Gå til innhold

Er en kristen mann som er utrolig glad i sex, men.........


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en godt voksen kristen mann, har bare et veldig stort problem.. for ikke så lenge siden møtte jeg drømmedama, fikk akutt lyst på sex. Jeg klarte å la holde meg unna i en ukes tid, men etter det klarte jeg ikke å la fristelsen være, det ble sex.. jeg var utrolig glad helt til vi var ferdige med akta, alt var bare bra og velstand. Men etter utløsningen og når vi var helt ferdige fikk jeg en skikkelig skyldfølelse, har aldri følt meg mer trist enn da, ble også skikkelig svimmel alt gikk rundt. Det varte i ca 5 minutter, har aldri opplevd en så stor og brå forskjell fra å ha det helt supert til det å ha det helt forferdelig 😫 

Jeg hadde aldri hatt sex før å alltid vært klar på at jeg ikke skal ha sex før ekteskapet, men alt gikk i grus. Jeg var sikker på at ho var den rette, var nok kanskje det som gjorde fristelsen ekstra stor og at jeg var så dum at jeg lot fristelsen ta meg.. 

problemer er også at det har skjedd flere ganger, gikk noen dager før vi hadde det igjen, men akkuratt det samme skjedde. Kan det være en straffedom fra Gud at jeg har brutt bibelen, er så lei meg 😭 

Jeg er så skamfull og ødelagt, føler meg helt bedrøvelig. Det er jo bibelen jeg alltid har prøvd å følge, vil ikke gå imot Gud, det er den største skrekken jeg har.. jeg leser mye i bibelen og ber mange ganger om dagen, ber om tilgivelse og alt men føler han har gått fra meg 😫😭 

men jeg skal aldri gi opp håpet, lar ikke satan ødelegge hele evigheten min.

vet ikke helt hvorfor jeg skrev det, føler bare det hjelper litt å få det ut, at jeg ligsom forteller noen det. 

Beklager at jeg skriver dette som anonym, vil bare ikke bli gjenkjent om noen vet hvem jeg er

Anonymkode: 1ce69...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke slik det bør være å være kristen, redd og skamfull?.. alle sier jo at gud er en tilgivende fyr, så jeg tror neppe at helvete venter på deg fordi du har hatt sex. Jeg skal ikke moralisere over hvorfor noen velger å tro på noe de er redd for, men jeg tror muligens du bør reflektere litt over akkurat det. Skal ikke troen være til støtte og glede? Ikke til redsel og skam? 

Man har bare et liv, gjør det beste ut av det. Lev, nyt og vær i øyeblikket, det bør være den beste måten en kristen kan anerkjenne den verden vi er gitt å leve i. Gud ville nok at folk skulle ha det bra og leve rike liv, ikke være redde og skamfulle. 

Jeg er for min egen del svært ikke-troende og synes synd på dere som lar et flott liv her på jorda bli forstyrret av skam og redsel, jeg trodde den slags trosopplevelse var et tilbakelagt stadie og at man var mer humane og tilgivende i dagens samfunn.  Mulig du bør sette deg ned og finne ut om det er den type kristendom du vil bekjenne deg til , eller om du vil være litt rundere i kantene og fire litt på de strenge kravene til deg selv. 

Lykke til! :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er en godt voksen kristen mann, har bare et veldig stort problem.. for ikke så lenge siden møtte jeg drømmedama, fikk akutt lyst på sex. Jeg klarte å la holde meg unna i en ukes tid, men etter det klarte jeg ikke å la fristelsen være, det ble sex.. jeg var utrolig glad helt til vi var ferdige med akta, alt var bare bra og velstand. Men etter utløsningen og når vi var helt ferdige fikk jeg en skikkelig skyldfølelse, har aldri følt meg mer trist enn da, ble også skikkelig svimmel alt gikk rundt. Det varte i ca 5 minutter, har aldri opplevd en så stor og brå forskjell fra å ha det helt supert til det å ha det helt forferdelig 😫 

Jeg hadde aldri hatt sex før å alltid vært klar på at jeg ikke skal ha sex før ekteskapet, men alt gikk i grus. Jeg var sikker på at ho var den rette, var nok kanskje det som gjorde fristelsen ekstra stor og at jeg var så dum at jeg lot fristelsen ta meg.. 

problemer er også at det har skjedd flere ganger, gikk noen dager før vi hadde det igjen, men akkuratt det samme skjedde. Kan det være en straffedom fra Gud at jeg har brutt bibelen, er så lei meg 😭 

