Gjest NotNaomi Skrevet 15. mai 2017 #41 Skrevet 15. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller hvorfor ikke gå For en panikkpsykose og ambulanse til nærmeste psykiatrisk med ingen puls overhodet og rave -tore i sølvfrakk med frådende kjeft som en ulv FRISKT i minne. takk gud egentlig for at du tok frem lsd lakken fra essie for å lettere gli inn i miljøet akkurat den velsignede natten med månelyset forbå inspirere dere. Anonymkode: 78a2c...297 Skjønner ikke en brøkdel av hva du snakker om heller. Hva skal de to siste setningene bety?? Du virker å være litt i ubalanse,for å si det pentt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #42 Skrevet 15. mai 2017 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Hm. Aggresjonsnivået ditt er langt over grensen til hva jeg syns er betryggende. For å si det sånn. Mm. Lange våkenetter. Anonymkode: 78a2c...297
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #43 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, NotNaomi skrev: Skjønner ikke en brøkdel av hva du snakker om heller. Hva skal de to siste setningene bety?? Du virker å være litt i ubalanse,for å si det pentt. Det er ment til humor! Til din informasjon. Anonymkode: 78a2c...297
Gjest NotNaomi Skrevet 15. mai 2017 #44 Skrevet 15. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ment til humor! Til din informasjon. Anonymkode: 78a2c...297 Ok,takk for info. Ikke at jeg skjønte mer av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #45 Skrevet 15. mai 2017 Er du en forfatterspire ts? Anonymkode: e7f90...954
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #46 Skrevet 15. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du en forfatterspire ts? Anonymkode: e7f90...954 Nei går kreativt verksted ang skrivning for tiden, grunnet sykdom så pga de snakker om skrivesperre så øver jeg litt. Anonymkode: 78a2c...297
Skadeskutt Skrevet 15. mai 2017 #47 Skrevet 15. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Riktig. Har alarmer og ditt og datt men jeg er bare LEI de!!!! E hoder syrehuer og mongo folk som trur lykken i livet er jointer på fester og kolalars som har blåst ut sin egen hjerne på teit såkalt kola - og de er DUMME. Jeg hater de og har brutt med alle drittunger såkalte x venner pga de var teite narkohorer og nå har jeg allergi mot alle de. Anonymkode: 78a2c...297 Du vet at narkomani er en sykdom? At det er mennesker som sliter og overhodet ikke hatt det lett? Det er blant annet dømmende folk som deg som bidrar til at de ikke kommer seg ut av miljøet de har havnet inn i. Gang på gang avruser de seg, men sånn som de blir sett ned på i samfunnet så er tilbakefallsraten stor. Du virker ikke akkurat spesielt sjarmerende selv, TS. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #48 Skrevet 15. mai 2017 9 minutter siden, Skadeskutt skrev: Du vet at narkomani er en sykdom? At det er mennesker som sliter og overhodet ikke hatt det lett? Det er blant annet dømmende folk som deg som bidrar til at de ikke kommer seg ut av miljøet de har havnet inn i. Gang på gang avruser de seg, men sånn som de blir sett ned på i samfunnet så er tilbakefallsraten stor. Du virker ikke akkurat spesielt sjarmerende selv, TS. Nei jeg synes sykdommen de har er at de er frekke!!!!! Alle sliter overalt, er ikke noenting mer synd på narkomane. Feks kreftpasienter - ikke like synd på de ifølge folk flest og folk går ikke rundt og elsker kreftpasienter og opphøyer de til å være så søte og bla bla: men narkomane er liksom verdens mest høyverdige sykdom. Dere er hjernevasket av SLUM mafia som tjener milliarder på å opphøye narkomani til en edel søt sykdom. Selvfølgelig har de sin egen propaganda med ditt og datt om hvor søte narkiser er. Jeg er lei! Anonymkode: 78a2c...297 1
