Gå til innhold

Tenker å konvertere til islam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.islam.no/page11004257.aspx 

les og lær ☺️ For jeg regner med du skrev det fordi du ikke viste hvordan vi ser på vår profet og ville lære mer om hvem han var? 😉 For vi muslimer er ikke enige i din beskrivelse☺️

 

Alt er absolutt ikke svart/hvit i islam, men det finnes en sannhet og det finnes ting som er forbudt( Haram). Eller så finnes det mange mange ting du må tolke som du må ellers i livet. 

 

Anonymkode: 8d37b...776

Han var pedofil

Han forfektet massemord/halshugging av vantro, inkl. jøder og kriste som ble utryddet på den arabiske halvøy. Dette var etnisk rensing på sitt verste.

Han laget sharia lovene

Han reduserte kvinner til slaver

osv.

Anonymkode: aa870...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han var pedofil

Han forfektet massemord/halshugging av vantro, inkl. jøder og kriste som ble utryddet på den arabiske halvøy. Dette var etnisk rensing på sitt verste.

Han laget sharia lovene

Han reduserte kvinner til slaver

osv.

Anonymkode: aa870...728

Besøk gjerne en moské eller få en muslim til å komme på kaffe. De kan forklare deg og lære deg litt mere. Ikke bare om islam, men også litt historie.  

 

ha en fortsatt fin dag! Jeg (muslimsk kvinne) skal jeg ut å nyte solen før jeg skal på jobb! Helt alene uten følge av noen mann! Tror jeg skal innom en kaffebar og møte min jødiske venninne og hennes (ikke troende) mann også! 

Anonymkode: 8d37b...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er trist å høre dette. Er kulturen eller islam som er problemet? 

Hvor gamle er dere? Om dere ikke tror er dere heller ikke muslimer , så da er det vel bare å begynne å forberede familien på at en dag  kan ting forandre seg. Religionsfriheten gir dere også retten til å gå vekk fra Islam. Blir nok tungt for familien , men deres lykke er viktig. Men dere trenger ikke  fyre opp under fordommer om Islam fordi dere ikke tror. Tror ikke muslimske familier er mindre lykkeligere enn andre. 

Anonymkode: 8d37b...776

Både Islam og kulturen er problemet. Islam er jo det som har formet kulturen, så jeg mener Islam er hovedproblemet. Kulturen blir mer og mer modernemed årene, men Islam hindrer mye av utviklingen...

Jeg som bor i Norge er 18 år, kusinen min som bor i hjemlandet er 16 år. Familien vår er i grunn veldig åpne og moderne, men samtidig tviholder de på enkelte ting ved kulturen, ting som stammer fra Islam. Dette gjør deg svært vanskelig for oss. Jeg har det på en måte hakket bedre enn kusinen min, men samtidig har jeg det hakket vanskeligere.

Føler livet vårt er helt kaos. Jeg får vondt langt inn i hjerterota når jeg snakker med kusinen min om hvordan hun har det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

Jeg er sterkt uenig, det er utrolig mange fanatiske deler av kristendommen som er like lite "tilpasset samfunnet" som du sier - utfordringen ligger i at de ikke får like mye oppmerksomhet. Samtidig som de ulike ikke har likhetstegn med !kristen" slik den får med "islam"

Ett eksempel som er godt kjent for de fleste og samtidig veldig relevant og blodig er palestinakonflikten.

Jo, jeg tror jeg har mitt på det tørre når jeg påstår at det er mye større sjanse for å utøve vold om du er muslim enn om du er kristen. Det kan forandre seg med tiden hvis andre tolkninger får innpass i religionene, men i dag er det i alle fall slik. Det finnes mange kristne som mener homofili er en alvorlig synd, men du finner ikke mange kristne som dreper dem av den grunn.

Jeg har en del egen erfaring med kristen sionisme og ser absolutt hvordan den er en faktor i Palestinakonflikten(e). Det finnes kristne som heier på undertrykking og fengsling av palestinere over en lav sko, men det er likevel ganske langt fra å drepe folk fordi de tilhører en annen religion, holde sex-slaver, steine kvinner fordi de har blitt voldtatt osv. Det hører til den muslimske sfæren.

Det betyr ikke at jeg sier at islams sanne vesen er slik eller kristendommens sanne vesen er sånn. Det er slik religionene praktiseres i dag. Kristendommen har i stor grad blitt mye bedre og fått mindre verdslig makt enn tidligere, og jeg håper det samme vil skje med islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis TS først skal konvertere, så ville jeg gjort det ordentlig, med full Burka og tildekking 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, linsejesus skrev:

Jo, jeg tror jeg har mitt på det tørre når jeg påstår at det er mye større sjanse for å utøve vold om du er muslim enn om du er kristen. Det kan forandre seg med tiden hvis andre tolkninger får innpass i religionene, men i dag er det i alle fall slik. Det finnes mange kristne som mener homofili er en alvorlig synd, men du finner ikke mange kristne som dreper dem av den grunn.

Jeg har en del egen erfaring med kristen sionisme og ser absolutt hvordan den er en faktor i Palestinakonflikten(e). Det finnes kristne som heier på undertrykking og fengsling av palestinere over en lav sko, men det er likevel ganske langt fra å drepe folk fordi de tilhører en annen religion, holde sex-slaver, steine kvinner fordi de har blitt voldtatt osv. Det hører til den muslimske sfæren.

Det betyr ikke at jeg sier at islams sanne vesen er slik eller kristendommens sanne vesen er sånn. Det er slik religionene praktiseres i dag. Kristendommen har i stor grad blitt mye bedre og fått mindre verdslig makt enn tidligere, og jeg håper det samme vil skje med islam.

http://www.dagen.no/Samfunn/Muslimer_angripes_i_kristendommens_navn-72880

http://tjomlid.com/2015/01/16/islamistisk-motivert-terror-utgjor-bare-to-prosent-av-alle-terrorangrep-i-eu/

 

Orker ikke finne flere linker på norsk med Google og du vil finne😉 Alltid 2 sider av en sak. En drittsekk er en drikkesekk uansett nasjon eller religion. 

Anonymkode: 8d37b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, linsejesus skrev:

Jo, jeg tror jeg har mitt på det tørre når jeg påstår at det er mye større sjanse for å utøve vold om du er muslim enn om du er kristen. Det kan forandre seg med tiden hvis andre tolkninger får innpass i religionene, men i dag er det i alle fall slik. Det finnes mange kristne som mener homofili er en alvorlig synd, men du finner ikke mange kristne som dreper dem av den grunn.

Jeg har en del egen erfaring med kristen sionisme og ser absolutt hvordan den er en faktor i Palestinakonflikten(e). Det finnes kristne som heier på undertrykking og fengsling av palestinere over en lav sko, men det er likevel ganske langt fra å drepe folk fordi de tilhører en annen religion, holde sex-slaver, steine kvinner fordi de har blitt voldtatt osv. Det hører til den muslimske sfæren.

Det betyr ikke at jeg sier at islams sanne vesen er slik eller kristendommens sanne vesen er sånn. Det er slik religionene praktiseres i dag. Kristendommen har i stor grad blitt mye bedre og fått mindre verdslig makt enn tidligere, og jeg håper det samme vil skje med islam.

I dag er det i allefall slik skriver du - og forholder deg kun til din overbevisning og ikke til noe faktasjekk osv. På tross av at jeg i mitt svar til deg henviste til tidenes mest blodige konflikt i vår verden religionsmessig.. Så jeg tror fortsatt det viser at du tar feil når du er så bastant.

Jeg er enig i at religiøs fanatsisme er skummelt, men den er like skummel om det er islam eller kristendom, dreper man i riligionens navn er det like ille uansett hvem som gjør det - men verden ser ut til å mene at det er verre om ISIS dreper enn om Israel gjør det for eksempel...

 

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagen.no/Samfunn/Muslimer_angripes_i_kristendommens_navn-72880

http://tjomlid.com/2015/01/16/islamistisk-motivert-terror-utgjor-bare-to-prosent-av-alle-terrorangrep-i-eu/

 

Orker ikke finne flere linker på norsk med Google og du vil finne😉 Alltid 2 sider av en sak. En drittsekk er en drikkesekk uansett nasjon eller religion. 

Anonymkode: 8d37b...776

Kan ikke argumenter mot den.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør hva du vil men jeg skjønner ikke hvorfor du vil konvertere til en religion der kona er mannens eiendel, likestilling ikke eksisterer, tvangsekteskap gjøres veldig ofte. Religion støtter shaira lover selv om mange steder ikke praktiserer dem. Du må begynne å kle deg slik at ingen deler på kroppen synes. Da tar jeg ikke med hodeplagg da dette er veldig individuelt i Norge om brukes eller ikke. Svin må du holde deg langt unna og jomfru på bryllupsnatta må du være i alle fall om du vil ha en muslimsk mann. Husk at du må spørre din mann til å gå ut av huset. Nå satt jeg ting veldig på spissen. Men det kan bli sånn.

når det er sagt så kjenner jeg en del muslimer som har tilpasset seg vestlig kultur. Da snakker jeg ikke om hva de har på seg, men at kvinnen og mannen er likestilte, ekteskap skal være mellom to som elsker hverandre etc etc.

