Gå til innhold

Tenker å konvertere til islam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har jeg også! Både i Norge og utlandet, aldri blitt behandlet så bra! 

Anonymkode: 8d37b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis flere mennesker hadde vært som deg hadde det ikke vær så mye misforståelser i verden. Takk for at du gå meg tilbake litt av håpet på menneskeheten ❤️ Ja, jeg er muslim og muslimer er absolutt inne perfekte , men om flere hadde tenkt som deg ville verden hvert et mye bedre sted. Vi muslimer har Mye å ta tak i , men alt vondt og dårlig som skjer i verden er ikke vår skyld. Alle mennesker, religioner og kulturer har sine svakheter, men vi må jobbe sammen for å forandre verden. Ikke bare peke på hverandre. 

 

Anonymkode: 8d37b...776

Takk. Jeg er kristen og jeg tror på at man skal behandle andre som man selv vil bli behandlet, jeg tror noe så enkelt kan gå en lang vei i hvordan menensker er mot hverandre. Jeg tror også på ordet når vi ble bedt om å huske at selv om vi ser flisen i vår nestes øyne glemmer vi lett bjelken i våre egne..

33 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg vet ikke om kristne som dreper i Guds navn. At kulturelt kristne nasjoner deltar i krig og overgrep er noe annet, de rettferdiggjør det ikke ved å vise til Gud. Ikke nå lenger, altså, kristendommen har heldigvis forandret seg.

Ja, men dette er et forsvinnende lite problem sammenlignet med det som skjer i Allahs navn.

Man kan ikke si kategorisk at én religion er god og en annen er dårlig, men vi kan heller ikke late som om alle religioner er like gode og det bare handler om at menneskene er kjipe.

Er du seriøs nå?

Kirken har en lang tradisjon i akkurat dette - den er udiskuterbar og godt dokumentert langt tilbake. Og det foregår i dag - ikke med like mye fokus som for islamister / muslimer osv mye pga antallet mennesker som tilhører de ulike religionene, men å si at ingen dreper i kristendommens navn blir en fordumming av diskusjonen rett og slett - beklager. Kristendommen har ikke forandret seg, menneskene har fjernet seg fra troen, de har som for muslimer blitt mer liberale, de fanatiske lederene har fått mindre publikum - men troen har ikke endret seg, ordet har ikke endret seg - at enkeltpersoner tolker ordet har ikke forandret seg, du må skille mellom de ulike temaene du diskuterer og ikke dra alt sammen til ett stort sammensurium for å rettferdiggjøre ditt syn på en sak.

Du sier selv at man ikke kategorisk skal si at en tro / religion er dårlig, så hvorfor fremstille islam og muslimer som verre mennesker enn kristne..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Carrot skrev:

Kirken har en lang tradisjon i akkurat dette - den er udiskuterbar og godt dokumentert langt tilbake. Og det foregår i dag - ikke med like mye fokus som for islamister / muslimer osv mye pga antallet mennesker som tilhører de ulike religionene, men å si at ingen dreper i kristendommens navn blir en fordumming av diskusjonen rett og slett - beklager. Kristendommen har ikke forandret seg, menneskene har fjernet seg fra troen, de har som for muslimer blitt mer liberale, de fanatiske lederene har fått mindre publikum - men troen har ikke endret seg, ordet har ikke endret seg - at enkeltpersoner tolker ordet har ikke forandret seg, du må skille mellom de ulike temaene du diskuterer og ikke dra alt sammen til ett stort sammensurium for å rettferdiggjøre ditt syn på en sak.

Du sier selv at man ikke kategorisk skal si at en tro / religion er dårlig, så hvorfor fremstille islam og muslimer som verre mennesker enn kristne..?

Ja, kristendommen har en blodig historie. Nå er den stort sett en fredelig religion. Mye av volden kirken utøvde hang sammen med at det bare var prester som kunne, og hadde lov til, å lese bibelen. Etter hvert som vanlige folk lærte å lese og bibelen ble oversatt til deres språk, vokste nye kristne retninger fram. Islam har ikke hatt en slik utvikling, men jeg håper selvsagt den kommer.

Jeg kan i farten ikke komme på noen kristne i dag som dreper folk i Guds navn. Muslimer som dreper i Allahs navn er det derimot mange av. Hvem som helst kan starte en ny kristen retning om man får folk med seg, og det skjer da også hele tiden. Du kan gjøre det uten å være redd for at andre kristne skal piske og drepe deg. Du kan stå fram som ateist på facebook uten å risikere noen form for forfølgelse fra kristne. Du kan legge ut blasfemiske tegninger av Jesus, og det verste du risikerer er en fornærmet epost fra en gammel kristen dame. En slik frihet har ikke muslimer, eller ateister i muslimske land. Bortsett fra i noen svært små kristne sekter, kan kristne (og andre innbyggere i "kristne" land) gifte seg med den de vil. De kan melde seg ut av en menighet og inn i en annen. De kan mene akkurat hva de vil om Gud.

Dette handler ikke om at muslimer er "verre mennesker" enn andre. Men det er helt åpenbart at islam slik den praktiseres i dag, medfører ekstremt mye vold og undertrykkelse, mye mer enn i andre religioner. Hvis du hører om en selvmordsbomber, vet du at det var en muslim. Folk må gjerne konvertere til en moderat versjon av islam, men det er bedre om de blir f.eks buddhister eller wiccanere eller kristne, for da er det rett og slett statistisk mindre sjanse for at de ender med å undertrykke seg selv eller andre i religionens navn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at buddhister dreper muslimer? 

Anonymkode: 8d37b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
På Tuesday, April 18, 2017 den 10.21, Spiteful skrev:

Hvorfor i alle dager vil du det? Jeg og kusina mi snakker ofte om at vi hadde hatt en mye bedre liv hvis vi ikke hadde blitt født i muslimsk familie. Hold deg unna! Når en er muslim kan ikke vedkommende si at hn har levd et fullverdig liv, man lever rett og slett i et fengsel, spesielt hvis en er kvinne!

Enig med deg 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 20.03, AnonymBruker skrev:

Vet du at buddhister dreper muslimer? 

Anonymkode: 8d37b...776

Vet du ikke at muslimer halshogger buddhister i Thailand?

Anonymkode: aa870...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...