Skadeskutt Skrevet 15. mai 2017 #49 Skrevet 15. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg synes sykdommen de har er at de er frekke!!!!! Alle sliter overalt, er ikke noenting mer synd på narkomane. Feks kreftpasienter - ikke like synd på de ifølge folk flest og folk går ikke rundt og elsker kreftpasienter og opphøyer de til å være så søte og bla bla: men narkomane er liksom verdens mest høyverdige sykdom. Dere er hjernevasket av SLUM mafia som tjener milliarder på å opphøye narkomani til en edel søt sykdom. Selvfølgelig har de sin egen propaganda med ditt og datt om hvor søte narkiser er. Jeg er lei! Anonymkode: 78a2c...297 Wow. Konspirasjonsteorier også? Ingen som sier at de er søte eller ikke har tatt noen feil valg i livet, men de er mennesker som fortjener verdighet de også. Jeg kan love deg at narkomane ikke opplever mye opphøyning i livet. De er lavest på samfunnets "rangstige" og opplever å bli sett ned på daglig, men bak rusen og rusatferden er det så mye mer enn "narkiser". Jeg jobber med denne gruppen så vil påstå at dette vet jeg. Men du kan jo faktisk bare flytte. Det er mange områder hvor de ikke bosetter seg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #50 Skrevet 15. mai 2017 10 minutter siden, Skadeskutt skrev: Wow. Konspirasjonsteorier også? Ingen som sier at de er søte eller ikke har tatt noen feil valg i livet, men de er mennesker som fortjener verdighet de også. Jeg kan love deg at narkomane ikke opplever mye opphøyning i livet. De er lavest på samfunnets "rangstige" og opplever å bli sett ned på daglig, men bak rusen og rusatferden er det så mye mer enn "narkiser". Jeg jobber med denne gruppen så vil påstå at dette vet jeg. Men du kan jo faktisk bare flytte. Det er mange områder hvor de ikke bosetter seg. Nei, narkomane blir ikke opphøyet i samfunnet, men det har jo sin naturlige forklaring, enten man liker det eller ei. Det er mye bråk, rot og tull rundt rusa personer, og det er derfor forståelig at den jevne borger helst ikke vil ha så mye med dem å gjøre. Det må man faktisk også ha forståelse for. De meler sin egen kake, omtrent på samme måte som sigøynere, som driter og søpler der de er. Alt dette er problemadferd som går ut over andre, og som de fleste ønsker å ta avstand fra. Ingen vanlige mennesker liker slikt. Skal man bli respektert i samfunnet, så må man også oppføre seg deretter, og være sitt ansvar bevisst. Anonymkode: 7d220...610 2
Skadeskutt Skrevet 15. mai 2017 #51 Skrevet 15. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, narkomane blir ikke opphøyet i samfunnet, men det har jo sin naturlige forklaring, enten man liker det eller ei. Det er mye bråk, rot og tull rundt rusa personer, og det er derfor forståelig at den jevne borger helst ikke vil ha så mye med dem å gjøre. Det må man faktisk også ha forståelse for. De meler sin egen kake, omtrent på samme måte som sigøynere, som driter og søpler der de er. Alt dette er problemadferd som går ut over andre, og som de fleste ønsker å ta avstand fra. Ingen vanlige mennesker liker slikt. Skal man bli respektert i samfunnet, så må man også oppføre seg deretter, og være sitt ansvar bevisst. Anonymkode: 7d220...610 Ja det er klart, og det å ta ansvar for eget liv og korrigere atferd er et stort fokus i rusomsorgen. Det endrer likevel ikke på det at å være rusavhengig er en sykdom. Det er vel neppe noen sykdom å være "sigøyner"? En livsstil og en sykdom er to ulike temaer.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #52 Skrevet 15. mai 2017 2 timer siden, Skadeskutt skrev: Ja det er klart, og det å ta ansvar for eget liv og korrigere atferd er et stort fokus i rusomsorgen. Det endrer likevel ikke på det at å være rusavhengig er en sykdom. Det er vel neppe noen sykdom å være "sigøyner"? En livsstil og en sykdom er to ulike temaer. Jeg er ikke med på at narkomani er en sykdom. Å hevde det, blir å stakkarsliggjøre dem, og si at de ikke kan noe for det, og at de ikke kan gjøre noe selv for å bli frisk. Vel, sykdom drar de jo på seg som følge av misbruket sitt, både fysisk og psykisk, og jeg tviler ikke på at mange av dem sliter skikkelig. Og at mange av dem også slet psykisk før de ble narkomane. Men likevel er er deres misbruk et bevisst valg de en gang tok, og så selvforskyldt som det kan få blitt. Det er ikke en tilfeldig og uforskyldt sykdom. Anonymkode: 7d220...610 2
Gjest Sugemerke Skrevet 15. mai 2017 #53 Skrevet 15. mai 2017 Psykoser kan behandles, så jeg anbefaler TS å kontakte lege.
palamina Skrevet 15. mai 2017 #54 Skrevet 15. mai 2017 (endret) 9 timer siden, Skadeskutt skrev: Du vet at narkomani er en sykdom? At det er mennesker som sliter og overhodet ikke hatt det lett? Det er blant annet dømmende folk som deg som bidrar til at de ikke kommer seg ut av miljøet de har havnet inn i. Gang på gang avruser de seg, men sånn som de blir sett ned på i samfunnet så er tilbakefallsraten stor. Du virker ikke akkurat spesielt sjarmerende selv, TS. Å si at narkomani er en sykdom er å overdrive, veldig. Noen er disponert genetisk for å bli hekta, ja, og andre kommer lettere ut av et misbruk. Men til syvende og sist, hvis miljø og livssituasjon ligger til rette for å droppe dop så står og faller det på viljen hos alle. Jeg har vært på innsiden selv og kjenner veldig mange av den sorten ts beskriver, og jeg har dessverre ikke mye sympati igjen jeg heller. Ressurssvakhet og mye latskap. Det virker som det har blitt sånn at samfunnet skal forstå seg i hjel på dem og det er å gjøre folk en bjørnetjeneste spør du meg. Forresten så er det gladjunkier ts snakker om, ikke mennesker som aldri har hatt noe annet valg. Skjønner godt frustrasjonen når man stadig får sånne folk midt i fleisen. Endret 15. mai 2017 av palamina 1
Skadeskutt Skrevet 15. mai 2017 #55 Skrevet 15. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke med på at narkomani er en sykdom. Å hevde det, blir å stakkarsliggjøre dem, og si at de ikke kan noe for det, og at de ikke kan gjøre noe selv for å bli frisk. Vel, sykdom drar de jo på seg som følge av misbruket sitt, både fysisk og psykisk, og jeg tviler ikke på at mange av dem sliter skikkelig. Og at mange av dem også slet psykisk før de ble narkomane. Men likevel er er deres misbruk et bevisst valg de en gang tok, og så selvforskyldt som det kan få blitt. Det er ikke en tilfeldig og uforskyldt sykdom. Anonymkode: 7d220...610 1 time siden, palamina skrev: Å si at narkomani er en sykdom er å overdrive, veldig. Noen er disponert genetisk for å bli hekta, ja, og andre kommer lettere ut av et misbruk. Men til syvende og sist, hvis miljø og livssituasjon ligger til rette for å droppe dop så står og faller det på viljen hos alle. Jeg har vært på innsiden selv og kjenner veldig mange av den sorten ts beskriver, og jeg har dessverre ikke mye sympati igjen jeg heller. Ressurssvakhet og mye latskap. Det virker som det har blitt sånn at samfunnet skal forstå seg i hjel på dem og det er å gjøre folk en bjørnetjeneste spør du meg. Forresten så er det gladjunkier ts snakker om, ikke mennesker som aldri har hatt noe annet valg. Skjønner godt frustrasjonen når man stadig får sånne folk midt i fleisen. Nå er ikke dette noe jeg hevder og har funnet på selv, men et faktum. De som selvskader tar jo et valg de også, men syke er de likeså. Jeg har selvskadet selv, så ille at det nesten tok livet mitt, så jeg vet hvor desperat man kan bli for å lindre psykisk smerte.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. mai 2017 #56 Skrevet 15. mai 2017 Høres ut som du har min type flaks. Nå har jeg det med fugler som driter, så er en smule forskjell. Husk de er mennesker de også. Flytt igjen
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #57 Skrevet 15. mai 2017 3 timer siden, Skadeskutt skrev: Nå er ikke dette noe jeg hevder og har funnet på selv, men et faktum. De som selvskader tar jo et valg de også, men syke er de likeså. Jeg har selvskadet selv, så ille at det nesten tok livet mitt, så jeg vet hvor desperat man kan bli for å lindre psykisk smerte. Må bare si at jeg har omtrent det samme synet på dette også. Alle former for åpenbar viljestyrt skade på kropp og sjel, er handlinger jeg har lite til overs for. Selvskading er rett og slett dustete. Anonymkode: 7d220...610
Gjest Coolaid Skrevet 15. mai 2017 #58 Skrevet 15. mai 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hater de uansett hvem de er eller hva de gjør, jeg synes de er totalt jævlige folk. Manipulerende og kvalme og alt feil med de. Det gjelder de som selger de faenskapet også. Anonymkode: 78a2c...297 De er syke. De har en sykdom.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #59 Skrevet 15. mai 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske drøyt å ønske meg DØDA FORDI jeg haaaaater narkomane; din lille tale fra din mor hjertegodstemme falt somehow BRÅTT på stengrunn. skidzofreni er ikke veldig sjarmerende: du kan google mixed message og vær klar over at om du behandler barna dine med doble psykologiske signaler er de totalvraket for resten av livet. Walk the talk heter det. Anonymkode: 78a2c...297 Nei. Det heter ikke det. http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/talk-the-talk-walk-the-walk Anonymkode: 61b22...190 1
Skadeskutt Skrevet 15. mai 2017 #60 Skrevet 15. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Må bare si at jeg har omtrent det samme synet på dette også. Alle former for åpenbar viljestyrt skade på kropp og sjel, er handlinger jeg har lite til overs for. Selvskading er rett og slett dustete. Anonymkode: 7d220...610 Javel. Det viser jo egentlig bare hvor kunnskapsløs du er om psykiske sykdommer. Da blir det helt nyttesløst å diskutere med deg. Heldigvis er ikke dine fordommer det som styrer hvordan psykiatrien er utformet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå