swiftyness Skrevet 23. oktober 2017 #5241 Skrevet 23. oktober 2017 På 20.10.2017 den 3.52, tuppa skrev: AR bør føle seg truffet av hele dette innlegget til Pilotfrue Hun burde droppa punkt 5 også. Hele blogginnlegget er jo gjennomsyret av nettopp det å rakke ned på en ikke navngitt blogger. 2
Rosarose- Skrevet 23. oktober 2017 #5242 Skrevet 23. oktober 2017 1 time siden, swiftyness skrev: Hun burde droppa punkt 5 også. Hele blogginnlegget er jo gjennomsyret av nettopp det å rakke ned på en ikke navngitt blogger. Om hun sikter til Anna eller ikke er det samme. Jeg synes det er kjempe bra at andre bloggere også sier i fra at sånt som Anna holder på, skal man ikke gjøre! Det kan få store konsekvenser for deg enten nå eller senere i livet. Det er så mange unge mindre årige som blogger og ser opp til Anna og det er skummelt om de tror det er greit å legge ut naken bilder av seg selv, filme at de har sex, og sånt. Spille på sex er ut, og det synes jeg er kjempe fint at Pilotfrue legger vekt på og får frem at Anna sin oppførsel om dagen ikke er akseptabel. 22
Panda90 Skrevet 23. oktober 2017 #5243 Skrevet 23. oktober 2017 Da er alle ukens innlegg med konkurranser slettet fra facebooksiden, ingen vinner trukket på noen av konkurransene. I tillegg er det flere som skriver og etterlyser trekning av konkurransene på facebooksiden hennes. Er det noen plass en kan melde henne til for å promotere falske konkurranser? 31
Ulzzang Skrevet 23. oktober 2017 #5244 Skrevet 23. oktober 2017 3 minutter siden, Panda90 skrev: Da er alle ukens innlegg med konkurranser slettet fra facebooksiden, ingen vinner trukket på noen av konkurransene. I tillegg er det flere som skriver og etterlyser trekning av konkurransene på facebooksiden hennes. Er det noen plass en kan melde henne til for å promotere falske konkurranser? Er ikke det svindel? 23
Panda90 Skrevet 23. oktober 2017 #5245 Skrevet 23. oktober 2017 5 minutter siden, Ulzzang skrev: Er ikke det svindel? Jo det mener jeg også. Hvor melder man inn slikt? Alle her bør melde inn, for det får lite trolig konsekvenser om kun 1 eller 2 melder ifra. 9
Summ Skrevet 23. oktober 2017 #5246 Skrevet 23. oktober 2017 Noen som har lest innlegget for idag? Helt sikkert reklame tenker jeg.
maomao Skrevet 23. oktober 2017 #5247 Skrevet 23. oktober 2017 19 timer siden, Puffin skrev: Klarer ikke helt å tro at hun er ferdig for godt. Nytt innlegg ute nå. 1
maomao Skrevet 23. oktober 2017 #5248 Skrevet 23. oktober 2017 6 minutter siden, Summ skrev: Noen som har lest innlegget for idag? Helt sikkert reklame tenker jeg. Innlegg om boklansering✌🏽
maomao Skrevet 23. oktober 2017 #5249 Skrevet 23. oktober 2017 3 timer siden, Panda90 skrev: Jo det mener jeg også. Hvor melder man inn slikt? Alle her bør melde inn, for det får lite trolig konsekvenser om kun 1 eller 2 melder ifra. Hadde jeg aldri orka å brukt tiden min på. Better things to do. 1
Panda90 Skrevet 23. oktober 2017 #5250 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, maomao skrev: Hadde jeg aldri orka å brukt tiden min på. Better things to do. du sitter jo her inne å kommenterer.. better things to do liksom.. 35
maomao Skrevet 23. oktober 2017 #5251 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, Panda90 skrev: du sitter jo her inne å kommenterer.. better things to do liksom.. Litt annerledes enn å sende inn anmeldelser i hytt og gevær. Regner med du ser den selv... jeeez 1
maomao Skrevet 23. oktober 2017 #5252 Skrevet 23. oktober 2017 Hun har i alle fall ryddet på bloggen. Mange innlegg er slettet. Tenker det er en god ting. 7
Panda90 Skrevet 23. oktober 2017 #5253 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, maomao skrev: Litt annerledes enn å sende inn anmeldelser i hytt og gevær. Regner med du ser den selv... jeeez Nope. Så du synes det er viktigere å prate skitt her inne enn å levere anmeldelse/melde til et tilsyn om en offentlig person som svindler eller hva en skal kalle det? 14
maomao Skrevet 23. oktober 2017 #5254 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, Panda90 skrev: Nope. Så du synes det er viktigere å prate skitt her inne enn å levere anmeldelse/melde til et tilsyn om en offentlig person som svindler eller hva en skal kalle det? Omg🙄 Sitter ikke her og prater skit. Jeg er nettopp innom, har ikke vært innom på mange dager. Så Anna hadde lagt ut nytt innlegg på bloggen. Nei, jeg gidder ikke bruke tiden min på å sende inn anmeldelser på disse bloggerne noe som helst sted. Det kommer jeg ikke til å bruke tiden min på. Det er forskjell på å skrive en kommentar her og bruke tid på å formulere en anmeldelse om noe jeg ikke en gang har tydelige bevis på. Men, du må jo bare gjøre det du, det er ditt liv og dine valg. Hvis du vil bruke all tiden din på dette, så go ahead. Kommer uansett ikke til å skje en dritt... det er bloggeren vi snakker om. Lykke til btw. 2
lillsunshine Skrevet 23. oktober 2017 #5255 Skrevet 23. oktober 2017 Et blogginnlegg av AR uten clickbait-oveskrift! 1
Bambi1995 Skrevet 23. oktober 2017 #5256 Skrevet 23. oktober 2017 44 minutter siden, lillsunshine skrev: Et blogginnlegg av AR uten clickbait-oveskrift! Fortjener nesten en diplom 😂 9
Gjest Asti Skrevet 23. oktober 2017 #5258 Skrevet 23. oktober 2017 1 time siden, lillsunshine skrev: Et blogginnlegg av AR uten clickbait-oveskrift! Men hun har glemt å merke reklameinnlegget: https://imgur.com/a/LMyUl (med kildehenvisninger).
lillsunshine Skrevet 23. oktober 2017 #5259 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) 12 minutter siden, Asti skrev: Men hun har glemt å merke reklameinnlegget: https://imgur.com/a/LMyUl (med kildehenvisninger). Tja. Ikke at jeg er noen ekspert på merking av reklameinnlegg og sånt, men å skrive om at man skal på bokturne, går det under denne loven? Jeg ser det som er uthevet på det bildet og synest ikke det helt passer. Det er jo ikke egenreklame av egeN nettbutikk eller lignende, det er jo ikke hun som har utgitt boken eller arrangerer bokturneen. Hun reklamerer jo for en bokturne hun skal på, arrangert av noen andre. Det kan vel bare defineres som reklame dersom hun faktisk har fått i oppdrag av arrangøren å skrive dette innlegget og får betalt for å gjøre det. For meg virket det litt som hun har skrevet dette innlegget av "egen vilje" og det er vel ikke det samme som egenreklame? Jeg trodde AR hadde god peiling på reklamemerking, derfor tenker jeg at hun har kontroll på hvor grensene går her. Endret 23. oktober 2017 av lillsunshine 1
Gjest Asti Skrevet 23. oktober 2017 #5260 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) @lillsunshine Jeg har uthevet under det som jeg tenker er relevant. Blogginnlegget er egenreklame av boken til bloggeren. Det er med på å fremme salget, og det tjener bloggeren på, og skal derfor merkes slik jeg leser veilederen. Videre skal promotering på instagram, twitter og facebook merkes. Sitat fra https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some#chapter-2 "Hva er egentlig reklame og markedsføring? Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det. Markedsføring kalles ofte for reklame. Når vi skriver reklame i denne veiledningen mener vi alle former for markedsføring.... "Eksempler: .... Du driver din egen næringsvirksomhet, og legger ut egenreklame. Dette kan for eksempel være at du har en egen kleskolleksjon eller nettbutikk, og det du legger ut på din personlige profil i sosiale medier eller på blogg er med på å fremme salg av varer eller tjenester som du har en interesse i. Dette gjelder uansett om du driver næringsvirksomheten alene eller om du gjør i det i samarbeid med andre.". Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi. Dersom du f. eks. har reklame i et blogginnlegg, må du også merke innlegg på Facebook, Instagram eller Snapchat som promoterer dette blogginnlegget. Det er ikke lov å få noen til å gå inn på et reklameinnlegg uten at de er oppmerksomme på at det er snakk om reklame.". Endret 24. oktober 2017 av Asti La til tekst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå