Gå til innhold

Hvorfor stammer vi ifra aper og ikke ifra katter?


Frogke

Anbefalte innlegg

På ‎01‎.‎05‎.‎2017 den 13.36, Frogke skrev:

Hvorfor bestemte naturen seg for å gjøre oss til et kvalitetsutviklet produkt fra aper som er en felles stamfar til aper, apekatter whatever og mennesker osv.

Bevis for det er at ørene er himla like. Tror ikke du finner noen andre arter som ser så lik ut på ørene enn aper. Noen burde sent dette til ken ham. Men sånn sett. Hvorfor ikke en katt? Er det fordi de bare er så klønete til å bli noe bedre eller noe?

2962896d6f716f4e423a56b215ca152d.jpg

Hvordan kan en natur som ikke kan resonere, tenke eller planlegge noe, bestemme noe som helst. Hvordan i alle dager kan du spørre naturen om noe. Det er for øvrig tydelig at Skaperen av ørene våre er lysår mer intelligent enn oss. Ingen har peiling på hvorfor menneskeøret er formet som det er.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, debatant skrev:

Hvordan kan en natur som ikke kan resonere, tenke eller planlegge noe, bestemme noe som helst. Hvordan i alle dager kan du spørre naturen om noe. Det er for øvrig tydelig at Skaperen av ørene våre er lysår mer intelligent enn oss. Ingen har peiling på hvorfor menneskeøret er formet som det er.

 

peer-reviewed.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, prt90 skrev:

 

peer-reviewed.jpg

 

Du kan jo fortelle hvor den evolusjonsteorien en skal motbevise står hen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, debatant skrev:

Du kan jo fortelle hvor den evolusjonsteorien en skal motbevise står hen ;)

Du kan jo begynne med noen lærebøker i biologi. 

Men seriøst, dine påstander om at evolusjon bare er tøys er nobelprismateriale. Hvorfor publiserer du ikke teoriene dine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prt90 skrev:

Du kan jo begynne med noen lærebøker i biologi. 

Men seriøst, dine påstander om at evolusjon bare er tøys er nobelprismateriale. Hvorfor publiserer du ikke teoriene dine? 

Så DU vet ikke hva evolusjon er. Og den evolusjonen ingen vet hva er, skal jeg lissom motbevise. God Jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debatant skrev:

Så DU vet ikke hva evolusjon er. Og den evolusjonen ingen vet hva er, skal jeg lissom motbevise. God Jul

Du har jo blitt fortalt hva evolusjon er hundrevis av ganger. Går du aldri lei av å trolle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, prt90 skrev:

Du har jo blitt fortalt hva evolusjon er hundrevis av ganger. Går du aldri lei av å trolle?

Nei det har jeg ikke. Jeg er blitt henvist til fiktive tråder . Slik du gjør nå..

Om evolusjon var sant, burde en kunne referere til reelle tråder.......

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debatant skrev:

Nei det har jeg ikke. Jeg er blitt henvist til fiktive tråder . Slik du gjør nå..

Om evolusjon var sant, burde en kunne referere til reelle tråder.......

Trådene dine er ikke fiktive. Du har startet dem selv. Samt ignorert alle svarene du har fått.

Anonymkode: 7feb9...824

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
3 timer siden, debatant skrev:

Nei det har jeg ikke. Jeg er blitt henvist til fiktive tråder . Slik du gjør nå..

Om evolusjon var sant, burde en kunne referere til reelle tråder.......

you-You-are.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stammer fra djevelen og vi vil ødelegge alt av levende liv til det ikke er noe igjen bortsett fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådene dine er ikke fiktive. Du har startet dem selv. Samt ignorert alle svarene du har fått.

Anonymkode: 7feb9...824

Så hvilken tråd og hvilket innlegg og hvilket bevis sikter du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2017 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Hvorfor velger en ball å rulle ned en bakke?

Anonymkode: dfa63...bd6

For å møte alle de andre ballene som har tatt samme veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere så grundig viser at det ikke finnes eksempler på en uvitenskapelig og udefinert evolusjon.

