Gå til innhold

Anna Rasmussen

Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

FruRosa skrev (4 minutter siden):

Man legger ikke ut sånn info om ungen sin på offentlig snap!!!

Hva med foreldrene som sto frem på Dagsrevyen i høst med sitt barn som hadde blitt mobbet over år på skolen uten å få tilstrekkelig hjelp? Disse foreldrene valgte til slutt å flytte til en annen kommune for å gi barnet en sjanse til et "normalt" liv. De skulle kanskje ikke "gitt ut sånn info om ungen sin på landets største tv kanal"?

Nå har jeg ikke sett snappen til Anna Rasmussen. Men ut fra hva som blir sitert fra den her vil jeg påstå det må være det mest fornuftige hun noen gang har lagt ut. At disse barna har vært eksponert siden fødsel er kritikkverdig. At hun belyser mobbing og manglende hjelp fra skole vil jeg derimot si er veldig bra.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt skole, flytt til et annet sted, lag et "helvete" med skoleledelsen og/eller høyere opp i systemet, men IKKE eksponer dette for "hele verden" på Snap.

Å rømme til Dubai med ujevne mellomrom gjør neppe saken bedre for barnet. Anna kjeder seg og trenger avveksling, derfor tar hun med seg et og et barn på reise.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (3 minutter siden):

Hva med foreldrene som sto frem på Dagsrevyen i høst med sitt barn som hadde blitt mobbet over år på skolen uten å få tilstrekkelig hjelp? Disse foreldrene valgte til slutt å flytte til en annen kommune for å gi barnet en sjanse til et "normalt" liv. De skulle kanskje ikke "gitt ut sånn info om ungen sin på landets største tv kanal"?

Nå har jeg ikke sett snappen til Anna Rasmussen. Men ut fra hva som blir sitert fra den her vil jeg påstå det må være det mest fornuftige hun noen gang har lagt ut. At disse barna har vært eksponert siden fødsel er kritikkverdig. At hun belyser mobbing og manglende hjelp fra skole vil jeg derimot si er veldig bra.

Hun trengte ikke fortalt hvem av barna der gjaldt!

Og innimellom utallige lettkledde bilder av seg selv blir dette bare usmakelig!

Hun må gjerne gå hardt ut mot skolen, men ikke på sin offentlige Snap på denne måten. Hele greia ble lagt fram som en unnskyldning til hvorfor hun stadig tar ungene med til utlandet.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Man legger ikke ut sånn info om ungen sin på offentlig snap!!!

At han det vanskelig på skolen når andre barn er fysiske mot han... Not a big deal

Dette er dessverre en normal hverdag for alt for mange 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (Akkurat nå):

At han det vanskelig på skolen når andre barn er fysiske mot han... Not a big deal

Ingen big deal? Kjære vene. Du har tydeligvis aldri opplevd verken mobbing eller at barnet ditt blir mobbet! 
Mobbing skal aldri normaliseres! 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (Akkurat nå):

Ingen big deal? Kjære vene. Du har tydeligvis aldri opplevd verken mobbing eller at barnet ditt blir mobbet! 

Aldri sagt det skal normaliseres, men ingen big deal at hun delte info om barnet da dette dessverre er en vanlig skoledag for alt for mange barn . Problematikken er såpass alvorlig at det ikke lenger er sensitiv info for man må alt for ofte kjempe med nebb og klør for å få en endring .. og da hjelper det oftest, dessverre, å skrike høyest .. og medier har mer makt, ofte, enn at en forelder sitter å klager på skolekontoret og til fylkesmannen 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (41 minutter siden):

Mitt inntrykk er at hun ikke snakket om mobbing, men generelt om utagering og vold på trinnet som også rammer hennes barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (38 minutter siden):

Aldri sagt det skal normaliseres, men ingen big deal at hun delte info om barnet da dette dessverre er en vanlig skoledag for alt for mange barn . Problematikken er såpass alvorlig at det ikke lenger er sensitiv info for man må alt for ofte kjempe med nebb og klør for å få en endring .. og da hjelper det oftest, dessverre, å skrike høyest .. og medier har mer makt, ofte, enn at en forelder sitter å klager på skolekontoret og til fylkesmannen 

Beklager, jeg misforsto deg. Trodde det var mobbingen du mente ikke var en big deal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (4 timer siden):

Man kan mene hva man vil om det hun gjør eller sier, men disse snuttene nå er det beste innholdet på lenge fra henne

Og ang. Clickbait så hun skrev ingenting før helt i slutten og da har hun allerede snakket lenge

Snapvloggere skriver ofte typiske clickbait-tekster på siste snappen de poster for en stund, sånn at det blir stående synlig helt frem til neste gang de legger ut noe. AR har jo en lang karriere med clickbait bak seg, så at dette var annerledes var egentlig litt overraskende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at hun med sitt meget begrensede ordforråd tenker at hun lett kunne tatt barna ut av skolen, kjøpt de flybilletter til diverse turistdestinasjoner og på den måten tilbudt dem et mye bedre utdanningsløp enn hva «vanlig» skole kan. Dessuten synes jeg det er bekymringsverdig at hun som så til de grader utrykker et enormt kontrollbehov i familien (alle barna skal kles opp på bestemte måter, videoer skal filmes fra bestemte vinkler og med stor grad av bevisst iscenesettelse av livet [ref at hun legger ut videoer og bilder av ferier de har vært på i lang tid etterpå for å fremstille ferien som mye lengre enn den egentlig var], ingen bilder eller personlig preg i hjemmet for å unngå «rot/støy») mener at beste måte å oppdra barna på er å skjerme dem for alt som kan være vanskelig. Da tenker jeg særlig på det hun nevnte med at det kan være utfordrende sosialt å gå i 7. klasse. Sosiale utfordringer som «klikker» og utestenging er dessverre ikke noe som kun er forbeholdt barn, det vil man være nødt å navigere også i voksenlivet, så det å frata barn mulighet til å erfare gode og mindre gode relasjoner er i mine øyne å gjøre dem en bjørnetjeneste. De vil jo få sjokk den dagen de må hanskes med livet uten at mor allerede har kostet veien fri for humper, greiner og stein.

Endret av AntiBullshit
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er grusomt at ene barnet hennes ikke har et trygt og godt skolemiljø, utover det er det fascinerende å se/høre noen si så mye med så magert innhold. Hun prater og prater og prater… 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Og i tillegg deler hun uten skrupler at det i klassen er flere barn med diagnoser… 

Ok, Anna. Ta over undervisningen av barna. 

Tipper den nye rektoren har vært mer motvillig til å innfri søknad om perm, derav misfornøyd Anna R

Sist, men ikke minst, HVEM er d som syns desse snappene er spennende? Når hun filmer seg selv gå, sette seg, posere, drikke en drink? Herregud så sprøtt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (3 timer siden):

Det var det for 30 år siden også. Mobbing blir det aldri slutt på dessverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte skjønner jeg Annas behov for å legge ut den snappen. Grusomt hvis 4. klassingen hennes har blitt utsatt for mobbing hver uke helt siden skolestart, og at hun følte at hun måtte si noe om hvor vanskelig det er.

Men litt usikker på om jeg selv ville ha vært så åpen om hvem det gjaldt og hvilken klasse. Hun sa hvem av barna det gjaldt, og la i tillegg til at mange av medelevene til barnet har diagnoser. Det er info som det ikke nødvendigvis er helt greit at alle de som følger henne på Snap får vite om. Og tror ikke at å ta barna ut av skolen vil løse problemene. Det kan virke som en god løsning der og da at de får fri, men vil samtidig gå glipp av mye nyttige erfaringer i skolehverdagen.

Skjønner at situasjonen er vanskelig for Anna, men tror ikke hun sitter med den riktige løsningen

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det barnet som blir plaget på skolen at mamma og søsteren reiser til Dubai?

Dette fremstår som Annas behov for forandring, hun har mange ganger snakket om at hun ikke er lykkelig i hverdagen.

Hun ble mor altfor tidlig, og fortsatte å få barn. Nå har virkeligheten innhentet henne, og hun savner ungdomstiden hun mistet.

Jeg syns det er fælt at barnet har det kjipt på skolen, men det hjelper ikke å rømme utenlands til stadighet.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (8 timer siden):

Og ang. Clickbait så hun skrev ingenting før helt i slutten og da har hun allerede snakket lenge

Er slik clickbait fungerer på Snapchat. Det er det siste bildet som viser i feeden, derfor er det der man må legge inn clickbaiten.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Melus skrev (6 timer siden):

Hun sa vel ikke at barnet ble mobbet heller. Det kan godt være at barnet blir det, men slik jeg tolket det var dette generell utagering fra andre barn - ikke nødvendigvis rettet kun mot enkeltbarn. Da er det isåfall ikke mobbing. 

Fortsatt alvorlig, men så vet vi jo bare den ene siden her også. Uansett tenker jeg at regelmessige Dubai-turer er den beste løsningen, og kan ikke forstå hva som er så lærerikt for barna med det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (10 timer siden):

Hun sa vel ikke at barnet ble mobbet heller. Det kan godt være at barnet blir det, men slik jeg tolket det var dette generell utagering fra andre barn - ikke nødvendigvis rettet kun mot enkeltbarn. Da er det isåfall ikke mobbing. 

Fortsatt alvorlig, men så vet vi jo bare den ene siden her også. Uansett tenker jeg at regelmessige Dubai-turer er den beste løsningen, og kan ikke forstå hva som er så lærerikt for barna med det…

En pause fra hverdagen hjelper .. samle litt energi en ellers travel hverdag .. barn er forskjellige og har forskjellig behov

Om barnet ikke henger etter på skolen så er det bra, om en først skal ta disse reisene 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger penger. Hun har ingen grenser for hva hun er villig til å legge ut for å tjene mer. Ungene blir brukt i kommersielle oppdrag som å være med på sponsede turer for å reklamere for sexleketøy eller som fotograf for mor når hun skal posere på bloggen nesten uten klær- ikke st de trenger pause.  Har heller ingen tro på at hun  evner å ta ansvar for det de skal lære. Hun har knapt fullført grunnskolen. Dette er kun for click - hadde hun ønsket hjelp til barna sine så hadde hun brukt andre kanaler enn bloggen.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Men hallo? Jeg har aldri fulgt denne dama, kun hørt om henne som mamma til M. Jeg måtte faktisk inn og sjekke, oghva skjer?  Hva er det med desse snappene av at hun står og poserer og flørter med kamera? Hvem filmer? Datteren? Er det ikke litt vel seksualisert eller er jeg helt på viddene? 

Lurer på hva som skjer bak kulissene når hun ber datteren om evt å filme? Hva tenker denne jenta? 

Og etter den greia igår mot skolen, og mot rektor som er ny, holder jeg fortsatt fast på at ny rektor kanskje er mer restriktiv mtp perm og at dette ikke faller i god jord hos Anna. 

Om alle skulle tenkt som Anna, at det bare er å skrive ut og skrive inn barna, at det betyr ingenting, så hadde det vært rimelig umulig å holde kontinuitet i skolen. Å ta ungene ut en sjelden gang, ja ok, men Anna er vel ikke sjelden ute med ungene? 

Vi må slutte med dette Me myself and I samfunnet. Seriøst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...