Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Aelin skrev:
 

Sitat fra facebook:

 

 

2 minutter siden, Diamant skrev:
 

Jeg turte ikke å legge inn sitatet fra FB. Usikker på om man bare kan gjøre det uten å spørre om det er greit at man deler det her inne.


Det er nok bedre å legge ved en link eller imgur :) Om det ligger offentlig (har jordklode på facebook) så er det lov med sitat, men så lange sitater pleier å bli slettet på KG - et par setninger pleier å gå bra (sitatrett). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, inox skrev:
 

 


Det er nok bedre å legge ved en link eller imgur :) Om det ligger offentlig (har jordklode på facebook) så er det lov med sitat, men så lange sitater pleier å bli slettet på KG - et par setninger pleier å gå bra (sitatrett). 

Enig :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gjestgitt skrev:
 

Hvem er det hun tror hun er? Greit nok hun en profilert blogger, men hun er da søren meg ikke Hertuginne Cathrine av Cambridge. Anna har så grandiose tanker om seg selv, hun tror hun er hevet over lover og kjører på uavhengig hvor mye det koster. At hennes nærmeste kan sitte å la dette skje er trist, men utifra slik jeg har  skjønt fra «bloggoppveksten» hennes så har hun gjort akkurat som hun vil, uten konsekvenser.

Er det ikke akkurat slik de fleste blogger er da? Enorme egoer og navlebeskuende 😊

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Justlooking skrev:
 

Er det ikke akkurat slik de fleste blogger er da? Enorme egoer og navlebeskuende 😊

Så absolutt. Det er en epidemi i "Toppblogglandia", men for tiden troner Anna listen.

Endret av gjestgitt
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gjestgitt skrev:
 

Så absolutt. Det er en epidimi i "Toppblogglandia", men for tiden troner Anna listen.

Heldig for Anne Brith at noen overtok oppmerksomheten en stund 😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristina Andersen tar det opp i podcasten sin også..

"Håper noen snart kan komme inn å hjelpe henne,for det er faktisk som å se på ett togkræsj."

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ærlig innrømme at jeg elsker togkræsj, men Anna burde beskyttes mot seg selv og legge bloggen på hyllen. For seg selv og ikke minst for sin familie. Det er vel ingen tvil om at dette er ei som trenger hjelp, sårt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, inox skrev:
 

 


Det er nok bedre å legge ved en link eller imgur :) Om det ligger offentlig (har jordklode på facebook) så er det lov med sitat, men så lange sitater pleier å bli slettet på KG - et par setninger pleier å gå bra (sitatrett). 

Var usikker på om det var et regelbrudd... men kanskje likegreit å bare fjerne sitatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, inox skrev:
 


Det kommer jo selvsagt an på hvordan kontrakten blir utformet, om fotografen frasier seg rettigheter evt. Men sånn i forhold til opphavsrett, så skilles det jo ikke på oppdrag utført for private eller bedrifter? Selv om det nok vil være høflig og profesjonelt å spørre privatpersoner, så ser jeg ingen grunn til at det skulle være ulike regler. Åndsverkloven har ikke ulike bestemmelser for private og kommersielle aktører, så vidt jeg vet?

Nettopp! Det kommer an på hvordan kontrakten er utformet. Dersom fotografen ikke ønsker å imøtekomme oppdragsgivers ønske må de finne noe andre som kan ta bildene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mnjah skrev:
 

18000 for 160 timer?

Ingredienser og pynt til de kakene koster også en god del, så det er nok ikke bare timelønn i den summen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lopploella skrev:
 

Ingredienser og pynt til de kakene koster også en god del, så det er nok ikke bare timelønn i den summen.

Ja, det er enormt lite betalt. Jeg skjønner ikke helt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sendt regning på 18 000 kr direkte til wannebe dronningen. Stå for hva du gjør! Nå driter hun seg loddrett ut!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Mnjah said:
 

Ja, det er enormt lite betalt. Jeg skjønner ikke helt.

Hvis det er min kommentar du ikke skjønner helt så mente jeg at det er Anna som tar seg godt betalt (18K i gratis bakverk mote noen linjer positiv omtale på bloggen).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Snaskesnusken said:
 

Dersom fotografen kommer med krav som en ikke ønsker å imøtekomme står en fritt til å velge noen andre..

