Gå til innhold

Anna Rasmussen

Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Men det hadde ikke forundret meg om blogg.no har mikset opp begrepene og endt opp med å bruke klikk for å få det til å høres mye mer attraktivt ut. 60 000 klikk høres ut som en blogger med mye mer engasjement og interesserte lesere enn en blogger som "kun" har 60 000 sidevisninger - sistnevnte gir oss jo ingen indikasjon på hvor interesserte og lojale leserne er.

Blogg.no definerer slik:

1 leser = Første besøkende med aktuell IP. Hver IP telles kun én gang per døgn.
1 norsk leser = Første besøkende med aktuell norsk IP. Hver IP telles kun én gang per døgn.

Sidevisninger = antall ganger det er lastet en hvilkensomhelst side (per døgn)

1 leser kan altså gi mange sidevisninger
Mange personer som besøker bloggen fra samme IP (f.eks. skole/bibliotek/firma), uansett enhet (PC/mobil/nettbrett) telles bare som 1 leser

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, J.. skrev:

Det skal faktisk være kommentarer i mellom mine egne der,som de har slettet selv etter jeg har svart..

Derfor kan det fremstå sånn.

Akkurat sånn som Lars Kristian Eriksen, fotballfruemannen holdt på i innlegget om Bokbadet til Mimir Kristjansson en kveld frua var på vift og han satt og hamret løs, for så og slette ALT han hadde målt utav seg. 

Om du vil kan du søke på Mimir Kristijansson på Facebook, så kommer du til debatten. 

Endret av Viking-girl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Viking-girl skrev:

Akkurat sånn som Lars Erik Eriksen, fotballfruemannen holdt på i innlegget om Bokbadet til Mimir Kristjansdon en kveld frua var på vift og han satt og hamret løs, for så og slette ALT han hadde målt utav seg. 

Janei,det ser jo ut som jeg er i en interessant samtale med meg selv akkurat nå..
Jan selv svarer jo heller ikke så.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, J.. skrev:

Janei,det ser jo ut som jeg er i en interessant samtale med meg selv akkurat nå..

Jan selv vet vel at det han gjør ikke er greit. Så da forholder man seg tyst da, til denne stormen er over også... spent på om han kommer til å spamme ned Inspire Norge med reklamelinker ikveld også "KUN noen timer igjen av Blackweek!!"

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Panda90 skrev:

Jan selv vet vel at det han gjør ikke er greit. Så da forholder man seg tyst da, til denne stormen er over også... spent på om han kommer til å spamme ned Inspire Norge med reklamelinker ikveld også "KUN noen timer igjen av Blackweek!!"

Definitivt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, J.. skrev:

Viktig å ta screenshot når de svarer! Et tips. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Viking-girl skrev:

Viktig å ta screenshot når de svarer! Et tips. 

Will do,neste gang.
Men det jeg har skrevet får da for all del bare stå,blir for teit å slette det man først har skrevet..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J.. skrev:

Will do,neste gang.
Men det jeg har skrevet får da for all del bare stå,blir for teit å slette det man først har skrevet..

Jeg var "heldig", for Lars Kristian siterte meg på hvert eneste svar og jeg med han! Nå står det i tråden og ser helt latterlig ut. Jeg la inn igjen screenshotene. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Viking-girl skrev:

Jeg var "heldig", for Lars Kristian siterte meg på hvert eneste svar og jeg med han! Nå står det i tråden og ser helt latterlig ut. Jeg la inn igjen screenshotene. 

Hahahahaha!
Herlig. :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, J.. skrev:

Hahahahaha!
Herlig. :fnise:

Jepp! Tar han meg, så tar jeg han !! 

Om du vil kan du søke på Mimir Kristijansson på Facebook, så kommer du til debatten. 

Endret av Viking-girl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Clickbait som ble publisert for tidlig for å ta fokus vekk fra tvilsom merking av reklame osv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
1 time siden, Viking-girl skrev:

Akkurat sånn som Lars Kristian Eriksen, fotballfruemannen holdt på i innlegget om Bokbadet til Mimir Kristjansson en kveld frua var på vift og han satt og hamret løs, for så og slette ALT han hadde målt utav seg. 

Var da godt han skrev under sitt eget navn da, og ikke som lege eller jurist som han har gjort før. Og fra kom med falsk navn og var enig med han etterpå. Dette har vært gjort. At han skriver at andre ikke har noe med hva de gjør med barna? Jo...når foreldre ikke skjønner det selv, så SKAL andre bry seg. Det er jo disse bloggforeldre som vil komme om noen år og sutrer. : skolen tar ikke tak, må ta ungen ut av skolen, unger sprer bilder av barna. Det vil komme mye. Det er godt da....Internett glemmer aldri. Da vil det vel bli: vi ante ikke, vi forsto ikke at det kunne bli så ille. (Bare for å selge ungene )

For en stund siden ble det debatt på hønehjørnet.  En mor som la ut bilder av barna i hytt og pine.  Hun sa akkurat det samme...dere har ikke noe med hva jeg gjør med bilder av barna (hun solgte de ikke) hun forsto det ikke,uansett forklaring. En sa: bekymringsmelding til bv.

Så nå må de snart ta innover seg , det er ikke alle andre det er noe feil med. De vil at de skal tenke på barna. Ikke bruke de for penger. For det er det som gjelder. Hadde blogg sagt at dere ikke får betalt for klikk på barna, så hadde de ikke lagt ut et eneste bilde.tullet hun kommer med at det kom folk på døren, for å se ungen. Løgn. Oppkonstruerte historie for å få oppmerksomhet. Det har vært for mye fanteri på bloggen til at hun blir trodd.

Det var vel Anna om jeg ikke husker feil. Det var paparazzi rundt huset, så hun vurderte privatskole til ungen. Tenk det. Skjønner dere hvilke gal boble de sitter i. De selv tror dette er normalt.  Tror jeg har sagt det siste om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CoMa skrev:

Blogg.no definerer slik:

1 leser = Første besøkende med aktuell IP. Hver IP telles kun én gang per døgn.
1 norsk leser = Første besøkende med aktuell norsk IP. Hver IP telles kun én gang per døgn.

Sidevisninger = antall ganger det er lastet en hvilkensomhelst side (per døgn)

1 leser kan altså gi mange sidevisninger
Mange personer som besøker bloggen fra samme IP (f.eks. skole/bibliotek/firma), uansett enhet (PC/mobil/nettbrett) telles bare som 1 leser

Vi diskuterer ikke sidevisninger, brukersesjoner eller unike brukere. Det er forskjellige ting. Problemet er at klikk blir brukt når man egentlig snakker om sidevisninger eller unike brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Vi diskuterer ikke sidevisninger, brukersesjoner eller unike brukere. Det er forskjellige ting. Problemet er at klikk blir brukt når man egentlig snakker om sidevisninger eller unike brukere.

Ikke av blogg.no.
Blogg.no opererer ikke med "klikk" i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CoMa skrev:

Ikke av blogg.no.
Blogg.no opererer ikke med "klikk" i det hele tatt.

Hvor kommer det da i fra at toppbloggerne tjener per klikk, men at det visstnok gjelder per unike bruker? Se lenger opp, noen som har kommentert med litt info og et regnestykke på det.

Klikk til samarbeidspartnere kan jeg derimot skjønne at de kan tjene penger på, selv uten % av et potensielt salg, men ikke noen ører per bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...