Gå til innhold

Anna Rasmussen

Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Zimba91 skrev (1 time siden):

Går ikke de ungene på skolen? 

Hva skal de med skole når de kan bli influencere som hu mor🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Var 99% av julegavene under treet fra hun og jan? Eller var det falske pakker som skulle matche interiøret i huset?🤔 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (På 25.12.2023 den 9.34):

Var 99% av julegavene under treet fra hun og jan? Eller var det falske pakker som skulle matche interiøret i huset?🤔 

Hvis jeg skal tippe, så kan det ha vært følgende:

Jan + Anna sine gaver til hverandre = ca 2 (sikkert flere) 

Jan + Anna sine gaver til barna = minst 4 (sikkert noen ekstra)

De 4 barna sine gaver til hverandre = minst 12 stk (minst 3 per barn x 4 = 12) 

Så er det sikker noe gave "fra" barna til foreldre.. Hvis dette er tilfellet, så ser vi fort på 8 gaver til.. 

Når man begynner å regne på dette slik, så er det ikke rart at enkelte hjem har en overflod av gaver.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (På 25.12.2023 den 9.34):

Stusset også på at alle gavene var pakket inn i samme papir 🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er så klinisk og fargekoordinert i den familien...creepy....ikke det minste koselig...og ungene stilles opp og smiler på kommando.

Og de går og de går når de er ute.. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sawyer skrev (13 timer siden):

Hvis jeg skal tippe, så kan det ha vært følgende:

Jan + Anna sine gaver til hverandre = ca 2 (sikkert flere) 

Jan + Anna sine gaver til barna = minst 4 (sikkert noen ekstra)

De 4 barna sine gaver til hverandre = minst 12 stk (minst 3 per barn x 4 = 12) 

Så er det sikker noe gave "fra" barna til foreldre.. Hvis dette er tilfellet, så ser vi fort på 8 gaver til.. 

Når man begynner å regne på dette slik, så er det ikke rart at enkelte hjem har en overflod av gaver.. 

ja, det kan jo våre tilfellet. Ikke rart at enkelte har en overflod av gaver, nei. Personlig syns jeg det er mer sjarm når pakkene er pakket inn i forskjellig papir

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om man har tilsynelatende alt på stell er det ikke dermed sagt at man er lykkelig. Folk kan bære på mer enn hva som synes på utsiden. Dessuten er det nok veldig vanskelig å se hvor privilegert man er når man aldri har hatt en ordentlig jobb. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som hun kan lese værmeldinger? Hun sier hun «tror det er mindre vind i dag enn i går», men værmeldingen viser da vitterlig at det er 12 sekundmeter med oppmot 22 sekundmeter i kastene. Det er med andre ord ikke mindre vind i dag enn i går. Virker også som hun fortsatt er ekstremt usikker på seg selv og trives egentlig best med de minste barna som hun kan dikke-dikk og dulle med. Skal hun gjøre noe som voksen, om så bare måke snø av bilen, så fremstår hun usikker, utilpass og svært selvbevisst. Skjønner ikke hvorfor hun ikke «vokser til» i større grad, må være slitsomt å ha det sånn 

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (40 minutter siden):

Virker ikke som hun kan lese værmeldinger? Hun sier hun «tror det er mindre vind i dag enn i går», men værmeldingen viser da vitterlig at det er 12 sekundmeter med oppmot 22 sekundmeter i kastene. Det er med andre ord ikke mindre vind i dag enn i går. Virker også som hun fortsatt er ekstremt usikker på seg selv og trives egentlig best med de minste barna som hun kan dikke-dikk og dulle med. Skal hun gjøre noe som voksen, om så bare måke snø av bilen, så fremstår hun usikker, utilpass og svært selvbevisst. Skjønner ikke hvorfor hun ikke «vokser til» i større grad, må være slitsomt å ha det sånn 

Nå kan det veldig godt være at det er færre kast der hun er, eller at vindretningen har vridd seg litt slik at det faktisk er mindre vind akkurat der hun er.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Man kan jo ikke ta noen på å være ærlig, er nok mange som føler det sånn uten å tørre og si det høyt, men nå er jo engang situasjonen sånn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ville vært sunt for Anna å få et mer A4-liv, der minstemann fikk seg barnehageplass og hun kom seg ut i et arbeidsmiljø. Ikke fordi jeg har noe i mot at folk kan leve utenfor «det normale hverdagslivet» med yrker som feks influenser, men fordi det er tydelig at Anna ikke har godt av det. Det virker som hun har alt for lite sosialt nettverk rundt seg, og blir gående i sin egen boble hjemme. Jeg er overbevist om at det er negativt for psyken hennes og tror dette har påvirket modenheten hennes i veldig negativ grad. Synes det er lite utvikling siden hun var tenåringsmor. Er arbeidsmiljø hvor hun omgås andre voksne i hverdagen ville nok vært veldig positivt!

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsihalsen skrev (9 timer siden):

Ja. Man kan jo ikke ta noen på å være ærlig, er nok mange som føler det sånn uten å tørre og si det høyt, men nå er jo engang situasjonen sånn.

Ja...å være foreldre gjør at man er "låst" i lange perioder...velger man å få barn, så er det naturligvis de som settes først. Og får man 4 er det naturligvis ekstra mye jobb og mange år man må sette diverse ønsker på vent.

Men, er sikker på at det er mulig å prioritere seg selv og underveis. Det er viktig!

Hun er fremdeles rimelig ung når ungene blir store..alt til sin tid!

En vanlig jobb hadde gjort hun godt, ja! Ikke sunt å gå hjemme sånn som hun gjør!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moongirl skrev (På 4.1.2024 den 23.47):

Ja...å være foreldre gjør at man er "låst" i lange perioder...velger man å få barn, så er det naturligvis de som settes først. Og får man 4 er det naturligvis ekstra mye jobb og mange år man må sette diverse ønsker på vent.

Men, er sikker på at det er mulig å prioritere seg selv og underveis. Det er viktig!

Hun er fremdeles rimelig ung når ungene blir store..alt til sin tid!

En vanlig jobb hadde gjort hun godt, ja! Ikke sunt å gå hjemme sånn som hun gjør!

Hva skal hun jobbe med? Har hun fullført videregående? Det var snakk om at hun skulle ta opp vgs. under pandemien, men ble det noe av? Hun fikk også et barn til på samme tid (2021). 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom minstemann ikke går i barnehage så er jo det førstepri å få ham inn der, og deretter så blir det å få seg en utdannelse eller jobb. Alle jobber er like bra i mine øyne, men hun vil jo ta et astronimsk steg opp dersom hun går fra influenser til f eks butikkmedarbeider. Anna er sånn sett heldig som fikk barn tidlig, alle barna har nok flyttet ut innen hun er 40 år og da vil hun jo få en ny vår.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (10 minutter siden):

Hva skal hun jobbe med? Har hun fullført videregående? Det var snakk om at hun skulle ta opp vgs. under pandemien, men ble det noe av? Hun fikk også et barn til på samme tid (2021). 

Nå var det først og fremst for hennes egen psyke jeg tenkte på, og da mener jeg det ikke spiller noen rolle hvilken jobb det er, så lenge hun får seg et nettverk som består at andre voksne. Siden hun mangler både arbeidserfaring og utdanning så står hun nok ikke først i køen, men det finnes nok likevel flere jobber som kan være aktuelle. Butikkmedarbeider, assistent på skole/barnehage…

Aller helst burde hun selvfølgelig ordnet med en skikkelig utdanning. Og et studentmiljø er nok også et bedre alternativ enn å gå hjemme alene dag inn og ut. Men det er kanskje vanskeligere å bestemme seg for studieretning, og hun må vel også ta noen eksamener før hun har mulighet til det. Så jeg ville uansett funnet meg en midlertidig jobb mens disse tingene falt på plass!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er sunt for minstemann å gå hjemme heller.

I et perfekt fargekoordinert (eller ikke farge da) hjem, hvor alt fremstår sterilt, striglet og svært kjedelig.

Aldri en leke, ingenting som er ukoordinert. Til og med når de baker er alt perfekt.

Hvor barna kles opp helt likt og fargekoordinert og filmes veldig regissert flere ganger i uken.

Det er ikke normalt og det er ingen normale som lever sånn.
Hun burde slacke opp litt. Komme seg litt ut (jobb eller hobby) 

La huset være et hus hvor unger kan trives og som ser ut som om det bor folk i det.

La eldste (og de andre) slippe å veves inn i disse syke videoene. 
Det kan umulig være sunt for disse ungene å leve sånn. At de kommer til å merkes for resten av livet er så og si helt sikkert.

Hun burde nok uansett få hjelp ig noen å snakke med. Hun har ikke hatt en normal dag siden hun fødte eldste. 
Kastet ut i en verden hvor alle så henne, og prøver febrilsk å leve opp til et perfekt bilde, som ikke er sunt eller naturlig på noen som helst måte.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne sikkert fått seg en deltidsjobb i en butikk eller vikarassistent på sfo eller ekstravakt i hjemmetjenesten eller tilsvarende. Begynne litt i det små for å komme seg ut litt. Vet ikke om hun fullførte ungdomsskolen men hun har jo erfaring som omsorgsperson og burde kunne klare noen timer her og der i enkle jobber.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (På 24.10.2023 den 21.00):

Hun skriver at hun blir «nedringt hele dagen» av skolen pga glemt gymtøy, glemt sykkel, lo i timen og finner ikke drikkeflaska. Dette nekter jeg å tro på. Jobber i skole selv, og kan bekrefte at vi ikke akkurat har tid til å etterlyse drikkeflaske via telefon «hele dagen» 😂 Hos meg får de drikke fra vasken hvis de mangler drikkeflaske. Da husker de som regel drikkeflaske dagen etter. Hilsen lærer 🤓 

kilde: annarasmussen story på Instagram

IMG_1804.jpeg

Skulle ønske min skole ringte oftere. Ene klassen er kaos

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ut om at du ikke er lykkelig, ikke får prioritere deg selv, ikke få det livet du ønsker deg osv, og det er pga barna dine….. Ikke for å være ufin….men noen har vel ikke gjort noe annet enn å prioritere seg selv i mange år? Så gøy for barna å lese dette da🙈

• Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...