Gå til innhold

Klarer du å lage jul for 4000kr?


Samantha

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid78

Synes ikke det er så vanskelig jeg. Vi bruker vel rundt 3500 hvert år eller noe sånt. Noen ganger mer, noen ganger mindre. Utifra om vi må ha noe ny julepynt eller ikke. Man må jo ikke kjøpe de dyreste gavene heller da. Så jeg synes ikke det er noe problem jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg greite det med denne familien.. selv om det ble litt trangt..

i virkligheten går det også greit..

men jeg lager jo ikke til julemiddag hjemme da..

og nye klær trenger vi sjelden spesielt til jul..

så mye penger spart der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide det akkurat, men det hadde nok gått bedre i virkeligheten! Selv om det ikke hadde blitt en slik jul jeg er vandt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville greid det i virkeligheten, om jeg måtte.

Men jeg hadde prioritert helt annerledes enn i testen her.

Som mange har nevnt hadde ikke vin til maten vært et alternativ.

Og jeg hadde greid å lage mye julemat for 4 - 500 kroner.

Det hadde blitt pinnekjøtt, kålrotstappe, rødkål, poteter og noe grov pølse til barna. Og første juledag hadde det blitt julerestemat.

(Og senere i romjula: julelapskaus)

Jeg hadde laget presanger til besteforeldrene sammen med barna (kalender f.eks)

Jeg hadde kjøpt pentøy til barna på H&M til maks 400 kroner.

Barna hadde fått presanger til ca 300 kroner hver og vi voksne hadde fått presanger som barna hadde laga.

Ellers hadde jeg prioritert godt pålegg og godt brød. Nøtter og en kasse mandariner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det - med et meget stramt budsjett - satt igjen med 53,-.

Men er sikker på at jeg kunne klart å gjøre det i virkeligheten - og få det bedre til med alternativ mat og gaver og kos.

Hadde ikke hatt noen problemer med å kutte ut alkohol - laget julemiddag til langt under de prisene de kom med her, laget julegaver og julegodt selv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 35 kroner til overs. Jeg tror jeg hadde klart dette bedre i virkeligheten enn i denne testen, for alternativene var såpass dårlige.

Jeg er oppvokst i en familie som ikke hadde massevis av penger, og vi lagde da jul ut fra det vi hadde. God julemiddag, presanger og ellers det som fulgte med. Alkohol ble vel sjelden kjøpt, kanskje et par bokser øl eller noe, for foreldrene mine drikker nesten aldri.

Uansett kan jeg ikke huske å ha lidd noen nød i jula, selv om pengene ikke var tilstede bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 35 kroner til overs. Jeg tror jeg hadde klart dette bedre i virkeligheten enn i denne testen, for alternativene var såpass dårlige.

Jeg er oppvokst i en familie som ikke hadde massevis av penger, og vi lagde da jul ut fra det vi hadde. God julemiddag, presanger og ellers det som fulgte med. Alkohol ble vel sjelden kjøpt, kanskje et par bokser øl eller noe, for foreldrene mine drikker nesten aldri.

Uansett kan jeg ikke huske å ha lidd noen nød i jula, selv om pengene ikke var tilstede bestandig.

Kjenner meg godt igjen her!! Er også vokst opp med stram økonomi, men vi hadde en super jul fordet!! Savnet ingenting!! Mine foreldre drikker også svært sjeldent, så om det var noe alkohol var det kanskje et par juleøl.

Tror ikke jeg har noen problem med å lage jul på det budsjettet.

Jeg elsker jula

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...