Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Er hun gravid igjen? 😊

Nei. Men hun planlegger tydeligvis og bli det istedenfor og ta seg en utdannelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Det er vel et forsøk på å få mer oppmerksomhet 

Jupp. Og hun havnet i VG som alltid. Men klarte likevel ikke og klatre seg på toppen over mest leste blogger innpå side2.no 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uglesjel skrev:

Jupp. Og hun havnet i VG som alltid. Men klarte likevel ikke og klatre seg på toppen over mest leste blogger innpå side2.no 

Listen på side2.no viser antall lesere i går. Artikkelen står i VG idag, det er altså først i morgen vi får se om hun har klatret på listene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Diamant skrev:

Listen på side2.no viser antall lesere i går. Artikkelen står i VG idag, det er altså først i morgen vi får se om hun har klatret på listene.

Det spørs nå om hun gjør det. Er rimelig mange som er lei av henne og hennes ustabile blogging.

Endret av Uglesjel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Det spørs nå om hun gjør det. Er rimelig mange som er lei av henne kg hennes ustabile blogging.

Ja, det er sant. Men omtale i VG kan gi et hopp på lista for èn dag, men det blir nok med den ene dagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anna må rette lyset mot seg selv når hun forsøker å finne årsaker. 

  • Først en tid med skandaler. En lurvete IG og blogg over en lengre periode (tvilsomme bilder i kombinasjon med overeksponering av familie). I denne perioden behandlet hun sine forretningsforbindelser svært dårlig. 
  • Deretter en lang periode med regisserte, oppstilte bilder av mammaen selv i kombinasjon med eksponering av familie

Blogg og IG er preget av mangel på innhold, uinspirert og selvsentrert. Det er grenser for hvor mange ganger folk gidder å klikke på like, gamle bilder. 

Det tar kort tid å bygge ned et omdømme, og det tar lang tid å bygge opp. Enig i at det er mulig. Men da må mammaen være langt mer profesjonell i yrket sitt, og som mange skriver skaffe seg meg innsikt via en utdanning. Det med å bygge ned omdømmet har mange advart henne mot, men hun hørte ikke. Var for høy på seg selv. 

Så ser jeg hun skriver at hun har endel eldre følgere. De gir ikke klikk. Hvordan vet hun det? Og hvordan vet hun om noen av hennes følgere i det hele tatt er interessert i hagen på taket? 

Å ha det godt med seg selv og sine er godt utgangspunkt for å stake ut veien videre. Og det har hun heldigvis. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Veslefrikk skrev:

Det kommer jo an på hvor mye lån de har på boligen (-e). 

Haha, nei. Om man har en formue på 2 mill., så er jo lånet allerede tatt med i beregningen :) 

Primærbolig har en ligningsverdi langt under markedsverdi, derfor vil reell formue kunne være betydelig høyere :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en slags krise for AR å oppleve stadig nedadgående interesse for henne som blogger og influenser. Det å fornye seg  - klare å "vare" i år etter år, er nok en stor utfordning for mange av dem. Noen klarer det ikke. AR er en av de som sliter med å holde på interessen hos leserne. 

Hun startet blogg om å være tenåringsmor. Søt, flink, nydelig datter. Hele Norge heiet. Det solgte som bare det. Nå er hun voksen, gift trebarnsmor -  og det i seg selv selger ikke like bra. 

Det har vært for mye clickbait, tull, drama og provokoasjoner også. Det har helt ødelagt det "søte, flinke" imaget. 

Mange sier at hun burde tatt en utdanning nå, og jeg er enig. Det kunne til og med vært noe å blogge om som ville inspirere andre. 

Hun må finne en ny greie rett og slett. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo null innhold i bloggen? 

De lever et veldig tradisjonelt A4 liv med hjemmearbeidende mor og det er selvsagt ikke veldig interessant å lese om. 

Følgerene hennes har blitt voksne og er i full gang med utdannelse og arbeidsliv, da er det ikke relevant å lese om Annas små kriser som blåses opp til uante høyder. 

Det er trist at hun ikke ser selv at hennes tid som blogger bør avsluttes. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Uglesjel skrev:

Det spørs nå om hun gjør det. Er rimelig mange som er lei av henne og hennes ustabile blogging.

Du hadde rett. Omtalen i VG ga bare noen få tusen ekstra klikk. Så det er tydelig ar interessen er dalende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 10.12, J.. skrev:

Kommer vel helt ann på hvor man er fra,mtp jobbmuligheter.

Der jeg er ifra er 1 mill i årsinntekt lite/allminnelig,uten at det er noe galt i det.

 

Lurer på hvor i landet du bor hvor 1 mill i årsinntekt er ansett som lite 😊 Oljebransjen var vel spesielt høyt lønnet tidligere men ikke nå lenger.

Klart mange med gode jobber kan ligge på en mill i året i mange bransjer, men da har de gjerne jobbet seg opp til det over tid. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin hun er når hun smiler naturlig. Ref Snap idag. Endelig et bilde uten dette gapet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Anna, hvis du leser her inne. Jeg fikk helt vondt inni meg av innlegget «Jeg føler meg dritt mot de som ikke kan få barn». Du skriver til hele Norge at Michelle ikke var ønsket, og at du skulle ønske du ikke ble gravid. Tenk at du skriver til hele landet at barnet ditt ikke var ønsket? Hvordan hadde du følt det om moren din tenkte det samme, og attpåtil skrev det offentlig? 

Jeg fikk vondt inni meg av det innlegget. Jeg er ikke kritisk til deg til vanlig, og jeg synes du er ei skjønn og herlig jente utfra det jeg har sett på skjermen. Men akkurat dette stakk, og jeg håper virkelig ikke Michelle leser dette i fremtiden. 

Dette må da være snakk om tankene hun hadde som 14 åring? Jeg gidder ikke å gi klikk for å lese. Men alle inkludert eldste skjønner vel at å bli gravid så ung ikke er planlagt og ønsket. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
31 minutter siden, BuffaloDuck skrev:

Enig. Hele det innlegget vare bare noe surr, og utrolig provoserende for ufrivillige barnløse. Spesielt den "tro meg. Jeg vet hvordan det føles" mens hun poserer med sine 3 vakre barn. Er det mulig. Og "ikke hennes feil at en annen dame ikke kan få barn" derfor bør hun ikke følge seg skyldig for å vise frem sine?

Tviler på at ei på 23 med 5?graviditeter vet hva det vil si å slite med barnløshet. Det er en gave til menneskeheten at hun har slettet IG, enda en mindre fordummende Influencerkonto med overeksponering av mindreårige og null innhold utenom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden flere er lei av å følge Anna, så burde hun finne på noe nytt og skrive om noe helt annet. Det er bare ikke spennende å følge en jente på 23 og sine 3 barn. Folk er lei

Det hadde vært interessant å følge med om hun faktisk gadd å få seg en utdannelse. Hvordan er det å ta en utdannelse med 3 små barn? Utfordringer? Eller begynn med noe frivillig arbeid. Gjør noe nytt, og ikke kjør i samme spor som før. Ikke rart hun har problemer med å holde på lesere. Hvem gidder å følge henne når hun har blokkert halve Norge?? Det er mange som er blokkert 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Diamant skrev:

"Anna Rasmussen tjente fem ganger mer i 2017 enn hun gjorde i fjor."

https://e24.no/naeringsliv/sophie-elise/mammabloggers-overskudd-krympet-kraftig/24645570

 

 

Uff da. Det var verre enn forventa. Inntjeningen i firmaet har rett og slett stupt, til tross for at hun også tar et kraftig kutt i lønn.  

Fremdeles en anstendig årslønn, men en såpass drastisk nedgang i resultatet tyder på at bloggen har problemer med omdømmet og sliter med å knytte til seg nye annonsører og samarbeidspartnere.

Dette er vel kanskje dramabloggingens pris, sånn over tid? Opptrer en ikke ryddig og ordentlig ovenfor annonsører og samarbeidspartnere, så vil en etterhvert slite. Skal en leve av å være profesjonell påvirker, så må en også opptre noenlunde profesjonelt.

Utbrudd om bakeren som sponsa bryllupskake til avisa var nok ikke så smart, hvem vil annonsere hos noen som både bryter avtaler og slenger dritt om kunde offentlig? Oppslag i økonomiaviser om bot for brudd på markedsføringsloven var  nok særdeles uheldig. 
 

Sitat

 

Bloggeren Anna Rasmussen, også kjent som «MammatilMichelle», hadde i år et årsresultat på 163.358 kroner. Det er en femtedel av hva foretaket fikk inn i 2017, da hun fikk inn 846.811 kroner.

I tillegg til krympende resultat, tok Rasmussen dessuten ut betydelig mindre ut i lønn i fjor. I 2017 tok hun ut 1,2 millioner kroner, mens hun i 2018 tjente 455.687 kroner. Inntektene til foretaket endte på 1,77 millioner mot over tre millioner i 2017.

 

https://e24.no/naeringsliv/sophie-elise/mammabloggers-overskudd-krympet-kraftig/24645570

 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...