Ha en fin dag.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, debatant skrev:

Så hvilken tråd og hvilket innlegg og hvilket bevis sikter du til?

Det er ikke lenge siden vi kranglet i en av dine egne tråder om hvorvidt innleggene tidligere i tråden faktisk stod der. Det finnes ikke sjanse for at du ikke vet at de finnes.

Nå slutter du å trolle!!!

Anonymkode: 7feb9...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
5 timer siden, debatant skrev:

Takk for at dere så grundig viser at det ikke finnes eksempler på en uvitenskapelig og udefinert evolusjon.

Ha en fin dag.

c113dcffa98ea14ebafe0fe466e748db187912a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2017 den 20.58, debatant skrev:

Nå har vi lett etter missing link lenge, uten å finne noe. Hva bygger du på at vi stammer fra apene?

Tja..er du ikke enig i at det i starten kun var encellede mikrober på jorda? Disse utviklet seg til hvem vet..kanskje små fiskelikende skapninger? Etter mange hundre millioner år kravlet de opp på land. Det er jo evolusjon.

Så om vi ikke kan stamme fra apene, fordi aper fortsatt finnes - hvorfor kan f.eks slanger og reptiler eksistere samtidig? Hva med at det finnes forskjellige menneskeraser? Kan ikke europeere finnes fordi det finnes amerikanere med europeiske aner? 

Vi stammer fra apene på samme måte som at vi stammer fra fisker og mikrober og til slutt karbon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Manimal skrev:

Tja..er du ikke enig i at det i starten kun var encellede mikrober på jorda? Disse utviklet seg til hvem vet..kanskje små fiskelikende skapninger? Etter mange hundre millioner år kravlet de opp på land. Det er jo evolusjon.

Så om vi ikke kan stamme fra apene, fordi aper fortsatt finnes - hvorfor kan f.eks slanger og reptiler eksistere samtidig? Hva med at det finnes forskjellige menneskeraser? Kan ikke europeere finnes fordi det finnes amerikanere med europeiske aner? 

Vi stammer fra apene på samme måte som at vi stammer fra fisker og mikrober og til slutt karbon. 

Karbon har ingen tendens til å skape mikrober, og mikrober har ingen tendens til å skape fisker, fisker har ingen tendens til å bli aper. Og aper har ingen tendens til å bli mennesker. Hvorfor mener du det da vil skje om en ikke har evidens for prosessen?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, debatant skrev:

Karbon har ingen tendens til å skape mikrober, og mikrober har ingen tendens til å skape fisker, fisker har ingen tendens til å bli aper. Og aper har ingen tendens til å bli mennesker. Hvorfor mener du det da vil skje om en ikke har evidens for prosessen?

Nei, men vi må sjekke premissene våre for diskusjon.

Du tror ikke at livet startet som små mikrober og deretter utviklet seg til å bli forskjellige fisker, og deretter krøyp noen av disse opp  på land. Så da har vi vidt forskjellig virkelighetsoppfatning. Det er helt greit, men poengløst å diskutere. Det blir uansett et spørsmål om tro - fordi ingen av oss kan bevise det ene eller det andre. Vitenskapen mener jeg dog tyder mest på at evolusjonsteorien er riktigst. Du mener ikke det. Det har jeg null problem med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
1 time siden, Manimal skrev:

Nei, men vi må sjekke premissene våre for diskusjon.

Du tror ikke at livet startet som små mikrober og deretter utviklet seg til å bli forskjellige fisker, og deretter krøyp noen av disse opp  på land. Så da har vi vidt forskjellig virkelighetsoppfatning. Det er helt greit, men poengløst å diskutere. Det blir uansett et spørsmål om tro - fordi ingen av oss kan bevise det ene eller det andre. Vitenskapen mener jeg dog tyder mest på at evolusjonsteorien er riktigst. Du mener ikke det. Det har jeg null problem med :)

Du kaster bort tiden og diskutere med debatant er som å diskutere med en vegg. Nei det var stygt sagt av meg en vegg forstår hva man sier til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aragorn II Elessar skrev:

Nei det var stygt sagt av meg en vegg forstår hva man sier til den.

og griser kan fly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...