Jeg er så skamfull og ødelagt, føler meg helt bedrøvelig. Det er jo bibelen jeg alltid har prøvd å følge, vil ikke gå imot Gud, det er den største skrekken jeg har.. jeg leser mye i bibelen og ber mange ganger om dagen, ber om tilgivelse og alt men føler han har gått fra meg 😫😭 

men jeg skal aldri gi opp håpet, lar ikke satan ødelegge hele evigheten min.

vet ikke helt hvorfor jeg skrev det, føler bare det hjelper litt å få det ut, at jeg ligsom forteller noen det. 

Beklager at jeg skriver dette som anonym, vil bare ikke bli gjenkjent om noen vet hvem jeg er

Anonymkode: 1ce69...b3c

Ta opp problemstillingen med pastoren din er mitt råd, han kan vel være sjelesørger for deg oppi alt dette?

Hvis du helt oppriktig angrer så bør du ta det på med jenta di, hun forstår sikkert dersom hun deler troen.

Deretter kan dere sammen vente til ekteskapet?

Anonymkode: 3a720...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg. Jeg tenker at gud kanskje burde være mer opptatt av å straffe mennesker som voldtar barn, enn mennesker som har sex med frivillig voksne. 

Anonymkode: 70bd5...121

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er din tolkning av Bibelen og din måte å tro på som skaper de negative tankene og følelsene, ikke Gud. Bibelen er en historiebok som er omskrevet av mennesket mange titalls ganger, minst. Jeg tviler på at Gud hadde noe imot sex før ekteskapet, når han tross alt har skapt oss kapable til å ha sex før ekteskapet. Og hvordan Eva og Adam fikk barnebarn når de bare, ifølge Bibelen, fikk to sønner vil jeg ikke tenke på engang.

Så kos deg du!!! Ikke tenk så mye på skam. Sex er til for å nytes! Hadde det ikke vært sånn hadde det heller ikke vært godt. Da hadde vi heller forplanter oss ved å gi hverandre en high-five eller lignende.

 

Anonymkode: 64385...22a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beviser bare at kristendom ikke er bra for folk. 

Hva er verst å gifte seg for deretter å slå opp eller ha sex før ekteskap og holde sammen? Lev livet som du vil og ikke vær en slave for en eventyrbok

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at noen orker å la sin egen seksualitet påvirkes av andre enn seg selv. Sosialt akseptert gruppepress. Får direkte vondt i magen av å høre på slikt. Seksualitet er det mest naturlige verden kjenner til. Bruk den, utforsk den, kos deg. Uten skyldfølelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelen ble skrevet på en tid da kvinner ble sett på som horer om man hadde sex med dem og så forlot dem. Her syns jeg du skal gå dypere angående det du tror på, finn ut hvor det kommer fra, hvem som har skrevet det og hvorfor. Det er ikke slik at alt som står i Bibelen er direkte inspirert av Gud, og Gud forlater en ikke på noen som helst slags måte om en har sex, selv om Paulus eller hvem det nå er kanskje ville fordømme det. Det er ingen av dem som har skrevet Bibelen som er Gud, de er mennesker, og mennesker gjør feil, inkludert det å skrive det de tror er Guds ord.

Anonymkode: 3ed65...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre som alle andre kristne, gå i kirka og be om tilgivelse. Alt blir jo tilgitt der.

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du får gjøre, er å finne en prest som sier noen vise ord om at Gud's kjærlighet finner en i en orgasme.

Og vips så har du et evigvarende spørsmål om hvordan Gud påvirker ens liv. Mer diskutert i Islam - av alle ting. Om hvorvidt musikk er bra eller ikke bra. Og også alkohol. Du må finne en "like troende" som har en mer korrekt mening iforhold til dine lyster. Det er ikke det at du synder eller ikke synder, men heller opplever synd eller ikke. Og er ikke alle mennesker født med synd?

