Gå til innhold

Jehovas Vitner forbys i Russland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om alle kristne sekter er dommedagssekter så er Jehovas slaver en smule mer ekstreme. De har ventet på dommedagen med navngitte datoer enn rekke ganger. Folk i sekten blir like gale hver gang en ny dato er på vei og selger alt de har.

Jehovas slaver er også en av sektene som ikke aksepterer blodoverføring. Stakkars den slave som trenger slik medisinsk hjelp.

Anonymkode: 70811...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg vokste opp i Jehovas Vitner og synes ikke de fortjener noe frihet. Forby helle dritten.

Vel, jeg vokste også opp i Jehovas vitner og synes de fortjener all frihet. Det er lov å ha forskjellig oppfatning om ting, og din er ikke nødvendigvis eneste sannhet. Men trist at du hadde en vond barndom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere som mener dette, har dere tenkt igjennom hva det faktisk innebærer? Hva tenker dere om religionsfrihet, sånn på et generelt grunnlag.

Man kan mene ganske mye om Jehovas vitner  (og det gjør jeg i og for seg også), men jeg synes det er skremmende når en trosretninger forbys på den måten.

Det er en viktig del av den friheten vi har å kunne praktisere religion fritt. Da må det omfatte alle trosretninger.

Anonymkode: 2b859...1e7

Jeg har god kjennskap til dem, siden mine foreldre var medlem der da jeg var barn og jeg fikk barndommen ødelagt på grunn av det og jeg vet om andre også. Det er en ekstrem sekt som jeg har ingenting til overs for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
6 minutter siden, Virilja skrev:

Vel, jeg vokste også opp i Jehovas vitner og synes de fortjener all frihet. Det er lov å ha forskjellig oppfatning om ting, og din er ikke nødvendigvis eneste sannhet. Men trist at du hadde en vond barndom.

Hvor har jeg sagt at min oppfatning er den eneste sannheten ?

Og hvor har jeg skrevet at det ikke er lov til å ha forskjellige oppfatninger ?

Vis meg nøyaktig hvor jeg har skrevet det.

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...