var langt over "gullalderen" og som så ikke finner drømmemannen. Vell, "drømmemannen" vil kanskje se etter en yngre mer familieorientert kvinne når han først skal slå seg ned. Det er trist å se så mange bruke sine mest attraktive, og fruktbare, tid på karriære for så å bli overrasket over at det blir vanskelig å finne noen når en gjerne har tapt seg i mellomtiden. Særlig om man forventer en med tilsvarende sosioøkonomisk status som en selv. 

Vi kan jo snu på det å si at det er veldig fint for disse kvinnene som ser verdien av et likestilt samfunn hvor også kvinner får lov til å realisere seg gjennom utdanning og karriere, slik menn har gjort i alle år, at de nettopp IKKE slår seg ned med første og beste mann bare for å få barn med han. Det hadde jo vært veldig tragisk for disse kvinnene å ende opp med menn som forventer at de skal sette mann og barn foran alt, mens mannen gjerne prioriterer seg selv, slik disse "tradisjonelle" mennene ofte tenker. Så får disse kvinnene mulighet til å leve et fritt liv, som de fortjener, og eventuelt få barn via en donor som sannsynligvis er langt mer attraktiv og intelligent enn de "tradisjonelle" mennene. 

Og veldig synd på de yngre kvinnene som kaster bort sine unge år på eldre menn som ikke er særlig attraktive lenger. Det er noe veldig tragisk over å få barn med en godt voksen mann som er forbi sin ungdommelighet for lengst. Han burde fått barn når han selv var ung, for barnets skyld, og nå prøver han desperat å spre genene sine gjennom å besudle en ung kvinne med sin lavkvalitets sæd. Sorry, ble nesten tragisk-poetisk her på slutten. 

Anonymkode: b5d60...87e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Kvinner lever lengre i dag og det er ikke uvanlig å få barn i 40-årene. Vi er sunnere og har "sunnere egg" enn det som var vanlig før i tiden. 

Jeg leste en artikkel, husker ikke helt hvor, men det handlet om kvinner som føder barn sent i livet skrevet av en mannlig gynekolog. Han hevdet at mange gravide kvinner i 40-årene var "yngre" i kroppen enn antall år. Den ene kvinnen som var omtalt var 43 år men kroppen og eggene hennes tilsvarte en kvinne på 34 år.

Det er nok mange faktor som spiller inn, og konsekvensene kan bli store for barnet. Se for eksempel slutten på første artikkel du linket til.

Anonymkode: e28b0...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok mange faktor som spiller inn, og konsekvensene kan bli store for barnet. Se for eksempel slutten på første artikkel du linket til.

Anonymkode: e28b0...ef2

Velger du bare å høre det som du selv vil høre? Eller er du åpen for at mennesker lever lenger og har bedre helse - dermed bedre og sunnere egg? Vet du at de fleste barna som er født med spesielle behov i nyere tid er født av unge mødre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...