Gå til innhold

Hvor normalt er dette blant kvinner i et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Tibbie skrev:

Herregud, hvor offended går det an å bli?
Når jeg skriver "vi kvinner", så er det ikke en seriøs påstand om noe som gjelder 100 prosent av den kvinnelige befolkningen. Ro deg ned.

Slutt å skrive "vi kvinner" da. Det er ikke alle kvinner som er tåpelig.

At du skylder på andre for å være offended når det er du som fornærmer, er bare enda mer bortforklaring av eget ansvar.

Tommel NED!

Anonymkode: 361df...f53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid
På 22.4.2017 den 10.34, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne konkrete saken er en fillesak, men det begynner å bli mange lignende episoder, som jeg sliter med hvordan jeg skal forholde meg til.

Jeg skulle koke egg, hun ville ha "smilende", jeg spurte hvor lenge de skulle koke (i kasserolle), hun var usikker for hun var vant med eggekoker, nevnte 8 minutter men at jeg kunne sjekke på nettet. På nettet stod det 6-8 minutter. Jeg kokte dem i 7,5 minutter, men da jeg tok dem ut og skylte dem i vann ville hun vite hvor lenge de var kokt. Jeg sa hva jeg hadde funnet på nettet og at jeg valgte 7,5 minutter. Da skjelte hun meg ut, hun hadde jo sagt 8 minutter, og det hjalp ikke at jeg sa at jeg hadde lagt meg i "øvre sjikt" ift. anbefalingen. Hun takler ikke om eggeplommen er for bløt, bedre for hardkokt enn for bløtkokt og det burde jeg visst vite. Jeg svarte bare at om eggene jeg lager ikke blir gode nok får hun koke seg noen nye, og ta ansvaret hver gang egg skal kokes senere. Krangelen døde så ut.

Hun er nok premenstruell disse dagene og mensen kommer snart, om det er en unnskydning.

Det hører med til historien at eggene ble helt fine, og hun sa ingenting men nærmest lot som ingenting hadde skjedd da vi spiste.

Anonymkode: d26d2...a64

Oppfører man seg som en bortskjemt prinsesse så føkk it - kok egg akkurat sånn som du liker dem og hun får ta det hun får eller la være. 

Hun fortjener ris på stumpen for den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er PMS en veldig reell sak, som kan gjøre mange av oss til ufyselige monstre. Det er hormonstyrt, ikke av fornuft eller nødvendigvis personlighet. 

PMS må en bare regne med som heterofil mann i forhold. Jeg skjønner at dette er ugreit for deg, og du må gjerne ta det opp med henne - ALLE, også i PMS-uka, kan beklage og unnskylde. Og det synes jeg er det minste du kan kreve for henne. 

Anonymkode: f0e30...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å skrive "vi kvinner" da. Det er ikke alle kvinner som er tåpelig.

At du skylder på andre for å være offended når det er du som fornærmer, er bare enda mer bortforklaring av eget ansvar.

Tommel NED!

Anonymkode: 361df...f53

 

9 timer siden, Mythic skrev:

Vi kvinner? Kompliserte?
Jeg synes du bagatelliserer en atferd som er helt uakseptabel, og jeg vil i hvert fall ikke bli satt i kategorien "vi kvinner", som om vi alle er like fordi vi er kvinner. Og at det er helt greit å oppføre seg på en sånn måte fordi man er en komplisert kvinne. Dette er ikke greit, uansett kjønn, hormoner eller hva det måtte være. 

 

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amen! Jeg hater disse "Vi kvinner er jo litt [fyll inn sjarmerende måte å betegne idiotoppførsel]". Det er like fordummende som det er å bortforklare nasking og snoking med at "alle gjør det".

