Gå til innhold

Hvorfor stammer vi ifra aper og ikke ifra katter?

Frogke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Oi! Nei det var jeg ikke klar over må jeg ærlig innrømme. Takk så mye til deg AB som tar deg tid til å komme med en slik kortfattet men slagkraftig kommentar på de fleste kristnes innlegg her på KG.

Ps. Også du kan bli frelst ved tro på Jesus :) 

Ironien er jo at hva du tror avgjøres i 99% av tilfellene hvor du er født.

Er du født i Norge blir du kristen

Er du født i Iran blir du muslim

Er du født i Israel blir du jøde

Er du født i India blir du hinduist

Er du født i Tibet blir du buddhist

Men la oss late som at det ikke er kultur og miljø som avgjør hvilken religion du tilhører.  

Anonymkode: 16be2...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På Tuesday, May 02, 2017 den 20.17, Krakk skrev:

Evolusjon består kun av tilfeldigheter, der de med de best tilpassede egenskapene overlever. Utvikling består av mutasjoner i genene, og disse mutasjonene er ikke bestemt ut fra hva som er nødvendig. Hvilken endringer som forblir er de som passer best for arten der og da. De som er best tilpasset overlever og viderefører sine gener, mens de andre dør ut. 

Men evolusjon er en myte, da. 

Anonymkode: c09ee...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ironien er jo at hva du tror avgjøres i 99% av tilfellene hvor du er født.

Er du født i Norge blir du kristen

Er du født i Iran blir du muslim

Er du født i Israel blir du jøde

Er du født i India blir du hinduist

Er du født i Tibet blir du buddhist

Men la oss late som at det ikke er kultur og miljø som avgjør hvilken religion du tilhører.  

Og heldig er vi som kan leve i Jesus uten forfølgelse! Godt er det at Ordet spres gjennom hele verden til alle nasjoner så alle mennesker kan få frelse :) Men som du sier, det er veldig synd at så mange mennesker blir ledet på avveie bort fra Gud og til tilbedelse av falske guder og profeter i disse land hvor kristne blir forfulgt og drept på grunn av sin tro!

Endret av Gjøksuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Og heldig er vi som kan leve i Jesus uten forfølgelse! Godt er det at Ordet spres gjennom hele verden til alle nasjoner så alle mennesker kan få frelse :) Men som du sier, det er veldig synd at så mange mennesker blir ledet på avveie bort fra Gud og til tilbedelse av falske guder og profeter i disse land hvor kristne blir forfulgt og drept på grunn av sin tro!

Heldige er vi som lever i en en del verden hvor religion ikke lenger har noen innflytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2017 den 16.42, debatant skrev:

Vel, det er du som mener å være en genial musikker, gjør en diskvalifisert til å mene noe om løgnene en blir oppmuntret til å tro om evolusjonen. Da kan en jo lure, på hvilket grunnlag sier du det.

giphy1.gif

Jeg har oppfattet det som at du tror på Skapelsen og ikke evolusjonen.

Den store forskjellen her er hvilke fysiske bevis vi mennesker har. Det finnes absolutt ingen fysiske bevis for at det finnes en gud som har skapt oss. Vi har derimot fysiske bevis på menneskets utvikling gjennom hundretusener av år, og hvordan aper tydelig har utviklet seg sakte til å bli mennesker. Det er klart det er lettere for mennesker å se på evolusjonen som en forklaring enn skapelsen.

Men utelukker evolusjonen muligheten for at det finnes en gud? Vi mennesker konsentrerer jo dette med religion kun til oss mennesker, men kanskje Gud bare skapte livet/eksistensen og bryr seg like mye om maur som mennesket? Hvem vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Steffieboy skrev:

giphy1.gif

Jeg har oppfattet det som at du tror på Skapelsen og ikke evolusjonen.

Den store forskjellen her er hvilke fysiske bevis vi mennesker har. Det finnes absolutt ingen fysiske bevis for at det finnes en gud som har skapt oss. Vi har derimot fysiske bevis på menneskets utvikling gjennom hundretusener av år, og hvordan aper tydelig har utviklet seg sakte til å bli mennesker. Det er klart det er lettere for mennesker å se på evolusjonen som en forklaring enn skapelsen.

Men utelukker evolusjonen muligheten for at det finnes en gud? Vi mennesker konsentrerer jo dette med religion kun til oss mennesker, men kanskje Gud bare skapte livet/eksistensen og bryr seg like mye om maur som mennesket? Hvem vet..

Hvilket bevis er det du sikter til. Legg merke til at beviser skjelden står lenger enn 5 år, da de blir motsatt av bibelen, som derimot aldri er motsatt. Vår egen Ida ble forkaste av proffer før det var gått 48 timer. 

La meg minne deg om at evolusjon er et område det myldrer av svindling. 

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Profeten Jesaja
34 minutter siden, debatant skrev:

Hvilket bevis er det du sikter til. Legg merke til at beviser skjelden står lenger enn 5 år, da de blir motsatt av bibelen, som derimot aldri er motsatt. Vår egen Ida ble forkaste av proffer før det var gått 48 timer. 

