Gå til innhold

Hva vet du om Islam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva vet du egentlig om Islam? Alle påstander må ha troverdige kilder. 

Anonymkode: aca72...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Islam er noe forbanna tull. Kilde: IS.

Anonymkode: 557f8...4b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Islam er noe forbanna tull. Kilde: IS.

Anonymkode: 557f8...4b7

Hva med den røde halvmåne som gjør akkurat det samme som Røde Kors ?

Anonymkode: 6ccad...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med den røde halvmåne som gjør akkurat det samme som Røde Kors ?

Anonymkode: 6ccad...ca4

Utdyp?

Anonymkode: 557f8...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som er hedningen kan respektere muhammedanerne for at de ihvertfall leser en bok som er direkte nedskrevet av deres egen profet.

De kristne derimot har bare en sammensurier av muntlige bål-historier skrevet av folk som aldri møte sin egen profet og som deretter brukte 1500 år på å omskrive ulike versjon av sci-fi boken sin.

Koranen er også 500 år nyere. I vår kultur liker vi som kjent bare den nyeste moten!

Anonymkode: 68c6b...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at muslimer er bedre en norske menn i senga. ;)

Anonymkode: 97915...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest hele Koranen, og det ga meg bare avsmak for religionen. Bibelen gjorde for ordens skyld det samme for min del. Det er så mange selvmotsigelser, uhyrligheter og logiske brister at jeg synes det er helt ubegripelig at voksne mennesker bekjenner seg til noen av delene. Jeg sier ikke det bare for å være kjip, jeg sier det fordi jeg oppriktig synes det er umulig å forstå.

Anonymkode: a1e52...056

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bare så på resultatet?

ingen msulimske land er i nærheten av vestlig standard på selvsagte friheter eller scorer Norge på ankelhøyde på menneskerettigheter. Så kan selfølgelig noe komme med positive sitater, ting blir misforstått osv. Men når 140 land med muslimsk flertall scorer elendig på det meste bl.a ikke fungerende demokrati så kan man vel si at tendensen er klar. Tyrkia VAR det muslimske landet som kom nærmest fordi Ataturk hold religionen på en armlengdes avstand, skapte en sekulær stat og forsvaret som sikkerhet mot islam inn i regjering. Det er som kjent ikke slik lenger og Tyrkia følger tradisjonen de de fleste andre muslimske land . Diktator, undertrykking og ned i religionsøla. Alluh Akbar.....

Anonymkode: b50d7...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er en hjernevaskende religion skapt av menn for menn. Dets eneste funksjon er å ødelegge kvinners "liv".

Kilde: Hele livet mitt, miljøet mitt og slekta mi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det står i koranen at dersom en flue lander i maten din, skal du dytte den ned i maten og spise den. Og at vann ikke kan bli forurenset; ser du en brønn med et lik oppi, skal du drikke vannet. Du kan også derfor drikke fra toalettet. Hvor du vil, for vann kan ikke forurenses.

Anonymkode: eff8a...cc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vat at Muhammed var en pedofil krigsherre, og at han av muslimer er regnet som det perfekte mennesket, og et forbilde for alle sammen.

Anonymkode: 213eb...1bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er kildene??? 

Anonymkode: aca72...61c

koranen.

Anonymkode: eff8a...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest hele koranen, og hele bibelen. Det er morbid, dømmende og selvmotsigende sprøyt. Hadde det ikke vært for at voksne mennesker hjernevasker barn mens de er på det svakeste til å tro på det. Hadde det ikke vært bærekraftig, og det hadde dødd ut av seg selv for lenge siden.

Hvis en religion er basert på frykt og må bruke vold og tvang for at folk skal ta den til seg. Er det ikke noe jeg ønsker velkommen.

 

Anonymkode: 5f256...191

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også lest hele koranen, og hele bibelen. Det er morbid, dømmende og selvmotsigende sprøyt. Hadde det ikke vært for at voksne mennesker hjernevasker barn mens de er på det svakeste til å tro på det. Hadde det ikke vært bærekraftig, og det hadde dødd ut av seg selv for lenge siden.

Hvis en religion er basert på frykt og må bruke vold og tvang for at folk skal ta den til seg. Er det ikke noe jeg ønsker velkommen.

 

Anonymkode: 5f256...191

Det er så tydelig hva Islam er. Profeten deres trodde han var besatt av demoner, vennene hans overbeviste ham om at neeeida. Det er det motsatte. Han var klar til å ta livet sitt, men vennene overbeviste ham til å la være.

Islam er det motsatte av kristendommen, på alle måter. Det er så tydelig at det er en satanistisk "religion".

Anonymkode: eff8a...cc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest hele Koranen, og det ga meg bare avsmak for religionen. Bibelen gjorde for ordens skyld det samme for min del. Det er så mange selvmotsigelser, uhyrligheter og logiske brister at jeg synes det er helt ubegripelig at voksne mennesker bekjenner seg til noen av delene. Jeg sier ikke det bare for å være kjip, jeg sier det fordi jeg oppriktig synes det er umulig å forstå.

Anonymkode: a1e52...056

Enig. Har gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så tydelig hva Islam er. Profeten deres trodde han var besatt av demoner, vennene hans overbeviste ham om at neeeida. Det er det motsatte. Han var klar til å ta livet sitt, men vennene overbeviste ham til å la være.

Islam er det motsatte av kristendommen, på alle måter. Det er så tydelig at det er en satanistisk "religion".

Anonymkode: eff8a...cc3

Kilder? 

Da har muslimer mer respekt for andre religioner. Vi tror på toraen, bibelen og koranen. Vi tror på Jesus. Vi kalle han aldri stygge ting. Han er en profet for oss på lik linje som de andre profetene. 

 

Hadith fra profeten må lese i historisk perpektiv. Wikiislam er ikke en troverdig kilde. I Sunni muslimer mener hun var rundt 18 år. Men hvorfor hadde profeten flere koner da? Og om han var "pedofil" , hvordan var ikke de andre konene hans unge? 

Og @Spiteful du må virkelig snakke med noen! En overskrift om islam og du er der og forteller hvor forferdelig du har det. Kom deg vekk fra islam og familien om du har det så ille! Ikke si det ikke går, det går. Alt går om man vil. Du får min religion til å se forferdelig ut fordi du ikke er lykkelig! Men jeg tviler på at alle Kristine , ateister eller buddhister er lykkelige heller. Jeg er oppvokst med norske foreldre. Ikke troende. Var absolutt ikke perfekt , selvom vi hadde en kjernefamilie, et typisk A4 liv. 

Anonymkode: aca72...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi som er hedningen kan respektere muhammedanerne for at de ihvertfall leser en bok som er direkte nedskrevet av deres egen profet.

Anonymkode: 68c6b...8cf

Koranen ble nedskrevet over 100 år etter Muhammed levde. Hva med å forholde seg til fakta. Hvor det står at de skal forakte vestlige verdier. respekter i vei :P

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...