Anonymkode: 361df...f53

På 22/04/2017 den 10.34, AnonymBruker skrev:

Jeg kokte dem i 7,5 minutter, men da jeg tok dem ut og skylte dem i vann ville hun vite hvor lenge de var kokt. Jeg sa hva jeg hadde funnet på nettet og at jeg valgte 7,5 minutter. Da skjelte hun meg ut,

Anonymkode: d26d2...a64

Bra dere ikke er kompliserte og irriterer dere lett over ting så dere skjeller ut folk da :) Er noen av dere single? ;);););););) 
Lover å koke egget nøyaktig lenge nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er PMS en veldig reell sak, som kan gjøre mange av oss til ufyselige monstre. Det er hormonstyrt, ikke av fornuft eller nødvendigvis personlighet. 

PMS må en bare regne med som heterofil mann i forhold. Jeg skjønner at dette er ugreit for deg, og du må gjerne ta det opp med henne - ALLE, også i PMS-uka, kan beklage og unnskylde. Og det synes jeg er det minste du kan kreve for henne. 

Anonymkode: f0e30...160

NEI!

Pms er en høyst reell sak, ja! Men det unnskylder ikke at vi tillater oss å bli monstre! Jeg er lut lei dere kvinner som ikke tar eget ansvar for å oppføre dere bra under pms, oppsøke sinnemestring o.l. slik en annen her nevner. Det er fullt mulig å la være å bli monster eller overføre problemet til mannen (eller barna).

Og til dere menn som treffer kvinner som ikke tar ansvar for egen aggresjon; For all del, ikke få barn med en slik kvinne!

Mvh en med kraftig pms, men som ikke tillater å bli monster

Anonymkode: 361df...f53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt identisk krangel med en eks. 

Det mitt utbrudd EGENTLIG handlet om, var at han aldri tok i et tak hjemme, bidro ikke med en dritt. 

Så var det en dag, da hadde vi snakket vel og lenge dagen før om arbeidsfordeling og at han måtte bidra mer - at han tilbød seg å lage frokost. Noe jeg pleide å gjøre. 

Han spurte om koketid, og jeg opplyste. Men han gadd ikke ta tiden. Eggene var uspiselige. Og jeg ble forbannet. 

Ubrukelig fyr. Glad jeg er kvitt han. 

Anonymkode: bacb2...0e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er (dessverre) helt normalt og defineres i tillegg som "vanlig". Kvinner slipper (merkverdig nok) unna med irrasjonell crazy atferd fordi de, fra naturens side, er belemret med tilstander vi menn aldri er i nærheten av og bare skal respektere og forholde oss til. Enten det er mensen, eggløsning, pubertet, menopause, overgangsalder, graviditet, rett etter fødsel (hvor lenge varer den?) eller andre hormonelle fartshumper. 

Menns (mulige) naturgitte tilstander,som blueballs eller andre, avfeies som egoistisk tull som kvinner, med full aksept, bare kan overse. Velkommen til verdens mest likestilte land osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har hatt lignede utbrudd når jeg har vært premenstruell. En gang ble jeg skikkelig grinete når kjæresten hadde spist opp nugattien og ikke kjøpt ny. Jeg hadde kjøpt den for at jeg får ett sinnsykt sjokoladesug dagene før og dagene etter mensen var kommet. Og når jeg ikke fikk sjokoladen min overreagerte jeg med først å bli sint for at han "stjal" mitt pålegg og etterpå med litt tårer for at jeg ikke hadde noe å spise (noe som var helt usant, vi hadde bare ingenting sjokoladepålegg).

Æsj, jeg blir flau av og skrive dette. Og stakkaren fikk hakeslepp, for dette var ikke den personen han ble sammen med, jeg er vanligvis veldig rolig. Det var en uakseptabel måte å reagere på, og det var en skikkelig tankevekker når det gikk opp for meg hvor dårlig jeg hadde behandlet han for en filleting, og ba skikkelig om unnskyldning. Etter det lille utbruddet så har vi ikke hatt en lignede situasjon, jeg trekker meg bestandig unna som jeg merker at hormonene er i sving. Men han tar nok litt mer hensyn etter hendelsen også (selv om det ikke er nødvendig), for vi har bestandig noe sjokolade eller sjokoladepålegg i hus de siste dagene før mensen og de første dagene etter mensen er kommet.

Kjæresten din skylder deg en unnskyldning. 

