Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, halvehimmelen skrev:

Jeg blir så frustrert, er så lei dette tullet!

Da er vi 2!

Endret av Lillekråka
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Hvor kommer det da i fra at toppbloggerne tjener per klikk, men at det visstnok gjelder per unike bruker? Se lenger opp, noen som har kommentert med litt info og et regnestykke på det.

Klikk til samarbeidspartnere kan jeg derimot skjønne at de kan tjene penger på, selv uten % av et potensielt salg, men ikke noen ører per bruker.

Klikk gjelder nok på annonselenker i bloggen i så fall. Der skilles det vanligvis på "click" (noen klikker seg inn og ser på det lenkede produktet) og "transaction" (noen klikker seg inn og kjøper det lenkede produktet). Noen annonselenker gir ikke betalt per klikk, men per transaksjon.

Endret av CoMa
Rettet skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CoMa skrev:

Klikk gjelder nok på annonselenker i bloggen i så fall. Der skilles det vanligvis på "click" (noen klikker seg inn og ser på det lenkede produktet) og "transaction" (noen klikker seg inn og kjøper det lenkede produktet). Noen annoselenker gir ikke bealt per klikk, men per transaksjon.

 

Ja, det er affiliatelenker jeg snakket om i mitt forrige svar. Men var ikke det som ble snakket om tidligere, var heller at Anna visstnok får 5 øre per unike bruker og tjener mye på det. Det er det jeg har vanskelig for å forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Ja, det er affiliatelenker jeg snakket om i mitt forrige svar. Men var ikke det som ble snakket om tidligere, var heller at Anna visstnok får 5 øre per unike bruker og tjener mye på det. Det er det jeg har vanskelig for å forstå. 

Ikke per unike bruker. Klikk i denne situasjonen er når noen trykker seg inn på bloggen. Om jeg går innpå bloggen 3 ganger iløpet av et døgn tjener Anna 15 øre fra meg. Dette gjelder når noen bevisst trykker seg inn på bloggen for å lese innleggene hennes, via bit.ly linker som Anna og Jan bruker på Inspire Norge for å linke til blogginnlegget hvor de annonserer vinnerne og når en googler f.eks baby og Anna sin blogg kommer opp (om en trykker seg inn på googlelinken da). Så når jeg snakker om klikk er det antall ganger noen trykker seg inn på bloggen iløpet av et døgn. Flere trykker seg inn mer enn en gang pr. døgn. Så om Anna har 30000 unike brukere som er innom bloggen pr døgn, så kan sidevisningen være høyere fordi folk klikker seg inn flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Panda90 skrev:

Om jeg går innpå bloggen 3 ganger iløpet av et døgn tjener Anna 15 øre fra meg.

Hvem er det som betaler ut dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Panda90 skrev:

Og fordi bloggomtoppbloggere og en som blogger på en annen plattform sier det, er det automatisk en sannhet? Kan være greit å etterlyse kilder av og til. :)

Endret av CoMa
Rettet skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørgensen
24 minutter siden, CoMa skrev:

Hvem er det som betaler ut dette?

Vil tro det er feks blogg.no og nettavisen. Kommer an på hvilken plattform det blogges fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jørgensen skrev:

Vil tro det er feks blogg.no og nettavisen. Kommer an på hvilken plattform det blogges fra. 

Blogg.no betaler kun ut penger, etter plassering, til de 20 mest leste på bloggtoppen, og der er i hvertfall ikke Anna med siden hun er avtaleblogger hos Side2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørgensen
9 minutter siden, CoMa skrev:

Blogg.no betaler kun ut penger, etter plassering, til de 20 mest leste på bloggtoppen, og der er i hvertfall ikke Anna med siden hun er avtaleblogger hos Side2.

Da er det Side2 som betaler for klikkene ar får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan er hvertfall aktiv på Inspire Norge med å dele nye reklamelinker nå så merkelig at han holder seg så taus på Stort og smått om sosiale medier hvor han til og med er tagget i innlegget og folk etterspør kommentar.

I tillegg har de pågående flere konkurranser på Inspire Norge hvor de ikke har annonsert trekningsdato. "vinn med vår nye chatbot" publisert 21.nov hvor de lokker med tights fra 2XU til vinneren og en venn som en skal tagge. Først i kommentarfeltet blir en bedt om å "LIKE Inspire Norge om du skal vinne". Flere etterspør trekningsdato, men dette blir ikke besvart. Til nå er det 17000 kommentarer på den ene konkurransen. Disse inleggene er skjult fra selve Inspire Norge sin facebookvegg, men dukker jo opp i nyhetsfeeden til vennene til de som kommenterer, så her hanker de inn masse likes på siden sin, uten at de kårer noen vinner. 

Sammen med de 3 konkuransene med goodiebag fra Nike via Zalando, "klarer du å løse denne?" konkurransenex2 med gavekort fra Boozt så er det altså 6 konkurranser hvor de ikke har kåret noen vinner, og flere av disse konkurransene har de ikke annonsert trekningsdato på. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er de hun har skrevet kontrakt med som gjør at hun tjener penger på klikk. Hun skrev ett innlegg om det tidligere i år en gang. Hvis jeg husker rett skrev hun da at når hun ikke var i kontrakt med side2/nettavisen så tjente hun IKKE per klikk. 

Ett raskt søk gir meg ett blogginnlegg fra juli i år (direktelink til bloggen): Dette tjener jeg på at du klikker deg inn på bloggen min

Her skriver hun at hvis en person går inn hver dag i en måned tjener hun cirka en krone. Hvis vi skal runde ned vil det si cirka 3 øre per klikk i følge innlegget jeg lenket til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette lurendreieropplegget er altså noe alle kan gjøre? Sånn i utgangspunktet?

Skjønner ikke hvordan  trebarnsforeldre ønsker å identifisere seg med slikt tull. Må jo være desperate etter penger eller noe? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Panda90 skrev:

Ikke per unike bruker. Klikk i denne situasjonen er når noen trykker seg inn på bloggen. Om jeg går innpå bloggen 3 ganger iløpet av et døgn tjener Anna 15 øre fra meg. Dette gjelder når noen bevisst trykker seg inn på bloggen for å lese innleggene hennes, via bit.ly linker som Anna og Jan bruker på Inspire Norge for å linke til blogginnlegget hvor de annonserer vinnerne og når en googler f.eks baby og Anna sin blogg kommer opp (om en trykker seg inn på googlelinken da). Så når jeg snakker om klikk er det antall ganger noen trykker seg inn på bloggen iløpet av et døgn. Flere trykker seg inn mer enn en gang pr. døgn. Så om Anna har 30000 unike brukere som er innom bloggen pr døgn, så kan sidevisningen være høyere fordi folk klikker seg inn flere ganger.

Da er det altså per sidevisning, ikke klikk. Klikk blir helt feil begrep å bruke i denne sammenhengen, da klikk betegnes som en interaksjon inne på bloggen, ikke å klikke seg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Tonio skrev:

Det er de hun har skrevet kontrakt med som gjør at hun tjener penger på klikk. Hun skrev ett innlegg om det tidligere i år en gang. Hvis jeg husker rett skrev hun da at når hun ikke var i kontrakt med side2/nettavisen så tjente hun IKKE per klikk. 

Ett raskt søk gir meg ett blogginnlegg fra juli i år (direktelink til bloggen): Dette tjener jeg på at du klikker deg inn på bloggen min

Her skriver hun at hvis en person går inn hver dag i en måned tjener hun cirka en krone. Hvis vi skal runde ned vil det si cirka 3 øre per klikk i følge innlegget jeg lenket til.

Merker jeg blir mer oppgitt enn jeg burde av bruken av ordet «klikk» i denne sammenhengen, da det helt klart er sidevisninger og ikke klikk set er snakk om 😩 Å «klikke seg inn» på bloggen går ikke under definisjonen klikk. Ikke barebare med disse begrepene tydeligvis, både Anna og Jan bør jo vite bedre de som er markedsføringseksperter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Merker jeg blir mer oppgitt enn jeg burde av bruken av ordet «klikk» i denne sammenhengen, da det helt klart er sidevisninger og ikke klikk set er snakk om 😩 Å «klikke seg inn» på bloggen går ikke under definisjonen klikk. Ikke barebare med disse begrepene tydeligvis, både Anna og Jan bør jo vite bedre de som er markedsføringseksperter...

Jeg merker jeg blir oppgitt over hele diskusjonen, som aldri tar slutt haha

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, millemåne1 skrev:

Men dette lurendreieropplegget er altså noe alle kan gjøre? Sånn i utgangspunktet?

Skjønner ikke hvordan  trebarnsforeldre ønsker å identifisere seg med slikt tull. Må jo være desperate etter penger eller noe? 

De har jo ikke jobb noen av dem, så det et åpenbart at de er desperate etter penger...trist at man har såpass lite verdighet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fitnessjenta skrev:

De har jo ikke jobb noen av dem, så det et åpenbart at de er desperate etter penger...trist at man har såpass lite verdighet

Joda, de jobber de. Med å svindle folk. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...