Gå til innhold

.


Norlys

Anbefalte innlegg

Har dere alltid alle barna samtidig?

Jeg kjenner flere med skilte foreldre som er såra den dag i dag som voksne, fordi far/stemor mor/stefar har barnefrie helger og "samlet opp" tiden med de forskjellige barnekullene samtidig for å få til dette. 

De følte de aldri fikk alenetid med foreldrene uten andre varn til stede, selv om de ikke hadde noe imot de andre barna i utgangspunktet, og det var sårende å høre foreldre glede seg til barnefri annenhver helg.

"Gleder oss til barnefri, da skal vi..."

 

Vet ikke om det er et tema da, ville bare nevne noe som ikke ser ut til å ha blitt nevnt i saken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må seriøst snakke med samboeren din. Her oser det at han har dårlig samvittighet ovenfor datteren, og vil la henne få viljen sin. Å la henne dure fram som ho vil, er ikke kjærlighet. Han er redd for å sette grenser, og for hun skal fjerne seg mer fra dere. Samboeren din bør heller vri hjernen sin og finne på hyggelig ting som inkluderer deg. Skal dere fungere som en familie må han ta ansvar. Litt alenetid med datteren er selvsagt også fint. Men ikke å kasta deg og barna ut av huset på få dagers varsel. Har opplevd noe lignende med min stedatter (som også hadde det vanskelig). Håper dere klarer å løse det bedre enn vi klarte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje stedatteren din er litt sårbar, forsiktig og kanskje litt introvert. Kanskje du føler deg avvist fordi du forventer for mye.

Kanskje dere ikke har kjempegod kjemi uten at det trenger å bety at dere ikke er glad i hverandre og setter pris på hverandre.

Jeg synes ikke det virker som om problemet er at hun blir tilsidesatt eller at dine barn tar for mye plass. Virker som om hun setter pris på dem.

Tror som flere nevner at hun som tenåring er inne i en periode hvor hun blir mer og mer selvstendig. Tenåringer går ofte igjennom en periode hvor de er veldig selvsenterte uten at det betyr at de er noe dårlig mennesker. 

Her må dere bare slappe av og ikke anstrenge dere for mye. Dere trenger ikke stå på pinne for henne selv om dere legger til rette for en god hverdag med plass til alle. Vær trygg på at det du gjør er godt nok.

 

Tror ihvertfall ikke det med å sove inne hos dere handler om kontroll som en over foreslo. Det er nok bare et tegn på at hun er veldig sårbar. Her ville jeg vært veldig var for å sette for sterke grenser. 

Anonymkode: 33b33...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...