AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #301 Skrevet 20. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bunaden min er svindyr, og det kjæreste jeg eier. Det hadde blitt en tørr lefse uten rømme, guacamole, saus, kjøtt og alt annet som lager flekker for min del... håper dere har masse kake til dessert! Anonymkode: 5dccb...992 Men ikke bløtkake, for det kan man jo søle med. Anonymkode: b5e9c...db7 12
Antoinette Skrevet 20. april 2017 #302 Skrevet 20. april 2017 Jeg synes at det beste til konfirmasjon er et godt og variert koldtbord. Da kan man "bygge inn" endel mexicanske retter. Husker med glede det flotte koldtbordet i min egen konfirmasjon der vi kombinerte både klassikere og mer moderne retter. Ble VELDIG godt mottatt. Mistenker at moren og datteren her tenker "norsk taco" med boksemais og mild saus. Hun som mor bør kunne veilede datteren her uten å overkjøre henne. Det er hennes dag, men kan skal også tenke på gjestene sine. 3
Angelheart2 Skrevet 20. april 2017 #303 Skrevet 20. april 2017 Gadd ikke lese alt etter at jeg forsto at diskusjonen var låst, så mulig mange av mine bemerkninger allerede er skrevet. Ville bare påpeke at det er en stor tendens her til å virkelig lage storm i et vannglass. Husk på ditt og husk på datt. Jeg regner med at det er slik i de fleste familier at man kjenner hverandre ganske godt. Det er da ikke en helt haug med fremmede som kommer i en konfirmasjon? Det å da skulle gardere seg på alle bauger og kanter (husk å ha noe som er glutenfritt, viktig med et alternativ uten kjøtt, husk at noen kan dø av nøtter, for ikke å snakke om at man må huske melk- og eggefritt alternativ), synes for meg som totalt overkill. I min og mannens familie (som jo er de som vil bli bedt i denne konfirmasjonen) er det ingen med spesielle matbehov og hadde det vært det ville vi selvsagt visst om det og handlet deretter, som i alle andre familiesammenkomster. Vi kommer også til å ha taco da poden blir konfirmant neste år og jeg vet det kommer til å bli kjempepopulært. Jeg vet nemlig at alle gjestene liker taco ( til og med min far på over 75, så utrolig det enn kan høres ut i denne tråden). I min nevøs konfirmasjon for 4 år siden ble det også servert taco og det helt uten at en eneste bunad ble ødelagt.... For å faktisk svare på spørsmålet til TS - jeg har tenkt å servere ca 200 gram kjøtt til hver gjest, men vil både ha kjøttdeig og biffkjøtt. Jeg kommer også til å ha et bredt utvalg av tilbehør, både lefser, skjell og chips, ris og loff. Lykke til! 7
Severus Skrevet 20. april 2017 #304 Skrevet 20. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ikke bløtkake, for det kan man jo søle med. Anonymkode: b5e9c...db7 Heller ikke sjokoladekake, da man kan få glasur på bunadskjorta 7
Gjest Regn Skrevet 20. april 2017 #305 Skrevet 20. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Å spise taco er ikke en menneskerettighet! Anonymkode: 1c7ab...b23 Jobber du for Nestle?
Tanuki Skrevet 20. april 2017 #306 Skrevet 20. april 2017 Så sure og negative folk er her da! Jeg syns taco i konfirmasjon høres flott ut, lag gode salsaer og guacemole, det blir jo en kjempefin mulighet til å lage en mer autentisk versjon av taco. Skulle ønske jeg hadde tenkt på å ha taco da jeg var konfrmant, jeg hadde koldtbord, helt greit, men litt kjedelig siden nesten alle har det. 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #307 Skrevet 20. april 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har jobbet i bofellesskap for psykisk utviklingshemmede, og selv de hadde ikke så store problemer med å la være å søle med tacoen som det enkelte i denne tråden ser ut til å ha. Anonymkode: 4b9e3...61c Så hyggelig du er som sammeligner mennesker som ikke deler din mening med de du jobber med i en så stygg setting som svaret ditt er. Du må være et vakkert menneske på innsiden... 18 timer siden, Lykkehjerte skrev: Du mener jeg burde påpeke at jeg mener i dette landet, siden andre land ikke bruker bestikk osv. Trodde det sa seg selv at jeg menet her i landet, og ikke land som ikke bruker bestikk, men det er fordi jeg syns selv det hadde vært svært rart å påpeke at bestikk er vanlig å bruke ved spising av taco i et land der de ikke bruker særlig bestikk, men mest fingrene! Mulig å diskutere uten å svare frekt? 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid trodd at det var flertallet av unge småbarnsmødre her inne, men så feil kan man jaggu ta. I følge denne tråden må de fleste her inne være fisefine vestkantfruer på 70+. Anonymkode: 0dbf9...3df Er man "fisefin" om man ikke liker taco og syns det er festmat? 