Jeg ville ikke turt å konvertere 

Endret av tussi84
Skrive feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Er det noe du vil innerst inne så gjør du det. Ikke la noen påvirke deg eller bestemme over deg, tenk godt igjennom, og ta den avgjørelsen uten å drøfte med noen andre. Følg hjertet ditt. Jeg leser noen kommentarer her i denne tråden, om at du ikke skal gjøre det, og det er forferdelig osv....det faller litt på åssen tradisjon man har. Jeg er muslim og er fra Libanon, og jeg har et fantastisk liv, forståelsesfulle foreldre, som tilgir og aldri dømmer meg. Jeg går ikke i kjempekorte klær men kan fint gå i t-skjorte og skjørt som går til knærne. Ingen har tvunget meg eller engang nevnt at jeg skal bruke hijab, det er ikke noen andre enn meg som kan bestemme det. I islam er det ikke lov med tvang, man skal alltid tilgi og man skal aldri bruke vold. Mange misbruker dette, og dessverre påvirker kulturen dette veldig, derfor ser man en stor variasjon mellom ulike muslimer. 
Ønsker deg masse lykke til uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Besøk gjerne en moské eller få en muslim til å komme på kaffe. De kan forklare deg og lære deg litt mere. Ikke bare om islam, men også litt historie.  

 

ha en fortsatt fin dag! Jeg (muslimsk kvinne) skal jeg ut å nyte solen før jeg skal på jobb! Helt alene uten følge av noen mann! Tror jeg skal innom en kaffebar og møte min jødiske venninne og hennes (ikke troende) mann også! 

Anonymkode: 8d37b...776

Men du svarer ikke på det som påstås..? Det er egentlig det jeg syns er mest skremmende med alle religioner..ingen kan svare direkte på en påstand, men angriper den som spør.

Anonymkode: 48a1e...9b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på kultur og religion. Det er det så mange ikke forstår.

 

ts 

Anonymkode: 088a7...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagen.no/Samfunn/Muslimer_angripes_i_kristendommens_navn-72880

http://tjomlid.com/2015/01/16/islamistisk-motivert-terror-utgjor-bare-to-prosent-av-alle-terrorangrep-i-eu/

 

Orker ikke finne flere linker på norsk med Google og du vil finne😉 Alltid 2 sider av en sak. En drittsekk er en drikkesekk uansett nasjon eller religion. 

Anonymkode: 8d37b...776

Dette forandrer ikke det faktum(!) at det er større sjanse for at en muslim begår vold i sin religions navn, enn en kristen. Selvsagt kan en drittsekk bruke hva som helst til å rettferdiggjøre overgrep, men det ser ut til at det er lettere med noen ideologier og religioner enn med andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Carrot skrev:

I dag er det i allefall slik skriver du - og forholder deg kun til din overbevisning og ikke til noe faktasjekk osv. På tross av at jeg i mitt svar til deg henviste til tidenes mest blodige konflikt i vår verden religionsmessig.. Så jeg tror fortsatt det viser at du tar feil når du er så bastant.

Jeg er enig i at religiøs fanatsisme er skummelt, men den er like skummel om det er islam eller kristendom, dreper man i riligionens navn er det like ille uansett hvem som gjør det - men verden ser ut til å mene at det er verre om ISIS dreper enn om Israel gjør det for eksempel...

Jo, jeg kjenner som sagt til alt styret i Palestina og vet hvordan og hvorfor en del kristne bidrar til det på en negativ måte. Religion er innblandet der, som i Syria, som jeg vil påstå er en veldig mye mer blodig konflikt.

Folk har drept i alle slags ideologiers navn, men det må da gå an å si at noen ideologier lettere legitimerer vold enn andre? Jeg har ikke noe mot islam eller andre religioner i seg selv, det jeg bryr meg om er hva folk gjør. Og uten å prøve å legge lokk på kristne afrikanske millitser som forfølger muslimer, buddhister som undertykker hinduer eller kristne gærninger som skyter en abortlege, er jo svaret tydelig når man stiller enkelte spørsmål: hvem dreper flest tilhørere av sin egen religion - i religionens navn? Hvis religiøse mennesker har sex-slaver, hvilken religion tilhører de sannsynligvis? Hvem er det som halshogger fanger og steiner kvinner i Guds navn i dag?

Muslimer. Det er bare slik det er. Kanskje er det annerledes om noen år, men islam, slik den forstås og praktiseres av altfor mange muslimer i dag, legitimerer helt sinnsyke overgrep mot deres egne, og enda verre mot annerledes troende. En fyr ble nettopp slått i hjel i Pakistan for blasfemi. Folk piskes og drepes daglig for å ha fornærmet profeten og sånt tull, det er jo helt sykt.

Så ja, andre religioner, og ateister, har hatt mye blod på hendene. Men de eneste stedene i verden du risikerer å bli drept av en mobb fordi du er ateist, og mobben ikke risikerer å bli straffet for det, er i muslimske land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, linsejesus skrev:

Jo, jeg kjenner som sagt til alt styret i Palestina og vet hvordan og hvorfor en del kristne bidrar til det på en negativ måte. Religion er innblandet der, som i Syria, som jeg vil påstå er en veldig mye mer blodig konflikt.

Folk har drept i alle slags ideologiers navn, men det må da gå an å si at noen ideologier lettere legitimerer vold enn andre? Jeg har ikke noe mot islam eller andre religioner i seg selv, det jeg bryr meg om er hva folk gjør. Og uten å prøve å legge lokk på kristne afrikanske millitser som forfølger muslimer, buddhister som undertykker hinduer eller kristne gærninger som skyter en abortlege, er jo svaret tydelig når man stiller enkelte spørsmål: hvem dreper flest tilhørere av sin egen religion - i religionens navn? Hvis religiøse mennesker har sex-slaver, hvilken religion tilhører de sannsynligvis? Hvem er det som halshogger fanger og steiner kvinner i Guds navn i dag?

Muslimer. Det er bare slik det er. Kanskje er det annerledes om noen år, men islam, slik den forstås og praktiseres av altfor mange muslimer i dag, legitimerer helt sinnsyke overgrep mot deres egne, og enda verre mot annerledes troende. En fyr ble nettopp slått i hjel i Pakistan for blasfemi. Folk piskes og drepes daglig for å ha fornærmet profeten og sånt tull, det er jo helt sykt.

Så ja, andre religioner, og ateister, har hatt mye blod på hendene. Men de eneste stedene i verden du risikerer å bli drept av en mobb fordi du er ateist, og mobben ikke risikerer å bli straffet for det, er i muslimske land.

Konflikten er mer blodig fordi de har tilgang på andre våpen, men varigheten og omfanget geografisk mot menneskene det påvirker osv må også tas med - poenget mitt er også at den "kirstne verden" har bidratt enormt i konflikten i Syria. Kanskje også skapt store deler av den fordi de ikke er "vennligsinnet" overfor islam - det er ikke ssort hvitt og slik at islam alene har alt ansvar for konflikten og dens utvikling alene. Eskaleringen for eksempel ville neppe blitt som i dag om ikke den "vestlige verden" hadde reagert som den gjorde osv osv..

Og ja, i troens navn drepes mange, men hvis vi ser på de som dør da i Syria som du henviser til så dør de også fordi VI kristne slipper bomber der, det er vår feil at de dør når vi velger bombe sykehus osv.. Vi kristne dreper også sivile i Syria..

Spørsmålet er da - dør de som en følge av at islam er voldelig eller er det den vestlige kristendommen som dreper?

Kristne religiøse sekter har sexslaver, de slår også i bibelens navn - men det slås ikke opp i media på samme måte. KVinnesynet hos mormonere og Smiths venner er ikke akkurat morderne, eller Jehovas Vitner for den del - men det skrives ikke opp og ned i avisene om det.. Like fullt skjer det i guds navn.. Møkka de sprer rettferdiggjøres med bibelen i hånd, prester misbruker barn med bibelen som skalkeskjul - så jo, det er mye dritt i kristendommens navn også. Og hvem vet - kanskje med lupen på ville man insett at det er like mye dritt å feie for "vår dør" som for islam når man ser på antall mennesker som tror på de ulike...

Det er så lett når noen sier de heller til en annen mening, tro, overbevisning enn ens egen å finne noe "på" den andre - men mange finner det utrolig vanskelig å se innover og erkjenne at de selv ikke er så veldig mye bedre når alt kommer til alt...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Carrot skrev:

Konflikten er mer blodig fordi de har tilgang på andre våpen, men varigheten og omfanget geografisk mot menneskene det påvirker osv må også tas med - poenget mitt er også at den "kirstne verden" har bidratt enormt i konflikten i Syria. Kanskje også skapt store deler av den fordi de ikke er "vennligsinnet" overfor islam - det er ikke ssort hvitt og slik at islam alene har alt ansvar for konflikten og dens utvikling alene. Eskaleringen for eksempel ville neppe blitt som i dag om ikke den "vestlige verden" hadde reagert som den gjorde osv osv..

Og ja, i troens navn drepes mange, men hvis vi ser på de som dør da i Syria som du henviser til så dør de også fordi VI kristne slipper bomber der, det er vår feil at de dør når vi velger bombe sykehus osv.. Vi kristne dreper også sivile i Syria..

Spørsmålet er da - dør de som en følge av at islam er voldelig eller er det den vestlige kristendommen som dreper?

Kristne religiøse sekter har sexslaver, de slår også i bibelens navn - men det slås ikke opp i media på samme måte. KVinnesynet hos mormonere og Smiths venner er ikke akkurat morderne, eller Jehovas Vitner for den del - men det skrives ikke opp og ned i avisene om det.. Like fullt skjer det i guds navn.. Møkka de sprer rettferdiggjøres med bibelen i hånd, prester misbruker barn med bibelen som skalkeskjul - så jo, det er mye dritt i kristendommens navn også. Og hvem vet - kanskje med lupen på ville man insett at det er like mye dritt å feie for "vår dør" som for islam når man ser på antall mennesker som tror på de ulike...

Det er så lett når noen sier de heller til en annen mening, tro, overbevisning enn ens egen å finne noe "på" den andre - men mange finner det utrolig vanskelig å se innover og erkjenne at de selv ikke er så veldig mye bedre når alt kommer til alt...

 

Vis flere mennesker hadde vært som deg hadde det ikke vær så mye misforståelser i verden. Takk for at du gå meg tilbake litt av håpet på menneskeheten ❤️ Ja, jeg er muslim og muslimer er absolutt inne perfekte , men om flere hadde tenkt som deg ville verden hvert et mye bedre sted. Vi muslimer har Mye å ta tak i , men alt vondt og dårlig som skjer i verden er ikke vår skyld. Alle mennesker, religioner og kulturer har sine svakheter, men vi må jobbe sammen for å forandre verden. Ikke bare peke på hverandre. 

 

Anonymkode: 8d37b...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, Carrot skrev:

Spørsmålet er da - dør de som en følge av at islam er voldelig eller er det den vestlige kristendommen som dreper?

Jeg vet ikke om kristne som dreper i Guds navn. At kulturelt kristne nasjoner deltar i krig og overgrep er noe annet, de rettferdiggjør det ikke ved å vise til Gud. Ikke nå lenger, altså, kristendommen har heldigvis forandret seg.

48 minutter siden, Carrot skrev:

Kristne religiøse sekter har sexslaver, de slår også i bibelens navn - men det slås ikke opp i media på samme måte. KVinnesynet hos mormonere og Smiths venner er ikke akkurat morderne, eller Jehovas Vitner for den del - men det skrives ikke opp og ned i avisene om det.. Like fullt skjer det i guds navn.

Ja, men dette er et forsvinnende lite problem sammenlignet med det som skjer i Allahs navn.

Man kan ikke si kategorisk at én religion er god og en annen er dårlig, men vi kan heller ikke late som om alle religioner er like gode og det bare handler om at menneskene er kjipe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på kultur og religion. Det er det så mange ikke forstår.

 

ts 

Anonymkode: 088a7...711

Hva sikter du til? Islam er både kultur og religion. Og politikk. Et totalitært regim

Anonymkode: 36647...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig merkelig at muslimer ikke godtar profeten sin, for den han var. Det står sort på hvitt i koranen hvem han var, og hva han gjorte. 

Anonymkode: 36647...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Besøk gjerne en moské eller få en muslim til å komme på kaffe. De kan forklare deg og lære deg litt mere. Ikke bare om islam, men også litt historie.  

 

ha en fortsatt fin dag! Jeg (muslimsk kvinne) skal jeg ut å nyte solen før jeg skal på jobb! Helt alene uten følge av noen mann! Tror jeg skal innom en kaffebar og møte min jødiske venninne og hennes (ikke troende) mann også! 

Anonymkode: 8d37b...776

Jeg har bodd i muslimske gettoer og besøkt mosker. Min erfaring er at muslimer er farlige for seg selv og andre. Lykke til med å lure god naive nordmenn til noe annet.

Anonymkode: aa870...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...