Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Selv er jeg i marka hver dag. Går turer i naturen. Er den beste mosjonen. Hva med deg. Tar du dørstokkmila?
Pringle Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Jeg er ganske sedat. Ingen langturer om jeg kan unngå det. Men jeg er i bevegelse daglig. Jeg går ærend, når det trengs, eller spaserer, når jeg er rastløs, danser, når jeg har lyst, småløper, når jeg er full av pepp, husker eller klatrer, når jeg ser mitt snitt, tar armhevinger, når jeg føler for det. 1
Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 (endret) 10 timer siden, Pringle skrev: Jeg er ganske sedat. Ingen langturer om jeg kan unngå det. Men jeg er i bevegelse daglig. Jeg går ærend, når det trengs, eller spaserer, når jeg er rastløs, danser, når jeg har lyst, småløper, når jeg er full av pepp, husker eller klatrer, når jeg ser mitt snitt, tar armhevinger, når jeg føler for det. Helt fint og sunn måte å bevege seg på. Selv så går jeg lange turer i marka. Da jeg har en rygg som liker det best. Kan starte dagen med knapt komme meg ut av senga pga stivhet i korsrygg/bekkenet. Etter ca 1 km merker jeg at stivheten gir seg litt. Og jeg klarer å gå bedre. Prøver å holde normal vekt slik at det ikke påvirker ryggen for hardt. Så det er rett å slett helse på grønn resept. Da mindre medisiner.🤗 Endret 8. mai 2017 av Aktivdame
annebanane Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 Er ikke en treningsperson til vanlig. Har en jobb hvor jeg står og går dagen lang, er ute i byen og tusler/danser, og har bosatt meg høyt oppe uten heis med vilje og går i trappene dagen lang til tider. Er lat, men beveger meg nok mer enn folk tror.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Går turer hver dag med hunden, gjerne i fjellet. Jogger og trener styrke noen dager i uka i tillegg. Har en jobb hvor jeg får rørt meg, så vil vel si jeg er aktiv. Får mer energi av å røre på meg, så kunne ikke tenkt meg å ligge på sofaen hele tiden. Men det er godt av og til😊 Anonymkode: 080eb...3bc
Kragebein Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 Jeg går 5-8km hver dag med hunden etter jobb og jogger en halvtime 2-3 dager i uken. Ser ikke på meg selv som en veldig aktiv person, men jeg jobber for å komme dit! Har en sittestillende jobb, og kjenner veldig forskjell på kroppen når jeg beveger meg litt Bruker hver pause på å gå en kort tur, så ender gjerne opp med 5-6k skritt i løpet av arbeidsdagen.
Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 10 minutter siden, Kragebein skrev: Jeg går 5-8km hver dag med hunden etter jobb og jogger en halvtime 2-3 dager i uken. Ser ikke på meg selv som en veldig aktiv person, men jeg jobber for å komme dit! Har en sittestillende jobb, og kjenner veldig forskjell på kroppen når jeg beveger meg litt Bruker hver pause på å gå en kort tur, så ender gjerne opp med 5-6k skritt i løpet av arbeidsdagen. Ja det er best å ha kroppen i aktivitet hele dagen. Ihvertfall i stillesittende yrker. Har alltid hatt yrker der jeg har brukt rygg, skuldre og føttene mye. Så slitasje blir det av det . Har heldigvis funnet min nisje til og takle hverdagen med kroniske smerter. Du et flink.😄
Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går turer hver dag med hunden, gjerne i fjellet. Jogger og trener styrke noen dager i uka i tillegg. Har en jobb hvor jeg får rørt meg, så vil vel si jeg er aktiv. Får mer energi av å røre på meg, så kunne ikke tenkt meg å ligge på sofaen hele tiden. Men det er godt av og til😊 Anonymkode: 080eb...3bc Ja, ville sagt du er aktiv . Ja er vel best ,ikke drive seg selv for hardt heller.
Kragebein Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, Aktivdame skrev: Ja det er best å ha kroppen i aktivitet hele dagen. Ihvertfall i stillesittende yrker. Har alltid hatt yrker der jeg har brukt rygg, skuldre og føttene mye. Så slitasje blir det av det . Har heldigvis funnet min nisje til og takle hverdagen med kroniske smerter. Du et flink.😄 Det er veldig bra! Kjenner ei dame i nabolaget vårt også som har slitt hele livet med store smerter. Hun blir også bedre av å holde seg i aktivitet og gå så mye som mulig. Så hun har tatt på seg jobb som hundepasser, og har 3-4 hunder hver dag som hun går tur med i timesvis. Synes det er så fint å se når folk finner noe som hjelper dem så mye
Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 27 minutter siden, Moonwalker skrev: Er ikke en treningsperson til vanlig. Har en jobb hvor jeg står og går dagen lang, er ute i byen og tusler/danser, og har bosatt meg høyt oppe uten heis med vilje og går i trappene dagen lang til tider. Er lat, men beveger meg nok mer enn folk tror. Hadde du hatt skritteller på igjennom en slik dag. Så hadde man blitt overrasket over hvor mange skritt det kan bli gjennom en normal dag for den dom er funksjonsfrisk ( i føttene).
QQbaby Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 (endret) Ikke aktiv på markedet dessverre. Er for voksen og reflektert til det. Endret 8. mai 2017 av QQbaby
Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #12 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, Kragebein skrev: Det er veldig bra! Kjenner ei dame i nabolaget vårt også som har slitt hele livet med store smerter. Hun blir også bedre av å holde seg i aktivitet og gå så mye som mulig. Så hun har tatt på seg jobb som hundepasser, og har 3-4 hunder hver dag som hun går tur med i timesvis. Synes det er så fint å se når folk finner noe som hjelper dem så mye Det er en genial måte å gjøre det på. Glede og hjelpe, samtidig som det gir henne en bedre hverdag.☺
Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #13 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, QQbaby skrev: Ikke aktuv på markedet dessverre. Er for voksen og reflektert til det. Vel nå tror jeg du snakker om et annen aktivitet😁. Hehe.
Carrot Skrevet 8. mai 2017 #14 Skrevet 8. mai 2017 Min fitbit viser at i løået av det siste halvannet året har jeg i snitt mine 10` steg per dag, ofte mer, sjelden mindre så jeg er vel helt innafor tenker jeg..
Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #15 Skrevet 8. mai 2017 10 minutter siden, Carrot skrev: Min fitbit viser at i løået av det siste halvannet året har jeg i snitt mine 10` steg per dag, ofte mer, sjelden mindre så jeg er vel helt innafor tenker jeg.. Vil tro du har dine grunner til det.☺
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #16 Skrevet 8. mai 2017 Jeg trener styrke 3 dager i uken (ca 1-1,5 timer hver gang), løper 2-4 dager i uken (da mellom 8-10 km hver gang), og går gjerne en lengre søndagstur, og kanskje en gåtur i stedet for å løpe om jeg kjenner kroppen trenger hvile. Men ellers er jeg plagsomt sedat. Jeg har en sitte-jobb, og får ikke beveget meg noe særlig på jobben. Eneste er til og fra do/vannhullet, men det er måte på hvor mange sånne pauser man kan ta. Skulle veldig gjerne hatt en kontortredemølle, det hadde vært helt genialt. Anonymkode: da18e...e86
Carrot Skrevet 8. mai 2017 #17 Skrevet 8. mai 2017 6 minutter siden, Aktivdame skrev: Vil tro du har dine grunner til det.☺ Vel, min grunn til å være aktiv er enkel: kroppen og hodet har det bedre De fleste tror de beveger seg mer enn de gjør, slik sett er en aktivitetsmåler en genial oppvekker for mange.. 1
Gjest Aktivdame Skrevet 8. mai 2017 #18 Skrevet 8. mai 2017 (endret) 8 minutter siden, Carrot skrev: Vel, min grunn til å være aktiv er enkel: kroppen og hodet har det bedre De fleste tror de beveger seg mer enn de gjør, slik sett er en aktivitetsmåler en genial oppvekker for mange.. Godt å lese flere opplever det slik.🤗 Mange ganger har jeg blitt lekset opp, når jeg har oppmuntret noen til å røre mer på seg. Skal så lite til for å få en bedre hverdag. Da tenker jeg også på de med et handicap, som trenger hjelpemidler for å fungere i hverdagen. Endret 8. mai 2017 av Aktivdame
Hanako Skrevet 8. mai 2017 #19 Skrevet 8. mai 2017 Jeg trener 3 ganger i uken (tar ikke med gymmen på skolen), to turer med styrketrening på helsestudio, og en joggetur
s0la Skrevet 8. mai 2017 #20 Skrevet 8. mai 2017 Går mye på jobb, drar på flere gåturer i uka (gjerne hver dag) og trener 1-2 ganger i uka på treningssenter med kjæresten! Jeg tar det som det kommer, jeg. Men liker å være aktiv - så lenge jeg ikke føler at nå MÅ jeg. Jeg liker å ville det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå