Summ Skrevet 14. august 2018 #8821 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, Vitting skrev: Hver gang anna gir smakebiter av huset hennes/deres, får jeg en utrolig kald og sjeleløs følelse. Det er null personlig preg, det ser ut som en kunstig utstilling i en butikk. Og jeg sier ikke det for å være ekkel, jeg sier det fordi det er noe av det mer ekstreme jeg har sett. Det ser ikke ut som folk bor der, og iallefall ikke barn.. Alltid tenkt IKEA når hun viser huset. Ikke en plante, blomst eller knapt nok pynt på veggene 5
Oppland Skrevet 14. august 2018 #8822 Skrevet 14. august 2018 Jeg er helt enig med Vitting, på meg virket det helt iskaldt uten "varme i veggene". 5
Gjest Truka Skrevet 14. august 2018 #8823 Skrevet 14. august 2018 14 minutter siden, Oppland skrev: Jeg er helt enig med Vitting, på meg virket det helt iskaldt uten "varme i veggene". Det appelerer mer til meg enn VP mørke vegger, gulv og møbler.
Gjest Trynefaktor Skrevet 14. august 2018 #8824 Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, Truka skrev: Det appelerer mer til meg enn VP mørke vegger, gulv og møbler. Enig. Har samme stoler selv 😅
Gjest Vitting Skrevet 14. august 2018 #8825 Skrevet 14. august 2018 47 minutter siden, Truka skrev: Det appelerer mer til meg enn VP mørke vegger, gulv og møbler. Da snakker vi om to forskjellige ting; VP har i det minste bilder og pynt (så det holder, men det er en annen ekstrem ). Anna har ikke noe. Jeg liker alt Anna har i huset, både av møbler og kjøkken, farger, stil etc -- men på en magisk måte gjør hun det jeg vil ha i eget hus "ufint" fordi det er så kaldt og sjelesløst. Jeg "liker" da mer hvordan VP har det med varme og preg av at det bor noen der. Selv om stilen, møblementet, kjøkken, farger osv til VP er noe jeg aldri ville hatt i mitt hus. Gav det mening?
FruRosa Skrevet 14. august 2018 #8826 Skrevet 14. august 2018 10 minutter siden, Vitting skrev: Da snakker vi om to forskjellige ting; VP har i det minste bilder og pynt (så det holder, men det er en annen ekstrem ). Anna har ikke noe. Jeg liker alt Anna har i huset, både av møbler og kjøkken, farger, stil etc -- men på en magisk måte gjør hun det jeg vil ha i eget hus "ufint" fordi det er så kaldt og sjelesløst. Jeg "liker" da mer hvordan VP har det med varme og preg av at det bor noen der. Selv om stilen, møblementet, kjøkken, farger osv til VP er noe jeg aldri ville hatt i mitt hus. Gav det mening? Jepp! Anna har fine ting, men det hele er så upersonlig. Og helt uten pynt og farger virker det kaldt. 9
Cookie123 Skrevet 14. august 2018 #8827 Skrevet 14. august 2018 1 time siden, Vitting skrev: Hver gang anna gir smakebiter av huset hennes/deres, får jeg en utrolig kald og sjeleløs følelse. Det er null personlig preg, det ser ut som en kunstig utstilling i en butikk. Og jeg sier ikke det for å være ekkel, jeg sier det fordi det er noe av det mer ekstreme jeg har sett. Det ser ikke ut som folk bor der, og iallefall ikke barn.. Minner meg litt om hvordan leiligheten min så ut da jeg nettopp hadde flytta inn. Sånn de aller første dagene, før jeg hadde fått opp ting på veggene, gardiner osv. 9
Gjest mammanicolene Skrevet 14. august 2018 #8828 Skrevet 14. august 2018 (endret) 37 minutter siden, Cookie123 skrev: Minner meg litt om hvordan leiligheten min så ut da jeg nettopp hadde flytta inn. Sånn de aller første dagene, før jeg hadde fått opp ting på veggene, gardiner osv. Ingen av dere som har greie på minimalistisk stil ser jeg. Hun har det veldig fint, og følger den skandinaviske -minimalistiske stilen. Man må ikke ha masse fyll for at det skal være personlig. Også er det noe som heter bilde representabelt. Det er nok leker rundt omkring til vanlig. Men det fjerner man om man skal ta et interiør bilde Endret 14. august 2018 av mammanicolene
Cookie123 Skrevet 14. august 2018 #8829 Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, mammanicolene skrev: Ingen av dere som har greie på minimalistisk stil ser jeg. Hun har det veldig fint, og følger den skandinaviske -minimalistiske stilen. Man må ikke ha masse fyll for at det skal være personlig. Også er det noe som heter bilde representabelt. Det er nok leker rundt omkring til vanlig. Men det fjerner man om man skal ta et interiør bilde Du har helt rett i at jeg ikke har greie på minimalisme! 😄 Det er vel smak og behag kanskje, absolutt ikke min stil! 😉 3