Jepp, og da må man være forberedt på å betale for det. Eller velge en dårlig fotograf. Dyktige fotografer gir ikke fra seg rettighetene til bildene uten å bli kompensert for det. 

Jeg syns det er rart at hun heller anbefaler folk å bruke venner og familie. Det er bedre å stå igjen med gode bilder man ikke kan gjøre hva man vil med, enn mange bilder av dårlig kvalitet. Bryllupsfoto er veldig vanskelig og tidkrevende, det er ikke en jobb for hvem som helst med speilrefleks. Mange brudepar som angrer seg på de kronene spart i etterkant. Det er jo bildene man tar med seg hele livet, hvorfor være gjerrig der, hvis man ikke må? 

Så må man jo for guds skyld lese kontrakten på forhånd. Tror A at fordi en tjeneste sponses får man som kunde BEDRE rettigheter og kan drite i kontrakten? Virker sånn i bakertilfellet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud..blir aldri denne jentungen ferdig med å drive seg selv til konkurs?? Å ødelegge ikke bare en, men to bedrifter for andre mennesker (og sikkert en haug med andre sponsorer som ikke har tort å gå til VG), fordi hun er furten..da har man nådd bunnen. Sikkert ikke lenge før det kommer et sutrinnlegg alà «Meg mot verden». Håper bloggomtoppbloggere tar saken, og at de involverte leverer anmeldelse for kontraktsbrudd. Jeg pleier aldri å kritisere bloggere, enkelt og greit fordi jeg ikke leser så mange blogger, men her må vel grensen gå? Og i samme slengen håper jeg media-Norge kaster seg på bølgen om eksponering av barn. De begynte så godt med Hegseth..

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer litt på dette med fakturering for bloggere.

Leste at den «nye» nå er at bloggere får faktura på ting (i dette tilfellet var der vel 3.500,-) og så kommer det en motytelse tilbake i form av reklame. 

Krediteres fakturaen i etterkant, eller betales den, så er gevinsten/betaling til bloggeren er diffen mellom faktura og verdi (her feks 18.000 minus 3.500 som da blir 14.500 hvis tidligere oppgitte tall stemmer ) 

Skatter man av de 3.500,- 18.000 eller 14.500,-?

Er dette faktisk en «ny» måte å tjene penger på, uten å måtte oppgi den reelle inntekten? 

 

Er stor forskjell fra 3.500 og 18.000...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BMF skrev:
 

Jeg lurer litt på dette med fakturering for bloggere.

Leste at den «nye» nå er at bloggere får faktura på ting (i dette tilfellet var der vel 3.500,-) og så kommer det en motytelse tilbake i form av reklame. 

Krediteres fakturaen i etterkant, eller betales den, så er gevinsten/betaling til bloggeren er diffen mellom faktura og verdi (her feks 18.000 minus 3.500 som da blir 14.500 hvis tidligere oppgitte tall stemmer ) 

Skatter man av de 3.500,- 18.000 eller 14.500,-?

Er dette faktisk en «ny» måte å tjene penger på, uten å måtte oppgi den reelle inntekten? 

 

Er stor forskjell fra 3.500 og 18.000...

Dette er et veldig godt spørsmål som jeg dessverre ikke har svaret på. Bare husk at verdien på 18 000,- er et estimat fra et lokalt bakeri. Vi vet ikke hva bakeriet har tenkt skal være inkludert i denne summen. For hvis 18 000 skal dekke alt av materiell og timelønn så vil kakebakeren som har lagt ned 160 timer totalt sitte med en ganske skrall timelønn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke sansen for disse trådene om kjendiser og bloggere, men lurer jo litt av og til på hva som står der. Min mening om Anna holder jeg for meg selv, men med tanke på kaken/kakene, så så jo makronene fine ut, men selve bryllupskaka var ikke mye å skryte av. Samtidig ville jeg nok ikke valgt den bakeren ut fra bildene på hennes facebookside heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kontorotta skrev:
 

Har egentlig ikke sansen for disse trådene om kjendiser og bloggere, men lurer jo litt av og til på hva som står der. Min mening om Anna holder jeg for meg selv, men med tanke på kaken/kakene, så så jo makronene fine ut, men selve bryllupskaka var ikke mye å skryte av. Samtidig ville jeg nok ikke valgt den bakeren ut fra bildene på hennes facebookside heller. 

Jeg synes kakene bakeren har på instagram er nydelige ihvertfall! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...