Gå til innhold

Spør en antivaxxer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør meg om hva som helst :)

Anonymkode: 5268b...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ok: hvorfor innser de færreste at klimaendringene kan fikses hvis vi vil? :pinar:

Endret av Ild
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener antivaxxere at nettkilder med påstander er mer pålitelige enn fagfellevurderte studier med reproduserbare resultater?

Hvorfor tror dere at legemiddelindustrien er ett stort firma som vil gjøre folk syke, i stedet for å innse at dette er foretak som konkurrerer på lik linje med alle andre forretningsforetak, og har konkurrenter som umiddelbart ville avsløre det om de drev med snusk?

Hvorfor er det galt å tjene penger på den forskningen man bedriver (som faktisk er uhyggelig dyr....)

Anonymkode: 0e74c...527

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er skeptisk til mmr,- er den tryggere hvis den deles opp i tre doser?

Anonymkode: ce7e9...ebb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du en antivaxxer kan svare på det?

• Liker 7
Skrevet

Jepp! For å ta vare på barna spør vi en vaksinasjonskonspirasjonsteoretiker på KG fremfor en lege, helsesøster eller lignende! Viktig med et pålitelig svar, nemlig.

• Liker 10
Gjest Tamsi
Skrevet

Kan du forklare hvordan immunforsvaret fungerer? 

AnonymBruker
Skrevet

Få svar, gitt.

Anonymkode: d70d4...9db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Ild skrev:

Ok: hvorfor innser de færreste at klimaendringene kan fikses hvis vi vil?

Fordi vi ikke kan fikse klimaendringene? TS

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener antivaxxere at nettkilder med påstander er mer pålitelige enn fagfellevurderte studier med reproduserbare resultater?

Hvorfor tror dere at legemiddelindustrien er ett stort firma som vil gjøre folk syke, i stedet for å innse at dette er foretak som konkurrerer på lik linje med alle andre forretningsforetak, og har konkurrenter som umiddelbart ville avsløre det om de drev med snusk?

Hvorfor er det galt å tjene penger på den forskningen man bedriver (som faktisk er uhyggelig dyr....)

Antivaxxere leser og poster også fagfellevurderte studier, og provaxxere poster også endel påstander. Det ser man i enhver vaksinediskusjon.

Jeg tror ikke det er ett firma, men jeg har sett om og om igjen at disse firmaene begraver likene sine så og si, og har derfor litt vanskelig for å stole på dem.

Her må jeg be deg klargjøre så jeg må kontre med et spørsmål: Hva mener du med å tjene penger på forskningen?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Tamsi skrev:

Antivaxxere bygger jo argumentasjonen sin på at de ikke forstår det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener de enkle vaksinene er tryggere, og at det er mmr og de andre flervalente vaksinene som er forbundet med mest risiko. Vet det også er de som er usikre på vaksiner som kutter ut de vaksinene de mener er unødvendige, og reduserer antallet vaksiner på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Tamsi skrev:

Nei. TS

AnonymBruker
Skrevet

Mener de enkle vaksinene er tryggere, og at det er mmr og de andre flervalente vaksinene som er forbundet med mest risiko. Vet det også er de som er usikre på vaksiner som kutter ut de vaksinene de mener er unødvendige, og reduserer antallet vaksiner på den måten.

Hva slags risiko er det snakk om? Og hvilke vaksiner er det noen mener er unødvendige?

Anonymkode: 74a58...2fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må jeg be deg klargjøre så jeg må kontre med et spørsmål: Hva mener du med å tjene penger på forskningen?

Jeg ser ofte antivaxxere proklamere at legemiddelindustrien er slem fordi den tar profitt på produktene sine. Derfor lurer jeg på hvorfor man tror at forskning på legemidler skal være unntatt de mekanismene alle andre bransjer må forholde seg til - nemlig at man må tjene oenger både for å overleve på det personlige plan, og for å klare å holde driften gående. Det virker ikke som om antivaxxere forstår at å utvikle et legemiddel - enten det er en vaksine eller noe annet - koster astronomiske summer, og at de produktene som kommer i bruk faktisk må subsidiere alt som ikke viser seg anvendelig.

Derfor lurer jeg på hvorfor nettopp farmasien skulle ha noe større moralsk hinder for å tjene penger på arbeidet sitt enn andre næringsveier. Hvis du ikke har denne holdningen er det bare flott, men den er svært utbredt blant antivaxxere.

• Liker 2
Gjest Tamsi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. TS

Woah!!? :eeeh::bond:

Ok nytt spm, nøyaktig hvorfor velger du å ikke bry deg om hva de som har 7++ års utdanning (for ikke å snakke om mangeårig legevitenskap og nesten all forskning i verden) rundt nettopp dette sier om saken?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Tamsi skrev:

Enig i dette. 

I tillegg vil jeg også vite TS sin inngående kunnskap i sykdommene man kan få dersom man ikke tar vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Spesielt da med tanke på dødelighet og varige skader ved sykdommene. Lurer også på om TS vet hvor stort problemet er med meslinger og dødelighet i land der det ikke er vaksinert mot det og vil vite om TS tror vaksinen mot meslinger er farligere enn meslinger. 

Hadde også vært spennende å høre hva TS vet om flokkimmunitet og i forhold til dette med de som ikke kan ta vaksiner pga f.eks immunsvikt. Lurer på hvordan TS mener vi skal behandle multiresistent tuberkulose siden hun ikke vil at vi skal vaksinere mot dette. 

Egentlig lurer jeg generelt på om TS har noen som helst form for konsekvensinnsikt. 

Anonymkode: 3f697...b53

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags risiko er det snakk om? Og hvilke vaksiner er det noen mener er unødvendige?

Anonymkode: 74a58...2fe

Man vet jo at f.ex. autisme har blitt knyttet til MMR-vaksinen.

Jeg vet ikke hvilke vaksiner de kutter ut.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. TS

Hvordan kan du være i mot vaksiner når du ikke har kunnskap? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man vet jo at f.ex. autisme har blitt knyttet til MMR-vaksinen.

Jeg vet ikke hvilke vaksiner de kutter ut.

Nei, dette er tilbakevist så til de grader, så det stemmer ikke. Så da lurer jeg på hvorfor du da mener man ikke skal ta MMR-vaksinen når vi vet at autisme ikke er knyttet til noen vaksiner? 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...