Anonymkode: fc2bc...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg her igjen trådstarter.

synes virkelig det er vanskelig, med denne saken, det største problemer er at ho ikke er kristen og at ho ikke vil gifte seg på en stund.. 

håper bare vi klarer å holde sammen men det er vanskelig da ho også er glad i sex og at forholdet ikke er på topp om dagen.. 

jeg har bestemt meg for å prøve å ligge unna sex før ho er klar for et ekteskap, er så lei meg for at dette skjedde 😫 Bibelen har alltid rett, så sex utenom ekteskap anser hvertfall jeg som en stor synd. Har bedt mye om tilgivelse og styrke til å ikke falle for sex igjen, vi sover heller ikke sammen lenger pga fristelsene.. det er så vanskelig alle ting, ho har luftet at vi skal bryte forholdet, skjer det er hele livet mitt over 😭😭 

Håper bare jeg får tilgivelse av gud for min dumskap. Angrer så fryktelig 

Anonymkode: 1ce69...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stakkars deg og stakkars dama di. Du får velge. Leve i synd nå og be om tilgivelse senere... du får snakke med den av " de eldre" i menigheten din. Han kommer til å gi deg syndens forlatelse og be deg holde din sti ren osv. Vil du leve etter den smale sti og ikke gå til evig fortapelse mm får du bryte med den jenta og se deg om etter en annen kvinne som deler din tro. Om ikke så kjør på. 

Anonymkode: f9925...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS ikke hør på rådene du får her å gå hit for å få råd er som å dra til Sodoma for opplæring i moral.

Fleste av de som er her inne håner Kristus, uansett hva du går for i denne knipa du er i så ikke gjør det pga disse umoralske spotterne.

Hør med pastoren din og la hans ord veie tyngst.

 

Lykke til og Guds fred.

Anonymkode: 1aa47...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

De jeg kjenner som er kristne har/har hatt sex før ekteskapet og føler ikke at Gud har gått fra dem av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ødelegg denne jenta mer enn du har gjort hittil, slå opp med ho eller oppfør deg normalt. Sover ikke på samme rum engang og dere er sammen??

Anonymkode: 1ce69...b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ødelegg denne jenta mer enn du har gjort hittil, slå opp med ho eller oppfør deg normalt. Sover ikke på samme rum engang og dere er sammen??

Anonymkode: 1ce69...b3c

Skjerp deg!

Anonymkode: 3a720...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er en godt voksen kristen mann, har bare et veldig stort problem.. for ikke så lenge siden møtte jeg drømmedama, fikk akutt lyst på sex. Jeg klarte å la holde meg unna i en ukes tid, men etter det klarte jeg ikke å la fristelsen være, det ble sex.. jeg var utrolig glad helt til vi var ferdige med akta, alt var bare bra og velstand. Men etter utløsningen og når vi var helt ferdige fikk jeg en skikkelig skyldfølelse, har aldri følt meg mer trist enn da, ble også skikkelig svimmel alt gikk rundt. Det varte i ca 5 minutter, har aldri opplevd en så stor og brå forskjell fra å ha det helt supert til det å ha det helt forferdelig 😫 

Jeg hadde aldri hatt sex før å alltid vært klar på at jeg ikke skal ha sex før ekteskapet, men alt gikk i grus. Jeg var sikker på at ho var den rette, var nok kanskje det som gjorde fristelsen ekstra stor og at jeg var så dum at jeg lot fristelsen ta meg.. 

problemer er også at det har skjedd flere ganger, gikk noen dager før vi hadde det igjen, men akkuratt det samme skjedde. Kan det være en straffedom fra Gud at jeg har brutt bibelen, er så lei meg 😭 

Jeg er så skamfull og ødelagt, føler meg helt bedrøvelig. Det er jo bibelen jeg alltid har prøvd å følge, vil ikke gå imot Gud, det er den største skrekken jeg har.. jeg leser mye i bibelen og ber mange ganger om dagen, ber om tilgivelse og alt men føler han har gått fra meg 😫😭 

men jeg skal aldri gi opp håpet, lar ikke satan ødelegge hele evigheten min.

vet ikke helt hvorfor jeg skrev det, føler bare det hjelper litt å få det ut, at jeg ligsom forteller noen det. 

Beklager at jeg skriver dette som anonym, vil bare ikke bli gjenkjent om noen vet hvem jeg er

Anonymkode: 1ce69...b3c

😩🤘

Anonymkode: 9c0ae...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Fyfaen,men jeg blir så oppgitt over hvordan religionen kan gi folk så mye skyld og skamfølelese. Religion er ikke det verste,men folk som prakstiserer. Ts,at du orker! Jeg er faktisk troende selv,men tvangstrøyer,skam og annet faenskap har ingenting med en go Gud å gjøre. Du ser ut som om en som snart blir innlagt på psykristisk,unnskyld meg,men dine tanker er ganske syke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...