Hvorfor spør du etter noe som ikke finnes. Evolusjon er bare løgn det vet du sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Profeten Jesaja skrev:

Hvorfor spør du etter noe som ikke finnes. Evolusjon er bare løgn det vet du sikkert.

Var spent på om han hadde noen fakta å underbygge sin overtro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, debatant skrev:

Var spent på om han hadde noen fakta å underbygge sin overtro på.

Du er jo immun mot fakta. Hver gang man viser deg det du spør etter, sier du bare "næhæi, det ække sånn," og så messer du videre om mangel på understøttende fakta (bevis er et dårlig ord i vitenskapen).

Du kan ikke hevde at du ikke har fått de opplysningene du har etterspurt. At du ikke liker svarene, og synes det ikke burde være sånn, gjør ikke din oppfatning mer sannsynlig.

Anonymkode: 7feb9...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo immun mot fakta. Hver gang man viser deg det du spør etter, sier du bare "næhæi, det ække sånn," og så messer du videre om mangel på understøttende fakta (bevis er et dårlig ord i vitenskapen).

Du kan ikke hevde at du ikke har fått de opplysningene du har etterspurt. At du ikke liker svarene, og synes det ikke burde være sånn, gjør ikke din oppfatning mer sannsynlig.

Hvilket faktum sikter du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, debatant skrev:

Forskerne er ganske samstemte, og vi har også en metode som heter karbondatering som gir oss svar på hvor gammelt noe er, med mulighet for en viss feilmargin. Fossiler som har blitt utgravd viser tydelig utvikling fra aper til mennesker over en lang tidsperiode.

Spørsmålet er om du har en teori som kan bevises bedre enn evolusjonsteorien..?

Eller tror du Gud har lagt ut disse for å forvirre menneskene?:fnise: Eller er du bare en konspirasjonsteoretiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Steffieboy skrev:

Forskerne er ganske samstemte, og vi har også en metode som heter karbondatering som gir oss svar på hvor gammelt noe er, med mulighet for en viss feilmargin. Fossiler som har blitt utgravd viser tydelig utvikling fra aper til mennesker over en lang tidsperiode.

Eller tror du Gud har lagt ut disse for å forvirre menneskene?:fnise: Eller er du bare en konspirasjonsteoretiker?

Det finnes masse svindlerier som underbygger at vi kommer fra apene. Hvilke sikter du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Steffieboy skrev:

Hvilke bevis sikter du til?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, debatant skrev:

Det finnes masse svindlerier som underbygger at vi kommer fra apene. Hvilke sikter du til?

Du svarer jo ikke på noe av det jeg spør om. Hva tror DU på?;)

Siden du kaller det svindlerier tenker jeg det er nyttesløst å komme med linker uansett. At du ikke tror på forskning får være din sak. Jeg er sikker på at du har lest mye om dette, men bare har gjort deg opp en mening om at det ikke stemmer. Greier du ikke å se bevisene, så greier du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Steffieboy skrev:

Du svarer jo ikke på noe av det jeg spør om. Hva tror DU på?;)

Siden du kaller det svindlerier tenker jeg det er nyttesløst å komme med linker uansett. At du ikke tror på forskning får være din sak. Jeg er sikker på at du har lest mye om dette, men bare har gjort deg opp en mening om at det ikke stemmer. Greier du ikke å se bevisene, så greier du ikke.

Hvilket bevis sikter du til???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, debatant skrev:

Hvilket faktum sikter du til?

Du later alltid som om du ikke har fått svar i dine egne tråder. Jeg gidder ikke kveruleringen din. Du vet godt hva jeg sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du later alltid som om du ikke har fått svar i dine egne tråder. Jeg gidder ikke kveruleringen din. Du vet godt hva jeg sikter til.

Det er kunne sånne svar jeg får. Null substans. Men det er jo evolusjonen natur. Så takk for ditt ikke-svar. 

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 03/05/2017 den 2.49, debatant skrev:

Det finnes ikke fnugg av evidens for evolusjonsteorien. Om noen industrier har holdt oss for narr og foret oss med løgner de siste 150 år. Vår egen Ida, falt før det var gått 48 timer, av proffer. Tenk 3 mill kastet bort på en lemurskrått!

Ok la oss snu på dette.

Hvordan ble mennesket til hvis det ikke er produktet av millioner av år med mutering og evolusjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, debatant skrev:

Det er kunne sånne svar jeg får. Null substans. Men det er jo evolusjonen natur. Så takk for ditt ikke-svar. 

Nei, det er sånne svar du får når du nekter for de svarene du allerede har fått. Du er fri til å tro hva du vil, men å lyve om at du ikke har fått svar på spørsmålene dine er ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EnLøk skrev:

Ok la oss snu på dette.

Hvordan ble mennesket til hvis det ikke er produktet av millioner av år med mutering og evolusjon? 

Mutasjon er kjent for sykdommene de skaper, så premisset ditt er absurd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...