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Njæ, jeg tenker heller psykisk utviklingshemmede med noen seriøse pølsefingre, som må få spise mat med sugerør for ikke å grise. Anonymkode: 4b9e3...61c igjen, du må være en møsteransatt i sosialomsorgen... 15 timer siden, New Girl skrev: På Enklere Liv har de noe som heter on the spot flekkfjerner(våtservietter) som er veldig effektive. Kanskje gå til innkjøp av noen pakker og sette ut for sølerne 😉 De inneholder midler som er skadelig for linstoffet i bunadsskjorten, just saying! 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Lapskaus blir feks i amerika regna som restemat og det vakte stor forundring da vi serverte det i et selskap vår amerikanske slekt var tilstede. Taco blir supert. Anonymkode: 7d3e5...ab3 Lapskaus er restemat også i norge men, herfra har jeg hentet noen som viser hvordan enkelte ikke klarer se andres meninger og argumenter uten å måtte ty til ufine konnetarer, og jeg orket ikke gå gjennom de siste fire sidene med svar fordi det bare ble for dumt å lese slike svar som dette: 14 timer siden, Søgni skrev: Jada Hyacinth Bucket Bouquet, det er slike som deg som er artige i sånne "sosiale lag og ulike koder"-diskusjoner uansett. For å svare på trådens tema, fra en underklasseperson til en annen TS, så vil jeg si det er nok med ett roadkill som kjøtt dersom det er et rådyr, men er det grevling som ble påkjørt den dagen, så ta gjerne to! 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Isteden utløste hun en angstbølge blandt fremtidige bunadsgjester som nekter å spise taco med bestikk 🙊 Anonymkode: df380...bdc seriøst? 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår dere ikke da?? Taco er taco. Da SKAL man ete slik at fyllet spruter, ha saus i fjeset og på tøyet og på hender slik at man tørker seg på bukse og møbler. Anonymkode: 10e6c...2d7 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja hujeda mej. Jeg tror vi bare kan døpe ts som Den Grusomme. Ikke nok med å gi folk panikk men hun lagde en provoserende overskrift også! Brenn heksa! Anonymkode: df380...bdc 13 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Dette er jo bare KG i et nøtteskall. Folk er hysteriske! Samtidig får en tråd hvor en mamma spenner fast ungen sin hele dagen, stå nesten ubesvart. 13 timer siden, Blondie65 skrev: Nå mangler bare: "Det er ikke en menneskerett ... <putt inn et eller annet>". *oppgitt* over brukere som bare må henge ut heller enn å tenke før de svarer.. Anonymkode: 4b81c...b0e 4
Synne-Marie Skrevet 20. april 2017 #308 Skrevet 20. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De inneholder midler som er skadelig for linstoffet i bunadsskjorten, just saying! Anonymkode: 4b81c...b0e Hvilke midler da?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #309 Skrevet 20. april 2017 12 timer siden, Jolene skrev: Min første tanke er at det ikke var noen allergivennlige innslag i forslaget. Mange som ikke tåler feks. gluten. Deretter synes jeg forslaget om en buffet var et bra tips. Da kunne dere inkludert: De 3 typene kjøtt du skrev i HI. Ville beregnet ca 300g kjøtt per person. Jeg og mannfolket spiser lett 600g og vi er 2 personer. Meksikansk ris Stekte kyllingbryst Hjemmelaget guacamole Hjemmelaget salsa i forskjellige varianter Nachos Meksikanske sauser En meksikansk gryterett Salat, tomat, ananas, mango, tomater, løk/rødløk, bønner, lime, chilli og jalapenos. Maisbrød Ostesaus Meksikanske kjøttboller Enchiladas Quesadilla Hjemmelagde lefser basert på en skikkelig meksikansk oppskrift. I det hele tatt, ha mange forskjellige retter på et langt bord. Da kan man velge og vrake med hva man vil spise. Høres jo riktig godt ut! Dette syns jeg så ut som en fin liste mat til buffet i en konfirmasjon. Selv spiser jeg taco som salat, så dette ville fungert fint for meg. Anonymkode: 43eb4...af0 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #310 Skrevet 20. april 2017 Sist jeg serverte taco var vi 4 voksne og 4 barn, og jeg brukte 2 kg kjøttdeig. Over halvparten ble igjen, så 1 kg hadde vært mer enn nok. Men noen ungdommer spiser jo en halv kilo alene, og sikkert noen voksne menn også, så det må man jo ta høyde for. Her var alle barna små. Jeg skal for øvrig i konfirmasjon der det blir servert taco selv neste helg. Har ikke tenkt på det med bunaden, men jeg har lyst på ny skjorte, så da får jeg kanskje en grunn. Anonymkode: a228c...5b0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #311 Skrevet 20. april 2017 Da lurer jeg virkelig på hva folk serverer når det er SELSKAP. Anonymkode: f46fa...817 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #312 Skrevet 20. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da lurer jeg virkelig på hva folk serverer når det er SELSKAP. Anonymkode: f46fa...817 Hvert fall ikke fingermat som Taco! Anonymkode: a0238...e7c 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #313 Skrevet 20. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hyggelig du er som sammeligner mennesker som ikke deler din mening med de du jobber med i en så stygg setting som svaret ditt er. Du må være et vakkert menneske på innsiden... Mulig å diskutere uten å svare frekt? Er man "fisefin" om man ikke liker taco og syns det er festmat? igjen, du må være en møsteransatt i sosialomsorgen... De inneholder midler som er skadelig for linstoffet i bunadsskjorten, just saying! Lapskaus er restemat også i norge men, herfra har jeg hentet noen som viser hvordan enkelte ikke klarer se andres meninger og argumenter uten å måtte ty til ufine konnetarer, og jeg orket ikke gå gjennom de siste fire sidene med svar fordi det bare ble for dumt å lese slike svar som dette: seriøst? *oppgitt* over brukere som bare må henge ut heller enn å tenke før de svarer.. Anonymkode: 4b81c...b0e Prøv med litt humor i hverdagen, det kan hjelpe på humøret 😉 ...Eller en solid runde med taco til middag 😆 Anonymkode: df380...bdc 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #314 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv med litt humor i hverdagen, det kan hjelpe på humøret 😉 ...Eller en solid runde med taco til middag 😆 Anonymkode: df380...bdc Tenkte jeg skulle svare noe her,men jeg gidder ikke. Anonymkode: e5ee6...d13 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #315 Skrevet 20. april 2017 De som mener at konfirmanten ikke skal få bestemme maten selv kan holde kjeft og passe sine egne saker. Dette er jentas store dag, og om hun vil ha taco så er det særdeles lite problematisk. Anonymkode: bb67f...7ed 3
Severus Skrevet 20. april 2017 #316 Skrevet 20. april 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da lurer jeg virkelig på hva folk serverer når det er SELSKAP. Anonymkode: f46fa...817 Terteskjell og kabaret 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #317 Skrevet 20. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte jeg skulle svare noe her,men jeg gidder ikke. Anonymkode: e5ee6...d13 Men altså seriøst, om man ikke kan spøke litt med folk som har så bastante og sterke meninger om noe så trivielt som taco i en konfirmasjon da vil jeg si at man tar det en smule for seriøst. Skulle tru det var snakk om liv og død for enkelte her. Anonymkode: df380...bdc 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #318 Skrevet 20. april 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hyggelig du er som sammeligner mennesker som ikke deler din mening med de du jobber med i en så stygg setting som svaret ditt er. Du må være et vakkert menneske på innsiden... Mulig å diskutere uten å svare frekt? Er man "fisefin" om man ikke liker taco og syns det er festmat? igjen, du må være en møsteransatt i sosialomsorgen... De inneholder midler som er skadelig for linstoffet i bunadsskjorten, just saying! Lapskaus er restemat også i norge men, herfra har jeg hentet noen som viser hvordan enkelte ikke klarer se andres meninger og argumenter uten å måtte ty til ufine konnetarer, og jeg orket ikke gå gjennom de siste fire sidene med svar fordi det bare ble for dumt å lese slike svar som dette: seriøst? *oppgitt* over brukere som bare må henge ut heller enn å tenke før de svarer.. Anonymkode: 4b81c...b0e Haha: snakk om å være blottet for humor😂😂😂 Taco er alvorlige greier, vi spøker ikke med sånne ting!🙊 Anonymkode: bd4b2...7fc 5
Severus Skrevet 20. april 2017 #319 Skrevet 20. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså seriøst, om man ikke kan spøke litt med folk som har så bastante og sterke meninger om noe så trivielt som taco i en konfirmasjon da vil jeg si at man tar det en smule for seriøst. Skulle tru det var snakk om liv og død for enkelte her. Anonymkode: df380...bdc Taco er dødelig om man har polonium 210 oppi, men vi er mer siviliserte enn så. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #320 Skrevet 20. april 2017 Hadde beregnet en halvkilo på hver. Husk st en pakke er 400 gram. For å være sikker hadde jeg ljøpt litt ekstra. Så 25 kg Anonymkode: 75b33...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå