Gå til innhold

Taco i konfirmasjon


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Også godt med taco:

ananas, mango 😊

Anonymkode: cf538...f34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Daria skrev:

 Det høres mer ut som køståing og mas og logistiske utfordringer (hvem skal sørge for påfyll og passe på at kjøttet alltid er varmt?) enn et hyggelig festmåltid.

enig

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal maten administreres, skal du ha 145 skåler utover hel bordet?  Og som flere har skrevet her så er det hverdagsmat og grisemat. Ikke noe man vanligvis spiser i fint selskap.  Blir litt som pizza eller burger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ss nei til taco i konfirmasjon, så tenkte jeg ikke promært på søl og bunader. Tenkte mer på de eldre generasjonene. Hvis man absolutt vil ha taco så syns jeg det bør være en utvidet del av et koldtbord, slik at alle får noe de liker. 

Anonymkode: 03b8d...1af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Daiquiry skrev:

Som sagt, så er dette noe konfirmanten ønsker, så da får hun det. Man trenger ikke spise med fingrene, går fint an å spise med kniv og gaffel....Så jeg hadde satt stor pris på svar på hvor mye av kjøttypene jeg bør kjøpe??

Taco med kniv og gaffel!   Hvordan?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa

Tacogryte kunne vært et alternativ. Lag en salat, guacamole, chips, saus og ost. da blir det som hvilken som helst annen rett man må forsyne seg av. Mindre søl, mindre kø og mer kos - og konfirmanten får ønsket sitt oppfylt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Antoinette skrev:

Forferdelig grisete mat i en konfirmasjon. 

Lite gjennomtenkt av både jenta selv og mor som har sagt ja til dette. 

 

1 minutt siden, Mystix skrev:

Hvordan skal maten administreres, skal du ha 145 skåler utover hel bordet?  Og som flere har skrevet her så er det hverdagsmat og grisemat. Ikke noe man vanligvis spiser i fint selskap.  Blir litt som pizza eller burger. 

Synes dere to stadig vekk er veldig negative, hun spør ikke om taco er et godt valg eller om det blir grisete. Hun etterspør hvor mye mat det bør beregnes.....

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Finnes det noen retter hvor man er garanter å ikke lager for mye eller for lite? Ja, jeg har sittet med tacorester igjen, men aldri sett på det som et stort problem og jeg ville i hvert fall ikke gjort det når det er snakk om konfirmasjon. 

Alltid blitt rester på all mulig mat når jeg har vært i konfirmasjon og hadde all annen mat vært så mye enklere å lage til 50 pers så hadde vel heller ikke catering vært såpass vanlig. 

Jeg syntes taco er mye vanskligere enn annen mat. Har ikke noe problem med litt rester, men det er alltid mye rester etter taco og veldig variabelt hva som er igjen/er tomt for. I tillegg syntes jeg det er unødig mye jobb med taco til mange. Men tanken min var ikke å diskutere dette, men bare et innspill om at det er mer stress enn man skulle tro. 

Jeg lager mat til såpass mange opp til 6 ganger i året og jeg er alltid glad når det er noe annet enn taco som serveres på fredagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JegErMeg skrev:

 

Synes dere to stadig vekk er veldig negative, hun spør ikke om taco er et godt valg eller om det blir grisete. Hun etterspør hvor mye mat det bør beregnes.....

Hvis du leser hele tråden, er det mange flere som er negativ og skjeptisk til mat valget enn positiv. Både ved likes og ved kommentarer.

Dette er faktisk en diskusjon forum og da må man forvente folk gir meningen sin, spesielt når andre brukere diskutere rundt meningene dems.

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JegErMeg skrev:

 

Synes dere to stadig vekk er veldig negative, hun spør ikke om taco er et godt valg eller om det blir grisete. Hun etterspør hvor mye mat det bør beregnes.....

Ville regnet 150 gr til voksne og 100 gr til barn.   Vi bruker 400 gr på 3 mennesker her hjemme og det er rester igjen.  Jeg lurer fælt å hvordan man spiser taco med kniv og gaffel da .:P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle hatt taco i konfirmasjonen, så ville jeg hatt det som et tillegg til annen mat. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mystix skrev:

 Jeg lurer fælt å hvordan man spiser taco med kniv og gaffel da .:P

Me too :P

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for tacogryte som ble foreslått over her. Ville forresten hatt bønner i tillegg til kjøtt, selv om dere skal ha tre typer kjøtt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser hele tråden, er det mange flere som er negativ og skjeptisk til mat valget enn positiv. Både ved likes og ved kommentarer.

Dette er faktisk en diskusjon forum og da må man forvente folk gir meningen sin, spesielt når andre brukere diskutere rundt meningene dems.

Anonymkode: e5ee6...d13

Jada, det er det sikkert men jeg synes nå det likevel jeg. Og i følge din argumentasjon må jeg få lov til å uttrykke det;-)

Og dette med kniv og gaffel, kjenner ei som spiser lavkarbo som spiser taco som en salat. Min kjære mor spiser burrito med kniv og gaffel (husker ikke om det skulle være lefser her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser hele tråden, er det mange flere som er negativ og skjeptisk til mat valget enn positiv. Både ved likes og ved kommentarer.

Dette er faktisk en diskusjon forum og da må man forvente folk gir meningen sin, spesielt når andre brukere diskutere rundt meningene dems.

Anonymkode: e5ee6...d13

Korrekt. Og det er ikke rart folk reagerer når det blir servert TACO i en KONFIRMASJON. 

For det første er taco kosemat/grisemat. Det er som oftest alltid litt gris med taco. Lefsa sprekker plutselig, saus tyter ut av lefsa, skjell knekker osv. Man kan være så finspist og "flink til å ikke grise" som man vil, sjansen for å grise litt er stor. Jeg hadde aldri spist taco i ført bunad, da hadde jeg stått over middagen selv om jeg elsker taco. Lite fristende å få salsa osv på bunaden. 

For det andre så er det som oftest eldre mennesker i en konfirmasjon, eksempelvis eldre onkler og tanter, besteforeldre, til og med kanskje oldeforeldre som ikke er kjent med taco eller syns taco er god mat. Når man kommer til en konfirmasjon forventes det et godt middagsmåltid, ikke mat man forbinder med fredagskos eller dagenderpå-mat. 

Der finnes jo dog alternativer om man absolutt skal ha taco i konfirmasjonen. Mexicansk bufe som noen her i tråden foreslo, med mildere alternativ for eldre og mindre barn. Men her er det kun konfirmanten som er i fokus, gjester som skal spise maten blir tydeligvis gitt blanke i. :P Det er konfirmantens dag, men når man inviterer gjester på middag så må man jo ta hensyn til dem også. Man må også ta hensyn til eventuelle allergier. Og jeg håper mor i huset har skaffet god hjelp til å kutte opp grønnsaker for det kommer virkelig til å ta sin tid. 

Anonymkode: 5fd16...748

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JegErMeg skrev:

 

Synes dere to stadig vekk er veldig negative, hun spør ikke om taco er et godt valg eller om det blir grisete. Hun etterspør hvor mye mat det bør beregnes.....

Er det ikke også greit at man påpeker ting som TS kanskje ikke har tenkt på?

 

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Mystix skrev:

Ville regnet 150 gr til voksne og 100 gr til barn.   Vi bruker 400 gr på 3 mennesker her hjemme og det er rester igjen.  Jeg lurer fælt å hvordan man spiser taco med kniv og gaffel da .:P

Og vi bruker to pakker (800 gram) til 3 personer.

Anonymkode: a5e91...c13

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver jo ikke å servere tacoen i skjell eller rullet i en lefse. Nachos og maisbrød på siden er også alternativ. Og salaten behøver ikke serveres hver for seg, men kan serveres blandet, evt med de mer spesielle ingrediensene på siden (ananas for eksempel om man har sånne tilbøyligheter).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daiquiry skrev:

Som sagt, så er dette noe konfirmanten ønsker, så da får hun det. Man trenger ikke spise med fingrene, går fint an å spise med kniv og gaffel....Så jeg hadde satt stor pris på svar på hvor mye av kjøttypene jeg bør kjøpe??

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke også greit at man påpeker ting som TS kanskje ikke har tenkt på?

 

Anonymkode: e5ee6...d13

Hvis DU hadde lest hele tråden hadde du visst at hun HAR tenkt....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha nachos med kjøtt, ost og evnt. bønner og jalapenos i ildfaste former? Da kan dere(hvis dere skal ha dette MÅ dere nesten ha noen venner som hjelper til på kjøkkenet, det er ganske vanlig i min omgangskrets). Nachosformene kan stekes gjennom hele selskapet slik at det er varmt. Ellers kan dere lage wraps tidligere på dagen. Noen kommer nok til å grise mye med bretting og spising hvis dere har skjell og lefser. Det kuleste hadde jo vært hvis dere hadde skaffet 8-10 venner som kunne laget wraps på "bestilling". Folk velger hva de vil ha og noen bretter det sammen for de. Husk også å ha ris. Jeg tenker det mest naturlige er at folk lager sin egen "tacosalat" typ og spiser det sammen med lefsa. Jeg tror det skal gå veldig greit. 

https://www.realsimple.com/food-recipes/recipe-collections-favorites/popular-ingredients/taco-bar

http://www.theyummylife.com/mexican_buffet_dinner_party

Hva med noe sånt?

An idea for my 30th birthday. Taco bar!!:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...