Gå til innhold

Hvordan er det for en kvinne å være gravid ? Når det gjelder muslimer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ok. Kan du forklare meg hvordan et forhold mellom en religiøs muslim og en religiøs jøde kan fungere sammen? Med to vidt forskjellige ritualer og skikker?

Har ikke sett akkurat den situasjonen, men mange som kommer til Norge og ikke allerede har familie i utlandet velger og stifte familie i Norge.  

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ja du vet helt sikkert alt om hvordan de har det hjemme ved å gi de litt voksenopplæring i norsk...

Ja vi snakker jo sammen og blir gitt kjent med både de på opplæringen og familiene dems også.  Har sett mye rart, det skal jeg innrømme. Men mitt inntrykk er at ekteskap mellom for eksempel en kristen kvinne og en muslimsk mann er både vanlig og like problem fritt/problemfylt som norske ekteskap.

Anonymkode: 0ee98...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett akkurat den situasjonen, men mange som kommer til Norge og ikke allerede har familie i utlandet velger og stifte familie i Norge.  

Ja vi snakker jo sammen og blir gitt kjent med både de på opplæringen og familiene dems også.  Har sett mye rart, det skal jeg innrømme. Men mitt inntrykk er at ekteskap mellom for eksempel en kristen kvinne og en muslimsk mann er både vanlig og like problem fritt/problemfylt som norske ekteskap.

Anonymkode: 0ee98...98c

En kristen kvinne er ofte såpass sekulær at hun mye lettere legger son religion mer til side enn om hun hadde vært hondu f.eks. ser ikke for meg noe ekteskap mellom en muslim og en hindu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2017 den 16.10, Maleficenta skrev:

De sa det i skam. 

Jo mannen kan det men dama må isåfall konvertere. Og barna de evt får må oppdras muslimsk. Så en jødisk eller kristen kvinne må legge sin religion på hylla

Ja, siden de sa det i Skam må det jo stemme. Jeg studerer forresten religion, om du skulle lure på hvor jeg har kunnskapen fra.

På 4.5.2017 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Også feil. Pappa sin kone er fra og bor i marocco. Familien er muslimsk. Hun fikk gifte seg med pappa! 

Anonymkode: 0ee98...98c

Religiøse lover og religiøs praksis er ikke alltid i tråd med hverandre, men Sharia gir ikke lov til ekteskap mellom en muslimsk kvinne. Årsaken er at mannen er ansvarlig for barnas religiøse oppdragelse, og barn av en muslim skal oppdras muslimsk. I praksis vil det ofte likevel være slik at muslimer gifter seg med muslimer.

Anonymkode: 78594...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/4/2017 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett akkurat den situasjonen, men mange som kommer til Norge og ikke allerede har familie i utlandet velger og stifte familie i Norge.  

Ja vi snakker jo sammen og blir gitt kjent med både de på opplæringen og familiene dems også.  Har sett mye rart, det skal jeg innrømme. Men mitt inntrykk er at ekteskap mellom for eksempel en kristen kvinne og en muslimsk mann er både vanlig og like problem fritt/problemfylt som norske ekteskap.

Anonymkode: 0ee98...98c

En "kristen" kvinne i Norge er ikke religiøs. Hennes religion betyr ingenting. Barna må oppdras som muslimer og eventuelle døtre får ikke lov til å gifte seg med en ikke-muslim. 

Anonymkode: 27adb...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...