Inocybe Skrevet 15. august 2018 #8830 Skrevet 15. august 2018 6 timer siden, mammanicolene skrev: Ingen av dere som har greie på minimalistisk stil ser jeg. Hun har det veldig fint, og følger den skandinaviske -minimalistiske stilen. Man må ikke ha masse fyll for at det skal være personlig. Også er det noe som heter bilde representabelt. Det er nok leker rundt omkring til vanlig. Men det fjerner man om man skal ta et interiør bilde Forskjell på skandinavisk minimalistisk interiør og tomt. Men for al del de kan ha ryddet bort før bildene ble tatt. 17
Aintnofun Skrevet 15. august 2018 #8831 Skrevet 15. august 2018 Syns det er veldig merkelig å ikkje engang ha en kaffetrakter stående på benken. Tar hun den ut av skaprt hver morgen liksom? (Kan være de ikke drikker kaffe, men alikevel) Det ser jo ikke ut som om noen bor der. 4
Gjest Vitting Skrevet 15. august 2018 #8832 Skrevet 15. august 2018 9 timer siden, mammanicolene skrev: Ingen av dere som har greie på minimalistisk stil ser jeg. Hun har det veldig fint, og følger den skandinaviske -minimalistiske stilen. Man må ikke ha masse fyll for at det skal være personlig. Også er det noe som heter bilde representabelt. Det er nok leker rundt omkring til vanlig. Men det fjerner man om man skal ta et interiør bilde Jeg har, til tross for hva min overflate kanskje tilsier, relativt grei ordning på minimalisme. Tør påstå at jeg følger med i trender og moderne forhold ganske greit gjennom abbn. på både bonytt, bobedre, bolig 123 og diverse blogger, samt at vi er i en fase med opppussing/tilbygg på hus. Det er forskjell på minimalisme, og et tomt ekkorom uten innhold ala fengselsisolasjonsceller. Minimalisme er ikke å bare ha så lite som mulig, det er å ha lite på en stilfull måte. Gjerne med enkelte pynteelementer som bryter opp for det kalde, hvite - gjerne med moderne farger som bryter opp for det grå og hvite. Man kan til og med ha bilder på veggene, og elementer på kjøkkenbenken, uten at det slutter å være minimalisme. Planter også. Som jeg sier, jeg liker det Anna har av ting, men måten hun presenterer det på/har satt tingene sammen på er så sjelløst at selv JEG som har lyst på en minimalistisk stil i det nye huset vårt, ikke synes de tingene jeg vanligvis synes er fine, er fine. Det ser ut som en øde ørken. Det ser ut som noen som har tenkt "minimalisme = ingen ting" og bare støvsugd vekk alt fra overflatene slik at det står igjen et stort, ekkorom med hvite glossa overflater uten så mye som et støvkorn på. Jeg synes det vitner om at Anna har "lest hva som er fint" men så får hun det liksom ikke helt til. Eller så får hun til, men drar det til en ekstrem som ikke likner noe.
Snuppah00 Skrevet 15. august 2018 #8833 Skrevet 15. august 2018 Boligen ser nitrist ut innvendig! Ser ikke koslig ut i det hele tatt.... ikke gsrdiner, blomster, bilder, pynt eller noe. Eller kanskje de fjerner alt før de ta bilde, selv om det er rart 10
Gjest Reputation Skrevet 15. august 2018 #8834 Skrevet 15. august 2018 2 timer siden, Aintnofun skrev: Syns det er veldig merkelig å ikkje engang ha en kaffetrakter stående på benken. Tar hun den ut av skaprt hver morgen liksom? (Kan være de ikke drikker kaffe, men alikevel) Det ser jo ikke ut som om noen bor der. Du må sjekke mer nøye. Hun har en kaffemaskin stående ved kjøkkenbordet. -- Så kjipt ser det ikke ut. Jeg hadde heller fjernet bildet og skjærebrettene før jeg hadde sagt meg fornøyd. Ja, det er minimalistisk stil men det ser ryddig ut. Ikke alle takler rot, og AR som tidligere har sagt hun har ADHD har vel gjerne et behov for kontrol og ryddighet. Jeg forstår at flere, inkludert meg selv, er negative til mange ting denne familien gjør, men å fokusere så mye på hvordan kjøkkenet ser ut er bare teit. Kan vi ikke heller fortsette diskusjonen om publisering av barn, falske konkurranser og andre ting som ødelegger for merkevaren og andre involverte.
Døgnvill Skrevet 15. august 2018 #8835 Skrevet 15. august 2018 Stilen hennes er ikke min stil i det hele tatt. MEN.... Det er sikkert mange som ikke like min stil heller, så jeg har ikke brydd meg om hvordan det ser ut hos de. Jeg har ikke sett alle rommene i huset de sitt, så for alt jeg vet så kan det hende de har bilder og personlige ting i rom de ikke har vist frem. Er det ikke sånn med veldig mange at man kun viser frem de "beste og fineste" rommene? I alle fall opplever jeg det sånn. Hadde det vært rotete, grisete og kvalmt i huset hadde det vært noe helt annet. Interiørstilen er ikke noe jeg føler er verdt å brukt diskusjonstid på. Det er andre ting som hellerkan diskuteres om den bloggeren 3
Aubree Skrevet 15. august 2018 #8836 Skrevet 15. august 2018 https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler Å-åh blir krise i heimen i dag 😛 28
Yann Skrevet 15. august 2018 #8837 Skrevet 15. august 2018 44 minutter siden, Aubree skrev: https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler Å-åh blir krise i heimen i dag 😛 Takk for lenken. Spre dette utrolige viktige budskapet på alle steder som er relevant. Absolutt alle bloggere det gjelder, leser Kvinneguiden, ofte, veldig ofte. 15
Snuppah00 Skrevet 15. august 2018 #8838 Skrevet 15. august 2018 Snart kommer vel sutreinnlegg og kanskje gaulevideo fra Anna 18
Gjest Sjokka Skrevet 15. august 2018 #8839 Skrevet 15. august 2018 Etter vg's skriverier om fronting av barn idag, blir det kanskje et nytt blogg innlegg fra Anna idag. Nå har hun fått noe å blogge om. Det har vært merkverdig stille på bloggen, etter innlegget om hun og Jan har problemer. Merkelig opplegg fra en blogger som ønsker å få bloggen opp å gå igjen. Blogger i noen dager for så å bli borte i flere dager. Tenk om vi kunne gjort som vi ville på en arbeidsplass? Hva hadde skjedd om vi tenkte at nå har jeg jobbet så godt i noen dager, at nå tar jeg meg noen dager fri. Vi hadde fått sparken!!
Gjest Vitting Skrevet 15. august 2018 #8840 Skrevet 15. august 2018 2 timer siden, Reputation skrev: Så kjipt ser det ikke ut. Jeg hadde heller fjernet bildet og skjærebrettene før jeg hadde sagt meg fornøyd. Ja, det er minimalistisk stil men det ser ryddig ut. Ikke alle takler rot, og AR som tidligere har sagt hun har ADHD har vel gjerne et behov for kontrol og ryddighet. Jeg forstår at flere, inkludert meg selv, er negative til mange ting denne familien gjør, men å fokusere så mye på hvordan kjøkkenet ser ut er bare teit. Kan vi ikke heller fortsette diskusjonen om publisering av barn, falske konkurranser og andre ting som ødelegger for merkevaren og andre involverte. Please, jeg vil ha meg frabedt om at jeg overfokuserer på negative ting hos Anna. Jeg overfokuserer på negative ting hos VillaPaprika, men Annabanana bryr jeg meg generelt ikke særlig om. Av og til titter jeg inn, og jo, derfor fant jeg det for godt å skrive at jeg synes det ser nitrist ut hos Anna. Det ser ikke ryddig ut; det ser kaldt og sterilt ut. Det ser kunstig ut, det ser ut som at ekkoene av Annas fortid spretter mellom veggene så det dirrer, siden alt bare er tomt. Jeg vil ha meg frabedt at Annas blogg, hennes bedrift, som jo er det vi diskuterer, ikke kan få kritikk for sin styling som fremmes på bloggen. Du kaller det "bare teit", vel deg om det. Det jeg synes er teit er at du ilegger andre meninger de ikke har, og forsøker å kneble dem i deres ytringer. Jeg har lenge fulgt Annas interiør-bilder fordi - som jeg har sagt - hun har en veldig moderne og flott utrustning. Men fordi jeg nettopp interesserer meg i det, så er det for meg naturlig og frustrerende å se en bedrift som tar utrustningen den vegen. Andre kan diskutere barn, jeg vil diskutere kjøkken. Alt er en del av bedrifta jan banan og c/o. 1 time siden, Døgnvill skrev: Stilen hennes er ikke min stil i det hele tatt. MEN.... Det er sikkert mange som ikke like min stil heller, så jeg har ikke brydd meg om hvordan det ser ut hos de. Jeg har ikke sett alle rommene i huset de sitt, så for alt jeg vet så kan det hende de har bilder og personlige ting i rom de ikke har vist frem. Er det ikke sånn med veldig mange at man kun viser frem de "beste og fineste" rommene? I alle fall opplever jeg det sånn. Hadde det vært rotete, grisete og kvalmt i huset hadde det vært noe helt annet. Interiørstilen er ikke noe jeg føler er verdt å brukt diskusjonstid på. Det er andre ting som hellerkan diskuteres om den bloggeren Gjelder til dette innlegget også. Vi har før sett bilder av stua, som er stor og betong og hvit med en liten sofa i ett hjørne og ellers null pynt, leker, niks, nothing, nada. Derfor reagerte jeg i dag. Des mer vi ser av huset, des tommere ser hele greia ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå