Gå til innhold

Hvordan er det for en kvinne å være gravid ? Når det gjelder muslimer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg missunner litt den fremtidige dama til han jeg liker. Jeg traff han i utlandet, snakket mye med han. Han er muslim og veldig snill. Han er veldig opptatt av familie, kjærlighet og tar veldig godt vare på de rundt seg. Jeg tenkte til slutt ikke over st han var muslim, han ble som en vanlig venn som deretter ble en jeg fikk følelser for. Var dessverre han som tok initiativet til å bli kjent med meg, dette ble etterfulgt sv følelser. Hvordan det er fra hans side vet jeg ikke, han har gitt uttrykk for at han liker meg svært godt.

Grunnen til at jeg ikke gikk videre var at noen i familien min ble litt mindre glade. De sa alt som kunne gå galt, og da fikk jeg igjen mitt gamle syn på muslimer. Sa noenom det til noen venner og, men de uttrykte seg på en slik måte at jeg tenkte det var best å holde kjeft om følelsene for en muslim. 

Men jeg tenker at det KAN jo være at jeg kastet en sjanse til å få en bra mann. Kanskje er han en jeg aldri vil komme skikkelig over. Var han ærlig, ville han vært den første det har klaffet med. Jeg har i mitt 26 år lange liv aldri vært lykkelig forelsket. Jeg er jomfru også. Jeg er veldig opptatt av å vente på den rette. Kanskje gjorde jeg det smarte. Det kan jo ifølge mange bli et helvete når du blir gravid med muslimsk mann. 

Men er det er helvete for de muslimske? Har egentlig lyst til å være født i landet hans, slik at jeg hadde sluppet å bli sett ned på, sett på som naiv av å bli kjæreste med han. Hvordan er de mot damene sine? Damer blir jo også så hormonelle under graviditeten. Det må jo være et helvete dersom mannen da er slem?? 

 

Anonymkode: 07eb0...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg missunner litt den fremtidige dama til han jeg liker. Jeg traff han i utlandet, snakket mye med han. Han er muslim og veldig snill. Han er veldig opptatt av familie, kjærlighet og tar veldig godt vare på de rundt seg. Jeg tenkte til slutt ikke over st han var muslim, han ble som en vanlig venn som deretter ble en jeg fikk følelser for. Var dessverre han som tok initiativet til å bli kjent med meg, dette ble etterfulgt sv følelser. Hvordan det er fra hans side vet jeg ikke, han har gitt uttrykk for at han liker meg svært godt.

Grunnen til at jeg ikke gikk videre var at noen i familien min ble litt mindre glade. De sa alt som kunne gå galt, og da fikk jeg igjen mitt gamle syn på muslimer. Sa noenom det til noen venner og, men de uttrykte seg på en slik måte at jeg tenkte det var best å holde kjeft om følelsene for en muslim. 

Men jeg tenker at det KAN jo være at jeg kastet en sjanse til å få en bra mann. Kanskje er han en jeg aldri vil komme skikkelig over. Var han ærlig, ville han vært den første det har klaffet med. Jeg har i mitt 26 år lange liv aldri vært lykkelig forelsket. Jeg er jomfru også. Jeg er veldig opptatt av å vente på den rette. Kanskje gjorde jeg det smarte. Det kan jo ifølge mange bli et helvete når du blir gravid med muslimsk mann. 

Men er det er helvete for de muslimske? Har egentlig lyst til å være født i landet hans, slik at jeg hadde sluppet å bli sett ned på, sett på som naiv av å bli kjæreste med han. Hvordan er de mot damene sine? Damer blir jo også så hormonelle under graviditeten. Det må jo være et helvete dersom mannen da er slem?? 

 

Anonymkode: 07eb0...d6f

Du må bestemme deg. Er ganske snill eller slem? Jeg forstår ikke.

Anonymkode: 0ee98...98c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må bestemme deg. Er ganske snill eller slem? Jeg forstår ikke.

Anonymkode: 0ee98...98c

Jeg finner ikke igjen "er ganske snill eller slem". Skrev jeg det? 

Anonymkode: 07eb0...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg datet verdens mest elskbare tyrker. Det gikk helt fint til han en dag måtte fortelle at han skulle gifte seg med kusinen sin...

Anonymkode: 079af...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke igjen "er ganske snill eller slem". Skrev jeg det? 

Anonymkode: 07eb0...d6f

Du skriver at han er muslim og veldig snill. Hvorfor hopper du plutselig over som om du snakker om han som en slem person?  Om han er snill vil han vel natulig nok være snill både under eventuell graviditet og eller også. Mennesker er ikke slemme pga sin religion hvertfall, om det var det du tenkte. 

Anonymkode: 0ee98...98c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke igjen "er ganske snill eller slem". Skrev jeg det? 

Anonymkode: 07eb0...d6f

Skulle stå er HAN snill eller slem? Da du formulerer deg som om du ikke er sikker.

Anonymkode: 0ee98...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg missunner litt den fremtidige dama til han jeg liker. Jeg traff han i utlandet, snakket mye med han. Han er muslim og veldig snill. Han er veldig opptatt av familie, kjærlighet og tar veldig godt vare på de rundt seg. Jeg tenkte til slutt ikke over st han var muslim, han ble som en vanlig venn som deretter ble en jeg fikk følelser for. Var dessverre han som tok initiativet til å bli kjent med meg, dette ble etterfulgt sv følelser. Hvordan det er fra hans side vet jeg ikke, han har gitt uttrykk for at han liker meg svært godt.

Grunnen til at jeg ikke gikk videre var at noen i familien min ble litt mindre glade. De sa alt som kunne gå galt, og da fikk jeg igjen mitt gamle syn på muslimer. Sa noenom det til noen venner og, men de uttrykte seg på en slik måte at jeg tenkte det var best å holde kjeft om følelsene for en muslim. 

Men jeg tenker at det KAN jo være at jeg kastet en sjanse til å få en bra mann. Kanskje er han en jeg aldri vil komme skikkelig over. Var han ærlig, ville han vært den første det har klaffet med. Jeg har i mitt 26 år lange liv aldri vært lykkelig forelsket. Jeg er jomfru også. Jeg er veldig opptatt av å vente på den rette. Kanskje gjorde jeg det smarte. Det kan jo ifølge mange bli et helvete når du blir gravid med muslimsk mann. 

Men er det er helvete for de muslimske? Har egentlig lyst til å være født i landet hans, slik at jeg hadde sluppet å bli sett ned på, sett på som naiv av å bli kjæreste med han. Hvordan er de mot damene sine? Damer blir jo også så hormonelle under graviditeten. Det må jo være et helvete dersom mannen da er slem?? 

 

Anonymkode: 07eb0...d6f

Han må gifte seg men en muslim. Det står i koranen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg datet verdens mest elskbare tyrker. Det gikk helt fint til han en dag måtte fortelle at han skulle gifte seg med kusinen sin...

Anonymkode: 079af...f93

Hva mener du når du skriver elskbar? 

Og forandret han væremåte, eller måtte han bare gå fra venninnen din?

hvor var han fra i tyrkia?

Anonymkode: 07eb0...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at han er muslim og veldig snill. Hvorfor hopper du plutselig over som om du snakker om han som en slem person?  Om han er snill vil han vel natulig nok være snill både under eventuell graviditet og eller også. Mennesker er ikke slemme pga sin religion hvertfall, om det var det du tenkte. 

Anonymkode: 0ee98...98c

Fordi jeg har hørt masse negativt snakk om muslimer.

Anonymkode: 07eb0...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Han må gifte seg men en muslim. Det står i koranen. 

Nei, det er tull. Muslimske menn må gifte seg med en jødisk, muslimsk eller kristen kvinne, om jeg ikke husker helt feil. Muslimske kvinner kan gifte seg utelukkende med muslimske menn.

Anonymkode: 78594...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er tull. Muslimske menn må gifte seg med en jødisk, muslimsk eller kristen kvinne, om jeg ikke husker helt feil. Muslimske kvinner kan gifte seg utelukkende med muslimske menn.

Anonymkode: 78594...aed

De sa det i skam. 

Jo mannen kan det men dama må isåfall konvertere. Og barna de evt får må oppdras muslimsk. Så en jødisk eller kristen kvinne må legge sin religion på hylla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har hørt masse negativt snakk om muslimer.

Anonymkode: 07eb0...d6f

Anbefaler deg å reise ned å oppleve muslimer med egne inntrykk og ikke stole blindt på hva du hører hos andre. 

Anonymkode: 0ee98...98c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er tull. Muslimske menn må gifte seg med en jødisk, muslimsk eller kristen kvinne, om jeg ikke husker helt feil. Muslimske kvinner kan gifte seg utelukkende med muslimske menn.

Anonymkode: 78594...aed

Også feil. Pappa sin kone er fra og bor i marocco. Familien er muslimsk. Hun fikk gifte seg med pappa! 

Anonymkode: 0ee98...98c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

De sa det i skam. 

Jo mannen kan det men dama må isåfall konvertere. Og barna de evt får må oppdras muslimsk. Så en jødisk eller kristen kvinne må legge sin religion på hylla

Tull og vas. Finnes da mange muslimer som har partner med annen tro. Kjenner selv 4-5 par sånn på rappen! 

Anonymkode: 0ee98...98c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tull og vas nei. De muslimene du snakker om er mer selulære enn religiøse. En VIRKELIG troende muslim vil ha en muslim. Det sier seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er ikke tull og vas nei. De muslimene du snakker om er mer selulære enn religiøse. En VIRKELIG troende muslim vil ha en muslim. Det sier seg selv.

Så i min jobb som lærer i voksenopplæring har heg da aldri møtt en virkelig troende muslim da. Hmm. Kan da ikke være mange av de. Da jeg daglig snakker med folk fra andre kandidater dvs også muslimer. 

Anonymkode: 0ee98...98c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å reise ned å oppleve muslimer med egne inntrykk og ikke stole blindt på hva du hører hos andre. 

Anonymkode: 0ee98...98c

Har gjort det. Og jeg ble overrasket. Faktisk veldig kjærlige. De bryr seg virkelig..

Jeg er fra bygda. Alle som så mye som blir venn med en muslim er dømt til å bli satt på fyr på. Jeg i motsetning til mine bekjtne på bygda reiser. De går stort sett samme runda her innenfor bygdas grenser. Kanskje noen byturer i norske byer iny og ned.. så synet deres på verden er kanskje ikke så åpent at det gjør noe.

Anonymkode: 07eb0...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i min jobb som lærer i voksenopplæring har heg da aldri møtt en virkelig troende muslim da. Hmm. Kan da ikke være mange av de. Da jeg daglig snakker med folk fra andre kandidater dvs også muslimer. 

Anonymkode: 0ee98...98c

Ok. Kan du forklare meg hvordan et forhold mellom en religiøs muslim og en religiøs jøde kan fungere sammen? Med to vidt forskjellige ritualer og skikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også feil. Pappa sin kone er fra og bor i marocco. Familien er muslimsk. Hun fikk gifte seg med pappa! 

Anonymkode: 0ee98...98c

Det er ikke feil. Det står i koranen og det er det imamene går etter. Hvor praktiserende man er er opp til en selv, men det er ikke "feil" bare fordi du vet om én muslim som ikke overholder regelen. 

Anonymkode: 924cb...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i min jobb som lærer i voksenopplæring har heg da aldri møtt en virkelig troende muslim da. Hmm. Kan da ikke være mange av de. Da jeg daglig snakker med folk fra andre kandidater dvs også muslimer. 

Anonymkode: 0ee98...98c

Ja du vet helt sikkert alt om hvordan de har det hjemme ved å gi de litt voksenopplæring i norsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...