Endret av Elliespelli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ikke å bagatellisere oppførselen hennes for det er ikke greit, men det jeg tenkte var at dette egentlig ikke handler om eggene. Det handler om noe annet, men så istedet for å si fra om hva det egentlig er som plager henne så eksploderer hun over slike bagateller. 

Jeg kunne gjøre det med min kjæreste, men det var ikke den lille tingen det handlet om. Det var det at han ignorerte meg, jeg følte meg oversett eller noe annet som gnagde. 

Det er selvsagt bedre å si ting rett ut, men om kommunikasjonen er dårlig så kan slike ting skje. Det er ikke greit, men det er et tegn på at man må løse ting. 

Men det trenger ikke å være slik heller. Det kan bare være at hun er kontrollfreak også. Uansett, så er ikke dette din feil og du bør fortelle henne at det ikke er ok å oppføre seg sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke orket en slik tyrann.
Dessuten er smilende egg ikke helt hardkokte, de skal ha en litt bløt kjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

 

 

Bra dere ikke er kompliserte og irriterer dere lett over ting så dere skjeller ut folk da :) Er noen av dere single? ;);););););) 
Lover å koke egget nøyaktig lenge nok

Jeg er en av disse kvinnene, men jeg er lut lei av menn som tror at kvinner er her for å flørte. Du har allerede forsøkt deg en gang, og dette ble moderert bort. Tror du virkelig at kvinner kun er til din forlystelse? I så fall får du nøye deg med å finne kvinner som blir sinte på grunn av egg. Annenrangs menn fortjener annenrangs kvinner.

Vi som ikke tørner over egg som er kokt for lite, går etter menn som ser oss som hele mennesker og viser respekt, og ikke bare som et objekt å jakte på.

Anonymkode: 361df...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av disse kvinnene, men jeg er lut lei av menn som tror at kvinner er her for å flørte. Du har allerede forsøkt deg en gang, og dette ble moderert bort. Tror du virkelig at kvinner kun er til din forlystelse? I så fall får du nøye deg med å finne kvinner som blir sinte på grunn av egg. Annenrangs menn fortjener annenrangs kvinner.

Vi som ikke tørner over egg som er kokt for lite, går etter menn som ser oss som hele mennesker og viser respekt, og ikke bare som et objekt å jakte på.

Anonymkode: 361df...f53

Sorry men det var ironisk ment for å få frem hvor hyklersk dere var som kjefter og blir sinte over det her og samtidig sier dere ikke vil bli assosiert med de som kjefter ogblir irritert over så lite. Flørtet tidligere idag med en mann. Jeg var ikke interessert i ham heller

Og jeg sier det en gang til, siden du må ha det inn med teskje, dere er akkurat som kvinnen TS snakker om

Bra du skrev som anonym

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Sorry men det var ironisk ment for å få frem hvor hyklersk dere var som kjefter og blir sinte over det her og samtidig sier dere ikke vil bli assosiert med de som kjefter ogblir irritert over så lite. Flørtet tidligere idag med en mann. Jeg var ikke interessert i ham heller

Og jeg sier det en gang til, siden du må ha det inn med teskje, dere er akkurat som kvinnen TS snakker om

Bra du skrev som anonym

Ro ro ro din båt. Værsågod her har du et flagg til din "ironi" :sarkasme:

Anonymkode: 361df...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ro ro ro din båt. Værsågod her har du et flagg til din "ironi" :sarkasme:

Anonymkode: 361df...f53

Hvis du tar en liten titt på innlegget jeg skrev ser du at jeg inkluderte TS innlegg på slutten, med markert "Da skjelte hun meg ut"

Ironiflagg? Ødelegger hele morroa, du hadde ikke svart meg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Hvis du tar en liten titt på innlegget jeg skrev ser du at jeg inkluderte TS innlegg på slutten, med markert "Da skjelte hun meg ut"

Ironiflagg? Ødelegger hele morroa, du hadde ikke svart meg da

Hele morroa? Ja, sånne menn som deg gjør at jeg blir feminist, noe jeg ikke er til vanlig.

Anonymkode: 361df...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 10.46, Sykkelkopp skrev:

 Det betyr at det er et eller annet i forholdet eller ved deg hun ikke er fornøyd med. Hvis hun f.eks har begynt å miste sin tiltrekning til deg vil hun finne filleting ved det du gjør som hun kan klage over og bruke som årsak. Det kan f.eks ha startet med at du utviste svakhet ved et tidligere tilfelle

Ja.

Det er nok fort gjort å bli sånn når man har mistet respekt for fyren. Om han finner seg i piss, så blir ting verre og verre.

Viser den ene parten tendenser til sånn væremåte, bør vedkommende bli vist hvor skapet skal stå. Begge må vise at de ikke lar seg pille på, begge bør ha takhøyde og huske at de ikke gjør alt perfekt selv heller.

Det er jo absolutt lurt å snakke om. Har man først mistet respekt, skal det nok mye til for å få den tilbake. Men noen ganger kan bitching ha blitt en dårlig vane, pga stress på andre plan i livet og man må minne hverandre på å "skjerpe seg"/uttrykke seg bedre. Samt beholde takknemlighet i relasjonen, ikke ta hverandre for gitt, og også være lydhøre.

Anonymkode: bdc27...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele morroa? Ja, sånne menn som deg gjør at jeg blir feminist, noe jeg ikke er til vanlig.

Anonymkode: 361df...f53

Hvorfor er du ikke feminist hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja.

Det er nok fort gjort å bli sånn når man har mistet respekt for fyren. Om han finner seg i piss, så blir ting verre og verre.

Viser den ene parten tendenser til sånn væremåte, bør vedkommende bli vist hvor skapet skal stå. Begge må vise at de ikke lar seg pille på, begge bør ha takhøyde og huske at de ikke gjør alt perfekt selv heller.

Det er jo absolutt lurt å snakke om. Har man først mistet respekt, skal det nok mye til for å få den tilbake. Men noen ganger kan bitching ha blitt en dårlig vane, pga stress på andre plan i livet og man må minne hverandre på å "skjerpe seg"/uttrykke seg bedre. Samt beholde takknemlighet i relasjonen, ikke ta hverandre for gitt, og også være lydhøre.

Anonymkode: bdc27...111

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 10.34, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne konkrete saken er en fillesak, men det begynner å bli mange lignende episoder, som jeg sliter med hvordan jeg skal forholde meg til.

Jeg skulle koke egg, hun ville ha "smilende", jeg spurte hvor lenge de skulle koke (i kasserolle), hun var usikker for hun var vant med eggekoker, nevnte 8 minutter men at jeg kunne sjekke på nettet. På nettet stod det 6-8 minutter. Jeg kokte dem i 7,5 minutter, men da jeg tok dem ut og skylte dem i vann ville hun vite hvor lenge de var kokt. Jeg sa hva jeg hadde funnet på nettet og at jeg valgte 7,5 minutter. Da skjelte hun meg ut, hun hadde jo sagt 8 minutter, og det hjalp ikke at jeg sa at jeg hadde lagt meg i "øvre sjikt" ift. anbefalingen. Hun takler ikke om eggeplommen er for bløt, bedre for hardkokt enn for bløtkokt og det burde jeg visst vite. Jeg svarte bare at om eggene jeg lager ikke blir gode nok får hun koke seg noen nye, og ta ansvaret hver gang egg skal kokes senere. Krangelen døde så ut.

Hun er nok premenstruell disse dagene og mensen kommer snart, om det er en unnskydning.

Det hører med til historien at eggene ble helt fine, og hun sa ingenting men nærmest lot som ingenting hadde skjedd da vi spiste.

Anonymkode: d26d2...a64

Wow, håper indelig ikke dette er normalt! Å skjelle ut folk bør generelt sitte veldig langt inne! Hvis det var PMS burde hun sagt beklager dagen etter når hormonene var bedre.

Sånn oppførsel er IKKE greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Hvorfor er du ikke feminist hele tiden?

Fordi jeg lever sammen med moderne menn. 

Anonymkode: 361df...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...