AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #121 Skrevet 19. april 2017 7 minutter siden, Chibi skrev: Nå er du bare vrang https://www.apotek1.no/produkter/tena-bib-smekke-m-l-150stk-903424p Brukes gjerne på sykehjem Fungerer fint.. Og for de som mener at slikt ikke hjelper; Så er det mulig å få tak i slike for privat bruk:http://www.staples.no/beskyttelses-klar/cbs/108282.html Ser dumt ut ja? Men det er kanskje viktigere å holde finstasen ren og pen? Eh.... om jeg eller fireåringen har bunad så er det MYE VÆRRE Å SØLE TACOSAUS på bunadskjorta enn på andre klær. Og mye værre å søle tacosaus enn andre ting for tacosaus setter noen fæle flekker! Så om jeg blir bedd i konfirmasjon med servering av taco, vil jeg nok ikke ta bunaden på fireåring ihvertfall. Fryktelig vanskelig å skjønne? Så vanskelig at du må latterliggjøre?? Anonymkode: 02373...4c4 8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #122 Skrevet 19. april 2017 Kall meg gjerne kjip altså,men jeg hadde blitt skuffa over taco i konfirmasjon Anonymkode: cdac6...5a1 9
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #123 Skrevet 19. april 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært selskap med ungdom og voksene med taco hadde jeg kommet lett,men ikke med masse småbarn som løper rundt med skitne fingre og munn etter maten, med barna hadde jeg ikke kommet da det blir mye "jobb" med å hjelpe de med spise og passe på at munn og hender er rene. Anonymkode: e5ee6...d13 Uansett droppet bunaden, og kanskje brukt en gammel kjole som jeg ikke bruker så ofte, for taco kan være med søl med salsan osv. men aller helst tror faktisk jeg hadde droppet det viss jeg måtte bruke fintasen min og ikke hadde andre klesmuligheter. Anonymkode: e5ee6...d13 2
Daiquiry Skrevet 19. april 2017 Forfatter #124 Skrevet 19. april 2017 Jeg følger med, gøyal tråd dette er blitt! 🎉🎊💃🏼🎂 24
Veslefrikk Skrevet 19. april 2017 #125 Skrevet 19. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kall meg gjerne kjip altså,men jeg hadde blitt skuffa over taco i konfirmasjon Anonymkode: cdac6...5a1 Jeg også. Har noe med hele settingen å gjøre. Konfirmasjon er jo ofte på våren, gjerne litt tidlig på dagen, kanskje en søndag. For meg så blir det feil å sitte inne midt på dagen, om våren, i penklær og spise taco. 8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #126 Skrevet 19. april 2017 3 minutter siden, Daiquiry skrev: Jeg følger med, gøyal tråd dette er blitt! 🎉🎊💃🏼🎂 Så bra Men har du sett på forslagene du har fått? Og hva synes du om de? Anonymkode: e5ee6...d13 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #127 Skrevet 19. april 2017 5 minutter siden, Daiquiry skrev: Jeg følger med, gøyal tråd dette er blitt! 🎉🎊💃🏼🎂 Hadde vært fint med opptadering på hvordan du gjør det med maten og hva du lager Så kan du få råd rundt det Nå er det jo bare ett generelt at du ønsker å lage taco, og som man ser er det flere meninger om hva taco er Anonymkode: e5ee6...d13 1
Salka Skrevet 19. april 2017 #128 Skrevet 19. april 2017 3 timer siden, AnonymSjiraff skrev: Klarer virkelig ikke folk å spise taco uten å søle på seg? Har selv vært i konfirmasjon med taco og det gikk helt fint. Lurer jeg på også. Jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg har ikke spist taco i konfirmasjon, men vært i 17.mai-selskap hvor det ble servert taco. Jeg har ikke bunad, men hadde på meg hvit kjole og det var ingen billigkjole fra h&m som det ikke er så farlig med, det var en dyr designerkjole. Hadde ingen problemer med å unngå å søle på meg og det har jeg heller ikke om jeg spiser taco i pysjbukse og singlet. Mange pripne høner her syns jeg. Herregud, det er KONFIRMANTENS dag og da er det rett og rimelig at hun bestemmer maten. En 15-åring syns vanligvis ikke "gammelmannsmat" eller koldtbord er så spennende. Taco trenger heller ikke å være søppelmat. Man trenger ikke kjøpe first price tacomix, guacamolemix og salsa, man kan lage det selv, det smaker mye bedre. Lefser kan også lages selv. Man trenger heller ikke kjøpe billigste type kjøttdeig som er stappet av vann og salt, man kjøper selvsagt av god kvalitet uten vann og salt og godt utvalg av friske grønnsaker, jalapeños, rømme for de som ønsker det osv. Syns mange av dere undervurderer de eldre. Det er ikke alle eldre som bare liker terteskjell, fiskepudding, kokt torsk, koldtbord og kjedelige gryteretter, det er mange som liker sterkere mat også. Faren min f.eks er 70 år og digger både meksikansk mat, indisk, thaimat og mye annen utenlandsk mat. Sjelden mine foreldre spiser norsk husmannskost. Farmoren min som ble 90 likte også både taco, pizza, indisk, tapas og jeg er sikker på at hun hadde spist sushi også om hun hadde vært i live nå. Hun døde akkurat rundt den tiden sushi ble vanlig, så hun rakk aldri å smake det. I min konfirmasjon hadde vi godt utvalg av tapas fordi jeg ville ha det og det var veldig populært for både unge og gamle. Jeg syns det er bra du lytter til hva konfirmanten ønsker, Ts og jeg er sikker på at taco/burritos/meksikansk buffet blir en stor suksess! 11
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #129 Skrevet 19. april 2017 40 minutter siden, O.G. skrev: Heller Taco enn Sodd. Heller sodd enn taco Anonymkode: 4b1a1...ed9 4
Salka Skrevet 19. april 2017 #130 Skrevet 19. april 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikkegjør det Ts! Var gjest i en tacokonfirmasjon i fjor og det var så traumatisk at jeg måtte få sykemelding. For det første; taco?! Hva skjedde med den smakfulle sodden? For ikke å snakke om kjøtt i mørket! Ungdommen kan ikke vokse opp på grisemat! Skrekkelig! For det andre; hvilket styr! Vi måtte forsyne oss en og en! Istedenfor at vi alle kunne få maten samtidig som griser ved trauene sine så måtte vi gå til tacobordet og vente i kø. To besvimte av utmattelse! For det tredje; Man kan simpelthen ikke spise taco med bestikk. Klin umulig. Komplett umulig. Til nød kan man spise tacolefse med bestikk men siden jeg liker å gjøre meg vanskelig så nekter jeg. Tacoskjell kan kanskje brytes i to og spises ved siden av. Og man kan også kanskje blande fyllet og spise det med bestikk. Men nei. Jeg nekter av prinsipp for tacoreglene er slik at alt fyllet MÅ i tacoskjellet og jeg MÅ spise med fingrene. For det fjerde; For et griseri! Siden man absolutt ikke kan bruke bestikk så må jo fingrene til pers. Jeg fikk salsa under neglene, lefse under neglene, tomat på haka, avokado i ræva, mais i øre og rømmen min sprutet utover alle som satt rundt meg og jeg vet at både tak og vegger måtte vaskes ned etter "herremåltidet". Noen av gjestene måtte spyles med høytrykksspyler før de kunne vende hjem. For det femte; Stakkars bestemor! Hun skjønte jo ikke hva lefsene var for noe. Hun hadde aldri sett noe slikt før. Og lukten av taco fikk henne bare til å tenke på den gangen hun var på tur til Mexico med select-katalogen hvor hun fikk kraftig diaré og ble dehydrert. Nei. Aldri server taco i konfirmasjon! Anonymkode: df380...bdc jeg dævver av latter! 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #131 Skrevet 19. april 2017 Mulig jeg virker frekk, men syns det ikke passer i en konfirmasjon. Folk kommer i dress, bunader. Grafsemat. Mat som er i "alles" hjem hver helg. En konfirmasjon er en høytidsdag. Du inviterer til fest. Syns ikke det minner mye om fest da vi inntar tacoen på fredager. Det skal være fest over maten også. Så Taco? Tenk deg om. Unger tenker ikke sånn. Som mor bør du tenke litt lengre. Vi har faktisk en ungdom som skal konfirmeres. Det beste han får er fiskepudding i en fløtesaus med reker. Han sto på at han ville ha det på sin dag. Her rykket vi inn. Så det blir ikke det. Anonymkode: f46fa...817 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #132 Skrevet 19. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh.... om jeg eller fireåringen har bunad så er det MYE VÆRRE Å SØLE TACOSAUS på bunadskjorta enn på andre klær. Og mye værre å søle tacosaus enn andre ting for tacosaus setter noen fæle flekker! Så om jeg blir bedd i konfirmasjon med servering av taco, vil jeg nok ikke ta bunaden på fireåring ihvertfall. Fryktelig vanskelig å skjønne? Så vanskelig at du må latterliggjøre?? Anonymkode: 02373...4c4 Mange bruker bunad på 17.mai, mange spiser også pølser med ketchup på 17.mai, og mange søler derfor ketchup på skjorten. Ketchup/salsa er vel ca. like vanskelig å få bort vil jeg tro. Til poenget: bruker ikke 4-åringen bunad på 17.mai heller? Liker ikke 4-åringen ketchup? MÅ 4-åringen ha salsa på tacoen, kan du ikke bare gi h*n taco uten salsa, men med en annen saus? Anonymkode: 41107...3d0 9
Gjest Sugemerke Skrevet 19. april 2017 #133 Skrevet 19. april 2017 Taco med hjemmelaget krydder, hjemmelaget salsa osv er jo mye bedre en tacofredagtacoen! Lag alt fra bunnen så blir det dugelig mat. Ville regnet en del kjøtt all den tid folk tror de sulter ihjel om de må spise grønnsaker. Frys ned restene. Lag hjemmelaget salsa i forskjellige varianter. Guacamole er godt. Bønner for vegetarianeren og de sprelske.
Salka Skrevet 19. april 2017 #134 Skrevet 19. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg virker frekk, men syns det ikke passer i en konfirmasjon. Folk kommer i dress, bunader. Grafsemat. Mat som er i "alles" hjem hver helg. En konfirmasjon er en høytidsdag. Du inviterer til fest. Syns ikke det minner mye om fest da vi inntar tacoen på fredager. Det skal være fest over maten også. Så Taco? Tenk deg om. Unger tenker ikke sånn. Som mor bør du tenke litt lengre. Vi har faktisk en ungdom som skal konfirmeres. Det beste han får er fiskepudding i en fløtesaus med reker. Han sto på at han ville ha det på sin dag. Her rykket vi inn. Så det blir ikke det. Anonymkode: f46fa...817 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg virker frekk, men syns det ikke passer i en konfirmasjon. Folk kommer i dress, bunader. Grafsemat. Mat som er i "alles" hjem hver helg. En konfirmasjon er en høytidsdag. Du inviterer til fest. Syns ikke det minner mye om fest da vi inntar tacoen på fredager. Det skal være fest over maten også. Så Taco? Tenk deg om. Unger tenker ikke sånn. Som mor bør du tenke litt lengre. Vi har faktisk en ungdom som skal konfirmeres. Det beste han får er fiskepudding i en fløtesaus med reker. Han sto på at han ville ha det på sin dag. Her rykket vi inn. Så det blir ikke det. Anonymkode: f46fa...817 Hvorfor skrev du nøyaktig det samme med en times mellomrom? Fikk du ikke svaret du ville ha? 11
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #135 Skrevet 19. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg virker frekk, men syns det ikke passer i en konfirmasjon. Folk kommer i dress, bunader. Grafsemat. Mat som er i "alles" hjem hver helg. En konfirmasjon er en høytidsdag. Du inviterer til fest. Syns ikke det minner mye om fest da vi inntar tacoen på fredager. Det skal være fest over maten også. Så Taco? Tenk deg om. Unger tenker ikke sånn. Som mor bør du tenke litt lengre. Vi har faktisk en ungdom som skal konfirmeres. Det beste han får er fiskepudding i en fløtesaus med reker. Han sto på at han ville ha det på sin dag. Her rykket vi inn. Så det blir ikke det. Anonymkode: f46fa...817 Her syns jeg du var firkantet. Fiskepudding med reker i hvit saus servert i terteskall burde jo være fasjonabelt nok til å kunne brukes som forrett i hvert fall Anonymkode: b5e9c...db7 10
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #136 Skrevet 19. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange bruker bunad på 17.mai, mange spiser også pølser med ketchup på 17.mai, og mange søler derfor ketchup på skjorten. Ketchup/salsa er vel ca. like vanskelig å få bort vil jeg tro. Til poenget: bruker ikke 4-åringen bunad på 17.mai heller? Liker ikke 4-åringen ketchup? MÅ 4-åringen ha salsa på tacoen, kan du ikke bare gi h*n taco uten salsa, men med en annen saus? Anonymkode: 41107...3d0 Jeg vil påstå at en pølse med ketchup er lettere å spise enn taco.... Anonymkode: 02373...4c4 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #137 Skrevet 19. april 2017 Blir som om gjestene driter i å satse seg litt opp på dagen. Hvorfor skal de det? Er jo som en vanlig fredag. Kommer i joggedressen. Uansett hvor du går på nett,og googler konfirmasjon,så er det fest. Fra klær,borddekking,kaker og mat. Hvite duker og staselig pyntet bord. Da klinger det dårlig for meg med Taco. Jeg hadde blitt skuffet på konfirmanten sine vegne. Jeg som voksen,husker ennå maten i vår families konfirmasjoner. Ser noen skriver at gammeldags koldtbord er verre omtrent. Dagens koldtbord er slett ikke noen kopi fra 60 tallet. Da har de hatt det kjipt. Da var de fylt opp med majonesbaserte salater,kylling,karbonader, eggerøre og litt Roastbiff. Den gang var det dyrt. Ser faktisk unge folk her inne omtrent kopierer de. Ikke at jeg foreslår koldtbord,men unngå Taco. Så ser jeg svarene som er gitt her inne. Ikke telt opp,men tipper 90% har argumenter for å ikke bruke Taco. Skulle vært gøy å vite alderen på de som liker Taco på en sånn dag. Tror de skal gå inn på nett og lese seg opp på eks. Fest,selskap. Skikk og bruk Anonymkode: f46fa...817 9
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #138 Skrevet 19. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil påstå at en pølse med ketchup er lettere å spise enn taco.... Anonymkode: 02373...4c4 jupp, og det kreves ikke så mye hjelp fra foreldre som taco gjør. men jeg vil gjerne høre mer fra ts enn at det lille hun skrev om at tråden var artig.. Gjerne hva HUN mener, hva hun skal lage og hva hun synes om rådene om maten og hvordan hun kan legge det opp, råd og tips folk jar brukt tid på gi, fra begge sider. Anonymkode: e5ee6...d13 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #139 Skrevet 19. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir som om gjestene driter i å satse seg litt opp på dagen. Hvorfor skal de det? Er jo som en vanlig fredag. Kommer i joggedressen. Uansett hvor du går på nett,og googler konfirmasjon,så er det fest. Fra klær,borddekking,kaker og mat. Hvite duker og staselig pyntet bord. Da klinger det dårlig for meg med Taco. Jeg hadde blitt skuffet på konfirmanten sine vegne. Jeg som voksen,husker ennå maten i vår families konfirmasjoner. Ser noen skriver at gammeldags koldtbord er verre omtrent. Dagens koldtbord er slett ikke noen kopi fra 60 tallet. Da har de hatt det kjipt. Da var de fylt opp med majonesbaserte salater,kylling,karbonader, eggerøre og litt Roastbiff. Den gang var det dyrt. Ser faktisk unge folk her inne omtrent kopierer de. Ikke at jeg foreslår koldtbord,men unngå Taco. Så ser jeg svarene som er gitt her inne. Ikke telt opp,men tipper 90% har argumenter for å ikke bruke Taco. Skulle vært gøy å vite alderen på de som liker Taco på en sånn dag. Tror de skal gå inn på nett og lese seg opp på eks. Fest,selskap. Skikk og bruk Anonymkode: f46fa...817 Googlet konfirmasjo og taco, fikk opp dette http://solheimkjott.no/anledninger/konfirmasjon/74/meksikansk-meny så det er no ikke så uvanlig som du tror. Hadde blitt mye mer glad for taco enn gryterett, sjømat og snitter f.eks. Anonymkode: e8ace...638 7
Gjest New Girl Skrevet 19. april 2017 #140 Skrevet 19. april 2017 (endret) På Enklere Liv har de noe som heter on the spot flekkfjerner(våtservietter) som er veldig effektive. Kanskje gå til innkjøp av noen pakker og sette ut for sølerne 😉 Endret 19. april 2017 av New Girl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå